1 is genoeg kletstopic deel 2

20-07-2020 10:20 1986 berichten
Hier kunnen we gezellig kletsen over het wel en wee van een gezin met 1 kind.

* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Nienke - zoon februari 2016
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Mindervanmij: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Hobbelster kind van begin 2018
* Isalinde, dochter augustus 2014
* Beschuitmetjam, zoon van eind 2014
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 30-07-2020 22:28
17.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ola!

Leuk dat er weer leven in de brouwerij zit hier :) welkom nieuwe éénkindmoeders!
Alle reacties Link kopieren
Beschuitmetjam schreef:
05-04-2022 21:53
Nou zeg :"-(


Grapje
Nou bij deze.

Wel grappig dat toen topic bestond ik volledig overtuigd voor 1 kind was. En nu heb ik opeens 2 zoons.
Alle reacties Link kopieren
Nou.. WP... 'opeens'... ;)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Enigme! Ik ben wel benieuwd hoe veel hier daadwerkelijk te bespreken is (ik vond het wel altijd lekker meelezen). Maar zo veel verschilt een 1 kindgezin nou ook weer niet van een gezin met meer kinderen (al denken sommige ouders van grotere gezinnen daar anders over).

MevrouwPanda, mijn man staat er hetzelfde in als jouw man. Als wij als gezin maar gelukkig zijn. Dat had hij ook al toen het er op leek dat er helemaal geen ging komen. Hij zei eens, als plan A niet lukt dan hebben we B t/m Z nog, zo lang we gelukkig zijn vind ik het prima.

Wester, ik heb je toen ook veel gelezen ja. Hoe bevalt het met het dubbele aantal kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Pluma schreef:
06-04-2022 16:11
Bedankt Enigme! Ik ben wel benieuwd hoe veel hier daadwerkelijk te bespreken is (ik vond het wel altijd lekker meelezen). Maar zo veel verschilt een 1 kindgezin nou ook weer niet van een gezin met meer kinderen (al denken sommige ouders van grotere gezinnen daar anders over).

MevrouwPanda, mijn man staat er hetzelfde in als jouw man. Als wij als gezin maar gelukkig zijn. Dat had hij ook al toen het er op leek dat er helemaal geen ging komen. Hij zei eens, als plan A niet lukt dan hebben we B t/m Z nog, zo lang we gelukkig zijn vind ik het prima.

Wester, ik heb je toen ook veel gelezen ja. Hoe bevalt het met het dubbele aantal kinderen?
Moeilijk te zeggen. Er is zoveel aan de hand geweest met zoon 2 op medisch vlak dat ik mijn ergste vijand niet toewens hoe zwaar dit jaar was. Volgende maand word hij 1 namelijk. De interactie tussen twee zoons is wel heel apart. Mijn oudste is dol op zijn broer en ze liggen de hele tijd boven op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Beschuitmetjam schreef:
05-04-2022 20:38
Baggal, fijn om jou ook weer even te lezen. Wat wordt je dochter al groot! Hebben jullie nog plannen om naar NL te gaan?
Ha Beschuitje! De plannen zijn er, maar staan wel in de koelkast. De huidige huizenmarkt in Nederland is ons net iets te heet. Vorig jaar hadden we ons huis op de markt het hebben we een bod uitgebracht op een woning in NL. Ging hem niet worden. En daarna hebben we nog een bezichtiging gehad en hebben we achter twee huizen aangebeld. Het probleem is dat huizen zo snel onder bod zijn, dat we eigenlijk eerst onze woning in London moeten verkopen alvorens we een bod kunnen uitbrengen (verkopen van een woning in de UK is een langer proces: waar je in Nederland al vrij snel geboden bent als (koper -3 dagen + voorbehoud financiering) geldt dat je je in de UK tot en met de aanbetaling “exchange” nog kan terugtrekken). En dat maakt het gewoon lastig. Zeker als alle mooie huizen zo snel weg zijn en er flink wordt overboden. We wonen mooi hoor en zitten niet op de schopstoel, maar ik mis Nederland wel. Mijn man heeft net weer bijgetekend op werk. Dus de komen 2 jaar zie ik ons niet gaan. Tenzij de correctie op de Nederlandse huizenmarkt er komt maar of en wanneer die komt… De makelaar zei het destijds zo mooi: “het moet financieel niet te veel pijn doen” en zo is het maar net.

Wester: zwaaaaaaaaiii!! :cheer: Hoe is het met je zoontjes? Wat rot om te lezen over de gezondheidsproblemen. Vanuit hier veel liefde.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
06-04-2022 12:01
Nou.. WP... 'opeens'... ;)
:proud:

Volgens mij kwam dat na een berichtje van mevrouw Wester en wat hulp vanuit het ziekenhuis :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook nog steeds maar 1 :) En inmiddels vind ik dat helemaal prima, wil niet weten hoeveel mn huishouden zou worden als er nog 1 bij zou komen.

Ik heb er natuurlijk maar 1 dus ik kan niet inschatten of het verschil nou groot is met 2 of niet, maar ik denk dat de interactie met meer mensen in een huishouden fijn is.

Ik ben natuurlijk ook 1 ouder, met 1 kind en we lopen echt wel af en toe vast op elkaar in communicatie en gebrek aan meer contact (helemaal tijdens coronatijd).

Sinds kort een huisgenoot in huis en dat is echt fijn voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Ben wel uit de app groep gegaan.. maar blader toch nog graag door dit topic :) dus hoop dat er geen hard feelings zijn!
Alle reacties Link kopieren
Niet van mij hoor, Enigme! Welkom terug :couple: :jump:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Van mij ook niet Enigme !!!
Goed je hier weer te zien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven