Voor de make-up junkies onder ons. Inhoud van je make-up tas
maandag 1 april 2019 om 15:34
Het verschil tussen “Toen” en nu...
Op 1 april ben ik dit topic gestart, veel meer onwetend dan nu.. ook qua producten. Heb net even het lijstje bekeken van wat ik toen graag gebruikte en wat ik nu gebruik. Mede door jullie veel geleerd en uitgeprobeerd. Ik zal door middel van doorstrepen even aangeven wat ik dus niet meer gebruik en wat ik nu wel gebruik.. best grappig om te zien. “The evolution of TattooAddict87”
Clinique: 3-stappenplan Gezicht reiniging
MAC: prep and prima spray, compact powder foundation, blush powder, eye-liner, lip primer, wenkbrauwpotlood, concealer, lippenstift, matte finish spray
Clinique: anti-blemish solutions foundation, chubby stick moisturizing lip color balm
Rimmel London: lasting finish foundation, insta duo contour stick
Maybelline: Kohl liner, Snapscara
Clarins paris: wonder perfect mascara 4d
L’Oréal: lippenstift
Max factor: eyes oogschaduw kit
mijn lijstje nu:
SkinCare Routine:
- Paula’s Choice:
- Oil-Reducing Cleanser
- Pore-Reducing Toner
- Exfoliant: Skin Perfecting 2% BHA Gel
- CALM: Mineral Moisturizer Broad Spextrum SPF 30
Chanel:
- Hydra Beauty Micro Serum
- Hydra Beauty Camellia Water Creme

MakeUp:
Gezicht:
- Chanel: Hydra Beauty Essence Mist (settingspray)
- Chanel: Les Beiges Teint Belle Mine Naturelle Healthy Glow Foundation SPF 25 (kleur nr: 20)
- Chanel: Les Beiges Eau De Teint Water Fresh Tint, Kleur: Medium (officieel is dit een foundation, maar daarvoor vind ik ‘m niet dekkend genoeg. Ik doe hem dus over mijn andere foundation heen en heb dan de beroemde “Chanel Glow”)
- MAC: concealer (kleur: NW15)
- Chanel: Les Beiges Bronzer (Kleur: Medium Deep)
- Bourjois: Blush (kleur: 33 golden lilac)
Ogen:
- Chanel: Stylo Sourcils Waterproof Wenkbrauwpotlood (kleur: 808)
- Chanel: Stylo Yeux Waterproof Eyeliner potlood (kleur: 10)
- MAC: Liquidlast Eyeliner
- Clarins Paris: Wonder Perfect Mascara 4D
- MAC: Oogschaduw Palette “Solar Glow Times Nine”
- Chanel: Oogschaduw Palette “Les 4 Ombres” (kleur: 322 Blurry Grey)
- Bourjois: Oogschaduw (kleur: emauvante 04)
Lippen:
- MAC: lipprimer Prep+Prime
Lippenstift kleuren MAC:
- Relentlessly Red
- Russian Red
- Crème D’Nude
- Blossem Friend
Maybelline: Super Stay Matte Ink (kleur: 15 Lover)
Chanel: Rouge Allure Velvet 69 Abstrait (staat niet op de foto)
Op 1 april ben ik dit topic gestart, veel meer onwetend dan nu.. ook qua producten. Heb net even het lijstje bekeken van wat ik toen graag gebruikte en wat ik nu gebruik. Mede door jullie veel geleerd en uitgeprobeerd. Ik zal door middel van doorstrepen even aangeven wat ik dus niet meer gebruik en wat ik nu wel gebruik.. best grappig om te zien. “The evolution of TattooAddict87”
Clinique: 3-stappenplan Gezicht reiniging
MAC: prep and prima spray, compact powder foundation, blush powder, eye-liner, lip primer, wenkbrauwpotlood, concealer, lippenstift, matte finish spray
Clinique: anti-blemish solutions foundation, chubby stick moisturizing lip color balm
Rimmel London: lasting finish foundation, insta duo contour stick
Maybelline: Kohl liner, Snapscara
Clarins paris: wonder perfect mascara 4d
L’Oréal: lippenstift
Max factor: eyes oogschaduw kit
mijn lijstje nu:
SkinCare Routine:
- Paula’s Choice:
- Oil-Reducing Cleanser
- Pore-Reducing Toner
- Exfoliant: Skin Perfecting 2% BHA Gel
- CALM: Mineral Moisturizer Broad Spextrum SPF 30
Chanel:
- Hydra Beauty Micro Serum
- Hydra Beauty Camellia Water Creme

MakeUp:
Gezicht:
- Chanel: Hydra Beauty Essence Mist (settingspray)
- Chanel: Les Beiges Teint Belle Mine Naturelle Healthy Glow Foundation SPF 25 (kleur nr: 20)
- Chanel: Les Beiges Eau De Teint Water Fresh Tint, Kleur: Medium (officieel is dit een foundation, maar daarvoor vind ik ‘m niet dekkend genoeg. Ik doe hem dus over mijn andere foundation heen en heb dan de beroemde “Chanel Glow”)
- MAC: concealer (kleur: NW15)
- Chanel: Les Beiges Bronzer (Kleur: Medium Deep)
- Bourjois: Blush (kleur: 33 golden lilac)
Ogen:
- Chanel: Stylo Sourcils Waterproof Wenkbrauwpotlood (kleur: 808)
- Chanel: Stylo Yeux Waterproof Eyeliner potlood (kleur: 10)
- MAC: Liquidlast Eyeliner
- Clarins Paris: Wonder Perfect Mascara 4D
- MAC: Oogschaduw Palette “Solar Glow Times Nine”
- Chanel: Oogschaduw Palette “Les 4 Ombres” (kleur: 322 Blurry Grey)
- Bourjois: Oogschaduw (kleur: emauvante 04)
Lippen:
- MAC: lipprimer Prep+Prime
Lippenstift kleuren MAC:
- Relentlessly Red
- Russian Red
- Crème D’Nude
- Blossem Friend
Maybelline: Super Stay Matte Ink (kleur: 15 Lover)
Chanel: Rouge Allure Velvet 69 Abstrait (staat niet op de foto)

anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 23:57
94.28% gewijzigd

dinsdag 2 april 2019 om 20:50
Als ik te zeer geïnspireerd raak door YouTube shop ik wel eens op Cultbeauty, een Engelse site. Daar hebben ze dat ook, en sowieso een walhalla van mooie merken in diverse prijsklassen (drie sowieso : mwah, duur en superduur). Aanrader dus.
Maar volgens mij heeft Douglas ook Bobby Brown.

dinsdag 2 april 2019 om 20:52
dinsdag 2 april 2019 om 23:13
Ja, ik vind ‘m echt super.. alles blijft mooi zitten en het heeft echt dat matte effect.. wel ff schudden voor gebruik..
dinsdag 2 april 2019 om 23:18
Fijn! Die zit er binnenkort ook bij in de make-up tasTattooaddict87 schreef: ↑02-04-2019 23:13Ja, ik vind ‘m echt super.. alles blijft mooi zitten en het heeft echt dat matte effect.. wel ff schudden voor gebruik..![]()

dinsdag 2 april 2019 om 23:18
Fijn! Die zit er binnenkort ook bij in de make-up tasTattooaddict87 schreef: ↑02-04-2019 23:13Ja, ik vind ‘m echt super.. alles blijft mooi zitten en het heeft echt dat matte effect.. wel ff schudden voor gebruik..![]()

vrijdag 5 april 2019 om 12:12
Basis: primer en dagcrème (met SPF) van Paula's Choice. Primer gebruik ik nog niet zo lang dus ben een beetje aan het expirimenteren of ik dat fijn vind en het ècht daardoor langer houdt
Foundation en concealer: Dior - al jaren
Poeder: MAC
Blush: Dior
Ogen:
Basis met Urban Decay Primer Potion
Oogschaduw heb ik wat setjes van Estee Lauder, MAC, Dior
Liner en wenkbrauwen: Dior
Mascara: momenteel MAC maar wisselt
Kwasten van MAC, Shu Uemera of Sigma
Ik heb alles opgeborgen in een lade en kwasten staan in een mooi glas. Oogschaduw moet ik binnenkort eens wat bij kopen en ik wil wat expirimenteren met contouring en highlighter.
Heerlijk onderwerp dit!
Foundation en concealer: Dior - al jaren
Poeder: MAC
Blush: Dior
Ogen:
Basis met Urban Decay Primer Potion
Oogschaduw heb ik wat setjes van Estee Lauder, MAC, Dior
Liner en wenkbrauwen: Dior
Mascara: momenteel MAC maar wisselt
Kwasten van MAC, Shu Uemera of Sigma
Ik heb alles opgeborgen in een lade en kwasten staan in een mooi glas. Oogschaduw moet ik binnenkort eens wat bij kopen en ik wil wat expirimenteren met contouring en highlighter.
Heerlijk onderwerp dit!
vrijdag 5 april 2019 om 14:28
basis:
light master primer van Giorgio Armani
luminous silk foundation van Giorgio Armani
bronzer soleil de tan van Chanel
Orgasm blush van Nars
true match concealer van L'Oréal
soms een beetje highlighter Benefit - Watt's up
setting spray All nighter van Urban Decay
ogen:
amber times nine palet van MAC
of naked basic van Urban Decay
wenkbrauwpotlood van Anastasia Beverly Hills
mascara Lancome grandiose extreme
Dit is alles voor dagelijks gebruik, alles opgeborgen in een lade in de badkamer.
Ik heb ook nog een grote doos met tientallen oogschaduwpaletten, highlighters,...
light master primer van Giorgio Armani
luminous silk foundation van Giorgio Armani
bronzer soleil de tan van Chanel
Orgasm blush van Nars
true match concealer van L'Oréal
soms een beetje highlighter Benefit - Watt's up
setting spray All nighter van Urban Decay
ogen:
amber times nine palet van MAC
of naked basic van Urban Decay
wenkbrauwpotlood van Anastasia Beverly Hills
mascara Lancome grandiose extreme
Dit is alles voor dagelijks gebruik, alles opgeborgen in een lade in de badkamer.
Ik heb ook nog een grote doos met tientallen oogschaduwpaletten, highlighters,...
vrijdag 5 april 2019 om 14:31
Ik vraag me af wanneer je de make up die je meeneemt gebruikt. Als je op je werk bent of op een verjaardag bijvoorbeeld dan neem je eigenlijk nooit een tas mee na het toilet en je gaat ook niet en public je make up bijwerken. Op een feestje of etentje kun je wel beter je tas meenemen. Dus hoe doe je dat?
vrijdag 5 april 2019 om 15:36
Ik heb altijd poeder, blush en lipgloss bij me. Het enige wat ik ook echt doe qua bijwerken. Dat doe ik in een handtas en ik neem mijn handtas altijd overal mee naartoe, ook de wc. Dus op werk ook gewoon. Mijn Mac poeder heeft een spiegeltje dus die gebruik ik ervoor.lisa2 schreef: ↑05-04-2019 14:31Ik vraag me af wanneer je de make up die je meeneemt gebruikt. Als je op je werk bent of op een verjaardag bijvoorbeeld dan neem je eigenlijk nooit een tas mee na het toilet en je gaat ook niet en public je make up bijwerken. Op een feestje of etentje kun je wel beter je tas meenemen. Dus hoe doe je dat?
vrijdag 5 april 2019 om 16:09
Sjulia ik heb in mijn handtas ook altijd poeder en een oogpotlood bij me.
Maar op het werk of een familiefeestje ga ik nooit met de handtas naar het toilet.
Maar het topic begrijp ik nu gaat over wat je in toilettas thuis hebt. Had ik niet goed gelezen.
Thuis heb ik alles op een tafel staan in bakjes, Een toilettas heb ik alleen bij me als ik op vakantie, weekendje weg ga.
In mijn handtas heb ik een bag in bag tas waar een aantal zaken in zitten (geperste poeder van Chanel (heb ik al heel lang), oogpotlood van Mac, Labello.
Maar op het werk of een familiefeestje ga ik nooit met de handtas naar het toilet.
Maar het topic begrijp ik nu gaat over wat je in toilettas thuis hebt. Had ik niet goed gelezen.
Thuis heb ik alles op een tafel staan in bakjes, Een toilettas heb ik alleen bij me als ik op vakantie, weekendje weg ga.
In mijn handtas heb ik een bag in bag tas waar een aantal zaken in zitten (geperste poeder van Chanel (heb ik al heel lang), oogpotlood van Mac, Labello.
zaterdag 27 april 2019 om 12:02
Ik zie alleen maar zwart met wiite stipjesTattooaddict87 schreef: ↑26-04-2019 23:21En deze hadden jullie nog van mij tegoed. Make-up die ik momenteel het meest gebruik.
![]()
zaterdag 27 april 2019 om 15:11
Ja ik ook.. snap er geen zak van..
zaterdag 27 april 2019 om 16:44
Wat jammer, ben namelijk wel benieuwd wat er op staat.
Prrrr, mauw miawwwww.
zaterdag 27 april 2019 om 20:59
Tinypic gebruik ik vaak.Tattooaddict87 schreef: ↑27-04-2019 19:09Heb je dan misschien een site waar ik een foto kan uploaden? Deze is via Mupload gedaan. Maar werkt dus niet..
zaterdag 27 april 2019 om 21:24
feelunique is ook leuk om the shoppen, of Beautybay.Jufjoke schreef: ↑02-04-2019 20:50Als ik te zeer geïnspireerd raak door YouTube shop ik wel eens op Cultbeauty, een Engelse site. Daar hebben ze dat ook, en sowieso een walhalla van mooie merken in diverse prijsklassen (drie sowieso : mwah, duur en superduur). Aanrader dus.
Maar volgens mij heeft Douglas ook Bobby Brown.
zondag 28 april 2019 om 08:13
Basis - Estee Lauder sheer tint release, L'Oréal true match foundation, poeder NYX California Beamin', revolution gradient highlighter
Ogen - Maybelline eye studio master smoky potlood, Essence Lash Princess + Etos volume & curl mascara, Huda palette Ruby.
Wenkbrauwen: Anastasia Dip Brow Pomade
Lippen: potlood Essence, Max Factor lipfinity, vaseline
Ogen - Maybelline eye studio master smoky potlood, Essence Lash Princess + Etos volume & curl mascara, Huda palette Ruby.
Wenkbrauwen: Anastasia Dip Brow Pomade
Lippen: potlood Essence, Max Factor lipfinity, vaseline
woensdag 1 mei 2019 om 14:48
In mijn tas heb ik alleen blottingpaper, lipbalsem en handcrème.
Thuis:
- Anastasia Norvina en Soft Glam, UD Born to Run
goed gepigmenteerd (Anastasia geeft wel veel kickback maar dat stoort me niet), creaset niet (ondanks hooded eyes)
- Foundation Catrice HD Liquid Coverage
blijft goed zitten en laat me bijna niet glanzen
- Lipstick een paar tinten L'Oréal Infalible
blijft een uur of 6 zitten, slijt mooi en droogt mijn lippen niet uit
- Guerlain Méteorites
geeft niet zo'n poppenlook als matte poeder, ze ruiken lekker en het doosje is mooi om te zien
- L'Oréal Paradise mascara (wp):
geeft volume en genoeg extra lengte, vind het een van de betere in die prijsklasse
- Catrice wp eyelinerpen:
die dingen gaan zo snel op dat ik er niet veel voor wil betalen, deze blijft goed zitten, pigmentatie is goed en is gemakkelijk in gebruik
- L’Oréal Paris Paradise Extatic Brow Pomade:
brengt de boel netjes in model en geeft een klein beetje kleur af, het ziet er 'natuurlijk maar net iets beter' uit, van die heel gestylde wenkbrauwen past gewoon niet bij mij
- fixing spray: roze fles van I heart Make-Up
omdat die toen net in reclame was, ik gebruik het dagelijks maar heb niet echt een voorkeur
- MUA primer oil:
was een experiment omdat mijn huid wat ouder wordt en ik die hele matterende toestanden niet meer zo goed trek, en bevalt verrassend goed
- oogschaduwprimer: Essence of Catrice
ik heb daar niet echt een voorkeur in, merk ook weinig verschil tussen primers onderling maar zonder primer halveert de houdbaarheid van mijn oogschaduw wel
- blush en highlighter
wat ik op dat moment leuk vind staan, vaak Essence of Catrice,
Die contourstick van Rimmel heb ik ook, gebruik hem niet wekelijks maar hij is wel erg gemakkelijk en fijn in gebruik.
En ik wil nog even reclame maken voor de blenders van de Action: ik vind ze echt heel fijn. Kosten geloof ik 0,80€ of zo, ik koop ze altijd per 10.
Ze zijn bouncy genoeg, vind vb. de blender van KV huismerk echt te hard blijven.
Kwasten gebruik ik die unicorn lijn van RT, zijn leuk om te zien, schappelijk qua prijs en ze doen het gewoon erg goed.
En verder heb ik onlangs Elie Saab parfum ontdekt, Girl of Shine vind ik werkelijk goddelijk
Thuis:
- Anastasia Norvina en Soft Glam, UD Born to Run
goed gepigmenteerd (Anastasia geeft wel veel kickback maar dat stoort me niet), creaset niet (ondanks hooded eyes)
- Foundation Catrice HD Liquid Coverage
blijft goed zitten en laat me bijna niet glanzen
- Lipstick een paar tinten L'Oréal Infalible
blijft een uur of 6 zitten, slijt mooi en droogt mijn lippen niet uit
- Guerlain Méteorites
geeft niet zo'n poppenlook als matte poeder, ze ruiken lekker en het doosje is mooi om te zien
- L'Oréal Paradise mascara (wp):
geeft volume en genoeg extra lengte, vind het een van de betere in die prijsklasse
- Catrice wp eyelinerpen:
die dingen gaan zo snel op dat ik er niet veel voor wil betalen, deze blijft goed zitten, pigmentatie is goed en is gemakkelijk in gebruik
- L’Oréal Paris Paradise Extatic Brow Pomade:
brengt de boel netjes in model en geeft een klein beetje kleur af, het ziet er 'natuurlijk maar net iets beter' uit, van die heel gestylde wenkbrauwen past gewoon niet bij mij
- fixing spray: roze fles van I heart Make-Up
omdat die toen net in reclame was, ik gebruik het dagelijks maar heb niet echt een voorkeur
- MUA primer oil:
was een experiment omdat mijn huid wat ouder wordt en ik die hele matterende toestanden niet meer zo goed trek, en bevalt verrassend goed
- oogschaduwprimer: Essence of Catrice
ik heb daar niet echt een voorkeur in, merk ook weinig verschil tussen primers onderling maar zonder primer halveert de houdbaarheid van mijn oogschaduw wel
- blush en highlighter
wat ik op dat moment leuk vind staan, vaak Essence of Catrice,
Die contourstick van Rimmel heb ik ook, gebruik hem niet wekelijks maar hij is wel erg gemakkelijk en fijn in gebruik.
En ik wil nog even reclame maken voor de blenders van de Action: ik vind ze echt heel fijn. Kosten geloof ik 0,80€ of zo, ik koop ze altijd per 10.
Ze zijn bouncy genoeg, vind vb. de blender van KV huismerk echt te hard blijven.
Kwasten gebruik ik die unicorn lijn van RT, zijn leuk om te zien, schappelijk qua prijs en ze doen het gewoon erg goed.
En verder heb ik onlangs Elie Saab parfum ontdekt, Girl of Shine vind ik werkelijk goddelijk