Gezinsplanning discussietopic

03-08-2018 10:02 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een nieuw topic om de discussie te voeren.

Hoeveel kinderen heb jij?
Wat zijn hiervoor jouw redenen?

Zo kunnen andere forummers bepalen of jij 'wel goed hebt nagedacht' over die keuze en of jouw argumenten voor die keuze 'in hun ogen kloppen' en eventueel jou ervan proberen te overtuigen van een andere keuze! Of dat jouw argumenten 'in hun ogen niet kloppen.'

Wie is hierbij gebaat en doet er mee?

(Ik zelf helaas niet, ben aan het werk!)
Alle reacties Link kopieren
‘en eventueel jou ervan proberen te overtuigen van een andere keuze!’

Er wordt mondiaal nogal gefronst op postnatale abortus.
Zo kunnen andere forummers bepalen of je 'wel goed heb nagedacht'
Serieus?
Laat ik nu niets te maken hebben wat forummers zouden denken over mijn beslissingen.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 03-08-2018 10:05
36.48% gewijzigd
Het kan me eigenlijk geen reet schelen wat andere mensen ervan vinden. Ik denk de meeste mensen niet.
Alle reacties Link kopieren
12 kinderen, bijstands niveau, misschien had ik beter moeten nadenken, maarja, ze groeien vanzelf wel op!
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt
Alle reacties Link kopieren
Is dit een verkapte commentaar-op-het-forumpost?
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
03-08-2018 10:05
Het kan me eigenlijk geen reet schelen wat andere mensen ervan vinden. Ik denk de meeste mensen niet.
Daar heb jij niet goed over nagedacht! :whip:
Alle reacties Link kopieren
we zitten in het 1 kindtopic met iemand die graag discussieert over dat soort zaken. Maar het 1 kind topic is een kletstopic, dat staat er ook bij. Ik dacht, ik nodig alle mensen die van deze discussie gediend zijn, even uit een een nieuw discussie-topic!

Niemand??? Ik sta versteld!
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
03-08-2018 10:06
Is dit een verkapte commentaar-op-het-forumpost?
Eerst niet, nu wel :)
Alle reacties Link kopieren
Ceester schreef:
03-08-2018 10:08
Eerst niet, nu wel :)
Verkapt???? Lijkt me duidelijk toch :)
Alle reacties Link kopieren
:-D

Oh en ook zeggen dat je niet kan weten hoe het is met x kinderen dus dat de situatie niet vergelijkbaar is.

Of bij mijn kind werkte dat prima, dus het ligt echt aan jou.

En meer van dat soort dooddoeners.
poloppie wijzigde dit bericht op 03-08-2018 10:12
17.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ceester schreef:
03-08-2018 10:09
Verkapt???? Lijkt me duidelijk toch :)
Nou ja, niet verkapt dus, wel een commentaar-op-het-forumpost. Schrijf dat dan, ipv moeilijk te doen.
Alle reacties Link kopieren
Poloppie schreef:
03-08-2018 10:10
:-D

Oh en ook zeggen dat je niet kan weten hoe het is met x kinderen dus dat de situatie niet vergelijkbaar is.

En meer van dat soort dooddoeners.
Ik heb het sowieso makkelijk, want 1kind. Ik weet niet hoe het is zonder kinderen en ook al niet hoe het is met een écht gezin.

Wat een moeilijke positie eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
:woa:
Ceester schreef:
03-08-2018 10:08
we zitten in het 1 kindtopic met iemand die graag discussieert over dat soort zaken. Maar het 1 kind topic is een kletstopic, dat staat er ook bij. Ik dacht, ik nodig alle mensen die van deze discussie gediend zijn, even uit een een nieuw discussie-topic!
Een tip: haar kun je beter negeren.
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
03-08-2018 10:14
Een tip: haar kun je beter negeren.
Net als die ene forummer die al jaren blijft drammen dat elk kind er één teveel is.
Vooral doen! Ik kijk graag vanaf de zijlijn hoe een topic compleet ontspoord.
Het kan mij niet zoveel schelen wat anderen doen. Afgeven op de keuzes van een ander vind ik wel storend, maar vooral doen als je het niet laten kunt.
Alle reacties Link kopieren
Ben jij wel helemaal lekker?! o_o

En trouwens: TO trapt af; als je tijd hebt om een topic te openen heb je ook tijd om er iets zinnigs over te zeggen.
eckano wijzigde dit bericht op 03-08-2018 10:33
Reden: gedeelte OP soort van gequote - mag niet...
86.64% gewijzigd
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 0 kinderen. Daar heb ik in eerste instantie totaal niet over nagedacht. Dat is wat mijn hormonen me ingaven. Mijn eierstokken krompen steevast ineen bij het zien van kersverse baby's.
Na de 30 ruimschoots gepasseerd te zijn ben ik toch eens over deze 'keuze; na gaan denken en bleek ik ook nog allerlei argumenten te hebben. Die kloppen overigens niet, weet ik inmiddels. Met kinderen kun je nog gewoon alles doen wat je daarvoor ook deed; festivals, stedentrips, wekelijks uit eten, 5x per week sporten, carrière maken. Had ik dàt maar eerder geweten! Nu ben ik 43 en te laat... :proud:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
03-08-2018 10:10
Nou ja, niet verkapt dus, wel een commentaar-op-het-forumpost. Schrijf dat dan, ipv moeilijk te doen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-11-2018 14:47
Reden: Op de man
57.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
03-08-2018 10:32
Ik heb 0 kinderen. Daar heb ik in eerste instantie totaal niet over nagedacht. Dat is wat mijn hormonen me ingaven. Mijn eierstokken krompen steevast ineen bij het zien van kersverse baby's.
Na de 30 ruimschoots gepasseerd te zijn ben ik toch eens over deze 'keuze; na gaan denken en bleek ik ook nog allerlei argumenten te hebben. Die kloppen overigens niet, weet ik inmiddels. Met kinderen kun je nog gewoon alles doen wat je daarvoor ook deed; festivals, stedentrips, wekelijks uit eten, 5x per week sporten, carrière maken. Had ik dàt maar eerder geweten! Nu ben ik 43 en te laat... :proud:
Dat klinkt alsof je er heel veel spijt van hebt. Gelukkig kan je de komende 20 jaar nog naar Spanje. Als je maar genoeg geld meebrengt, kennen ze geen leeftijdsgrens.
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
03-08-2018 10:30
Ben jij wel helemaal lekker?! o_o

En trouwens: TO trapt af; als je tijd hebt om een topic te openen heb je ook tijd om er iets zinnigs over te zeggen.
als je mij bedoelt, ik heb ook het topic logeetje, waarin ik ook mijn keuze voor 1 kind bespreek en waarom...ook kun je in het 1 kind topic vinden hoeveel kinderen ik heb (Pun intended) en waarom en of IK daar blij mee ben.
Alle reacties Link kopieren
1 Kind. Gekregen toen ik 42 was. Was heel bewust kinderloos, altijd heel zorgvuldig geweest met voorbehoedsmiddelen en man gesteriliseerd. Dus toen ik een paar keer niet ongesteld werd dacht ik dat het de overgang was.
En toen een vriendin zei 'weet je zeker dat je niet zwanger bent?' hebben we gierend van het lachen een test gehaald. En boy was ik zwanger zeg, die streep was zo dik hij paste bijna niet eens in het venstertje. Vriendin heeft nog 3 tests gehaald, van andere merken en allemaal hetzelfde.
Compleet in shock waren we,
Ik was te ver om abortus te laten plegen dus direct gestopt met roken en drinken en 4 maanden later bevallen van een kerngezond jochie.
En wat iemand daar van vindt? Lekker belangrijk.
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens gevraagd of ze beseft hoe veroordelend en belerend ze overkomt, maar geen antwoord gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven