1 is genoeg kletstopic deel 2

20-07-2020 10:20 1986 berichten
Hier kunnen we gezellig kletsen over het wel en wee van een gezin met 1 kind.

* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Nienke - zoon februari 2016
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Mindervanmij: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Hobbelster kind van begin 2018
* Isalinde, dochter augustus 2014
* Beschuitmetjam, zoon van eind 2014
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 30-07-2020 22:28
17.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dochter en ik zijn vanmiddag naar een alpaca-farm geweest, was superleuk. Je kon de alpaca's voeren en aaien, het zijn lieve dieren, knuffelig en zacht. Na afloop kregen we een foto van onszelf met de alpaca's. Mijn dochter vond het ook heel erg leuk. Ze was alleen bang dat onze katten misschien jaloers zouden worden als ze de foto in haar kamer hing:-)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Isalinde. En wat schattig dat ze bang was dat de katten jaloers zouden worden...

Hier zijn wij tijdens het middaguur naar Chingford gegaan en hebben zowaar buiten op het terras kunnen zitten. Was heel gezellig (ondanks de verwarming een beetje koud) en het weer blijft druilerig. Mijn dochter wil zo nog even het bos in. Vrees voor een modder poel, maar goed. Met laarzen kom je een heel eind. Vanaf morgen zijn de restaurants weer open (binnen). So far is het weer echt beroerd. En dat voor mei :| . Maar wel fijn dat we even konden gaan. Ik voel mij een stuk beter trouwens.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
@Baggal: fijn dat je je beter voelt en leuk dat jullie vandaag op het terras hebben gezeten. Zijn jullie uiteindelijk nog naar het bos gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Ha Isalinde - ja we zijn uiteindelijk nog wel wezen wandelen. Halverwege overvallen door een grote regenbui. Was wel gezellig, maar kwam nat thuis...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Nou dames

Na een rechtzaak, verbouwen, verhuizen, corona (vrouw en ik), vrouw van de trap gevallen en een aanrijding met als gevolg auto totall loss komt woensdag de keizersnee dan horen jullie weer van mij:-)
Alle reacties Link kopieren
@Wester: jeetje, hectische tijden dus. Ik wens jullie alvast een voorspoedige keizersnede en een hele fijne kraamtijd toe!
Alle reacties Link kopieren
Oh Wester, heftige tijd achter de rug !!
Alvast veel succes gewenst voor woensdag !!
Alle reacties Link kopieren
Wester: rechtszaak? Hoe is je huis geworden? Hoop dat het goed gaat met je vrouw... Heel veel succes deze week en hoor graag wanneer de kleine Wester spruit geboren is!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
17-05-2021 15:33
Wester: rechtszaak? Hoe is je huis geworden? Hoop dat het goed gaat met je vrouw... Heel veel succes deze week en hoor graag wanneer de kleine Wester spruit geboren is!
Rechtzaak van vorige huis (sbs6 gevalletje)
Rechtzaak verborgen gebreken van dit huis
En juridisch getouwtrek over de aansprakelijkheid van het ongeluk
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik weer even

heb vanmorgen een bezoekje gebracht aan de huisarts.
alle klachten die ik nog heb zijn puur corona gerelateerd
ik heb dus een verwijsbrief gekregen voor het corona revalidatie traject bij de fysiotherapeut.
Holadijee.

Verder gaat alles goed, ben gewoon aan het werk etc.
Alle reacties Link kopieren
@Fanatic: vervelend dat je nog steeds klachten hebt, hopelijk helpt het revalidatie traject. Werk je alweer fulltime of niet? Beterschap, luister goed naar je lichaam.

Wanneer krijgt je dochter haar schooladvies?
Alle reacties Link kopieren
Isalinde schreef:
18-05-2021 12:25
@Fanatic: vervelend dat je nog steeds klachten hebt, hopelijk helpt het revalidatie traject. Werk je alweer fulltime of niet? Beterschap, luister goed naar je lichaam.

Wanneer krijgt je dochter haar schooladvies?
Ik werk fulltime parttime ja. dus gewoon mijn 32 uur (of meer) die ik normaal ook maak
dat gaat in principe goed, zolang ik de dag ervoor geen lange inspanningen verricht heb (zoals de vorige keer dat ik helemaal kapot was na 2 uurtjes winkelen en dat ik daar 2 dagen van van slag ben geweest)

dochter krijgt in juli haar voorlopige advies vlak voor de vakantie
maar weet toch wel waar het op uitdraait...
Alle reacties Link kopieren
Een hele mooie dag gewenst Wester! Ik hoop dat alles goed verloopt en jullie de tweede snel in jullie armen kunnen sluiten en O. echt grote broer wordt!! :heart:

Ik reageer later even uitgebreid - beetje druk hier.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd wanneer we iets horen van Wester, hopelijk verloopt alles voorspoedig.

@Baggal: krijg je het straks wel wat rustiger?

@Fanatic: fijn dat het werken wel gaat maar je moet dus rustig aandoen. Wanneer start de fysio?
Denk je dat je dochter vmbo-advies krijgt? Zo ja dan hoop ik dat er een fijne, kleinschalige vmbo-school bij jullie in de buurt zit waar ze zich toch snel thuis zal voelen.

Wij horen waarschijnlijk volgende week hoe de school van mijn dochter het volgend schooljaar gaat aanpakken. Ze krijgen een nieuwe directeur (de oude gaat met pensioen) en ik hoorde dat er niet genoeg oudste kleuters zijn voor twee groepen drie dus nu wordt het waarschijnlijk een combinatie-klas drie/vier. Wel jammer want mijn dochter heeft nu net zo'n leuke klas. Aan de andere kant heb ik zelf vroeger vanaf groep vier ook in een combinatie-klas gezeten en vond dat nooit erg. Ik hoop alleen dat mijn dochter dan wel met haar vriendinnetjes in de klas komt. Ze kan het gelukkig ook goed vinden met jongere kinderen.

Ik werd vannacht wakker van een enorm lawaai. Toen ik ging kijken bleken onze katten bezoek te hebben van een rode kater:-) Hij probeerde wanhopig door het kattenluikje naar buiten te gaan. Toen we naar bed gingen, waren onze katten nog buiten en heb ik het kattenluikje op de stand wel naar binnen/niet naar buiten gezet. Hopelijk was het een eenmalig bezoek, ze zijn gelukkig gesteriliseerd.

@Enigme: wanneer mogen jullie de nieuwe katten verwelkomen?

Ik zag trouwens een topic van een vrouw die het heel erg vond dat ze geen tweede kind meer krijgt maar haar zoon is inmiddels al 13.

Fijne dag nog allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Kwam even spieken voor Wester... Hoop dat alles voorspoedig is verlopen. Mijn buurvrouw heeft morgen de keizersnede.

Isalinde: wat jammer dat de samenstelling in de klas mogelijk veranderd zeg. Ik heb deze week een deadline voor een kantoor (ben nu ook nog steeds aan het werk - nog een uurtje en dan morgen weer vroeg). Vrijdag is dat iig afgerond.
De andere zaak is ergens volgende week klaar - althans voor de deadline. Daarna komt er wel weer iets nieuws voor die kwestie...maar het wordt rustiger. En daarnaast hebben wij weer een bezichtiging aankomende zaterdag. Ik tel de dagen af naar meer rust...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Nou hij is gisteren geboren via een keizersnee en t ging vrij voorspoedig. Ze komen morgen met zijn 2en thuis. Otis vond t spannend bij zijn broer en moest huilen maar daar kan ik wel inkomen. 3752 gram en lengte wisten ze nog niet. Hij heeft een gezellige bolle toet en kijkt onderzoekend uit zijn ogen en slaapt heel rustig en stil.
Alle reacties Link kopieren
Aahhhh: Gefeliciteerd lieve Wester :jump: :bigkiss:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
@Wester: van harte gefeliciteerd! Fijn te horen dat alles goed is gegaan. Geniet van de kraamtijd!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie nog leuke plannen voor dit lange weekend?

@Baggal: spannend dat er vandaag weer mensen naar jullie huis komen kijken, zijn de foto's mooi geworden? Je krijgt het nu iets rustiger, toch? Wel fijn, kan me goed voorstellen dat je eraan toe bent.

@Enigme: hoe gaat het met jou? Wanneer mogen jullie de nieuwe katten verwelkomen?

Dochter en ik gaan vandaag even naar de bibliotheek, eindelijk weer lekker zelf boeken uitzoeken. Morgen gaan we naar een grote camping (met speeltuin) in de buurt, een vriendin van me staat daar een weekje met haar man en dochters. Hopelijk wordt het nog wat beter weer. Maandag komt mijn schoonmoeder een dagje langs.

De juf van mijn dochter is vandaag jarig. Had bedacht dat de kinderen allemaal iets voor haar konden tekenen/knutselen en dat hebben ze gisteren mee naar school genomen. Mijn dochter had feesthoedjes voor alle kinderen mee. Juf was verrast en stuurde een schattige foto, zo leuk al die blije koppie's.
Normaal gesproken vieren ze alle verjaardagen van de juffen en meesters in maart op juffendag maar dat ging dit jaar natuurlijk niet door.

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Isalinde! Bij ons werden de verjaardagen van de juffen en meesters wel gevierd overigens. Moesten we allemaal een roos meenemen herinner ik mij nog.

Foto’s zijn ok - ben niet zwaar onder de indruk. De fotograaf had bijvoorbeeld het speelgoed van SA uit de erker gehaald en in de gang gezet. Helemaal prima, maar op de foto die hij vanuit een andere hoek had gemaakt zie je dus het roze Duplo paleis midden in de gang staan :rofl: ... en zo waren er nog wel wat kleine dingen die ik zelf anders zou hebben gedaan. Vandaag weer kijkers. Benieuwd of het wat wordt. Ik zou mij ook zo kunnen voorstellen dat het nog even duurt voordat er daadwerkelijk een goed bod komt.

Ik heb vrijdag morgen de deadline gehaald voor het ene project. Was wel prima om dag afgerond te hebben: was er klaar mee. En werk nog steeds aan die andere zaak (ook vanmorgen nog wat gedaan). Daarna nog even de kroeg in geweest met B. en twee vriendinnen. B gaat donderdag trouwen. Wij zijn daar niet bij overigens. Morgen hoop ik nog even te kunnen werken in de ochtend en er ‘s middags even op uit te kunnen met man en SA. Verwacht eigenlijk maandag vrij te zijn, omdat het Pinksteren is in NL en de werkstroom bijna klaar is. Verwacht pas op dinsdag nieuwe documenten...

We hebben onder voorbehoud eind Juni een tripje naar NL gepland. Nu las ik wel dat Duitsland de Britten aan het weren is, dus ben benieuwd of het doorgaat.

Wester: zijn jullie allemaal inmiddels thuis?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wester en het hele gezin zijn thuis :)

Baggal: de kroeg..... Klinkt ouderwets!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie zoon Wester!
Alle reacties Link kopieren
@Baggal: jammer dat de foto's niet helemaal naar wens waren. Idd niet zo handig dat het roze Duplo-paleis uiteindelijk toch zichtbaar was:-)
Fijn dat je inmiddels één project hebt afgerond, hopelijk ben je vandaag vrij.
De kroeg klinkt idd ouderwets, fijn dat ze weer open zijn.

Kan me voorstellen dat je je verheugt op jullie tripje naar Nederland. Hopelijk kan het doorgaan. Hoe gaat het nu met je vader?

Komt de dochter van je man volgend weekend logeren met haar gezin? Hoe gaat het nu met hen?

Dochter en ik zijn gisteren de hele dag op de camping geweest waar een vriendin van me een weekje staat met haar man en dochters. Dochter kan het altijd goed met haar oudste (bijna 4) vinden, ze hebben heerlijk gespeeld.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk was het vrijdag ochtend klaar. Was er ook echt klaar mee moet ik bekennen. Ik heb dit weekend wel, maar gisteren slechts 4 uur gewerkt. Vannacht was SA ziek. Tot twee keer toe helemaal overgegeven. Ze bleef hoesten en het braaksel zit zelfs in haar haar. Ga haar zo wel wassen, als ze wakker wordt. Arm vogeltje...

Kennelijk hebben de kijkers van zaterdag interesse in het huis. Een moeder en zoon kwamen kijken. Het is voor de zoon die pas getrouwd is en een gezin wil starten. Ze hebben een appartement hier en dat hoeft niet verkocht te worden om deze woning te kopen. Ik was overigens niet bij de bezichtiging: was in de pub (kroeg ;-) ) met vriendinnen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
@Baggal: ah, wat naar voor SA. Veel beterschap, hopelijk knapt ze snel op.

Dat is goed nieuws! Fijn dat ze hun eigen appartement ook niet eerst hoeven te verkopen.
Heerlijk dat je weer naar de pub kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven