Mode & Beauty alle pijlers

Voor de make-up junkies onder ons. Inhoud van je make-up tas

01-04-2019 15:34 1962 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verschil tussen “Toen” en nu...

Op 1 april ben ik dit topic gestart, veel meer onwetend dan nu.. ook qua producten. Heb net even het lijstje bekeken van wat ik toen graag gebruikte en wat ik nu gebruik. Mede door jullie veel geleerd en uitgeprobeerd. Ik zal door middel van doorstrepen even aangeven wat ik dus niet meer gebruik en wat ik nu wel gebruik.. best grappig om te zien. “The evolution of TattooAddict87”

Clinique: 3-stappenplan Gezicht reiniging

MAC: prep and prima spray, compact powder foundation, blush powder, eye-liner, lip primer, wenkbrauwpotlood, concealer, lippenstift, matte finish spray

Clinique: anti-blemish solutions foundation, chubby stick moisturizing lip color balm

Rimmel London: lasting finish foundation, insta duo contour stick

Maybelline: Kohl liner, Snapscara

Clarins paris: wonder perfect mascara 4d

L’Oréal: lippenstift

Max factor: eyes oogschaduw kit

mijn lijstje nu:

SkinCare Routine:

- Paula’s Choice:
- Oil-Reducing Cleanser
- Pore-Reducing Toner
- Exfoliant: Skin Perfecting 2% BHA Gel
- CALM: Mineral Moisturizer Broad Spextrum SPF 30

Chanel:
- Hydra Beauty Micro Serum
- Hydra Beauty Camellia Water Creme
Afbeelding

MakeUp:

Gezicht:

- Chanel: Hydra Beauty Essence Mist (settingspray)
- Chanel: Les Beiges Teint Belle Mine Naturelle Healthy Glow Foundation SPF 25 (kleur nr: 20)
- Chanel: Les Beiges Eau De Teint Water Fresh Tint, Kleur: Medium (officieel is dit een foundation, maar daarvoor vind ik ‘m niet dekkend genoeg. Ik doe hem dus over mijn andere foundation heen en heb dan de beroemde “Chanel Glow”)
- MAC: concealer (kleur: NW15)
- Chanel: Les Beiges Bronzer (Kleur: Medium Deep)
- Bourjois: Blush (kleur: 33 golden lilac)

Ogen:

- Chanel: Stylo Sourcils Waterproof Wenkbrauwpotlood (kleur: 808)
- Chanel: Stylo Yeux Waterproof Eyeliner potlood (kleur: 10)
- MAC: Liquidlast Eyeliner
- Clarins Paris: Wonder Perfect Mascara 4D
- MAC: Oogschaduw Palette “Solar Glow Times Nine”
- Chanel: Oogschaduw Palette “Les 4 Ombres” (kleur: 322 Blurry Grey)
- Bourjois: Oogschaduw (kleur: emauvante 04)

Lippen:

- MAC: lipprimer Prep+Prime

Lippenstift kleuren MAC:
- Relentlessly Red
- Russian Red
- Crème D’Nude
- Blossem Friend

Maybelline: Super Stay Matte Ink (kleur: 15 Lover)

Chanel: Rouge Allure Velvet 69 Abstrait (staat niet op de foto)
Afbeelding
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 23:57
94.28% gewijzigd
Jufjoke schreef:
04-05-2019 11:32
Ik vind aanbrengen met mijn vingers nog altijd het fijnste. Ik heb een foundation kwast (ooit ergens bij gekregen ) maar dat vind ik wat onhygiënisch, dan moet je die weer vaak schoonmaken. Ook zo'n blender sponsje, soms gebruik ik hem wel, maar de voorkeur gaat hier nog steeds uit naar aanbrengen met schone vingers.
Hier ook.
Douchen.
Lenzen in, dagcrème op.
Aankleden.
Dan foundation en make up met de vingers.
Werkt prima.
Vindt het ook slecht voor het milieu.

In het kader daarvan heb ik ook de make up verwijder doekjes afgezworen. Een hele zachte oude joggingbroek van kind verknipt en op de lapjes micellair water, voldoet prima zelfs beter.
Ben alleen nog aan het puzzelen hoe die oogschaduw applicators wat milieu vriendelijker te houden..
Maak ze wel schoon maar gaan snel stuk.
Iemand hier een oplossing voor?
Alle reacties Link kopieren
KimberleySTH schreef:
04-05-2019 07:17
Leuk topic! Ik ben ook een mega make-up junkie. Binnenkort ga ik naar Londen en dan kom ik altijd met een boel nieuwe make-up thuis. Leuk om hier inspiratie te doen! Huda beauty staat in Londen sowieso hoog op mijn lijstje.

Foundation: doubleware Estee Lauder
Concealer: doubleware Estee Lauder of LA Girl Pro concealer (laatste is echt een budget tip! Dekt ontzettend goed)
Poeder: Banana poeder
Contourset: ik heb een poederset van Tarte
Blush: mijn favoriet is Orgasm van Nars
Highlighter: Anastasia Beverly Hills of een liquid highlighter van Urban Decay

Eyeliner: Tattooliner van Kat Von D
Mascara: Better than Sex van Too Faced
Primer: Urban Decay
Oogschaduw: mijn favoriete palletten zijn van Tarte. Ongelooflijk veel pigment in maar volgens mij niet te koop in Nederland.

Iemand nog tips waar ik naar moet kijken in Londen?!
Trinny london makeup! Geloof me je wilt daarna niets anders meer.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
04-05-2019 11:19
Deze heb ik juist gisteren weg gegooid, ik heb al heel veel merken geprobeerd maar "snap" die blenders volgens mij gewoon niet..

Hoe gebruik je dit? Ik heb de YouTube tutorials opgevolgd, maar mijn foundation wordt er echt super vlekkerig van :(

Ik maak 'm nat, doe foundation op mijn gezicht en blend het uit.
En ik gebruik een droge blender om te baken.

Ik koop die blenders per 10 en na elk gebruik gaat ie in een bak water+wasmiddel die ik dan 1 keer per week mee in de wasmachine gooi.

Foundation met mijn vingers geeft bij mij vlekken en een kwast geeft strepen.

Het-groepje schreef:
04-05-2019 12:16
Ben alleen nog aan het puzzelen hoe die oogschaduw applicators wat milieu vriendelijker te houden..
Maak ze wel schoon maar gaan snel stuk.
Iemand hier een oplossing voor?
Kwasten gebruiken?
Die sponsapplicators vind ik echt vreselijk en totaal niet hygiënisch voor iets wat je bij je ogen gebruikt.

Ik gebruik zo'n dingetje voor dagelijkse reiniging van mijn kwasten. Het is bedoeld om droog te gebruiken maar als ik mijn kwasten eerst in een beetje micellair water doop en er daarna mee over dat sponsje ga worden ze nog tig keer schoner.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nooit de kwastjes of die sponsdingen die in sommige doosjes oogschaduw zitten, ik gebruik kwasten en iedere week maakmik die schoon. Met shampoo.
Alle reacties Link kopieren
poeder schreef:
04-05-2019 12:52
Trinny london makeup! Geloof me je wilt daarna niets anders meer.
Zit ik ook naar te kijken, vertel wat heb jij daar van?
Alle reacties Link kopieren
zeefietser1 schreef:
02-04-2019 15:15
Ja klopt, is gewoon leuk om zo met jullie mee te kunnen praten.

Moest trouwens wel even googelen wat MUA, maar duidelijk. Dan kun je daar zeker wel even in snoepen ja :-)
Echt super tof. En super leuk dat jij je er ook zo in verdiept en ook echt met de betere merken op de proppen komt! 👌🏻
Alle reacties Link kopieren
Eva_83 schreef:
04-05-2019 10:25
Tip: bol.com heeft goede make up aanbiedingen momenteel
Thanks voor de top, ga gelijk even kijken... ik hou van aanbiedingen. :flirting:
Tattooaddict87 schreef:
04-05-2019 14:18
Thanks voor de top, ga gelijk even kijken... ik hou van aanbiedingen. :flirting:
Sorry dat ik je nu wellicht tot shoppen heb aangezet :hihi: :A:
Alle reacties Link kopieren
Dutchsuzanne,

Ik heb hier vanalles van: ben begonnen met match2me in te vullen, heb toen een starterstack gekocht. Inmiddels heb ik zowat alles wat uit mijn match2me kwam en je kunt de lip2cheek ook mengen en op je ogen gebruiken. Ik ben 51 heb geen rimpels maar poeder makeup maakt me oud.
Was deze week in de bijenkorf daar was een charlotte tilbury event ik liep er langs en daar kreeg ik een compliment over hoe mooi subtiel ik opgemaakt was. Ik gebruik alleen mascara van etos en eyeliner black mauve shimmer van bobbi brown verder alles van Trinny.
Ben er zo blij mee.
Jufjoke schreef:
04-05-2019 11:02
Ik ben niet allergisch voor parfum, dus in die zin merk ik dat niet. Maar ik ben altijd een make up - en skincare junkie geweest en vanaf pakweg eind twintig werd mijn huid slechter en slechter. Puistjes, vlekjes, van alles. Hoe meer ik erop smeerde, hoe erger het werd. Toen ben ik me pas echt in huidverzorging gaan verdiepen en besefte ik dat ik het zélf veroorzaakte, dat mijn huid constant geïrriteerd was door bepaalde ingrediënten. En/of een overdaad daaraan. Ik kon me uiteindelijk (het was een hele zoektocht ) vinden in de filosofie van Paula's Choice en Je tske Ultee. Mild zijn voor je huid, irriterende ingrediënten vermijden zoals parfum, harde alcohol, etherische olie, lavendel enzovoorts. Dit hanteer ik nu met religieuze precisie en mijn huid is nu alweer jaren prima in orde. Ik ben nu 42. Maar ik stap nooit meer van die principes af en ben dus qua ingrediënten nog steeds kritisch in wat ik op mijn gezicht smeer.
Dus ja, sinds ik lief ben voor mijn huid zie ik een enorm verschil.
Daar kan ik goed inkomen .
Goed dat je je erin verdiept hebt en kan me voorstellen dat als je eenmaal zulke producten geprobeerd hebt, je ook nooit meer anders wil.
Zijn het erg dure producten die je gebruikt en waar koop je ze?
Om dezelfde reden gebruik ik alleen BB cream al jaren.
Van veel foundation kreeg ik snel puistjes en ik hou gewoon niet van om super veel troep op mijn gezicht te smeren.
Ik heb altijd een prima huid gehad maar merk dat ik nu ik 36 ben wel wat meer dekking kan gebruiken dan alleen BB cream dat amper dekt.
Heb je verder ook gezichtsverzorging (creme en tonic etc) waar weinig schadelijke stoffen in zitten?
Zo ja welke?
Wat smeren jullie onder je ogen?
Ik merk dat als ik concealer en bb cream onder mijn ogen doe (om wallen te verdoezelen etc) mijn rimpeltjes onder mijn ogen die ik krijg als ik lach meer opvallen omdat die bb cream tussen die lijntjes gaat zitten .
Alle reacties Link kopieren
Eva_83 schreef:
04-05-2019 15:10
Wat smeren jullie onder je ogen?
Ik merk dat als ik concealer en bb cream onder mijn ogen doe (om wallen te verdoezelen etc) mijn rimpeltjes onder mijn ogen die ik krijg als ik lach meer opvallen omdat die bb cream tussen die lijntjes gaat zitten .
Hier gebruik ik primer voor! :)
MonicaG schreef:
04-05-2019 13:01
Ik maak 'm nat, doe foundation op mijn gezicht en blend het uit.
En ik gebruik een droge blender om te baken.

Ik koop die blenders per 10 en na elk gebruik gaat ie in een bak water+wasmiddel die ik dan 1 keer per week mee in de wasmachine gooi.

Foundation met mijn vingers geeft bij mij vlekken en een kwast geeft strepen.




Kwasten gebruiken?
Die sponsapplicators vind ik echt vreselijk en totaal niet hygiënisch voor iets wat je bij je ogen gebruikt.

Ik gebruik zo'n dingetje voor dagelijkse reiniging van mijn kwasten. Het is bedoeld om droog te gebruiken maar als ik mijn kwasten eerst in een beetje micellair water doop en er daarna mee over dat sponsje ga worden ze nog tig keer schoner.

Afbeelding

Ik ben te ongeduldig en maak me niet subtiel genoeg op voor die kwastjes merk ik, met zo'n sponsje heb ik gelijk het goede effect en met zo'n kwastje wordt het allemaal zo weeiig vind ik of je moet maar blijven aanbrengen.
Ik vind dat in die tutorials al zo vermoeiend om naar te kijken, dat urenlange gekwast.
Dit is wel iets om uit te proberen denk ik, of toch bepaalde elke dag looks met de kwast doen zoveel mogelijk.
apppie schreef:
04-05-2019 15:15
Hier gebruik ik primer voor! :)
Ahaaa dan heeft de primer toch een functie :)
Welke primer en speciale voor onder je ogen?
Alle reacties Link kopieren
poeder schreef:
04-05-2019 14:43
Dutchsuzanne,

Ik heb hier vanalles van: ben begonnen met match2me in te vullen, heb toen een starterstack gekocht. Inmiddels heb ik zowat alles wat uit mijn match2me kwam en je kunt de lip2cheek ook mengen en op je ogen gebruiken. Ik ben 51 heb geen rimpels maar poeder makeup maakt me oud.
Was deze week in de bijenkorf daar was een charlotte tilbury event ik liep er langs en daar kreeg ik een compliment over hoe mooi subtiel ik opgemaakt was. Ik gebruik alleen mascara van etos en eyeliner black mauve shimmer van bobbi brown verder alles van Trinny.
Ben er zo blij mee.
De match me heb ik ook ingevuld en mijn winkelmandje staat al klaar ;-). Heb alleen nog niet op de bestelknop gekkikt, maar ga dat nu wel doen!
Alle reacties Link kopieren
Eva_83 schreef:
04-05-2019 15:10
Wat smeren jullie onder je ogen?
Ik merk dat als ik concealer en bb cream onder mijn ogen doe (om wallen te verdoezelen etc) mijn rimpeltjes onder mijn ogen die ik krijg als ik lach meer opvallen omdat die bb cream tussen die lijntjes gaat zitten .
Als het een concealer is die niet van zichzelf 'set' moet je het ook afpoederen. Primer gebruiken helpt ook.
Alle reacties Link kopieren
Eva_83 schreef:
04-05-2019 14:45

Zijn het erg dure producten die je gebruikt en waar koop je ze?
Om dezelfde reden gebruik ik alleen BB cream al jaren.

Heb je verder ook gezichtsverzorging (creme en tonic etc) waar weinig schadelijke stoffen in zitten?
Zo ja welke?
Ik gebruik vooral Paula's Choice (duur) en the ordinary (spotgoedkoop ). Ik wissel sommige dingen af, maar meestal ziet mijn 'regime ' er ongeveer zo uit:

- reiniging, ik wil het liefst een gel-achtige substantie. Ik zweer bij de skin balanced van Paula's Choice, maar die is duur, dus ik ben nu overgestapt op die van Simple, te koop bij Kruidvat voor een prikkie. Bevalt prima, maar is dus wel een soort tweede keus.
- als toner een simpele ongeparfumeerde miccelair water, maakt me niet veel uit welk merk. Ik merk te weinig verschil als ik duurdere gebruik, dus dat vind ik zonde van het geld.
- serums heb ik diverse, die ik afwissel. Allemaal van the ordinary, ik heb niacinamide, hyaluronzuur, squalane. Uitzondering is de vitamine c booster van Paula's Choice. Duur, maar die van the ordinary vind ik niet fijn.
- 's avonds een exfoliant, ik wissel bha en aha af, en als laatste in de avond een retinol crème, en die heb ik ook van Paula's Choice.

Dit zijn allemaal producten van merken die ik vertrouw, ze werken goed voor mij en doen echt iets goeds voor mijn huid. Het is best veel als ik het zo allemaal op een rij heb staan. Maar eerlijk gezegd...hetbis bijna een soort hobby te noemen. Heerlijk, in de avond even tijd voor mezelf nemen en lekker even tutten in de badkamer. Ik hou ervan.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
04-05-2019 16:00
Als het een concealer is die niet van zichzelf 'set' moet je het ook afpoederen. Primer gebruiken helpt ook.
Eens hoor, maar dan nog mag je geen wonderen verwachten. Als je lijntjes onder je ogen hebt (heb ik) dan is er gewoon niets wat ze onzichtbaar maakt. Niets wat ik ooit geprobeerd heb in ieder geval en ik geloof er ook niet echt in. De lijntjes zitten er. Ik hoeft ze niet onzichtbaar te hebben, maar ik wil ze ook weer niet accentueren. Hoe meer product je daar smeert, hoe meer ze opvallen is mijn ervaring.
Less is more in dat geval

(En ja, ik besef dat die uitspraak uit mijn mond inmiddels niet meer erg geloofwaardig is.....)
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
04-05-2019 16:13
Eens hoor, maar dan nog mag je geen wonderen verwachten. Als je lijntjes onder je ogen hebt (heb ik) dan is er gewoon niets wat ze onzichtbaar maakt. Niets wat ik ooit geprobeerd heb in ieder geval en ik geloof er ook niet echt in. De lijntjes zitten er. Ik hoeft ze niet onzichtbaar te hebben, maar ik wil ze ook weer niet accentueren. Hoe meer product je daar smeert, hoe meer ze opvallen is mijn ervaring.
Less is more in dat geval

(En ja, ik besef dat die uitspraak uit mijn mond inmiddels niet meer erg geloofwaardig is.....)
Ik heb er geen last meer van met de tarte primer die ik gebruik, dat is echt een die hard filler primer. Die hele dunne primers, waterachtige, die doen niks voor het vullen van fijne lijntjes.
En de tarte tape shape is ook een concealer die mooi blijft zitten.

Maar ik ben 28 dus ik heb het wel echt over hele fijne lijntjes nog. Sowieso betreft foundation en concealers; less is always more.
Ik vraag me altijd af hoe die beautyguru's er ook in het echt uit zien. Dat MOET haast wel een vreselijke pancake laag zijn. Ik kan me niet voorstellen dat het echt draagbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Eva_83 schreef:
04-05-2019 15:10
Wat smeren jullie onder je ogen?
Ik merk dat als ik concealer en bb cream onder mijn ogen doe (om wallen te verdoezelen etc) mijn rimpeltjes onder mijn ogen die ik krijg als ik lach meer opvallen omdat die bb cream tussen die lijntjes gaat zitten .
Ik smeer geen foundation, bb Cream of wat dan ook onder mijn ogen. Wel even goed insmeren vooraf met moisturizer. Ik ‘blend’ een teint uit richting de ogen (nu klink ik heel professioneel maar ik smeer nog ouderwets met mijn vingers). Op de donkere lijn breng ik heel precies een beetje concealer aan met het dunne kwastje die rozig of perzikkleurig is (beetje colourcorrecting en concealen in 1 stap). Dan even laten zitten en met de pink inkloppen, van binnen naar buiten.

Ik poeder niet af, dat gaat bij mij altijd ‘brokkelen’ vroeger of later (en mijn huid is superglad door AHA en BHA gebruik). Na de ‘intrektijd’ klop ik een ietsiepietsie jojobaolie met een pink over de concealer. Dat is het enige dat voorkomt dat je zo’n superfijn lijntje aan concealer in die oogplooi gaat zitten. Die tip kreeg ik van een oudere collega, bij haar zit er ook nooit iets in de lijntjes (en zij heeft de leeftijd waarop er meerdere lijntjes zijn).

En soms gewoon niet in die vergrotende spiegel kijken, zo heel duidelijk zien anderen het ook niet. Hoop ik dan :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
04-05-2019 16:13
Eens hoor, maar dan nog mag je geen wonderen verwachten. Als je lijntjes onder je ogen hebt (heb ik) dan is er gewoon niets wat ze onzichtbaar maakt. Niets wat ik ooit geprobeerd heb in ieder geval en ik geloof er ook niet echt in. De lijntjes zitten er. Ik hoeft ze niet onzichtbaar te hebben, maar ik wil ze ook weer niet accentueren. Hoe meer product je daar smeert, hoe meer ze opvallen is mijn ervaring.
Less is more in dat geval

(En ja, ik besef dat die uitspraak uit mijn mond inmiddels niet meer erg geloofwaardig is.....)
Ik volg dezelfde routines. Juist door al die skincare van Jetske en Paula heb ik heel veel make-up niet meer nodig. Omdat er gewoon veel minder ‘verstopt’ moet worden. Huid is rustig en glanst nu van zichzelf, geen rare vlekjes of plekjes meer of glimmende vette huid. Dus met een paar netjes geëpileerde wenkbrauwen, wat mascara, beetje rouge en labello op de lippen ben ik ready to go.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
04-05-2019 16:31
Ik smeer geen foundation, bb Cream of wat dan ook onder mijn ogen. Wel even goed insmeren vooraf met moisturizer. Ik ‘blend’ een teint uit richting de ogen (nu klink ik heel professioneel maar ik smeer nog ouderwets met mijn vingers). Op de donkere lijn breng ik heel precies een beetje concealer aan met het dunne kwastje die rozig of perzikkleurig is (beetje colourcorrecting en concealen in 1 stap). Dan even laten zitten en met de pink inkloppen, van binnen naar buiten.

Ik poeder niet af, dat gaat bij mij altijd ‘brokkelen’ vroeger of later (en mijn huid is superglad door AHA en BHA gebruik). Na de ‘intrektijd’ klop ik een ietsiepietsie jojobaolie met een pink over de concealer. Dat is het enige dat voorkomt dat je zo’n superfijn lijntje aan concealer in die oogplooi gaat zitten. Die tip kreeg ik van een oudere collega, bij haar zit er ook nooit iets in de lijntjes (en zij heeft de leeftijd waarop er meerdere lijntjes zijn).

En soms gewoon niet in die vergrotende spiegel kijken, zo heel duidelijk zien anderen het ook niet. Hoop ik dan :-D
Het zijn bij mij fijne lijntjes hoor maar het viel me op dat hoe meer ik erop smeer hoe meer het juist opvalt.
Toch vind ik het wel fijn om wat onder mijn ogen te smeren ook omdat ik wat donkere huid daar heb (beetje wallen) en ik het onder mijn ogen gewoon graag wat egaler heb.

Bedankt voor de uitleg, ik voel me nu beetje stom maar heb duidelijk geen verstand van make up dus begrijp ook niet helemaal wat je bedoeld met de dingen die ik vetgedrukt heb gemaakt.
Welke donkere lijn bedoel je?
Welk product bedoel je met "een teint" ?
Begrijp ik het goed dat je moisturizer en concealer onder je ogen doet en verder niets?
Welke gebruik jij?
Alle reacties Link kopieren
Wie is er voor in om zijn/haar make-up routine te delen? Laten we even het voorbeeld pakken dat je uit eten gaat met je partner of vriend(inn)en. Ik zal aftrappen.

Ik maak eerst mijn gezicht schoon met het 3 stappen plan (nummer 1) van Clinique. Eerst de facial wash, dan de lotion en dan de moisturizing gel.

Daarna gebruik ik als eerst de prep + prime van MAC. Deze heb ik met een licht lavendel geurtje, heerlijk fris!

Daarna begin ik met de eerste laag. De “lasting finish breathable spf 20 medium coverage foundation” van Rimmel London.

Daarna ga ik mijn oneffenheden wegwerken met de “Studio finish concealer spf 35” van MAC.

Dan maak ik de foundation routine af door de “anti blemish solutions” foundation van Clinique aan te brengen op mijn gezicht.

Dan begin ik aan mijn wenkbrauwen. Eerst borstel ik ze, daarna pluk ik de haartjes weg die er niet horen te zitten en daarna ga ik er met mijn MAC wenkbrauwpotlood overheen om alles strak te maken. Als laatst doe ik onder mijn wenkbrauw de “Brow precise perfecting highlighter” stick gebruiken van Maybeline New York.

Dan pak ik mijn “insta duo contour stick” van Rimmel London en begin met het contouren van mijn gezicht. Op de onderstaande manier.
Afbeelding
Daarna ga ik dit met mijn blend sponsje allemaal netjes blenden.

Dan begin ik aan mijn ogen, ik begin hier met de “liquidlast eyeliner” van MAC (tip: breng deze gelijk goed aan, want deze droogt héél snel op.) daarna pak ik mijn “smokey eyes” oogschaduw palet van Max Factor en ga op onderstaande manier mijn oog opmaken.
Afbeelding

Als ik dit allemaal klaar heb begin ik met mijn lippen. Eerst gebruik ik de “prep + prime” lipstick van MAC zodat mijn lippenstift mooi lang blijft zitten. Deze laat ik even intrekken en daarna doe ik mijn MAC crème d’nude lippenstift op.

Als aller laatst gebruik ik de “prep + prime fix + matte spray over mijn hele gezicht zodat mijn make up een mooi mat effect krijgt.

Lees: deze routine doe ik alleen bij speciale gelegenheden. Voor gewoon naar mijn werk is het uiteraard allemaal veel minder heftig. 😇

Ben erg benieuwd naar jullie routines. 😊
Jufjoke schreef:
04-05-2019 16:09
Ik gebruik vooral Paula's Choice (duur) en the ordinary (spotgoedkoop ). Ik wissel sommige dingen af, maar meestal ziet mijn 'regime ' er ongeveer zo uit:

- reiniging, ik wil het liefst een gel-achtige substantie. Ik zweer bij de skin balanced van Paula's Choice, maar die is duur, dus ik ben nu overgestapt op die van Simple, te koop bij Kruidvat voor een prikkie. Bevalt prima, maar is dus wel een soort tweede keus.
- als toner een simpele ongeparfumeerde miccelair water, maakt me niet veel uit welk merk. Ik merk te weinig verschil als ik duurdere gebruik, dus dat vind ik zonde van het geld.
- serums heb ik diverse, die ik afwissel. Allemaal van the ordinary, ik heb niacinamide, hyaluronzuur, squalane. Uitzondering is de vitamine c booster van Paula's Choice. Duur, maar die van the ordinary vind ik niet fijn.
- 's avonds een exfoliant, ik wissel bha en aha af, en als laatste in de avond een retinol crème, en die heb ik ook van Paula's Choice.

Dit zijn allemaal producten van merken die ik vertrouw, ze werken goed voor mij en doen echt iets goeds voor mijn huid. Het is best veel als ik het zo allemaal op een rij heb staan. Maar eerlijk gezegd...hetbis bijna een soort hobby te noemen. Heerlijk, in de avond even tijd voor mezelf nemen en lekker even tutten in de badkamer. Ik hou ervan.
Oh jeetje ik moet me echt eens gaan verdiepen in gezicht verzorging en make up.
Ik las meer over de ordinary, wil het best proberen maar ik weet niet waar te beginnen (zie door de bomen het bos niet meer, qua gezichtsverzorging en wat nodig/ handig is).
Ik weet nog geen eens wat een toner is o_o .
Tot nu toe gewoon gewassen met water en verder alleen BB cream gebruikt.
Toch zie ik er niet naturel uit want draag wel altijd mascara, eyeliner en lippenstift.
Had al een afspraak gemaakt bij de schoonheidsspecialiste voor huidadvies want merk dat ik steeds meer oneffenheden krijg en me wellicht toch eens moet verdiepen in gezichtsverzorging.
Vanavond maar eens wat tutorials bekijken om te zien welke producten en wat ik allemaal beste kan aanschaffen voor dagelijkse gezichtsverzorging.
Bedankt voor delen van je ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Dutchsuzanne
Je zult hier zeker geen spijt van krijgen! Zeker de just a touch eye bestellen, dat is concealer en oogverzorging in een. Gaat niet in de lijntjes zitten. Ook geen primer nodig.

Ik gebruik ook the ordinary als gezichtsverzorging en garden of wisdom vitamine c.

Mijn makeuproutine is snel
Dagcreme met tintje Bbf trinny
Just a touch concealer Trinny
Just a touch beetje rind neus
Lip2cheek op lippen en beetje als blush
Eye2eye wisdom op ogen
Lijntje bobbi brown
Mascara

Dit alles duurt 5 minuten.
Alles met vingers behalve eyeliner

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven