1ste kind en te bezorgd...
dinsdag 9 november 2010 om 20:54
Ik heb bij een goede vriendin van mij geconstateerd dat zij de lat wel heel hoog bij haar zelf legt. Zij is te overbezorgd bij haar kind en vind zich zelf een hele slechte moeder wanneer haar kind ook maar even huilt. Ik heb tal van voorbeelden, maar het geval is dat zij hulp nodig heeft. Dat ziet zij zelf ook in, maar bij welke zorgverlener kunje dan terecht?? Psycholoog of een alternatieve arts??
dinsdag 9 november 2010 om 20:58
Als de moeder dat zelf ook vind, dan is dat natuurlijk een belangrijk uitgangspunt.
Maar goed, op zich is een goede vriendin van mij in mijn ogen (vooral in mijn ogen dus) ook overbezorgd. Toch meen ik niet dat ze daarvoor hulp moet vragen. Ik zou dus proberen je eigen mening niet teveel mee te laten spelen, maar vooral hoe zij zich voelt.
Wel lief dat je haar wilt helpen. Je zou kunnen beginnen dit bekend te maken bij het CB bijvoorbeeld. Deze zijn normaal gesproken -naast huisarts- eerste signaleerders en kunnen ook hulp bieden bij bv. huisbezoeken,
Maar goed, op zich is een goede vriendin van mij in mijn ogen (vooral in mijn ogen dus) ook overbezorgd. Toch meen ik niet dat ze daarvoor hulp moet vragen. Ik zou dus proberen je eigen mening niet teveel mee te laten spelen, maar vooral hoe zij zich voelt.
Wel lief dat je haar wilt helpen. Je zou kunnen beginnen dit bekend te maken bij het CB bijvoorbeeld. Deze zijn normaal gesproken -naast huisarts- eerste signaleerders en kunnen ook hulp bieden bij bv. huisbezoeken,