Gezondheid alle pijlers

Zware verborgen reflux

14-04-2010 15:05 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello,

Mijn kleine meid is momenteel 9 weken en heeft last van zware verborgen reflux.

Een maand geleden heeft zij door de reflux 3 ademhalingstilstanden hierdoor gehad en hebben we naderhand 10 dagen in het ziekenhuis verbleven. Sindsdien zijn we gestart met Losec (en Gaviscon na de voeding) en met Nutrilon AR. Helaas zijn we 4 weken verder en blijkt de Losec niet te werken (en ook niet Omneprazole).

Komende maandag moet ze opnieuw opgenomen worden in het ziekenhuis om een ph-metrie te laten doen en gaat er gestart worden met Nutrigamen (hoewel men niet denkt dat haar reflux door een koemelk-allergie wordt veroorzaakt).

Ik vrees dat we in een sukkelstraatje zitten waar geen einde aan zal komen, ook niet door vroeger te starten met vaste voeding.

Heeft iemand ervaring met zware verborgen reflux en waarbij de medicatie niet aansloeg?
Geen ervaring, wel veel beterschap toegewenst
Oh, Senseo, wat naar. Ik hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden. Sterkte!
Senseo, misschien krijg je meer reacties als je je topic naar de Kinderen pijler laat verplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot voor je dochtertje en daardoor ook voor jou.

Mijn beide dochters hebben er last van gehad. Bij de oudste was het ook behoorlijk heftig, van niet willen drinken tot uitdroging en ziekenhuisopname aan toe. Bij jouw meisje gaat het er nog erger aan toe, zie ik wel.

Ons geluk was in ieder geval dat de medicatie direct aansloeg. Ze hebben allebei Zantac gehad. In de OP lees ik niet terug dat dat al geprobeerd is. Of heeft dat dezelfde werkzame stof als één van de medicijnen die je al hebt geprobeerd?

Tip: gebruik geen Nutrilon A.R., maar gewone Nutrilon (of Nutrigamen) in combinatie met Nutriton (oftewel johannesbroodpitmeel). Bij Nutrilon A.R. zijn deze twee al gemengd. Het voordeel van ze zelf te mengen is dat je zelf de hoeveelheid Nutriton kunt bepalen en daarme de melk dus heel dik of wat minder dik kunt maken.

Succes en beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven