Zwelling van gehemelte
maandag 27 augustus 2012 om 19:45
Ik heb een zwelling aan mijn gehemelte. Het is een rode, grote plek die opgezwollen is. Het doet pijn met eten en heet drinken. Ik heb er nu al ruim een week last van en het gaat niet weg. Ik heb al even gegoogled en ben zo bang dat het mondkanker is.. alle symptomen kwamen mij bekend voor
Iemand die dit ook heeft gehad en mij misschien gerust kan stellen (of juist niet) ?
Iemand die dit ook heeft gehad en mij misschien gerust kan stellen (of juist niet) ?
maandag 27 augustus 2012 om 19:47
maandag 27 augustus 2012 om 19:59
http://mens-en-gezondheid ... ing-in-het-gehemelte.html
Je moet niet googelen op kanker maar op zwelling in het algemeen. Dan krijg je heel andere informatie.
Disclaimer; ik zeg niet dat dit de waarheid is. Alleen dat het een mogelijkheid is.
Je moet niet googelen op kanker maar op zwelling in het algemeen. Dan krijg je heel andere informatie.
Disclaimer; ik zeg niet dat dit de waarheid is. Alleen dat het een mogelijkheid is.
maandag 27 augustus 2012 om 20:07
quote:beelicious schreef op 27 augustus 2012 @ 20:05:
Jongens 't zit in haar mond -> Tandarts!
Mondkanker zit meestal op de tong of mondbodem.Het is toch geen tand? HA!!!! Anders zou het wel mondarts heten.
Jongens 't zit in haar mond -> Tandarts!
Mondkanker zit meestal op de tong of mondbodem.Het is toch geen tand? HA!!!! Anders zou het wel mondarts heten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 27 augustus 2012 om 20:23
quote:zonnetje59 schreef op 27 augustus 2012 @ 20:08:
[...]
Is er een speciale reden waarom je zo onsympathiek reageert ?
(Fame dus).Nee, maar als je zelf gaat googlen komt er altijd wel iets ernstigs uit. Bij hoofdpijn gelijk een hersentumor., blablablka. Wend je tot een speicalist ipv een forum. En de bitterballenvraag was ook serieus. Blaar misschien?
[...]
(Fame dus).Nee, maar als je zelf gaat googlen komt er altijd wel iets ernstigs uit. Bij hoofdpijn gelijk een hersentumor., blablablka. Wend je tot een speicalist ipv een forum. En de bitterballenvraag was ook serieus. Blaar misschien?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
maandag 27 augustus 2012 om 20:25
quote:zonnetje59 schreef op 27 augustus 2012 @ 20:08:
[...]
(Fame dus).En toevallig ken en weet ik een aantal mensen met mondkanker, toevallig allemaal alcoholist. Dus echt raar is mijn reactie niet toch?
[...]
(Fame dus).En toevallig ken en weet ik een aantal mensen met mondkanker, toevallig allemaal alcoholist. Dus echt raar is mijn reactie niet toch?
maandag 27 augustus 2012 om 20:30
dinsdag 28 augustus 2012 om 20:46
woensdag 29 augustus 2012 om 19:23
Bedankt voor de reacties. Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest. Hij dacht dat het om een infectie ging en heeft een spoelmiddel voorgeschreven. Na een week zou het over moeten zijn..
Ik ben er totaal niet gerust op. Hoe meer ik op internet lees over kanker in het gehemelte, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat ik het heb... Ik kan er zelfs niet van slapen.
Ik rook en drink niet (dat zijn vaak de oorzaken) maar drink wel veel cola light en hete thee.. en dat is ook kankerverwekkend.
Ik ben er totaal niet gerust op. Hoe meer ik op internet lees over kanker in het gehemelte, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat ik het heb... Ik kan er zelfs niet van slapen.
Ik rook en drink niet (dat zijn vaak de oorzaken) maar drink wel veel cola light en hete thee.. en dat is ook kankerverwekkend.
woensdag 29 augustus 2012 om 19:28
donderdag 30 augustus 2012 om 15:24
Waarom ben je in vredesnaam zo gefixeerd op kanker? Stop alsjeblieft met zoeken op internet. Het is namelijk maar net wat je zoektermen zijn en wat je wil lezen. Je angst is irreëel.
Vertrouw op degene met verstand van zaken. Wat je nu nog kan doen (en dat zou ik je zeker aanraden om van je ongerustheid af te komen) is naar de tandarts gaan. En stop met zoeken op internet!
Vertrouw op degene met verstand van zaken. Wat je nu nog kan doen (en dat zou ik je zeker aanraden om van je ongerustheid af te komen) is naar de tandarts gaan. En stop met zoeken op internet!
vrijdag 31 augustus 2012 om 08:45
quote:beelicious schreef op 30 augustus 2012 @ 15:19:
Je hebt waarschijnlijk corsodyl, perioaid of een ander chloorhexidine houdend spoelmiddel gekregen.
Daar gaat je klacht niet van over en geeft je wel bruine aanslag op tanden en tong en een rare smaakbeleving.
Nogmaals ga naar de tandarts!
Ja, klopt dat hij chloorhexidine heeft voorgeschreven.
Nu is de zwelling niet meer vuurrood, maar wat lichter gekleurd. Maar hij zit er nog wel...met een rood, geirriteerd "wondje" erin.
Wat zou dat kunnen zijn? Jij werkt dus bij een tandartspraktijk?
Je hebt waarschijnlijk corsodyl, perioaid of een ander chloorhexidine houdend spoelmiddel gekregen.
Daar gaat je klacht niet van over en geeft je wel bruine aanslag op tanden en tong en een rare smaakbeleving.
Nogmaals ga naar de tandarts!
Ja, klopt dat hij chloorhexidine heeft voorgeschreven.
Nu is de zwelling niet meer vuurrood, maar wat lichter gekleurd. Maar hij zit er nog wel...met een rood, geirriteerd "wondje" erin.
Wat zou dat kunnen zijn? Jij werkt dus bij een tandartspraktijk?
vrijdag 31 augustus 2012 om 13:52
Ik wil niet eigenwijs zijn, maar ik heb met de dokter afgesproken dat ik zou terugkomen als het na een week nog niet voorbij is. Kan ik dat niet beter afwachten en dan vragen of ik een biopsie in het ziekenhuis kan krijgen? Als het echt gehemelte kanker is, weet de tandarts daar ook geen raad mee neem ik aan..
vrijdag 31 augustus 2012 om 13:55
O, jij gaat je huisarts opdringen dat je denkt kanker te hebben en vast een biopsie afdwingen. . Waarom vraag je hier iets terwijl je alle adviezen om naar de tandarts te gaan in de wind slaat?
Ok, dan zeg ik je nu, je hebt mondkanker. Nu blij?
Ok, dan zeg ik je nu, je hebt mondkanker. Nu blij?