17 Jaar en zwanger?!

14-06-2009 15:50 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatmaar... Dit forum is bullshit.
anoniem_87401 wijzigde dit bericht op 14-06-2009 16:38
Reden: Bullhit
% gewijzigd
quote:terror schreef op 14 juni 2009 @ 22:14:

Wow, van het hele verhaal waarin ze duidelijk iedereen overtuigd dat haar verhaal WEL waar isIk ben niet overtuigd, maar als 'n TO bereid is om door te schrijven en 't verhaal op gang te houden, dan kun je het gewoon beschouwen als hypothetisch en schrijf je wat je zou schrijven als je zeker weet dat iets realiteit zou zijn.
In zekere zin ben ik het trouwens met Elninjo eens, dat 't jammer zou zijn als geloofsindoctrinatie de enige reden zou zijn om niet tot abortus over te gaan.

Een kind heeft er recht op om welkom te zijn.
quote:elninjoo schreef op 14 juni 2009 @ 22:13:

[...]

Ze heeft naast die indoctrinatie ook te maken met gezonde behoeftes als 'n carrière nastreven. Beslissingen gemaakt op basis van 'n geloofsindoctrinatie verzieken vaak mensenlevens waardoor ze hun mislukte idealen afreageren op het onschuldige product, in dit geval dus het ongelukje wat ze wegens geloofsbelemmering moet laten komen.

Omdat haar geloof niet jouw geloof is, kan zij er nét zo van overtuigd zijn dat wat zij gelooft waar is, als dat jíj gelooft dat wat zij gelooft niet waar is.

Niet altijd vanuit jezelf redeneren, het gaat niet om jou, het gaat om Unsure en zij gelooft niet in abortus.
quote:eleonora schreef op 14 juni 2009 @ 22:20:

[...]

Omdat haar geloof niet jouw geloof is, kan zij er nét zo van overtuigd zijn dat wat zij gelooft waar is, als dat jíj gelooft dat wat zij gelooft niet waar is.

Niet altijd vanuit jezelf redeneren, het gaat niet om jou, het gaat om Unsure en zij gelooft niet in abortus.Maar 't is 'n feit dat onder de zwaar gelovigen die zich dingen laten onthouden meer mensen zijn die hun frustraties botvieren op hun naasten. Van priesters die hun koorknapen neuken tot ouders die niet in voorbehoedsmiddelen geloven die hun veel te grote kinderschare lichamelijk en geestelijk mishandelen.
Ik ben geen uitgesproken voor- of tegenstander van abortus en Eleonora ik neem aan dat TO heel bewust op een openbaar forum post, juist om andere meningen te horen.

Dat ieder zijn mening geeft vanuit een eigen referentiekader of andere opvattingen lijkt me niet meer dan logisch.

Ik vind het geloof, of beter gezegd hetgeen geloof verbiedt, geen juist argument om aan een kind te beginnen. Een kind heeft meer nodig.

Ik zal het niet zo cru stellen als Elninjo, maar ik ben 't wel met 'r eens.
quote:elninjoo schreef op 14 juni 2009 @ 22:25:

[...]

Maar 't is 'n feit dat onder de zwaar gelovigen die zich dingen laten onthouden meer mensen zijn die hun frustraties botvieren op hun naasten. Van priesters die hun koorknapen neuken tot ouders die niet in voorbehoedsmiddelen geloven die hun veel te grote kinderschare lichamelijk en geestelijk mishandelen.

Daar gaat het toch helemaal niet over? Over priesters die hun schandknapen molesteren? Wie zegt dat TO katholiek is trouwens?

Het gaat om een meisje van 17 die (misschien, want dat weten we niet) vanuit geloofsovertuiging, tegen abortus is. Er met haar over praten is zinnig, maar haar van haar geloof afhelpen, of haar haar overtuigingen 'even' uit haar hoofd praten, zoals jij het stelde, dat is natuurlijk onmogelijk. Zoals jij waarschijnlijk (net als ik) zonder geloof bent opgegroeid zo is zij dat (misschien) met. En dan zit zoiets diep.
quote:floor72 schreef op 14 juni 2009 @ 22:34:

Ik ben geen uitgesproken voor- of tegenstander van abortus en Eleonora ik neem aan dat TO heel bewust op een openbaar forum post, juist om andere meningen te horen.

Dat ieder zijn mening geeft vanuit een eigen referentiekader of andere opvattingen lijkt me niet meer dan logisch.

Ik vind het geloof, of beter gezegd hetgeen geloof verbiedt, geen juist argument om aan een kind te beginnen. Een kind heeft meer nodig.

Ik zal het niet zo cru stellen als Elninjo, maar ik ben 't wel met 'r eens.

Ik niet. Voor mezelf, o ja, zeker. Niet omdat men op het Vivaforum zou zeggen dat ik abortus moet plegen maar omdat ik daar zelf ook helemaal achter zou staan, als ik 17 was en zwanger.

Meningen zijn prima, dat is toch ook het probleem niet? Laat iedereen alsjeblieft posten wat 'ie er van vindt maar ik geef alleen aan dat stellig tegen abortus zijn, zoals TO, net zo zeer een mening is die er mag zijn dan stellig er voor zijn. En dat je het iemand, die ergens van overtuigd is, al dan niet uit geloofsoverwegingen, niet zomaar even uit haar hoofd praat.
Ik praat niemand wat uit zijn hoofd en ik weet ook wel dat dit (vooral) bij diepgelovigen onmogelijk is. Ik zeg alleen wat ik er van vind.

En ik vind (slechts) het geloof een hele oneerlijke factor om een kind te laten komen, terwijl alle andere factoren (dus vooral ook het eigen gevoel) wellicht een andere beslissing in de hand zouden werken.

Ik heb in de hele post (en dat is nogal wat, dus ik kan het gemist hebben), nergens gelezen of gevoeld dat een kind welkom is. Want carriére, ambitie, leeftijd enz..., maar het geloof....
Ach joh, er zijn tegenwoordig zoveel fakers in deze wereld. Mensen die denken dat het stoer is om een probleem te schetsen die wel degelijk bestaat, maar dan alleen omdat ze aandacht willen. Wanneer er dan mensen zijn die inderdaad echt hulp zoeken, dan komt er achterdocht. Wat dat betreft wel begrijpelijk dus.

Dat is tegen abortus ben ik niet ontstaan uit geloofsoverwegingen. Ikzelf heb al op een vrij jonge leeftijd niet voor god gekozen maar voor mezelf. Ik heb alle respect voro mensen die wel geloven, maar mijn keuze is wat dat betreft gemaakt. Ook mijn ouders hebben hier geen invloed op gehad, dit is bij mij altijd een gevoel geweest. Ik vind, dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het feit dat ik zwanger kan raken. 'Dan had ik maar...' - gedachten ga ik niet aan beginnen. Is het zo, dan is het zo en dan moet ik daar mijn leven aan aanpassen. Momenteel doe ik veel van mijn school thuis en ondertussen ben ik regelmatig weg. Dat laatste zal minder tot niet mogelijk zijn, maar dat vind ik de verantwoordelijkheid die ik moet dragen. In mijn geval is er dan ook een papa.. en wat dat betreft mag ik nog van geluk spreken ook. Mijn kind zal nog een vader hebben. Iets daar helaas weinig tienermoeders van kunnen spreken - als ik het geod begrepen heb.

Ook hebben mijn vriend en ik altijd gezegd dat we een kantoor aan huis willen. Momenteel heb ik mijn kantoor bij mijn ouders thuis, maar waar dat kantoor ook gevestigd is - het is er.

Nouja, het uitstellen van mijn studie kan ook altijd nog. Op de opleiding waar ik heen wil is de gemiddelde leeftijd 22.

Nouja.. ik ga slapen... Weltrusten!
Godogod! Wat gaan die reacties snel. Nog maar even terugkomen hierop dan Het kind is absoluut welkom, geen twijfel over mogelijk & ik en mijn vriend zullen er alles aan te doen om dit wondertje gelukkig te maken. En als ik daar dingen voor moet opofferen, dan is dat toch zo? Ik rook niet, ik kan best zonder alcohol & opzich kan ik een iets vaster ritme aanleren. En al die andere dingen. Mocht ik zwanger zijn, leer ik dan nog wel bij de prenatale zorg... ofzo... ik weet het nog niet precies, maar daar kom ik wel achter.

Bedankt!
Ohwkee Unsure. Gelukkig maar. Tot nu toe sprongen je carriere en ambities er nogal uit! En juist die gaan er enigszins bij inschieten ben ik bang.

Waarom kwam je hier eigenlijk?
Unsure; wil je het topic nog verwijderd hebben?
@ Viva Angel5 - Nee hoor. Ik heb toch nog een goede kant gezien..
Tssss, is dat verzoek achter de schermen gedaan? Ik zit hier toch niet m'n tijd te verkwanselen?
Unsure, ik ben blij dat je terug bent en toch nog serieuze reacties hebt gekregen.
Waarom kwam ik hier... Even denken. Ik wilde m'n verhaal kwijt. Ik wilde ergens het gevoel krijgen toch begrepen te worden. Een soort steuntje in de rug, ideeen en tips. Ervaringen van anderen...

Achja.... Half 12 - Het is goed voor vandaag! Totmorgen
@ Floor

Nouja... kijk naar pagina 1 enzo... wat betreft de reacties. Daar was ik nogal van geschrokken.
@ Luxaflex

Dankje Daar ben ik ook zeker blij mee!
Unsure; oke!

Floor: ja, so what, das niet helemaal gek, gezien bepaalde reacties van vanmiddag.

Beter even navragen dan alsnog rücksichtlos aan het verzoek voldoen.
Hoi ensure.....

Ik ben nu 41 jaar, en zwanger geraakt op mijn 17de door het gebruik van antibiotica (en de pil). Toen de tijd stond ik behoorlijk onder druk van de vader van het kind. Hij zou zichzelf wat aandoen, als ik het weg liet halen. Dus heb ik het kind laten komen (ik was nog zo jong). Op mijn 19de mijn tweede kind gekregen. Dit was wel een bewuste keus omdat ik zelf enigskind ben, dit als zeer negatief ervaren heb, en dat mijn kind niet aan wilde doen........ Puf, geld had ik niet om een studie te beginnen.

Op mijn 24ste ben ik gescheiden. Mijn ex kon de verantwoordelijkheden bij nader inzien, niet aan.

Jarenlang heb ik geprobeerd studie, werk te combineren met het alleen opvoeden van mijn kinderen, waarvan er 1 adhd had. Ik stond er echt alleen voor, geen ouders meer, geen omgangsregeling. Het was ellendig, oppassen hielden het vaak niet vol met mijn drukke kind. En geen enkele baan bood 13 weken vakantie.......

Nu heb ik heel veel meegemaakt in mijn jeugd, waardoor ik psychisch niet stabiel was. Daarmee heb ik mijn kinderen echt tekort gedaan. Kortom, hoewel het voor de kinderen soms leuk was, zo'n jonge moeder te hebben, geloof ik dat ik ze uiteindelijk geschaad heb, door ze in armoede en instabiliteit te laten opgroeien, ook al zijn het nu leuke volwassen mensen geworden, waar ik echt een goede band mee heb.

Voor mezelf.......het is zwaar, loodzwaar en bij tijde onmogelijk geweest. Het is niet alleen de praktische kant......ik was 18 uur per dag nonstop bezig met werk, studie, kinderen, huishouding, enz. Maar vooral de emotionele kant. Je bent nog zo jong, zo onervaren (al ben je intelligent). De verantwoordelijkheid drukt echt heel zwaar, je zult nooit meer onbezonnen, onbezorgd zijn.

Ik heb het gered, maar de prijs voor mijn kinderen, en voor mezelf is best hoog geweest.

Ik zeg niet dat je het weg moet laten halen, als je zwanger blijkt te zijn, maar ik hoop wel of je goed wil kijken of het haalbaar is, of je een netwerk (ouders) om je heen hebt om te helpen. Of je bereid bent de nodige zaken te offeren, want dat vraagt ouderschap ook van je. Of je de nodige centen zult hebben, want armoede is sloppend, enz, enz.

Ik had een hoop ambities, grootse plannen voor mijn leven. Nu ben ik moe, oud, en wil ik alleen nog maar rust. Kortom, denk goed na. Sterkte!
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
.
quote:Viva Angel5 schreef op 14 juni 2009 @ 23:34:

Unsure; oke!

Floor: ja, so what, das niet helemaal gek, gezien bepaalde reacties van vanmiddag.

Beter even navragen dan alsnog rücksichtlos aan het verzoek voldoen.

Viv, goed ingeschat dat je het nog ff checkt!

En ach... ik denk dat mensen het echt niet zo kwaad bedoelen hoor!

Als je ff doorzet komt er uiteindelijk, zelfs bij de vivaforummers, best iets zinnigs uit!

En Insure... zomaar ff een tip hoor, van een late instromer, kijk ff naar de toon die je zet. Beetje hand in eigen boezem wil ook nog wel eens een ommekeer teweeg brengen!

Dat je de moeite neemt om alsnog te reageren, siert je overigens.
He Unsure,

Ik heb dochters die van jouw leeftijd zijn, en mijn meiden kunnen met alles bij mij terecht, daar ben ik hun moeder voor. Jouw moeder zorgt ervoor dat de de pil trouw inneemt en dat zegt voor mij dat het misschien niet verkeerd is dat je met haar praat, Ze zal je ongetwijfeld aanraden om een test te doen en mocht die positief zijn zal ze misschien ook bereid zijn je met raad en daad bij te staan. Dat is zo als ik als moeder zou handelen.

Ik ben niet gelovig, maar geen voorstander van abortus. Ik heb ook een keer een ongelukje gehad, en dat is geeindigd in een miskraam, mijn vriend en ik vonden dat zo erg dat ik twee maanden daarna zwanger was van onze oudste dochter.

Een ongelukje kan iedereen overkomen, als het een van mijn dochters gebeurd dan is het kindje van harte welkom bij ons en kan onze dochter gewoon verder met haar toekomst. Klinkt misschien heel ouderwets maar het kan een heel goede weg zijn.
quote:floor72 schreef op 14 juni 2009 @ 23:04:

Ik praat niemand wat uit zijn hoofd en ik weet ook wel dat dit (vooral) bij diepgelovigen onmogelijk is. Ik zeg alleen wat ik er van vind.

En ik vind (slechts) het geloof een hele oneerlijke factor om een kind te laten komen, terwijl alle andere factoren (dus vooral ook het eigen gevoel) wellicht een andere beslissing in de hand zouden werken.

Floor, ik had het niet tegen jou toen ik reageerde over dat geloof, ik had het tegen El Ninjoo en niemand zegt dat jij je mening niet mag geven of zo.
Ah ,jammer.

Op is weg. Ik ben zelf een 17jarige zwangere geweest dus dacht,hier heb ik misschien wel wat zinnigs te vertellen.

Maar helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven