1e poging IVF september 2010

20-07-2010 21:23 183 berichten
Wie gaat er nog meer deze enorme uitdaging aan?

Ik sta op dit moment op de wachtlijst, heel erg spannend. Hopelijk mogen we in september beginnen met de IVF.

Na gezocht te hebben op gerelateerde topic's zie ik dat er genoeg lotgenoten zijn maar..... vaak wordt hier al lange tijd gekletst.

Wie herkent zich in mijn verhaal en wil zich aansluiten?

Ik ben niet onbegrepen zwanger maar erg duidelijk niet op de normale manier zwanger te krijgen (ik mis mijn eileiders).
Haha, wij waren in het zeer grote ziekenhuis om mijn eieren te brengen en wij moesten een uurtje wachten, wij zijn naar het restaurant gegaan. De wachtkamer heeft nog steeds houten stoelen helaas.

Het kamertje voor de mannen was wel een aparte ervaring. Hij hoefde van mij niet alleen in het 'hokje' dus ik ben meegegaan (bij de voorlichting hoorden we dat het goed is voor de kwaliteit om er plezier in te hebben).

Ik heb 3 embryo's!!! Niet te geloven. Ze gaan er twee invriezen en vanmiddag om 14.00 ben ik zwanger..... Hoop ik, mits het in gaat nestelen. Gek hoor. Nu heel hard duimen om niet ongesteld te worden.

Grappig is dat ik al dagen vier kaarsjes heb gebrand en dat er elke keer eentje uit ging.
Alle reacties Link kopieren
Zuurtje, ik lees mee op dit topic. Niet omdat ik zelf problemen heb met vruchtbaarheid ( althans, ik hoop het niet) maar omdat ik julllie zo sterk vind en zo hard hoop dat het allemaal goed komt. Heel erg veel sterkte voor jou vanmiddag om 14:00 uur, het is je zo gegund!!!!! Ik ga hard voor je duimen!
Wat een lief berichtje Sha_la!!! Moet goed komen toch nu er zoveel mensen duimen??

Whoeoehaaaa! Spannend zuurtje! Vanmi om 14u al! Wauwie dat gaat snel! Drie goede embryo's! Super!!

Dat kwam vast mede door jullie pret in "het hokje" dat ze zo goed gelukt zijn, haha! Ik ga ook heueueul hard voor jullie duimen hoor! Spannende dagen dus komende 2 weken!

Jusa, hoe is het met jou dan??

Hier gaat het best goed! Tot nu toe nig niet echt blauw van al die spuiten, so far so good! Merk wel dat ik veel last heb van de hormonen. Kan soms wat raak uit de hoek komen, tot grote hilariteit van mijn man, haha! Wel zo lekker duidelijk toch??

Ga straks ook kaarsje voor je branden hoor zuurtje! En ook voor jou Jusa. Ach wat, voor iedereen die 'm nodig heeft!!
Zuurtje, as we speak zit je in het ziekenhuis te wachten op de terugplaatsing. Fluister nog wat lieve woordjes en aanmoedigingen voordat ze het inbrengen. Succes!

Wat bijzonder dat dat vierde kaarsje elke keer uit ging en dat je nu 3 bevruchte embryo's hebt. Vorige keer had ik 19 eicellen..... ik zie mezelf al 19 kaarsjes aansteken.......

Ja, dat kamertje kan ik me ook nog herinneren. Of zullen we het de bezemkast noemen? Ik was de vorige keer helaas niet in staat om er iets van betekenis te zijn. Kan me nog wel herinneren dat we 2 potjes kregen waardoor de druk op manlief ook nog verhoogd werd. Presteren, in 2 potjes, niet knoeien.........

Vanavond ga ik aan de gonal-f. De ergste klachten van de decapeptyl zijn nu wel over (behalve hoofdpijn) dus het feest kan beginnen.
Nou, daar ben ik weer 'zwanger' en wel. Nu is het wachten en wachten en geduld hebben.

Het ging goed, het was een makkie in vergelijking met de punctie van afgelopen maandag. Het enige nadeel was dat er vier (!) mensen bij waren. Was ergens goed voor denk ik.

*Zuurtje in de wachtmodus*

Dank voor je lieve woorden Sha_la. je gesteund voelen is fijn.

Ik heb besloten een campagne te beginnen voor het gezamenlijke prethokje. Ik heb nu twee keer in de wachtkamer gezeten en twee keer een man alleen naar binnen zien gaan. Ik heb alle empathie voor de vrouwen die niet mee kunnen doen na een punctie maar verder ga ik het aanmoedigen! Het is in ieder geval een leuk thema op mijn blog.

MissA, ik moest ook wel vaak lachen om mijzelf. Je kan gek uit de hoek komen en dan achteraf denken, was ik dat? Hoever ben jij nu met de GonalF?

Jusa, 19 eitjes? Jeetje.

En ja, die twee potjes he?

Spannende avond voor jou, weer een nieuwe stap. Maar, elke keer een beetje dichter bij ons doel!
19 eitjes Jusa?? Poehee, wat een vangst! Tja dan is 19 kaarsjes wellicht wat overdreven....alhoewel....hoeft de kachel ook niet meer aan!!

Zuurtje, heb kei-hard voor je/jullie geduimd!! Nu hopen dat het goed innestelt en lekker op zijn plekje blijft!!

Die productiekamertjes zijn echt verschrikkelijk he?? Toen ik nog in het VUmc onder behandeling was en de eerste stap ri ivf werd gezet moesten man en ik ook in zo'n hokje. Vreselijk; bed erin, tv, gore videobanden, handdoeken en tissues, helemaal af zeg maar! Haha! Kregen enorm de slappe lach.

Nu mogen we naar een ziekenhuis hier dichter bij ons in de buurt. A'dam was elke keer 1,5 uur heen en 1,5 uur terug.

Succes straks met de GonalF Jusa!

Had je er de vorige keer veel last van? En welke klachten had je toen? Toevallig misselijkheid?

Succes zuurtje met wachten en hopen!!
(in)nesteldrang-zuurtje hier.

Vandaag weer gaan werken, viel wel een beetje tegen maar ach, afleiding is het beste medicijn op sommige momenten.

Mijn man en mij hadden het er gisterenavond nog over. Hoe 'normaal' is het eigenlijk dat je mee het hokje ingaat? (ik heb het nu twee keer gezien dat een man alleen ging).

Ben jij misselijk MissA?

Jusa, hoop dat het meevalt bij jou, de GonalF. Had jij niet een keer overstimulatie gehad?
Aloha!!

Jee, wat spannend he zuurtje! Voel je je anders? Of merk je niks? Wanneer kun je testen? Broed er maar lekker op!

Jusa, hoe is het met jou dan? Gaat het goed met de GonalF?

Misselijkheid is iets minder bij mij nu. Wel wat meer buikpijn.

Voel me verder eigenlijk wel oke!

Ook ik ben toen we in het VUmc moesten testen gezellig met mijn man mee naar binnen geweest, haha! Hoe meer ziel hoe meer vreugd! Maar in het ziekenhuis waar we nu zitten kan hij het thuis produceren en dan daarheen brengen. Dus niet meer dat gepruts in zo'n hokkie!

Jusa, succes met spuiten!

Zuurtje, succes met nestelen!!
Zuurtje, hoe voell je je? Hoe nu verder? Mag je zelf testen over 2 weken?

Miss A, hoe is het met jouw eitjes? Lekker aan het groeien? Wat een uitkomst dat jullie niet meer samen het hokje in hoeven te duiken voor de ivf. Voor alle testen heeft manlief hier ook thuis mogen produceren maar nu moet hij toch echt dat hokje weer in. We hadden het er toevallig afgelopen weekend nog over.

Met mij gaat het matig. Heb voor mijn gevoel echt het hele weekend (op de momenten dat het mogelijk was) geslapen. Gisterenmiddag kwamen schoonouders voor sinterklaas spelen. Onze kleine meid is echt stierlijk verwend. Daarna hebben we samen nog boerenkool gegeten. Ik kreeg het echt niet weg en vannacht heb ik uiteindelijk alles er maar weer uitgegooit. Bleeegh. Vandag ben ik dus heel slapjes dus ik zit weer thuis.

Misselijkheid is toch een bijwerking van de Gonal-f? MissA, ik loop 1 dag achter op jou dus ik hoop dat mijn misselijkheid vanaf vandaag ook minder wordt. Zo bizar trouwens dat ik vorige keer zo weinig bijwerkingen had en ze nu allemaal lijk te krijgen. Die opvliegers blijven ook verschrikkelijk.

Vorige keer had ik inderdaad wat meer eitjes dan ze op de echo geteld hadden. Maar 4 matige bevruchtingen dus dat wil niks zeggen. Ik kreeg toen ook echt zo'n opgezette buik en moest extra drinken en rustig aan doen. Inderdaad dreiging tot overstimulatie maar uiteindelijk niet doorgezet. Naar mijn mening heb ik nu alle bijwerkingen wel gehad en krijgen we dit niet nog een keer.

Fijne dag!
Hoihoi!

Getver, wat vervelend dat je je zo ellendig voelt Jusa! Zeker als je de vorige keer zo weinig last ervan had, ga je ervan uit (denk ik) dat het nu wel weer zo'n beetje hetzelfde zal zijn...

Hoop dat je je snel weer wat lekkerder voelt!

Lijkt me best eng als je zo'n overstimulatie hebt. Moet je dan elke dagwegen he?!

Moet zeggen dat ik nergens meer last van heb! Voel me laatste dagen eigenlijk stuk beter!

Zuurtje??!! Hoe is het met jou dan?? Hoe voel je je?? Moet veel aan je denken hoor! Hoop zo dat het meteen raak is!!

Wat een weertje vandaag he? Ligt er bij jullie ook zoveel sneeuw?? Iedereen gaat dan meteen heel spastisch rijden, haha! Maar het was ook wel glad hoor!

Ik ga lekker de stamppot zuurkool opzetten, hmmm!

Fijne avond en een dikke voor diegenen die hem nodig hebben!!
Jusa, wat vervelend dat je je zo naar voelt. deze keer ga je voor de kwaliteit en niet voor de kwantiteit!!!!

MissA, fijn dat het mijn jou beter gaat.

Jullie lopen bijna gelijk op, ben zo benieuwd wanneer jullie de punctie hebben. Hebben jullie daar zelf al een idee over?

Ik duim ook voor iedereen en geef zoveel mogelijk (virtuele) steun aan jullie door een hart onder de riem te geven.

Hier gaat het goed. Nog niet ongesteld dus ik steek nog mijn kaarsjes aan. Ik merk wel dat ik met de dag onzekerder wordt. Gek he?

Ik ben labiel en kan huilen om alles. Verder een opgezette buik, snel trek en ik doe het iets rustiger aan. Afleiding is belangrijk dus daar zorg ik voor.

Ik heb net grote overdenkingen (ethische discussies met mijzelf zijn altijd lastig) op papier gezet en ga nu slapen.

Als jullie interesse hebben om wat te lezen van mijn schrijfsels, kan ik het linkje doorsturen.
Hey zuurtje!!

Goed om wat van je te horen! So far so good!!!

Blijf duimen hier hoor!!

Ben zeker wel geinteresseerd in je linkje! Leuk en interessant om te lezen!

Morgen weer echo, de eerste na starten met GonalF. Dus ben benieuwd!! Zal jullie op de hoogte houden!
Eeeej zuurtje, ik heb goed hoop voor je. Ben ook erg benieuw naar je linkje. Als je het hier niet wil delen mag het ook naar teamjusa@yahoo.com Ik vind het motto "deze keer ga ik voor kwaliteit" een hele goede, eens kijken of ik hem in mijn onderschrift krijg.

MissA, ik heb ook morgen de echo. Vorige week was het heel druk (inloop en dus ruim een uur zitten wachten) dus ik heb het voornemen om deze keer vroeg te gaan.

Ow, moet weer weg.
Jusa, ik zal mijn blog linkje mailen en MissA, ik zal hem even in een pm doorsturen. Wel spannend, nieuwe lezers.

Tot nu toe nog goed, niet ongesteld en ik voel me lichamelijk wel goed. Ik ben alleen erg gespannen en dat is minder. Maar goed, het hoort er bij en ik wordt verwend door mijn man.

Allebei een echo, ik ben heel erg benieuwd hoe het met jullie eitjes is!!!! Dit is alvast mijn support:
Oh MissA, Ik heb een vriendschapsverzoek gestuurd, anders kan ik geen pm sturen.
wat fijn zuurtje dat het nog steeds goed gaat!! Spannend hoor!~

Je mag het linkje wel naar ("censuur" ) sturen.

Ben heel benieuwd!!

Jusa, echo morgen he?? Ben benieuwd!!

Ik heb net de echo gehad; ziet er allemaal goed uit zo rond de 11 eitjes. Doorgaan met 150eh spuiten en za weer echo. Dan kunnen ze vertellen wanneer de punctie zal plaatsvinden. Oh, spannend!!

Gauw weer ah werk (type even snel tussen 2 patienten door, haha)

Succes!~!
Echo was goed, stuk of 10 eitjes aan het groeien, de grootste zijn nu zo'n 1 cm. Vrijdag weer echo. Misselijkheid blijft maar is gelukkig niet meer zo heftig.

Zuurtje, wachten duurt lang he. Laat je maar lekker verwennen!

MissA, ben benieuwd naar jouw echo. Ik duim nog even!
Haha tegelijk. Goede score miss!

Ik verwacht dat ze vrijdag weten wat de groeisnelheid zo ongeveer is. In mijn natuurlijke cylus was dat 2 mm per dag dus dan zou ik uitkomen op een punctie op dinsdag. Ach, allemaal giswerk. Vrijdag weet ik meer.
Oeh, eitjes in de maak!

Klinkt goed hoor, en Jusa niet teveel dat is ook positief!!!

MissA, ik zal je mailen.

Nu terug naar de badkamer en sopjes ter afleiding.
Zuurtje, je hebt een leuke boeiende schrijfstijl! Ik ga nog even terug in de tijd lezen.
Dank je Jusa! Vandaag weer op zoek naar inspiratie.

Nog geen nieuws hier en dat is een goed teken. Mijn man is er van overtuigd dat ik zwanger ben :-) en is een lieve steunpilaar aangezien ik onzeker blijf, een logische angst lijkt mij. De wachtweken zijn stom.

Hoe is het in de broedbuiken?
Aloha!

Zuurtje, ik heb genoten van jouw stukjes! Heb ze net in 1 adem achter elkaar doorgelezen. Erg herkenbaar. Jouw visie lijkt erg op de mijne; vooral niet al te serieus nemen, heerlijk!

Heb hardop gelachen om jouw benamingen: buitenboord-baby en buitenboord-bevruchting! En je schrijft erg levendig, echt super!! Ga je zeker "volgen" hoor!

Wat goed ook om te lezen dat het nog rustig is en je nog niet ongesteld bent geworden!! So far so good! Wanneer kun je testen?? Spannend hoor! Ik blijf doorduimen!

Hoe is het bij jouw Jusa?? Morgen weer echo! Weet je dan wanneer je punctie gaat krijgen?? Misschien hebben we wel op dezelfde dag punctie, haha! Gut, zie me nog zo staan de eerste keer bij de fertiliteitsarts: "die punctie, kan die wel een beetje vroeg op de morgen? Komt beter uit met mijn werk".

Snap nu (na andermans ervaringen gehoord te hebben) waarom die moest lachen. Voelde me destijds niet heel serieus genomen, maar kan er nu zelf ook wel smakelijk om lachen. Hoe bleu kun je zijn. Heb er zelf voor gekozen om me er niet te veel in te verdiepen.....

Zaterdag weet ik meer!

Ik ga nu lekker een eitje bakken!
En Jusa?? Weet je al meer over de punctie?? Zijn ze goed gegeroeid??

Zuurtje, hoe is het bij jullie dan?? Ik hoop echt ZOOOO dat je nog steeds niet ongesteld bent!!! (Heb een beetje last van plaatsvervangende spanning, haha)!
Joehoe, ben er nog hoor. Druk sint weekend voor de boeg en aangezien ik ook deze keer weer alles op het laatste moment regel schieten jullie er een beetje bij in.

Flink aantal eitjes in ontwikkeling, kleintjes en een stuk of 10 tussen de 12 en 17 mm. Aangezien mijn bloedwaarden nog prima zijn willen ze me maandag weer zien en dan verwacht ik woensdag een punctie.

Miss, jij loopt 1 dag voor met de gonal dus het zou in de lijn der verwachting liggen dat jj dinsdag mag. We zullen het horen morgen.

Zuurtje, ik heb nog een overweging voor het kamertjesverhaal. Kom ik nog op terug.

Fijne Sint allemaal!
Nog steeds geen nieuws (en dat is een goed teken, ik blijf kaarsjes branden).

Jusa, goed bezig! Nu goed laten groeien en superembryo's maken!

Morgen een uitgebreidere reactie, dan wil ik ook weten hoe het met jou gaat MissA.

Was je eitje trouwens lekker MissA?

Mijn eitjes zijn opgelost in mijn buik, degene die niet groot genoeg waren. Gek idee eigenlijk. Omdat ik mijn eileiders niet meer heb is het altijd zo geweest dat mijn buikholte zorg droeg voor het eitje elke maand. Nu zal het wel een drukke bedoeling zijn geweest ergens in de afgelopen weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven