1 is genoeg - kletstopic

01-06-2018 11:24 3002 berichten
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is. :)

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.

We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680

Wie schrijven er mee?

* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
Ik ben praktisch de hele zwangerschap thuis geweest. In week 15 werd mijn contract niet verlengd en vanaf week 20 was ik al dusdanig zichtbaar zwanger dat ik ook nergens meer werd aangenomen :facepalm: Ze mogen het officieel niet vragen, maar er wordt wel degelijk gediscrimineerd als je zwanger bent. Niet bij alle bedrijven, maar veel bedrijven nemen geen zwangere vrouw aan.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
14-04-2020 10:15
Ik ben praktisch de hele zwangerschap thuis geweest. In week 15 werd mijn contract niet verlengd en vanaf week 20 was ik al dusdanig zichtbaar zwanger dat ik ook nergens meer werd aangenomen :facepalm: Ze mogen het officieel niet vragen, maar er wordt wel degelijk gediscrimineerd als je zwanger bent. Niet bij alle bedrijven, maar veel bedrijven nemen geen zwangere vrouw aan.
Klopt, je wordt idd gediscrimineerd.
niet de manier hoe het zou moeten, maar wel de manier hoe het gaat.
Wester: Wat ontzettend goed van je! Ik mag aannemen dat mw Wester niet eens zo frequent 25 EURO kreeg voor schoenen geld ha-ha-ha?
Hier sport ik ook nog steeds veel trouwens en eet weinig koolhydraten. Merkte in Februari dat mijn BMI net boven de 25 zat en toen moest het roer ook meteen om. Nadat het weer onder de 25 zat heb ik niet meer op de weegschaal gestaan, maar vermoed dat er nog 5-8 KG afgegaan is sinds dat moment. Maar eerlijk is eerlijk: ik let enorm op mijn voeding en sport veel vanuit huis.

MvM: Dat was het ook en ik had daarvoor twee vroege miskramen gehad. Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik vooral heel blij, maar toen dat mis ging viel ik wel een beetje in een gat. Ik had mijzelf als het ware aangeleerd om vooral niet te snel te juichen en niet te snel blij te zijn omdat het altijd nog mis kon gaan in een later stadium. Achteraf had ik gewoon hulp moeten inschakelen, want de angst overschaduwde de blijdschap. Maar ik wilde ook niet zeuren, want na jaren had ik toch eindelijk wat ik zo graag wilde hebben en was ik zwanger...

Hobbelster: Het is niet echt een binnenplaats, meer een groot park met daaromheen een bos. Wij hadden eerst een appartement (de appartementen zijn verbouwde asylums uit 1895), maar hebben dat bijna 2 jaar geleden verruild voor een huis met een tuin. Soms mis ik het appartement wel overigens - was volledig naar mijn smaak ingericht met hoge plafonds en grote ramen. Het huis is echter een stuk praktischer en de tuin is heel fijn.
Jammer van jullie steden trip. Het is soms zo fijn om er samen even uit te kunnen. Benieuwd of de mei vakantie ook gecanceld wordt. Ik vermoed van wel overigens.
En wat een heftige tijd hebben jullie gehad na de bevalling. Dat zal vast ook wel een impact gehad hebben.

Fanatic: Hier heb ik ook veel gewerkt: tot en met week 38 eind September. Als externe kon ik zelf bepalen wanneer ik zou stoppen. Maar ik had ook een enorme toeter en met die buik en de hitte in de underground stappen werd ook geen optie meer. SA is 3 Oktober geboren met een C-Section en 1 November zat ik weer op kantoor. Whoops! Beetje gekkenwerk, maar ze zaten net voor een filing en mijn man was thuis omdat hij met volledig behoud van salaris 6 maanden shared parental leave kon opnemen.
Enne... ik hou ook niet van strijken hoor. Sterker nog, ik doe het echt zelden en ben er niet goed in. En dan hoor ik Ceester en Hobbelster over dingen voor de pop maken en denk ik alleen maar: ik wou dat ik dat kon, ha-ha-ha.

Ik kom hier later nog terug, zit nog in mijn ochtendjas...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
fanatic schreef:
14-04-2020 10:30
Klopt, je wordt idd gediscrimineerd.
niet de manier hoe het zou moeten, maar wel de manier hoe het gaat.
Ik was ook net zwanger toen ik eruit vloog bij mijn toenmalige werkgever omdat er steeds minder werk binnen kwam. Maarrrr...via via ben ik, zwanger en wel, nog wel aangenomen bij een woningbouwvereniging. Ze wisten ook dat ik zwanger was...Het was een tijdelijk contract en dat was maar goed ook: er kwam niks meer uit mijn handen op een gegeven ogenblik ;) Ik vond zwanger zijn 'niet zo' namelijk...
Hoe is het hier met iedereen?

Fijn weekend iig :rose: :hug:
Gaat goed hier hobbel, met jou?
nog wilde weekend plannen :rofl:

Hier goed, ben moe.
Gisteren tot laat gewerkt (half 7)
ben ik normaal ook wel gewend, maar dan moet ik nog een stukje naar huis rijden en dan kan ik mijn hoofd leegmaken.
Dat gaat toch wat moeilijker als je werk zich verplaatst heeft naar de woonkamer...

Dus zijn gisterenavond een stukje gaan rijden. Mijn auto stond al 6 weken stil, hij deed het gelukkig nog.
Muziekje aan, beetje doelloos rijden met z'n drietjes en koppie leeg
Ja gek he? Onze auto staat ook grotendeels stil. :purple: Als je dan nagaat dat wij hem leasen dan vind ik dat best wel zonde. Maargoed, het is even niet anders :roll:

Ik zou best wel even naar mijn schoonouders willen rijden, maar dat willen ze niet. Snap ik ergens ook wel hoor. Maar ik begin ze te missen.
Oh MvM dat is inderdaad wel zonde...

Wij zijn al wel een paar keer naar schoonouders geweest. In de tuin, op gepaste afstand. Maar vorig weekend liet schoonmoeder tussen neus en lippen vallen dat ze weer aan het werk is. Dus nu weet ik niet of ik wel weer langs wil.
ze werkt in een winkel met een klein oppervlak, er mogen niet veel klanten naar binnen, maar toch... werd er niet vrolijk van
MVM gaat het wel goed thuis? Lees in een ander topic dat je het lastig vindt om heel de dag met je partner thuis te zijn?
MVM: Of je je auto least of in volle eigendom hebt, maakt eigenlijk niet zoveel uit. Wij hebben twee auto's en de afschrijving van de auto hoort er ook gewoon bij. Mijn man vindt het hebben van een goede(lees: luxe) auto vrij standaard (ik ben het daar niet altijd mee eens overigens) en als ik zie wat die in waarde verliezen dan schrik ik ook wel. Eigenaar zijn van een auto kost nl. ook nogal wat (tenminste als je Baggal man bent).
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het best lastig is om 24/7 met je partner in hetzelfde huis te wonen trouwens. Toegegeven: ik vond het de laatste weken ook niet altijd even makkelijk. Heeft niets te maken met niet houden van, maar ook gewoon een andere taak verdeling en het feit dat als je met elkaar in een huis woont het sneller rommelig wordt. Of mijn dochter die via de openslaande deuren de bloesem weer naar binnen loopt. Ik las op Insta dat het huis schoonhouden vergelijkbaar is met tandenpoetsen terwijl je Oreo koekjes eet - zo waar!

Wester: Hoe is het bij jou? Ik las dat ze in België lig weer langzaam beginnen met vruchtbaarheidsbehandelingen trouwens. Willen jullie dit jaar voor een IUI gaan?

Hier heb ik eindelijk de feedback gekregen van het kantoor en vanaf maandag kan ik weer aan de slag. Ik heb in April nog geen uur kunnen declareren en kreeg wel aanbiedingen elders - waar ik uit loyaliteit nee tegen had gezegd. Omdat het echter allemaal zo lang duurde was ik wel even bang dat ze het werk zelf intern zouden doen, omdat sommige praktijken niet zo druk zijn op dit moment. Maar gelukkig is daarvan geen sprake. Met SA gaat het nog steeds goed met zindelijk zijn, al bemerkte ik dat ze een beetje verward is als ik ondergoed aantrek - alsof dat een luier is. Dus ze loopt zonder rond...We gaan het zien allemaal.

We hebben verder een verlenging van de lock down in de UK voor een additionele 3 weken. Dat was te verwachten. Ik zal vanmiddag even naar de supermarkt tijgeren voor de boodschappen, maar heb verder geen plannen dit weekend.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal fijn dat je weer aan de slag kan. Ik las inderdaad dat de maatregelen in de uk verlengd zijn.

Wij houden hier dezelfde taak verdeling aan. Hij kookt. Ik doe de was. Verder werk ik beneden en hij boven. Dat het er rommelig uitziet maakt me niet uit. Heb ik normaal ook geen moeite mee.
Fanatic: Mijn man kookt ook en wassen is gezamenlijk: dat wil zeggen 't is maar net hoe het uitkomt. Zijn studeer hok is beneden en die van mij op de tweede etage - maar daar zit ik nu niet, omdat ik ook op SA moet letten. Dus ik zit aan de eetkamer tafel met mijn laptop en een werk laptop. Opruimen doe ik meer, maar ik word zeer chagrijnig van een rommel en zit dan vooral mijzelf erg in de weg. Mis mijn werksters ook enorm moet ik bekennen.

Rosings: Hoe is het met jou en hoe is het met je moeder na het verlies van je vader?
Baggal, ik word helaas niet sacho van rommel. 1x in de zoveel tijd dan krijg ik het op mijn heupen en dan ga ik opruimen. Maar over het algemeen kan ik het heel goed verdragen.

Lijkt me ook pittig trouwens, werken met een kleiner kind om je heen. Die vragen nou eenmaal meer aandacht. Maar SA klinkt als een enorm lief kindje.
Dochter hier heeft natuurlijk af en toe last van boze puber uitbarstingen. Maar dat zal bij haar leeftijd horen
Ik doe gewoon het hele huishouden:-)

Ben trouwens voor de lol een Feyenoord mondkapje aan het maken!
fanatic schreef:
18-04-2020 12:16
MVM gaat het wel goed thuis? Lees in een ander topic dat je het lastig vindt om heel de dag met je partner thuis te zijn?

Nou niet met mijn partner hoor. maar het idee van co-ouderschap in deze tijd lijkt me wel heerlijk. Want ik word vooral gek van de hele dag mama, mama, mama.... (6)
En ook gewoon de irritatie dat ik niet kan doen wat ik zelf wil. Bijvoorbeeld: ik heb een hekel aan opruimen maar ook aan een onopgeruimd huis. Normaal gesproken is het even mijn opruim-playlist aan en gaan met die banaan, maar nu is er altijd wel een reden waarom dat niet kan. OF T. zit te leren, OF mijn man zit te gamen OF ik heb er zelf echt 0,0 zin in....

Sorry even in klaagmodus hoor. Kom ik vanzelf wel weer uit ;-)
Mochten jullie weten hoe ik eruit zie, ik heb een vrij hilarische foto in het feyenoord mondkapje topic geplaatst:-)
Wij hebben heel de dag muziek aan staan. Maar snap je frustratie mvm
Als ik een opruim bui heb wil ik ook niemand om me heen
Ja hier staat wel acchtergrondmuziek aan, maar ik wil het dan lekker hard aan hebben. Ach het is een luxe probleem hoor ;-)
mindervanmij schreef:
18-04-2020 15:06
Ja hier staat wel acchtergrondmuziek aan, maar ik wil het dan lekker hard aan hebben. Ach het is een luxe probleem hoor ;-)
Snap ik. Ik wil ook harde muziek aan met opruimen. Boybandje aan en gaan hahaahaha.
fanatic schreef:
18-04-2020 16:12
Snap ik. Ik wil ook harde muziek aan met opruimen. Boybandje aan en gaan hahaahaha.

Ja, en opruimen terwijl de rest van het gezin in de kamer is vind ik gewoon ook vervelend.

Af en toe doen we wel even een opruimrondje met zijn allen. Dan zet ik een timer voor bijvoorbeeld 2 minuten en wie het meeste heeft opgeruimd mag kiezen welke kamer we daarna doen. Dan hebben we in 10 minuten alle kamers weer een beetje opgepakt ;-)
Mvm ik kan ook niet opruimen met anderen in de kamer
Gek is dat he? Weet jij hoe dat bij jou komt? Ik heb er namelijk geen idee van, behalve dat ik er enorm veel weerstand tegen heb.
mindervanmij schreef:
18-04-2020 17:22
Gek is dat he? Weet jij hoe dat bij jou komt? Ik heb er namelijk geen idee van, behalve dat ik er enorm veel weerstand tegen heb.
Nee, ik weet ook niet hoe dat komt...
Denk omdat ik dan zelf de beslissing wil maken om iets weg te doen? En niet dat iemand anders dat voor mij gaat beslissen?

Misschien komt dat weer bij vroeger vandaan, ik maakte als puber regelrechte puinhopen van mijn kamer... als ik te lang niet opruimde begon mijn moeder te dreigen met de vuilniszak... onder het motto : als je niet snel gaat opruimen dan kom je op een dag uit school en dan zijn al je spullen weg....
fanatic schreef:
18-04-2020 19:34
Nee, ik weet ook niet hoe dat komt...
Denk omdat ik dan zelf de beslissing wil maken om iets weg te doen? En niet dat iemand anders dat voor mij gaat beslissen?

Misschien komt dat weer bij vroeger vandaan, ik maakte als puber regelrechte puinhopen van mijn kamer... als ik te lang niet opruimde begon mijn moeder te dreigen met de vuilniszak... onder het motto : als je niet snel gaat opruimen dan kom je op een dag uit school en dan zijn al je spullen weg....

Dat deed mijn moeder ook. Die bemoeide zich ook erg veel met alles wat ik deed qua opruimen en kwam ook 'helpen' inderdaad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven