Mode & Beauty alle pijlers

Voor de make-up junkies onder ons. Inhoud van je make-up tas

01-04-2019 15:34 1962 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verschil tussen “Toen” en nu...

Op 1 april ben ik dit topic gestart, veel meer onwetend dan nu.. ook qua producten. Heb net even het lijstje bekeken van wat ik toen graag gebruikte en wat ik nu gebruik. Mede door jullie veel geleerd en uitgeprobeerd. Ik zal door middel van doorstrepen even aangeven wat ik dus niet meer gebruik en wat ik nu wel gebruik.. best grappig om te zien. “The evolution of TattooAddict87”

Clinique: 3-stappenplan Gezicht reiniging

MAC: prep and prima spray, compact powder foundation, blush powder, eye-liner, lip primer, wenkbrauwpotlood, concealer, lippenstift, matte finish spray

Clinique: anti-blemish solutions foundation, chubby stick moisturizing lip color balm

Rimmel London: lasting finish foundation, insta duo contour stick

Maybelline: Kohl liner, Snapscara

Clarins paris: wonder perfect mascara 4d

L’Oréal: lippenstift

Max factor: eyes oogschaduw kit

mijn lijstje nu:

SkinCare Routine:

- Paula’s Choice:
- Oil-Reducing Cleanser
- Pore-Reducing Toner
- Exfoliant: Skin Perfecting 2% BHA Gel
- CALM: Mineral Moisturizer Broad Spextrum SPF 30

Chanel:
- Hydra Beauty Micro Serum
- Hydra Beauty Camellia Water Creme
Afbeelding

MakeUp:

Gezicht:

- Chanel: Hydra Beauty Essence Mist (settingspray)
- Chanel: Les Beiges Teint Belle Mine Naturelle Healthy Glow Foundation SPF 25 (kleur nr: 20)
- Chanel: Les Beiges Eau De Teint Water Fresh Tint, Kleur: Medium (officieel is dit een foundation, maar daarvoor vind ik ‘m niet dekkend genoeg. Ik doe hem dus over mijn andere foundation heen en heb dan de beroemde “Chanel Glow”)
- MAC: concealer (kleur: NW15)
- Chanel: Les Beiges Bronzer (Kleur: Medium Deep)
- Bourjois: Blush (kleur: 33 golden lilac)

Ogen:

- Chanel: Stylo Sourcils Waterproof Wenkbrauwpotlood (kleur: 808)
- Chanel: Stylo Yeux Waterproof Eyeliner potlood (kleur: 10)
- MAC: Liquidlast Eyeliner
- Clarins Paris: Wonder Perfect Mascara 4D
- MAC: Oogschaduw Palette “Solar Glow Times Nine”
- Chanel: Oogschaduw Palette “Les 4 Ombres” (kleur: 322 Blurry Grey)
- Bourjois: Oogschaduw (kleur: emauvante 04)

Lippen:

- MAC: lipprimer Prep+Prime

Lippenstift kleuren MAC:
- Relentlessly Red
- Russian Red
- Crème D’Nude
- Blossem Friend

Maybelline: Super Stay Matte Ink (kleur: 15 Lover)

Chanel: Rouge Allure Velvet 69 Abstrait (staat niet op de foto)
Afbeelding
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 23:57
94.28% gewijzigd
En waarom ben je er zo enthousiast over?

Flinke tas trouwens.
Alle reacties Link kopieren
als je een echte make-up junkie bent dan kom je er niet met alleen een tasje :hihi:
Lorem Ipsum
Nou omdat ik mij toch de tandjes verveel heb ik mijn Make-up maar eens uit het kastje getrokken. Ik heb geen tasje.

I :heart: MAKEUP: I Heart Chocolate palet
Blij mee omdat: dit palet goed bij mijn groene ogen past en de pigmentatie hoog is.

Estée Lauder: double wear powder, pure color lipgloss & stay-in-place eye pencil
Blij mee omdat: het powder dekt maar niet te veel, lipgloss blijft lang zitten en het pencil laat als enige mijn ogen niet jeuken.

L’oréal: Volume million lashes bruin
Blij mee omdat: het net genoeg doet en er makkelijk af komt.

Hema: eyebrow gel
Blij mee omdat: het mijn wenkbrauwen temt.

Diva brows: brow set
Blij mee omdat: ik een koele bruine kleur zocht en die hier in heb gevonden.

Lancôme: kwasten
Blij mee omdat: ik er ooit gewerkt heb en een hele doos met visagie sets heb staan, waardoor ik ze niet hoef te kopen. Wat zijn die dingen duur.
Alle reacties Link kopieren
Maybelline foundation mousse (dekt goed en is mat. Smeert goed uit in vergelijking met goedkopere mousse)

Catrice pressed powder matte. (Fixeert m'n foundation en mat)

Catrice wenkbrauw stift

Soort zwarte crème die bij een Smokey eyes set zit, gebruik ik met een dun kwastje als dikkere eyeliner. Soms gebruik ik de oogschaduw ook.

Essence fiber mascara
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen!

Ik heb nu even geen lijstje.. maar wel een vraag. Als ik mijn foundation op heb gedaan en mijn blush (allebei super duur spul van Clinique :) ) vind ik het er soms nog wat mat en saai uitzien. Prima voor op m'n werk, maar voor uitgaan zou ik wel meer sparkle willen. Wat kunnen jullie experts mij aanraden?
Even ter info: ik gebruik dan primer, concealer onder m'n ogen, foundation en blush. Ogen maak ik ook op, maar m'n vraag gaat dus over m'n huid zeg maar..
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
01-04-2019 15:50
als je een echte make-up junkie bent dan kom je er niet met alleen een tasje :hihi:
Haha, inderdaad!
.
Alle reacties Link kopieren
BBcream van Maybelinne.
Foundation van Maybelinne.
Mascara van Essence.
Brow kit van Mua.
Zwarte eyeliner van Essence. Paarse en blauwe van HEMA.
Verschillende lippenstiften van verschillende merken.
Poeder en highlighter van Essence.
Rouge van Catrice.
Oogschaduw palet van Rimmel.

Geen dure merken dus.
louisanne schreef:
01-04-2019 16:21
Leuk om te lezen!

Ik heb nu even geen lijstje.. maar wel een vraag. Als ik mijn foundation op heb gedaan en mijn blusher (allebei super duur spul van Clinique :) ) vind ik het er soms nog wat mat en saai uitzien. Prima voor op m'n werk, maar voor uitgaan zou ik wel meer sparkle willen. Wat kunnen jullie experts mij aanraden?
Highlighter poeder!
Alle reacties Link kopieren
louisanne schreef:
01-04-2019 16:21
Leuk om te lezen!

Ik heb nu even geen lijstje.. maar wel een vraag. Als ik mijn foundation op heb gedaan en mijn blush (allebei super duur spul van Clinique :) ) vind ik het er soms nog wat mat en saai uitzien. Prima voor op m'n werk, maar voor uitgaan zou ik wel meer sparkle willen. Wat kunnen jullie experts mij aanraden?
Even ter info: ik gebruik dan primer, concealer onder m'n ogen, foundation en blush. Ogen maak ik ook op, maar m'n vraag gaat dus over m'n huid zeg maar..
Highlighter inderdaad.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Teveel om te benoemen. Ik heb geen tas maar een kast. Maar mijn favoriete producten heb ik zelfs op de foto gezet dus dat zegt genoeg :-D Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
louisanne schreef:
01-04-2019 16:21
Leuk om te lezen!

Ik heb nu even geen lijstje.. maar wel een vraag. Als ik mijn foundation op heb gedaan en mijn blush (allebei super duur spul van Clinique :) ) vind ik het er soms nog wat mat en saai uitzien. Prima voor op m'n werk, maar voor uitgaan zou ik wel meer sparkle willen. Wat kunnen jullie experts mij aanraden?
Even ter info: ik gebruik dan primer, concealer onder m'n ogen, foundation en blush. Ogen maak ik ook op, maar m'n vraag gaat dus over m'n huid zeg maar..
Highlighter. Klein beetje op je jukbeenderen (waar het licht pakt), op je slapen en een beetje onder je wenkbrauw.
Alle reacties Link kopieren
Becca opal highlighter!! Die is echt mooi.
Alle reacties Link kopieren
Too faced prep spray
MAC primer
Estee Lauder double wear foundation
L'oreal bronzer
Clarins blush
MAC poeder highlighter (soms Benefit vloeibare highlighter of Anastasia poeder highlighter)
Sephora vloeibare eyeliner
Chanel mascara
Kiko wenkbrauwpotlood
Hema wenkbrauw gel
Urban Decay all nighter setting spray
Alle reacties Link kopieren
Oké, hier de favorieten (voor thuis, dus niet in de 'bijwerktas')

- Clinique even better refresh foundation. Het is de lichtste kleur, nét een fractie te licht, dus ik meng hem met de lichtste kleur van een Deborah foundation (weet even niet hoe die heet, met medium dekking in ieder geval ). Deze combinatie is fijn want juiste kleur en goede dekking maar niet té. Er zit ook geen troep in waar ik slecht op reageer.
- Max factor lipfinity vind ik fijn. Blijft lekker lang zitten.
- erg blij met verschillende oogschaduw paletten : Too faced sweet peach en chocolate gold, Hudy Beauty mauve obsessions en Viseart liaison. Bij die laatste kreeg ik een goedkoop paletje van Revolution cadeau, volgens mij heet het pretty incredible. Ook verrassend blij mee! Ik heb tegenwoordig een wat duurdere smaak qua oogschaduw, omdat het wat mij betreft echt mooiere resultaten oplevert. Met bovengenoemde paletten heb ik een mooie combi van kleuren die ik veel gebruik en me goed staan. Ik gebruik ze dagelijks (maar één per dag...) en word er elke dag opnieuw blij van.
- mascara. Ook een combinatie. Pupa ultra flex en lancome hypnose drama. De eerste voor veel lengte, krul en seperatie, de laatste voor net wat meer volume. Ik vind de hypnose drama alleen iets te klonterig, maar de combinatie is perfect. Neem ik nooit mee, omdat bijwerken niet nodig is. Voor oogschaduw ook niet.

Een miskoop is voor mij de Urban decay the velvetizer, een losse poeder die je ook kunt mixen met je foundation. Kan inderdaad, maar maakt de foundation dikker, matter, dekkender en gewoon wat te zwaar. Als fixerende poeder...mwe. ..Het is zó fijn dat mijn kwast het niet goed opgepakt krijgt. Stuift alle kanten op. En het ziet er inderdaad als 'velvet' uit, maar echt veel te mat. Het vervelendste eraan vind ik dat, hoe weinig ik ook gebruik, het zo vreselijk droog aanvoelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen makeup tas (alleen op vakantie), Ik heb een makeup kast. ;-D
Alle reacties Link kopieren
louisanne schreef:
01-04-2019 16:21
Leuk om te lezen!

Ik heb nu even geen lijstje.. maar wel een vraag. Als ik mijn foundation op heb gedaan en mijn blush (allebei super duur spul van Clinique :) ) vind ik het er soms nog wat mat en saai uitzien. Prima voor op m'n werk, maar voor uitgaan zou ik wel meer sparkle willen. Wat kunnen jullie experts mij aanraden?
Even ter info: ik gebruik dan primer, concealer onder m'n ogen, foundation en blush. Ogen maak ik ook op, maar m'n vraag gaat dus over m'n huid zeg maar..
Highlighter inderdaad, als tip hierboven al gegeven. Maar het schijnt (volgens de beauty goeroes van YouTube ) dat een setting spray ook helpt om dat matte, poederige wat te verhelpen. Zelf niet geprobeerd overigens omdat ik geen setting spray gebruik.
Alle reacties Link kopieren
In mijn make-uptasje zitten 5 verschillende kleuren kahjalpotloden, compact powder, concealer, mascara, en terrapoeder: alles van Alverde. Ik ben dus geen make-up junk maar wel gesteld op goede, natuurlijke make-up.
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn mijn favo’s die net in een grote make-up tas passen.. de rest inderdaad allemaal in de kast..

Alle reacties Link kopieren
dubbel

Ik probeer er een foto bij te plaatsen, maar lukt niet. Moet ik dit aanvragen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Tattooaddict87 schreef:
01-04-2019 17:14
dubbel

Ik probeer er een foto bij te plaatsen, maar lukt niet. Moet ik dit aanvragen ofzo?
Je moet minimaal 200 posts hebben. Nog even te gaan dus ;-D
¡Apagando las luces!
Er zit meer in dan ik gebruik. Poederen bijvoorbeeld die ik nooit meer. Ook zitten er een paar lippenstiften in waarvan de kleur me niet meer bevalt.
Wat ik wel gebruik is een zwart oogpotlood, mascara en blauwe oogschaduw.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet even niet hoe ik op meerdere berichten tegelijk kan antwoorden...

Dank allemaal voor de tip om highlighter te gebruiken! Ik heb vloeibare highlighter, maar nooit gebruikt.. één keer wel, maar toen veegde ik daarmee mijn foundation weg.. heel gek. Ik ga het nog een keer proberen en anders poeder kopen.

Die setting spray klinkt ook wel fijn. De naam doet vermoeden dat het ook helpt tegen afgeven?
Alle reacties Link kopieren
louisanne schreef:
01-04-2019 17:38
Ik weet even niet hoe ik op meerdere berichten tegelijk kan antwoorden...

Dank allemaal voor de tip om highlighter te gebruiken! Ik heb vloeibare highlighter, maar nooit gebruikt.. één keer wel, maar toen veegde ik daarmee mijn foundation weg.. heel gek. Ik ga het nog een keer proberen en anders poeder kopen.

Die setting spray klinkt ook wel fijn. De naam doet vermoeden dat het ook helpt tegen afgeven?
Ja, het schijnt je make up langer te laten blijven zitten. Minder afgeven klinkt dan wat mij betreft logisch, maar hangt ook van je foundation af.
Alle reacties Link kopieren
louisanne schreef:
01-04-2019 17:38
Ik weet even niet hoe ik op meerdere berichten tegelijk kan antwoorden...

Dank allemaal voor de tip om highlighter te gebruiken! Ik heb vloeibare highlighter, maar nooit gebruikt.. één keer wel, maar toen veegde ik daarmee mijn foundation weg.. heel gek. Ik ga het nog een keer proberen en anders poeder kopen.

Die setting spray klinkt ook wel fijn. De naam doet vermoeden dat het ook helpt tegen afgeven?
Ik heb de duo contour stick van Rimmel, staat ook in mn op.. dat is een crème stick met 2 kleuren.. bruin voor je wangen en crème kleur om te highlighten.. echt super ding!
En dan gewoon gaan youtuben om te kijken hoe je die het beste aan kan brengen. Genoeg countour en highlight tutourials te vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven