17 Jaar en zwanger?!

14-06-2009 15:50 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatmaar... Dit forum is bullshit.
anoniem_87401 wijzigde dit bericht op 14-06-2009 16:38
Reden: Bullhit
% gewijzigd
OP is gequoot op pagina 1, 16:10 uur door queenie1, Iry.

Unsure heeft zich inmiddels weer gemeld en wil denk ik graag jouw advies horen!
quote:Unsure17 schreef op 14 juni 2009 @ 23:18:

Godogod! Wat gaan die reacties snel. Nog maar even terugkomen hierop dan Het kind is absoluut welkom, geen twijfel over mogelijk & ik en mijn vriend zullen er alles aan te doen om dit wondertje gelukkig te maken. En als ik daar dingen voor moet opofferen, dan is dat toch zo? Ik rook niet, ik kan best zonder alcohol & opzich kan ik een iets vaster ritme aanleren. En al die andere dingen. Mocht ik zwanger zijn, leer ik dan nog wel bij de prenatale zorg... ofzo... ik weet het nog niet precies, maar daar kom ik wel achter.

Bedankt!

Unsure, heb je enig idee hoe je ouders zullen reageren als je het verteld, mocht je zwanger blijken?

Je bent al erg met de toekomst bezig, hoe kijk je aan tegen de posting van Lin hierboven, over dat ze zo jong kinderen kreeg en je vraagt er goed over na te denken voor je die beslissing neemt?

Ik vind het heel sterk als je van alles al zo zeker weet maar is er echt geen twijfel in je hoofd ergens? Van mij hoeft dat niet, dat bedoel ik niet met mijn vraag, ik ben gewoon benieuwd.
Ik heb het toch inmiddels gelezen het topic (thanks Charlotte dt je mij attendeerde).

Nou wat een wisselende reacties en verloop van het topic,maar dat even terzijde.

Ik begrijp overigens de achterdocht wel,maar weet ook hoe jongvolwassenen kunnen zijn,dus kijk er niet van op.

Unsure,

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je vraagstelling nu precies is.

Volgens mij heb je het allemaal al helder in je hoofd mocht je zwanger zijn.

Ik denk dat je je nu even niet al te druk moet maken over hoe de toekomst eruit zal komen te zien zolang je niet weet of je wel zwanger bent. (beetje verspilde energie toch).

Mocht je wel zwanger zijn.gebruik als je wil dit topic voor evt vragen of ervaringen.

Ik was zelf 17 toen ik mijn eerste kind kreeg.

Zwaar,maar niet onmogelijk (en ik heb echt een keurig product afgeleverd ).

Er zijn meer forummers hier die jong een kind hebben gekregen.

Dus wat ervaringen betreft zal je die hier wellicht kunnen krijgen.

Maar eerst maar de uitslag van je test afwachten.

Sterkte!!
Unsure, ik las dat je een hele sterkte mening hebt over abortus. Dat is prima. Maar ik wil je er even op wijzen dat er een verschil is tussen abortus, en een overtijdbehandeling.

Je kan daarover op verschilende websites meer informatie vinden zoals

http://www.anticonceptie-online.nl/morningafter.htm

http://www.acsg.nl/abortus.html

Dat zijn ook dingen waar je niet alleen over hoeft te beslissen, bel bijvoorbeeld je huisarts eens om met hem te gaan praten. Of bel eens met het VBOK. http://www.vbok.nl/
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Lin67 schreef op 14 juni 2009 @ 23:34:

Hoi ensure.....

Ik ben nu 41 jaar, en zwanger geraakt op mijn 17de door het gebruik van antibiotica (en de pil). Toen de tijd stond ik behoorlijk onder druk van de vader van het kind. Hij zou zichzelf wat aandoen, als ik het weg liet halen. Dus heb ik het kind laten komen (ik was nog zo jong). Op mijn 19de mijn tweede kind gekregen. Dit was wel een bewuste keus omdat ik zelf enigskind ben, dit als zeer negatief ervaren heb, en dat mijn kind niet aan wilde doen........ Puf, geld had ik niet om een studie te beginnen.

Op mijn 24ste ben ik gescheiden. Mijn ex kon de verantwoordelijkheden bij nader inzien, niet aan.

Jarenlang heb ik geprobeerd studie, werk te combineren met het alleen opvoeden van mijn kinderen, waarvan er 1 adhd had. Ik stond er echt alleen voor, geen ouders meer, geen omgangsregeling. Het was ellendig, oppassen hielden het vaak niet vol met mijn drukke kind. En geen enkele baan bood 13 weken vakantie.......

Nu heb ik heel veel meegemaakt in mijn jeugd, waardoor ik psychisch niet stabiel was. Daarmee heb ik mijn kinderen echt tekort gedaan. Kortom, hoewel het voor de kinderen soms leuk was, zo'n jonge moeder te hebben, geloof ik dat ik ze uiteindelijk geschaad heb, door ze in armoede en instabiliteit te laten opgroeien, ook al zijn het nu leuke volwassen mensen geworden, waar ik echt een goede band mee heb.

Voor mezelf.......het is zwaar, loodzwaar en bij tijde onmogelijk geweest. Het is niet alleen de praktische kant......ik was 18 uur per dag nonstop bezig met werk, studie, kinderen, huishouding, enz. Maar vooral de emotionele kant. Je bent nog zo jong, zo onervaren (al ben je intelligent). De verantwoordelijkheid drukt echt heel zwaar, je zult nooit meer onbezonnen, onbezorgd zijn.

Ik heb het gered, maar de prijs voor mijn kinderen, en voor mezelf is best hoog geweest.

Ik zeg niet dat je het weg moet laten halen, als je zwanger blijkt te zijn, maar ik hoop wel of je goed wil kijken of het haalbaar is, of je een netwerk (ouders) om je heen hebt om te helpen. Of je bereid bent de nodige zaken te offeren, want dat vraagt ouderschap ook van je. Of je de nodige centen zult hebben, want armoede is sloppend, enz, enz.

Ik had een hoop ambities, grootse plannen voor mijn leven. Nu ben ik moe, oud, en wil ik alleen nog maar rust. Kortom, denk goed na. Sterkte!

Hey Lin,

Dankjewel voor je reactie. Dat armoede slopend is weet ik uit mijn eigen jeugd... daarom heb ik er ook al snel voor gekozen iets voor mijzelf te beginnen. Heb mijn ouders geholpen met de schulden die ze hadden en op de een of andere manier heb ik e er op 16 jarige leeftijd uit kunnen halen. Aan een kant onbegrijpelijk dat ouders ziets van hun kind pikken, maar ook zij zagen dat er het nergens naar toe ging... etc. laangverhaal en dat doet er hier niet toe. Ik zeg altidj & zo leef ik zo: Niet meer uitgeven dan dat erin komt. Momenteel leven wij van een 1600 euro in de maand... Wanneer in mijn geval het inkomen van mij en me vriend opgeteld word hebben wij dat ook, ene keer meer - andere keer iets minder. Na te gaan dat we er hier met 5 personen van leven.

Ik ga overigens zodadelijk met mijn moeder praten. Half 9 zijn mijn broertje ne zusje naar school en dan ga ik alle lef bij elkaar verzamelen om mijn moeder over mijn angst te vertellen. Ik heb geen zin om dingen verborgen te moeten houden...

Je verhaal heeft me best wel aangegrepen weet je dat! Maargoed... ik zou niet weten wat ik nog moet als ik zwanger ben. Zwanger is zwanger... ik en mijn vriend zijn ervoor verantwoordelijkk.. dus wat wi jenog meer? Je houdt zielsveel van elkaar en dan deel je iets dat heel mooi is, heel fijn is. Ik bedoel... als ik zwanger ben kan ik het weg laten halen (morning after is te laat) en een overtijdsbehandeling. Maar ik zou dat niet kunnen... ik bedoel, k ben er zelf bijgeweest... dan had ik het niet moeten doen. Ik vind gewoon dat dit wondertje ook een kans heeft om te leven. Hoe erg gaat het je breken als je je eigen kind de prullenbak in ziet gaan...

Hij heeft gisteravond een gesprek met zijn ouders gehad, en die hebben laten weten achter ons te staan als we het besluiten te houden. Ik hoop dat mijn ouders hetzelfde reageren. Daarom ga ik ook met mijn moeder praten...

Maargoed. Jong en onbezonnen... alsin 3 keer tot vaker in de week lam thuiskomen, muziek veel te hard zetten etc. etc. - dat heeft mij eerlijk gezegd nooit geboeid. Ook niet echt welk rokje ik nou aan moet doen.

Maar jeetje.. wat een levensverhaal. Ik zou je een ding mee willen geven: Je bent nooit te oud om te leren en te doen! Als je nog iets wilt doen, dan ben je daar zeker niet te oud voor! Volg je hart en begin eraan!

Nouja... ik ga ff ontbijten
Fijn, ensure, dat je vriend al met zijn ouders heeft gepraat. En super dat je zo met je moeder gaat praten, sterkte!

Ik heb ooit een spreekwoord gehoord: "om 1 kind op te voeden, heb je een heel dorp nodig" .... en dat is zo waar gebleken.

Als je zo jong bent, (uberhaupt), red je het niet alleen. Zorg dat je mensen om je heen hebt. En wees nooit te trots om hulp te vragen. (dat was ik wel).....succes !!
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
Je schrijft al een intelligente meid. Een ongelukje kan nu eenmaal gebeuren als je vrijt. Ik denk dat er niet veel zijn die nog serieus gereageerd hadden na de heksenjacht van sommige forummers. Ik wens je het beste en veel succes!
@ Iry

Ik weet ook niet echt wat mijn vraagstelling precies is. Ik wilde praten over mijn probleem. En eerlijk gezegd voel ik me nu al iets meer opgelucht... tenminste, ik heb nu al de kracht om met mama te praten. Ze moest vanochtend eerst met opa naar het ziekenhuis, amar ik heb gevraagd of ze vanmiddag tijd had. En dat moest wel even kunnen...

In ieder geval bedankt!

Wat ik ook ergens las: Als je een kind krijgt heb je een heel dorp nodig.. hoe bedoel je dat precies? Oppas, huisarts, ziekenhuis, ouders, familie, vrienden - die je steunen? ...
quote:Charlotte69 schreef op 14 juni 2009 @ 17:05:

Oh oh, wat zijn we allemaal weer achterdochtig!

Verder wil ik je toch heel dringend adviseren om je beslissing het kindje te houden als je wel zwanger blijkt te zijn, nog eens te heroverwegen. 17 jaar is m.i. écht veel te jong om de zorg voor een kind op je te willen nemen. Zeker voor een 17-jarige workaholic met grote ambities en ondernemingsdrift als jij.

Omdat je er vroeg bij bent, is een overtijdbehandeling nog mogelijk. Informeer morgen bij je huisarts wat zo'n behandeling inhoudt.

Pardon???? Jij zegt daar heel wat zeg! Ik vind dit echt schokkend, Jij vindt 17 jaar te jong om voor een kind te kunnen zorgen dus moet ze maar bij haar huisarts naar een overtijdbehandeling informeren???? Hier zakt echt mijn broek van af. Wat een arrogantie. Komt het misschien ook in je botte hoofd op dat een meisje van 17 dezelfde gevoelens heeft als die van een volwassen vrouw?? Als zij zwanger is, dan is het een kindje wat in haar groeit, haar zoon of dochter. Nog buiten alle gevoelens die zij heeft zijn er ook nog de morele zaken, Niet iedereen denkt licht over zwangerschapsafbreking, zoals jij. Het is je kind dat in je groeit!!!!! Bovendien doe jij alsof leeftijd een alles bepalende factor is, dat een tienerzwangerschap per definitie gedoemd is te mislukken. Excuseer me zeer, maar ik word KOTS misselijk van reacties zoals die van jou. Gatver.

Wanneer een jong meisje zwanger is, is dat net zo goed haar kindje, en als dat gewenst is, ook al is het niet gepland, is dat prima. Er zullen heel wat aanpassingen moeten komen in je leven, maar dat komt allemaal weer op zijn pootjes terecht.
Excuseer me zeer, maar ik word KOTS misselijk van reacties zoals die van jou. Gatver.

Dit is pas een respectvolle reactie zeg...

Charlotte69 zegt op keurige wijze dat ze misschien haar besluit moet heroverwegen.

Jou posting is zo aggressief, dat je boodschap- die je zelf waarschijnlijk positief vindt- helemaal wordt ondergesneeuwd.

T.O, ik ben het helemaal eens met Charlotte 69. Ik heb zelf een overtijdbehandeling gehad op mijn zestiende en dat is, ook nu ik allang volwassen en moeder ben, al die tijd een hele goede beslissing gebleken.

Eén 'fout' hoeft niet je hele levensloop te beinvloeden.

Tuurlijk, het kan, en als je het graag wilt, ga er vooral helemaal voor.. maar houd in gedachten dat het niet Hoeft.
TheEmpress, reageer eens even normaal zeg!

En wat nu is, is nog geen kindje. Echt niet.
jeetje mina, wat een harde reacties hier, TO is duidelijk slachtoffer van het in het verleden behaalde troll resultaten, jammer dat daar zo makkelijk en snel negatief mee wordt omgegaan.

De ene 17 jarige is de andere 17 jarige niet,

de een crosst rond op een debiele scooter, de ander weet al wat ie wil in het leven.

Mijn moeder was 18 en kreeg al een tweeling, scheelt niet zoveel in leeftijd.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe in de beslissingen die je neemt, ik ga je er zeker niet in raden , wie ben ik.
Hey!

Ja, daar was ik weer. Begin toch een beetje zenuwachtig voor vanmiddag te worden. Ik heb besloten verder maar niet op de discussies op dit forum in te gaan. Ieder mens heb zo zijn eigen mening en dat heb ik te accepteren. Daar kan ik moeilijk om gaan doen, alleen dat is alleen maar vermoeiender.

Ikzelf zal het kindje nooit weg laten halen. Ik haal de meningen en reacties eruit waarvan ik denk er iets aan te hebben. Bijvoorbeeld ervaringen en inzichten van een andere kant.

Ik moet er niet aan denken om rond te crossen op een scooter en de onverantwoordelijke jongere uit te hangen (want papa en mama betalen wel, of wat dan ook).

En misschien is het nog geen kindje, maar dat wordt het wel. Voor mij voelt dat wel zo. Dus, daar blijf ik bij. Ik riep vroeger op de middelbare school al dat ik tegen abortus was. De discussies die we hierover bij maatschappijleer gehad hebben waren erg fel en meestal nam ik het voortouw van de tegenpartij.

Goed. Misschien een leuke toevoeging. Ik word eind dit jaar 18, wanneer mijn kindje geboren zou worden zou ik voor de wet volwassen zijn. Officieel nog niet financieel zelf verantwoordelijk, maar dat voel ik mijzelf wel. Op dat moment zal ik een rijbewijs mogen halen - en dat lijkt me zeer handig wanneer ik het kindje op wat oudere leeftijd naar de voetbalclub moet brengen...
Unsure ik bedoel niet je over te halen. Ik schrijf alleen omdat je er best ove mág twijfelen. Je komt over als iemand met een sterke mening, maar meningen kunnen veranderen doordat je groeit, doordat de situatie anders is.

Het kan toch geen kwaad om alle opties in ieder geval een moment te overdenken, mocht je zwanger zijn? Ook al heb je dan eerder in discussies met vure een standpunt verdedigt, je gaat niet 'af' ofzo als je nu een moment neemt om na te denken en te twijfelen.
"om 1 kind op te voeden heb je een heel dorp nodig"

Daarmee wordt bedoelt, denk ik, dat behalve de ouders er nog zoveel meer mensen nodig zijn om een kind groot te brengen. Leraren, huisarts, consultatiebureau, grootouders, tantes, omen, neven, nichten, vriendjes en vriendinnetjes, enz. Allemaal hebben ze invloed en zijn ze nodig.

Ik heb de spreuk lang geleden gehoord en heb er een beeld bij van letterlijk een dorp, wat zo'n kind omringt met warmte, liefde en wijsheid. In de westerse cultuur is het allemaal wat individualistischer, wat ik persoonlijk jammer vind, omdat ik geloof dat een kind heel veel (mensen) nodig heeft om een gelukkig, evenwichtige volwassene te worden.

Succes met je gesprek vanmiddag......
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
Pfff.

Ze heeft nog niet eens getest!

Mensen mensen, wat een discussies.
TO, ik kan je niet adviseren want heb zelf (gelukkig) niet in zo'n situatie gezeten, maar ik denk dat iedereen wel héél benieuwd is naar de uitkomst als je eenmaal getest hebt.

En mocht je zwanger zijn, kun je hier ongetwijfeld ook terecht voor (goedbedoeld!) advies en hulp, ondanks dat het niet altijd even subtiel gebracht wordt. Maar ja, daar is het natuurlijk een openbaar forum voor.

Succes met je gesprek vanmiddag, en ik hoop dat je ouders je steunen, hoe dit verhaal verder ook verloopt.
Hoe maak je een verhaal lang.... Ik geloof niet dat je 17 bent en al helemaal niet dat je op je 16de je ouders uit de schulden hebt gehaald.
Waarom praten jullie al met jullie ouders terwijl je nog niet eens zeker weet óf je wel zwanger bent?

Doe eerst eens een test, voor je paniek om niks maakt!
@ Spijker:

Hehe. Ja, daar heb je absoluut gelijk in en ik twijfel er ook niet aan dat de huisarts hier ook over zal beginnen.

@ Lin:

Ja, op de een of andere manier lijkt mij dat niet meer dan logisch... tenminste, je kind kan toch moeilijk alleen opgroeien? Enne bedankt!

@ Sofie:

Hehe, ja - maargoed. Was je zelf liever totaal overvallen door een zwangerschap?

@ Coffieepot:

Ik ben ook benieuwd naar die uitslag. Ik heb al besloten me niets van de mensen aan te trekken die gelijk een oordeel trekken terwijl ze voor mijn gevoel niet weten waar ze overpraten. Ik geloof er niets van... Tsja, like I care. Ik zit er momenteel mee en ik zoek steun bij de vrouwen die wél iets nuttigs te melden hebben. Het feit dat ik me nu al iets minder onrustig voel komt ook bij dit forum vandaan.. gewoon omdat ik mijn verhaal kwijt kan.

@ Lenieminie:

De reactie van die ik aan Coffeepot stuurde gelezen? Zoek een leven.

@ Miss Moneypenny:

Ja, in zekere zin is dat zo. Maargoed. Een soort van voorbereiding? Niet dat ik straks kom van: Mama, ik ben zwanger.

Mama en ik hebben daarnet btw gepraat. Ze was verbazingwekkend rustig - daarentegen wat ik verwacht had. Goed, er is geen zekerheid - waarschijnlijk kan ze het nu allemaal niet geloven.
Wanneer ging je ook alweer testen?

En heb je last van zgn zwangerschaps verschijnselen?
Zoek een leven? Nee hier op het forum gaan zitten mekkeren of je zwanger bent of niet. Daar hebben ze dokters voor.
@ Sofie:

Vanaf woensdag kan ik testen & Vanmiddag naar de dokter...

@ Lenieminie:

Er zijn ook vrouwen die beide opties overwegen. Bij sommige mensen komt er namelijk daadwerkelijk iets nuttigs uit. En dat meen ik serieus. Je huisarts staat toch in een andere positie.

Thanks aan alle ladies met serieus comment!
Mijn comment was anders ook heel serieus. Ik ga een deurtje verder, trap niet in deze onzin. Ouders met 16 uit de schulden gehaald haha, stonden ze tien euro in de min? Zoveel verdiende ik niet met mn 16. En hoezo vrouwen, je bent als je jouw moet geloven nog maar een meisje.
Is er dan geen mogelijkheid om je bij de HA te laten testen?

Hoe voel je je verder lichamelijk? Denk je zelf dat je zwanger bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven