zyprexa(olanzapine)
dinsdag 1 oktober 2013 om 19:50
Ik slik al een jaar zyprexa. De reden dat ik deze medicatie ben gaan slikken is vanwege ernstige dwang en angstklachten. Zijn er hier meer vrouwen die deze medicatie slikken en hoe voelen jullie je hierbij? Ik ben mede door de zyprexa een stuk opgeknapt! Ik had continue paniekaanvallen en durfde helemaal niks(maar dan ook echt niks meer) vrijwel gelijk nadat ik de zyprexa innam ging het een heel stuk beter! Ik ben dus blij dat ik deze medicatie heb gekregen. Ben nu sinds een paar maanden aan het afbouwen en slik nu een paar maanden een half pilletje van 2,5 mg. Heb het afbouwen dit maal met hele kleine stapjes gedaan aangezien het 3 x fout ging. Nu doe ik het prima op een half pilletje per dag. Voorlopig laat ik het nog even zo aangezien ik net een nieuwe baan heb, en het nu dus goed gaat. De zyprexa heeft voor mij wel een nare bijwerking. Ik ben sinds ik het vorig jaar begon te slikken nu in totaal 14 kg aangekomen. Dit neem ik maar eventjes volr lief. Het belangrijkste is dat ik psychisch lekker in m'n vel zit. Ik ben erg benieuwd naar andere ervaringen!!
dinsdag 1 oktober 2013 om 20:00
dinsdag 1 oktober 2013 om 20:17
Ik heb ook zyprexa geslikt, twee jaar geleden. Ik was opgenomen in een eetstoorniskliniek vanwege anorexia en ontzettend angstig voor en dwangmatig rondom eten. Zyprexa hielp wel, ik werd er in eerste instantie erg duf van maar dat ging na twee dagen beter.
Na twee weken kreeg ik er enorme trek van, en daar werd ik weer zo bang van dat ik direct gestopt ben. Daarna heb ik niks meer geslikt en ben zonder medicijnen, maar met intensieve hulp, redelijk beter geworden.
Ik vond het op zich prettig om zoveel rustiger in mijn hoofd te zijn, maar voor mij was het nadeel van eetdrang/aankomen niet te doen. Knap en fijn dat jij dat wel opzij kunt zetten, fijn dat het zo goed gaat!
Na twee weken kreeg ik er enorme trek van, en daar werd ik weer zo bang van dat ik direct gestopt ben. Daarna heb ik niks meer geslikt en ben zonder medicijnen, maar met intensieve hulp, redelijk beter geworden.
Ik vond het op zich prettig om zoveel rustiger in mijn hoofd te zijn, maar voor mij was het nadeel van eetdrang/aankomen niet te doen. Knap en fijn dat jij dat wel opzij kunt zetten, fijn dat het zo goed gaat!

dinsdag 1 oktober 2013 om 21:48
Heel goed van je liefmeisje! Ik heb mezelf altijd veel te druk gemaakt over die mogelijke bijwerking (alle bijwerkingen trouwens) en het zonder gedaan, waardoor mijn angst en depressie waarschijnlijk veel langer heeft geduurd dan mét medicatie.
Die 14 kilo gaat er wel weer af ooit! Vooral gaan sporten, dat helpt ook tegen je klachten!
Die 14 kilo gaat er wel weer af ooit! Vooral gaan sporten, dat helpt ook tegen je klachten!

dinsdag 1 oktober 2013 om 22:09
Als een middel als bijwerking een grote eetlust heeft, geven artsen er vaak een middel (bijv. fluoxetine of venlafaxine) bij wat tegenovergestelde bijwerkingen (bijv. verminderde eetlust) heeft. Hoewel ik me kan voorstellen dat je daar niet veel voor voelt.
Ik zie trouwens net dat er ook een combipreparaat bestaat.
Ik zie trouwens net dat er ook een combipreparaat bestaat.