1e menstruatie na curettage
dinsdag 17 januari 2012 om 08:33
Op 28 november vorig jaar ben ik gecuretteerd, omdat het vruchtje in de 6e week gestopt was met groeien. Heel naar natuurlijk maar gelukkig viel de ingreep me erg mee.
Het is nu bijna 7 weken geleden en ik ben nog steeds niet ongesteld geweest. Is dit normaal? In het ziekenhuis werd me bij het ontslag na de ingreep verteld dat het binnen 4 tot 6 weken terug moest komen. Ik maak me nu dus een beetje zorgen.
Het is nu bijna 7 weken geleden en ik ben nog steeds niet ongesteld geweest. Is dit normaal? In het ziekenhuis werd me bij het ontslag na de ingreep verteld dat het binnen 4 tot 6 weken terug moest komen. Ik maak me nu dus een beetje zorgen.
dinsdag 17 januari 2012 om 08:38
dinsdag 17 januari 2012 om 10:05
dinsdag 17 januari 2012 om 10:09
Hey,
dat is heel vervelend, maar het kan makkelijk dat je lichaam even de tijd nodig heeft om weer op gang te komen. Ik heb zelf gehad dat na een curretage mijn menstruatie niet op gang kwam, en dat bleek achteraf te komen doordat ik een verkleving had overgehouden aan de curretage. Ik zou je niet ongerust maken, dit komt weinig voor, maar ik zou als er na een aantal weken nog niets is, even contact opnemen met het ziekenhuis.
Maar nogmaals, een keer overslaan door de wirwar aan hormonen in je lijf is de meest waarschijnlijke oorzaak.
dat is heel vervelend, maar het kan makkelijk dat je lichaam even de tijd nodig heeft om weer op gang te komen. Ik heb zelf gehad dat na een curretage mijn menstruatie niet op gang kwam, en dat bleek achteraf te komen doordat ik een verkleving had overgehouden aan de curretage. Ik zou je niet ongerust maken, dit komt weinig voor, maar ik zou als er na een aantal weken nog niets is, even contact opnemen met het ziekenhuis.
Maar nogmaals, een keer overslaan door de wirwar aan hormonen in je lijf is de meest waarschijnlijke oorzaak.
dinsdag 17 januari 2012 om 10:11
Ik heb morgen een afspraak bij de gyn, dus hopelijk doet ze even een inwendig onderzoek, gewoon om te zien of alles in orde is. Het lijkt me zeer sterk dat ik alweer zwanger ben: we hebben ons keurig aan de 4 weken geen gemeenschap-regel gehouden en de laatste 3 weken is mijn man voor zijn werk in het buitenland geweest.
Ik zit wel te twijfelen: ik heb tijdens de nabloedingen van de curretage, die eigenlijk maar echt 1 week geduurd hebben, opeens weer wat bloedingen in de 3e of 4e week gehad. Het voelde niet echt als ongesteldheid, maarja, je hele lijf is natuurlijk ontregeld dus misschien voelt het allemaal anders. Ik vond het in ieder geval vreemd dat de bloedingen van de curettage gestopt waren en dat het een paar dagen later opeens weer begon. Kan dit menstruatie geweest zijn?
Ik zit wel te twijfelen: ik heb tijdens de nabloedingen van de curretage, die eigenlijk maar echt 1 week geduurd hebben, opeens weer wat bloedingen in de 3e of 4e week gehad. Het voelde niet echt als ongesteldheid, maarja, je hele lijf is natuurlijk ontregeld dus misschien voelt het allemaal anders. Ik vond het in ieder geval vreemd dat de bloedingen van de curettage gestopt waren en dat het een paar dagen later opeens weer begon. Kan dit menstruatie geweest zijn?
dinsdag 17 januari 2012 om 10:12
Heel vervelend dat je een miskraam en een curretage hebt gehad! Ik ben zelf begin Oktober gecurreteerd en werd 4,5 week later weer ongesteld. Tegen mij zeiden ze dat het tussen de 4 en 6 weken weer zou moeten komen, maar ik denk dat je de marge best wat ruimer kunt nemen. Ieder lichaam is tenslotte weer anders. Als je je toch zorgen maakt, zou ik gewoon de huisarts/gyn bellen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
dinsdag 17 januari 2012 om 10:30
RoAn, vervelend dat je hier doorheen moet. Ik heb zelf net als Chryssa begin oktober een curettage gehad. Na 5 weken kreeg in ontzettende buikpijn, maar werd niet ongesteld. Dat bleek te komen door een verkleving die mijn cervix blokkeerde. Maar omdat jij 3 of 4 weken na je curettage wat bloedverlies hebt gehad, denk ik dat dat bij jou niet de oorzaak is van het uitblijven van je menstruatie. Ik dacht zelf ook onthouden te hebben dat tot een week of 9 nog normaal was. Wel vervelend, want je wil vast gewoon verder...
Pas wel op met het doen van een zwangerschapstest. Het kan zijn dat ie nog reageert op je vorige zwangerschap, als het hCG nog niet helemaal uit je bloed is.
Fijn dat je morgen al een afspraak hebt staan bij de gyn voor nacontrole. Bij mij werd toen een echo gemaakt, en volgens mij is dat redelijk standaard.
Heel veel sterkte! En ik duim voor je dat alles snel weer op gang komt.
Pas wel op met het doen van een zwangerschapstest. Het kan zijn dat ie nog reageert op je vorige zwangerschap, als het hCG nog niet helemaal uit je bloed is.
Fijn dat je morgen al een afspraak hebt staan bij de gyn voor nacontrole. Bij mij werd toen een echo gemaakt, en volgens mij is dat redelijk standaard.
Heel veel sterkte! En ik duim voor je dat alles snel weer op gang komt.
dinsdag 17 januari 2012 om 11:20
Bij mij duurde het ook ruim 2 maanden, dus het zou zomaar kunnen. Die 4 tot 6 weken zijn maar een indicatie. En over dat bloedverlies tussendoor, een echte menstruatie is het denk ik niet te noemen, je lichaam is gewoon helemaal van slag qua hormonen. Vraag het morgen voor de zekerheid even na, maar ik denk eigenlijk dat je je niet ongerust hoeft te maken.
donderdag 19 januari 2012 om 16:33
Hoi hoi, ik ben in december gecurreteerd. Op zich viel de ingreep mee.(fysiek) Bij mij hadden ze gezegd zolang ik bloedde geen sex, dus heb het na 2 weken sex gehad? Ik lees hier 4 weken niet?
Heeft iemand ook enig idee wanneer dan je eisprong is? En is na de eerste menstruatie je cyclus dan meestal al wat normaler?
Groetjes!
Heeft iemand ook enig idee wanneer dan je eisprong is? En is na de eerste menstruatie je cyclus dan meestal al wat normaler?
Groetjes!
donderdag 19 januari 2012 om 22:37
Bij mij is niets gezegd over hoeveel weken geen sex (of geen zaad). Zodra het bloeden was gestopt, mocht ik weer insemineren.
Wanneer je eerste ovulatie weer is, is heel erg verschillend. Soms na drie weken al, soms na twee maanden. Maar als je eenmaal weer een menstruatie hebt gehad, verloopt je cyclus volgens mij weer redelijk normaal.
Succes, Isis, ik hoop dat je snel weer zwanger zult zijn!
Wanneer je eerste ovulatie weer is, is heel erg verschillend. Soms na drie weken al, soms na twee maanden. Maar als je eenmaal weer een menstruatie hebt gehad, verloopt je cyclus volgens mij weer redelijk normaal.
Succes, Isis, ik hoop dat je snel weer zwanger zult zijn!