Gezondheid alle pijlers

Zwelling van gehemelte

27-08-2012 19:45 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zwelling aan mijn gehemelte. Het is een rode, grote plek die opgezwollen is. Het doet pijn met eten en heet drinken. Ik heb er nu al ruim een week last van en het gaat niet weg. Ik heb al even gegoogled en ben zo bang dat het mondkanker is.. alle symptomen kwamen mij bekend voor

Iemand die dit ook heeft gehad en mij misschien gerust kan stellen (of juist niet) ?
FF naar je huisarts, kan van alles zijn virus, ontsteking, zelfs een allergie, denk niet meteen het ergste. Wel irritante klacht, sterkte!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom ga je niet naar je huisarts met een klacht waarover je je zoveel zorgen maakt? In plaats daarvan zit je je nu al een week gek te maken met zelfdiagnose naar aanleiding van wat indianenverhalen op internet.

Dus hup, naar de huisarts morgen!
Bitterballen gegeten?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En mondkanker komt het meest voor bij alcoholisten. IS dat ook een van je symptomen?
http://mens-en-gezondheid ... ing-in-het-gehemelte.html

Je moet niet googelen op kanker maar op zwelling in het algemeen. Dan krijg je heel andere informatie.

Disclaimer; ik zeg niet dat dit de waarheid is. Alleen dat het een mogelijkheid is.
Huisarts
Jongens 't zit in haar mond -> Tandarts!

Mondkanker zit meestal op de tong of mondbodem.
quote:beelicious schreef op 27 augustus 2012 @ 20:05:

Jongens 't zit in haar mond -> Tandarts!

Mondkanker zit meestal op de tong of mondbodem.Het is toch geen tand? HA!!!! Anders zou het wel mondarts heten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Fame schreef op 27 augustus 2012 @ 19:52:

En mondkanker komt het meest voor bij alcoholisten. IS dat ook een van je symptomen?

Is er een speciale reden waarom je zo onsympathiek reageert ?

(Fame dus).
Mondarts is de kaakchirurg, daar kom je met een briefje van de tandarts...

Zo vaakal meegemaakt. Patienten gaan naar de HA die weet 't niet en dan liggen ze bij ons in de stoel en krijgt 't beestje een naampje
quote:zonnetje59 schreef op 27 augustus 2012 @ 20:08:

[...]

(Fame dus).Nee, maar als je zelf gaat googlen komt er altijd wel iets ernstigs uit. Bij hoofdpijn gelijk een hersentumor., blablablka. Wend je tot een speicalist ipv een forum. En de bitterballenvraag was ook serieus. Blaar misschien?
quote:zonnetje59 schreef op 27 augustus 2012 @ 20:08:

[...]

(Fame dus).En toevallig ken en weet ik een aantal mensen met mondkanker, toevallig allemaal alcoholist. Dus echt raar is mijn reactie niet toch?
Tandarts zou ik doen. Die kan ook een foto maken en kijken of het van een ontsteking van een wortel komt.

Ik heb regelmatig een bult op mijn gehemelte, gaat meestal vanzelf weg, maar de tandarts heeft er ook een keer een sneetje in gemaakt om vuil eruit te drukken.
Het kunnen zoveeel dingen zijn!

Maak je nou niet bang met allerlei 'ziektes ' op te zoeken op het internet, en ga naar de huisarts zodat je het zeker weet en belangrijker nog: Het behandeld word!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
En wat was 't?
Bedankt voor de reacties. Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest. Hij dacht dat het om een infectie ging en heeft een spoelmiddel voorgeschreven. Na een week zou het over moeten zijn..

Ik ben er totaal niet gerust op. Hoe meer ik op internet lees over kanker in het gehemelte, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat ik het heb... Ik kan er zelfs niet van slapen.

Ik rook en drink niet (dat zijn vaak de oorzaken) maar drink wel veel cola light en hete thee.. en dat is ook kankerverwekkend.
Als je zo bezorgd bent, ga dan naar de tandarts. De huisarts kan alleen aan de buitenkant kijken, een tandarts kan een foto maken en zien wat er onder die bult zit.

En daarna terug naar de huisarts om voor je irreële angsten een oplossingen te vragen.
Je hebt waarschijnlijk corsodyl, perioaid of een ander chloorhexidine houdend spoelmiddel gekregen.

Daar gaat je klacht niet van over en geeft je wel bruine aanslag op tanden en tong en een rare smaakbeleving.

Nogmaals ga naar de tandarts!
Stoppen met googelen en naar je tandarts gaan! HUP!
Been there, done that, got the T-shirt.
Waarom ben je in vredesnaam zo gefixeerd op kanker? Stop alsjeblieft met zoeken op internet. Het is namelijk maar net wat je zoektermen zijn en wat je wil lezen. Je angst is irreëel.

Vertrouw op degene met verstand van zaken. Wat je nu nog kan doen (en dat zou ik je zeker aanraden om van je ongerustheid af te komen) is naar de tandarts gaan. En stop met zoeken op internet!
quote:beelicious schreef op 30 augustus 2012 @ 15:19:

Je hebt waarschijnlijk corsodyl, perioaid of een ander chloorhexidine houdend spoelmiddel gekregen.

Daar gaat je klacht niet van over en geeft je wel bruine aanslag op tanden en tong en een rare smaakbeleving.

Nogmaals ga naar de tandarts!

Ja, klopt dat hij chloorhexidine heeft voorgeschreven.

Nu is de zwelling niet meer vuurrood, maar wat lichter gekleurd. Maar hij zit er nog wel...met een rood, geirriteerd "wondje" erin.

Wat zou dat kunnen zijn? Jij werkt dus bij een tandartspraktijk?
TO, ga nou gewoon naar de tandarts..... Je weet jezelf wel in angst te houden zo zeg. Dit forum geeft je geen antwoorden, de tandarts wel. Hup, nog even voor het weekend en je kunt weer rustig slapen.
Ik wil niet eigenwijs zijn, maar ik heb met de dokter afgesproken dat ik zou terugkomen als het na een week nog niet voorbij is. Kan ik dat niet beter afwachten en dan vragen of ik een biopsie in het ziekenhuis kan krijgen? Als het echt gehemelte kanker is, weet de tandarts daar ook geen raad mee neem ik aan..
O, jij gaat je huisarts opdringen dat je denkt kanker te hebben en vast een biopsie afdwingen. . Waarom vraag je hier iets terwijl je alle adviezen om naar de tandarts te gaan in de wind slaat?

Ok, dan zeg ik je nu, je hebt mondkanker. Nu blij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven