Gezondheid alle pijlers

Zwarte plek op been man

29-07-2013 16:15 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit vond ik op het been van mijn man, het is zwart en schijnt er al een half jaar te zitten. [img]http://i39.tinypic.com/2qd4x6q.jpg[/img]

[IMG]http://i43.tinypic.com/16k2hhc.jpg[/IMG]

Weet iemand wat het is?
Foto is niet echt handig genomen, valt niet zo goed te zien zo.

Maar een zwarte plek? Lijkt mij meer een moedervlekje of een wondje. Als het er eerst niet zat: huisarts. Zat het er altijd al: huisarts indien jeuk/dikker worden/veranderen van kleur.
Een ingegroeide teennagel? Ga gewoon naar de HA en laat deze bepalen wat het is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Waarom denken zoveel mensen toch dat ze door een beschrijfinkje op een forum een dokter over kunnen slaan.
Volgens mij is het een ingegroeide en ontstoken haar.

Ik zou zeggen: ontsmet een naald en ga eens lekker pulken.
quote:nina1966 schreef op 29 juli 2013 @ 16:19:

Waarom denken zoveel mensen toch dat ze door een beschrijfinkje op een forum een dokter over kunnen slaan.Omdat je niet voor elke dinggetje naar de arts moet rennen die man heeft het druk genoeg en het kost allemaal al genoeg.
quote:racingweirdo schreef op 29 juli 2013 @ 16:22:

[...]

Omdat je niet voor elke dinggetje naar de arts moet rennen die man heeft het druk genoeg en het kost allemaal al genoeg.Te laat naar de dokter gaan, kost nog meer.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!

[...]

Omdat je niet voor elke dinggetje naar de arts moet rennen die man heeft het druk genoeg en het kost allemaal al genoeg.

Die man heeft jarenlang gestudeerd om het bordje "huisarts" op de gevel te mogen spijkeren.

Als dat plekje je zo dwars zit dat je er een topic over opent, zit het je dwars genoeg om er de huisarts over te bellen.
Denk je dat je op een dermatologenforum zit?
Heeft hij er last van, doet het pijn?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Is het symmetrisch, oftewel, zit het ook zo op zijn andere been?

Zwelt het mee met de luchtvochtigheid?

Ruikt het anders na het douchen?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Zwartte? Dinggetje? Volgens mij blijft je toetsenbord af en toe hangen.

Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

[...]

Omdat je niet voor elke dinggetje naar de arts moet rennen die man heeft het druk genoeg en het kost allemaal al genoeg.Dan zou ik er ook geen forum aanwijden. Kost ook onze tijd....
quote:xantippe schreef op 29 juli 2013 @ 16:24:

[...]

Te laat naar de dokter gaan, kost nog meer.

A-men.

TO, jij hebt het over een zwarte vlek. Kan iets onschuldigs zijn, dan ga je inderdaad voor niks naar de dokter als je gaat. Maar een melanoom kan zich ook presenteren als een zwarte vlek. Als je daar niet op tijd wat mee doet, kan je doodgaan. Dan zou je willen dat je man wel even die tijd had vrijgemaakt om naar de huisarts te gaan, toch?

[...]

Omdat je niet voor elke dinggetje naar de arts moet rennen die man heeft het druk genoeg en het kost allemaal al genoeg.

1. Klopt, niet voor elk dingetje. Maar de huisarts heeft een spreekuur en dan kan je man gewóón een afspraak in laten maken.

2. Ha valt buiten eigen risico

3.:

quote:Chartreuse schreef op 29 juli 2013 @ 16:26:

[...]

Als dat plekje je zo dwars zit dat je er een topic over opent, zit het je dwars genoeg om er de huisarts over te bellen.
Je bent zelf een theepot
Ik denk (nee, hoop) dat racingweirdo bedoelde dat de kosten voor de gezondheidszorg in het algemeen sterk stijgen.

Nu al wordt gezegd dat de grootste kostenpost in de zorg angst is. Angst die maakt dat mensen met elk wissewasje naar de huisarts rennen omdat het toch geen noclaim kost en in de basiszorg zit. Die maakt dat mensen een echo of een mri-scan eisen, bloedonderzoek willen of wat dan ook, en ontevreden zijn als ze dat niet krijgen.

Die huisarts doet het niet voor niets hoor. Al die bezoekjes voor de zekerheid zie jij terug in bv een noclaim van 350 euro dit jaar, en in premiestijgingen komende jaren.

[...]

Omdat je niet voor elke dinggetje naar de arts moet rennen die man of vrouw heeft het druk genoeg en het kost allemaal al genoeg.
I always tell the truth, even when I lie
Zwarte plek? Ik was even bang dat de pest weer opgedoken was.

Maar ziet er uit als een gewoon opengekrabd muggenbultje
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Al zou je alleen de huisarts er even voor bellen....

Soms kan de assistente daar al goede adviezen geven en zeggen dat een afspraak niet nodig is. Ben jij ook weer gerust gesteld en anders is het maar goed dat je gebeld hebt.

Zoiets op dit forum zetten heeft zoiezo geen zin denk ik.
Tjaa het ziet er best onschuldig uit vind ik, maar ik ben geen HA.

Als het je niet lekker zit dan bel je toch de dokter...
Bij onze huisartsenpraktijk hebben ze tegenwoordig ook een mogelijkheid voor digitaal contact. Je zou de foto kunnen mailen en dan overleggen of je een afspraak moet maken.

Digitaal consult is overigens ook niet gratis.
Ok, we zijn geen arts en al zouden we het zijn mogen we geen medisch advies geven

Ik ben ben her met TO eens dat je niet zomaar en voor alles naar de ha gaat, beetje nuchterheid helpt soms

Dat de ha het druk heeft en je kosten zou krijgen (*) vind ik in geval van een aantal zaken géén wegende factor

* en volgens mij valt de ha nog steeds buiten de no claim

Deze plek? Het kan van alles zijn. Echt, ik ga nu even geen differentiaal diagnoses opschrijven maar je maakt je er druk om en gaat naar de ha of het boeit je niet

Het boeit je wèl want je hebt een topic hierover over geopend en deze rare plek mag best door de ha worden gezien. Dan kan het nog best niets bijzonders zijn, da's dan mooi.

Ik kan een rij aan vragen opstellen om zaken uit te sluiten, maar dat is aan ds ha.
Je bent zelf een theepot
Ik zie geen zwart, wel rood
Het heeft wel iets weg van een ingegroeide haar, maar wie ben ik om dat te zeggen. Als het er al een half jaar zit, lijkt het me wel tijd worden om langs een huisarts te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven