Zweet aanvallen met verhoging overdag...
donderdag 9 juni 2011 om 12:36
Hallo dames,
Volgens mijn huisarts zit ik in de pre menopauze omdat ik overmatig menstrueer met bijkomende klachten. Maar nu sinds een week of twee heb ik overdag zweetaanvallen met verhoging.Deze aanvallen duren maar een paar minuten en in het begin dacht ik oke het hoort erbij. Maar nu komen ze steeds vaker en beinvloed het behoorlijk. Nu lees ik van alles op het internet over overmatig zweten maar overal lees ik dat dit juist snachts gebeurd. Ik word niet badend in het zweet wakker, het begint juist smorgens en na mate de dag verstrijkt nemen de aanvallen alleen maar toe. Heb het idee dat het juist stopt op het moment dat ik in slaap val.
Zijn er meer dames die hier last van hebben?
Volgens mijn huisarts zit ik in de pre menopauze omdat ik overmatig menstrueer met bijkomende klachten. Maar nu sinds een week of twee heb ik overdag zweetaanvallen met verhoging.Deze aanvallen duren maar een paar minuten en in het begin dacht ik oke het hoort erbij. Maar nu komen ze steeds vaker en beinvloed het behoorlijk. Nu lees ik van alles op het internet over overmatig zweten maar overal lees ik dat dit juist snachts gebeurd. Ik word niet badend in het zweet wakker, het begint juist smorgens en na mate de dag verstrijkt nemen de aanvallen alleen maar toe. Heb het idee dat het juist stopt op het moment dat ik in slaap val.
Zijn er meer dames die hier last van hebben?
donderdag 9 juni 2011 om 12:45
Daar ben ik dus zelf ook wel bang voor. Het nadeel is dat ik druk op zoek ben naar een baan en bang ben dat dit toch wel een behoorlijke invloed daarop heeft. Vooral door de verhoging die erbij komt kijken voel ik me behoorlijk beroerd. Als dit jaren gaat duren ben ik er dus maar mooi klaar mee.Tot nu toe neemt het alleen maar toe, dus stiekem hoopte ik dat het wat anders kon zijn.
donderdag 9 juni 2011 om 13:15
Wat ik zelf over opvliegers lees is dat ze gepaard gaan met hartkloppingen e.d, maar daar heb ik helemaal geen last van. Alleen dat plotseling ik het warm krijg en het zweet letterlijk van me afdrupt van hoofd tot teen. Vanmorgen de thermometer erbij gepakt en ja een beste verhoging erbij, net geen koorts. Gisteren bij de kapper vroeg de kapster aan mij "heeft u het warm? moet de deur even open?" hahaha
donderdag 9 juni 2011 om 13:32
donderdag 9 juni 2011 om 13:36
donderdag 9 juni 2011 om 14:21
Ik heb ze de hele dag door en niet 's nachts. Het is bekend dat het bij morfine voorkomt. Ik zat laatst in de trein en dacht dat het daar heet was. Maar het was gewoon zo'n aanval. Dan stroomt het zweet van mijn gezicht. Echt erg. De morfine is gehalveerd omdat ik er niet van kon eten (vijf kilo afgevallen in vier weken, maar dat vond ik minder erg) en veel last had van de andere bijwerkingen. Misselijk zweetaanvallen, geen honger en veel te veel slapen. Nu heb ik wel wat meer pijn, maar ik vind het best.
Maar goed het gaat hier over de overgang. Beetje oftopic.
Maar goed het gaat hier over de overgang. Beetje oftopic.
donderdag 9 juni 2011 om 18:46
Zoebie, de eerste dag dat ik zo n pil nam ging ik bijna meteen onderuit, na een paar dagen was ik er aan gewend. Had ook totaal geen eetlust meer en in het begin behoorlijk misselijk. Het fijne vond ik wel dat ik heerlijk kon slapen hahaha dat kan ik nu niet zeggen...maar ook dat schijnt een verschijnsel te zijn van de overgang.
donderdag 9 juni 2011 om 19:37