Gezondheid alle pijlers

Zwelling van gehemelte

27-08-2012 19:45 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zwelling aan mijn gehemelte. Het is een rode, grote plek die opgezwollen is. Het doet pijn met eten en heet drinken. Ik heb er nu al ruim een week last van en het gaat niet weg. Ik heb al even gegoogled en ben zo bang dat het mondkanker is.. alle symptomen kwamen mij bekend voor

Iemand die dit ook heeft gehad en mij misschien gerust kan stellen (of juist niet) ?
Sjongejonge TO, je weet van jezelf wel een slachtoffer te maken zeg. Wat heb je nou liever: gewoon even naar de tandarts om je te laten geruststellen of in de stress blijven zitten?

Ik zou het wel weten.

Maar aangezien het nu einde vrijdagmiddag is en je nog niks hebt ondernomen, heb je fijn een weekend met stress voor de boeg. Succes.
Heb je nou nog niet je tandarts gebeld domding!
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik heb het advies opgevolgd en de tandarts gebeld; helaas niet kunnen bereiken omdat die op vrijdagmiddag gesloten is. Maandagochtend bel ik direct. Het vreemde is wel dat ik geen tand - of kiespijn heb.
Maaike, stop met jezelf gek te maken.
quote:viva-amber schreef op 27 augustus 2012 @ 19:47:

FF naar je huisarts, kan van alles zijn virus, ontsteking, zelfs een allergie, denk niet meteen het ergste. Wel irritante klacht, sterkte!Eens. Ik denk vooral aan allergie of iets gegeten wat bloedheet was. Het kan ook aften zijn. Maar mondkanker is toch echt niet het eerste waar menig huisarts aan zal denken. Mocht het aften zijn, zou je je mond kunnen spoelen met mondwater, verder gezond eten en zover mogelijk stress vermijden.
World of Warcraft: Legion
Goed zo! Een tandarts wordt opgeleid op vreemde structuren te herkennen.

't kan ook een onstoken speekselkliertje zijn (ja dat kan op 't gehemelte). Of een kies met een wortel die gebroken is, of een wortelpunt ontsteking. Of een botuitsteekseltje (exostose)

Bij de controle kijkt de tandarts echt niet alleen naar je tanden en kiezen, maar ook naar je tong, mondbodem, wangen etc.

Ben jij iemand die altijd een zuurtje in de mond heeft? Daar kan 't ook van komen. Zijn zoveel dingen te bedenken.
@ Maaike,

Sorry maar ik word beetje moe van je!

Je vraagt hier om advies van de viva-dames, maar je volgt het niet op? Je maakt jezelf oh zo druk! Als ik mezelf zo druk maak dan ging ik wel gelijk naar huisarts EN tandarts!

Stop met je jezelf gek maken, en zoek '' proffesionele '' hulp.

Wij hier kunnen niet in je mond kijken, En zijn ook geen huisarts of tandarts. Teminste ik niet!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik heb voor maandag een afspraak bij de huisarts genoteerd en ben van plan om direct daarna een afspraak bij de tandarts te maken. Helaas ben ik zo stom geweest om me niet te verzekeren voor de tandarts...
Sjonge eerst denk je kanker te hebben en dan maak je je zorgen om de verzekering. Betaal je toch gewoon een paar tientjes voor het consult. Vaak nog goedkoper ook dan verzekeren.
Controle zit in het basispakket
Mondkanker? In 1 week op komen zetten?
Ontstoken speekselklier heb ik wel is gehad. Dat zou het kunnen zijn... Gewoon na de dokter gaan
Loat goan!!!
Als je laat hebt van hypochondrie kan uitgebreider verzekeren geen kwaad.
Ik kom net bij de huisarts vandaan. Hij weet ook echt niet wat het is en heeft me doorverwezen naar de kaakchirurg in het ziekenhuis.
T A N D A R T S
Omg naar de kaakchirurg?! Die gaat je verwijten dat je niet eerst naar je TA bent geweest en wat je in zijn kostbare tijd doet. Echt als je morgen om acht uur belt zit je al om tien uur bij de tandarts in zijn stoel!!!
Ik vroeg aan de huisarts of het niet beter was om een afspraak te maken met de tandarts, maar hij zei dat die ook niet zou kunnen zien wat het is, van de buitenkant.

Ik heb jullie raad maar opgevolgd en nog snel een afspraak bij de T A N D A R T S gemaakt...
Ben benieuwd.

Het handige van een tandarts is dat ie ook foto's kan maken.
Goed zo, en post je dalijk wat 't was?
Dat kan ik al wel bedenken....

Rood + zwelling = ontsteking. Tel daarbij op het ' wondje' en je krijgt een ontsteking die open gaat. Soort abces of iets dus.
Een kaakchirurg maakt ook foto's en kan gelijk snijden als het moet. Ik vind het geen gekke gedachte van de huisarts.
En?
quote:maaike89 schreef op 31 augustus 2012 @ 17:00:

Ik heb het advies opgevolgd en de tandarts gebeld; helaas niet kunnen bereiken omdat die op vrijdagmiddag gesloten is. Maandagochtend bel ik direct. Het vreemde is wel dat ik geen tand - of kiespijn heb.

Draag je een plaatje of een frame?

Als een plaatje of een frame niet goed meer past kun je ook vervelende klachten krijgen en zelfs ontstekingen.

Is het echt een zwelling of een botvergoeiing?Als het een botvergroeiing is is het waarschijnlijk een torus palatinus.

En dat kan geen kwaad is alleen af en toe vervelend.Ik heb dat al jaren en heb soms ook last van als ik hete thee/koffie per ongeluk drink.
En weet je al wat 't is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven