Gezondheid alle pijlers

Zweet aanvallen met verhoging overdag...

09-06-2011 12:36 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Volgens mijn huisarts zit ik in de pre menopauze omdat ik overmatig menstrueer met bijkomende klachten. Maar nu sinds een week of twee heb ik overdag zweetaanvallen met verhoging.Deze aanvallen duren maar een paar minuten en in het begin dacht ik oke het hoort erbij. Maar nu komen ze steeds vaker en beinvloed het behoorlijk. Nu lees ik van alles op het internet over overmatig zweten maar overal lees ik dat dit juist snachts gebeurd. Ik word niet badend in het zweet wakker, het begint juist smorgens en na mate de dag verstrijkt nemen de aanvallen alleen maar toe. Heb het idee dat het juist stopt op het moment dat ik in slaap val.

Zijn er meer dames die hier last van hebben?
Klinkt toch echt als menopauze..... Die zweetaanvallen kunnen ook regelmatig overdag zijn. Er is geen standaarddraaiboek voor hoe je op de overgang reageert.
Kijk eens op internet wat de ervaringen zijn met middeltjes zoals Ymea. Ik heb er gelukkig nog geen verstand van, maar wie weet helpen ze wel en kun je je normale leven gewoon door blijven leven , zonder al te veel gedoe.
Daar ben ik dus zelf ook wel bang voor. Het nadeel is dat ik druk op zoek ben naar een baan en bang ben dat dit toch wel een behoorlijke invloed daarop heeft. Vooral door de verhoging die erbij komt kijken voel ik me behoorlijk beroerd. Als dit jaren gaat duren ben ik er dus maar mooi klaar mee.Tot nu toe neemt het alleen maar toe, dus stiekem hoopte ik dat het wat anders kon zijn.
Ja Cateautje het is dus nu wel tijd om mij daarin wat meer te gaan verdiepen.
Ik heb ondertussen wat ervaringen gelezen en het schijnt goed te helpen.
Dat zijn toch de zogenaamde opvliegers?
Wat ik zelf over opvliegers lees is dat ze gepaard gaan met hartkloppingen e.d, maar daar heb ik helemaal geen last van. Alleen dat plotseling ik het warm krijg en het zweet letterlijk van me afdrupt van hoofd tot teen. Vanmorgen de thermometer erbij gepakt en ja een beste verhoging erbij, net geen koorts. Gisteren bij de kapper vroeg de kapster aan mij "heeft u het warm? moet de deur even open?" hahaha
klinkt mij als klassieke opvlieger, opeens heel warm , zweetaanval en eigenlijk de kleren van je lijf willen rukken.

Tenminste dat was bij mij zo.

Ik had ook wel hartkloppingen maar vooral s'nachts.
Eefje, gaat dit de hele periode door of is dit tijdelijk? tot nu toe neemt het alleen maar toe.
Opvliegers kun je de hele dag door krijgen hoor. Niet perse alleen 's nachts. Het heeft echt met de overgang te maken.

Ik was er al lang vanaf, maar sinds ik morfine slik heb ik ze weer terug, Veel erger dan in de overgang. Pfffft heb ik weer. Denk ik dat ik er goed vanaf kwam, krijg ik ze alsnog.
Zoebie, klinkt mij bekend in de oren, heb ook een tijdje morfine moeten slikken maar toen had ik het alleen snachts in bed. Verschrikkelijk vond ik dat om wakker te worden en je bed uit te drijven. Soms lagen er hele plassen op mijn lichaam. Eenmaal gestopt met de morfine en het was gelukkig over.
Ik heb ze de hele dag door en niet 's nachts. Het is bekend dat het bij morfine voorkomt. Ik zat laatst in de trein en dacht dat het daar heet was. Maar het was gewoon zo'n aanval. Dan stroomt het zweet van mijn gezicht. Echt erg. De morfine is gehalveerd omdat ik er niet van kon eten (vijf kilo afgevallen in vier weken, maar dat vond ik minder erg) en veel last had van de andere bijwerkingen. Misselijk zweetaanvallen, geen honger en veel te veel slapen. Nu heb ik wel wat meer pijn, maar ik vind het best.

Maar goed het gaat hier over de overgang. Beetje oftopic.
Zoebie, de eerste dag dat ik zo n pil nam ging ik bijna meteen onderuit, na een paar dagen was ik er aan gewend. Had ook totaal geen eetlust meer en in het begin behoorlijk misselijk. Het fijne vond ik wel dat ik heerlijk kon slapen hahaha dat kan ik nu niet zeggen...maar ook dat schijnt een verschijnsel te zijn van de overgang.
Slecht slapen hoort ook bij de overgang ja.

Ik heb trouwens Gabapentine voor de morfine in de plaats gekregen. Anders had ik het helemaal niet volgehouden. Die zijn ook niet mis, maar daar heb ik helemaal geen bijwerkingen van. Of het moet vergeetachtigheid zijn.
Hahaha vergeetachtigheid, wat is dat ook alweer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven