Hoe moet ik weten welke oordoppen

02-05-2023 17:42 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Aller eerst excuses als dit onder de verkeerde pijler staat.

Ik als laatste dino hier op aarde wil draadloze oordopjes aanschaffen om die voornamelijk met mijn telefoon te verbinden. Ik kan eventueel de klassieke oordoppen met rechte aansluitpunt ook kopen maar dacht, als ik toch nieuwe moet hebben dan misschien toch de draadloze.

Nou weet ik dus niet hoe ik het beste draadloze oordoppen kan kopen. In de winkel kun je niet passen en er zijn er 1001 soorten en maten. Het gaat mij puur om dat ze in mijn oor blijven hangen. Ik weet dat ze vroeger snel bij mij eruit vielen.

Wie kan mij op weg helpen voor dat ik 5 verschillende soorten aanschaf en een hoop geld weggooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sommingen komen met verschillende maten dopjes die je erop kunt zetten, dus dat kun je even checken voor je ze koopt.
Tja, dat is dus persoonlijk. Overigens kun je in sommige winkels met een plastic hoesje passen.

Bij mij passen de Apple AirPods goed, hoewel ik zelf JBL heb, omdat ik geen zin had er veel geld aan uit te geven.
Oh, en als je bij Bol ofzo bestelt mag je wel retouren hoor, ook al heb je de verpakking open gemaakt. Pas je ze even met huishoudfolie oid er omheen.
Alle reacties Link kopieren Quote
in mijn oren blijven alleen de zachte innerear oordopjes zitten, en dan met de allerkleinste dopjes. Alle andere oortjes vallen eruit, zitten niet lekker, etc

Het is dus heel erg persoonsgebonden. Ik heb nu die van Rolfstone, en die blijven wonderbaarlijk goed zitten met goed geluid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn JBL-doppen vallen uit mijn oren.
Ze blijven redelijk zitten als ik niet beweeg, maar zodra ik mijn kaak beweeg (eten, praten) verschuiven ze. Ook als ik er een groter of kleiner rubbertje op zet.
Ik heb nu er een dun koordje aan gemaakt, zodat ik niet nog een keer de afwasmachine van zijn plek hoef te halen om een oortje terug te vinden. ;-D
Ik moet helemaal niks!
Nicky_L schreef:
02-05-2023 19:20
Mijn JBL-doppen vallen uit mijn oren.
Ze blijven redelijk zitten als ik niet beweeg, maar zodra ik mijn kaak beweeg (eten, praten) verschuiven ze. Ook als ik er een groter of kleiner rubbertje op zet.
Ik heb nu er een dun koordje aan gemaakt, zodat ik niet nog een keer de afwasmachine van zijn plek hoef te halen om een oortje terug te vinden. ;-D
Ik loop er ook mee hard ;)

Maar die van mij hebben geen rubbertje, ze hebben de vorm van Apple oortjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb JBL Pro Live + ear plugs gekocht een paar weken geleden. Er zitten 5 verschillende maten doppen bij en ik gebruik de op één na kleinste. Zoon van 12 gebruikt de kleinste.
Ik vind dat ze prima blijven zitten, gebruik ze ook bij wandelen en hardlopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel persoonlijk inderdaad. Bij mij blijven alleen de AirPods echt goed zitten, ook tijdens het wandelen en sporten. Is even een uitgave maar ik heb er enorm veel plezier van.
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
02-05-2023 17:56
Oh, en als je bij Bol ofzo bestelt mag je wel retouren hoor, ook al heb je de verpakking open gemaakt. Pas je ze even met huishoudfolie oid er omheen.
Veel draadloze dopjes hebben een verzegeling op het doosje. Mag hopen dat je niet meer kan retourneren als die verbroken is...

Er zijn ook draadloze dopjes die een boogje om het oor heen laten lopen (vaak dopjes om mee te sporten), zodat ze niet uit kunnen vallen. Misschien is dat iets?
Mijn lijkt draadloos ook wel fijn maar ik heb toch liever met draad aangezien die dingen altijd uit m'n oren vallen.
Ik heb Apple oortjes en vaak lange tijd achtereen in. Na verloop van tijd krijg ik wel op een plekje in mijn oor pijn.
Ik heb op Ali een setje traagschuim tips gekocht en wissel het nu af (traagschuim noice-cancelled een stuk slechter).
Blijven met beide tips goed zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
02-05-2023 17:54
Tja, dat is dus persoonlijk. Overigens kun je in sommige winkels met een plastic hoesje passen.
Bij welke winkels kan dat? Dit lijkt me echt ideaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb oortjes met een extra haakje voor in de oorschelp. Blijven altijd zitten en zitten goed. Van JBL. Het geluid is niet geweldig, maar ik luister voor naar hoorcolleges of podcasts en luisterboeken daar is het prima voor. Kinderen hebben een draadloze koptelefoon, man heeft oortjes van Apple. Ook geweldig geluid, maar die vallen dus uit bij mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verschillende ervaringen dus. Ik denk dat ik het er maar op ga gokken om een paar van JBL te kopen met zoveel mogelijk verschillende opzetstukjes.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven