2 is genoeg - kletstopic
maandag 6 augustus 2018 om 09:33
Dit topic is bedoeld voor alle ouders met twee kinderen. Waarom heb je gekozen voor een tweede? Wanneer wist je dat er geen derde meer bijkwam? Waren dit bewuste keuzes, of kwam het door andere factoren? Wat zijn positieve kanten aan het hebben van twee kinderen en tegen welke vooroordelen loop je aan?
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:36
68.57% gewijzigd
dinsdag 7 augustus 2018 om 12:06
Kom op zeg Ikigai, het ging veel verder dan dat en dat weet je zelf ook, althans behoor je te weten. Doornroosje weet het heel goed te verwoorden.Ikigai schreef: ↑07-08-2018 10:44Om toch nog terug te komen op de vragen die mij gesteld zijn: In het andere topic schrijven veel vrouwen die nog twijfelen of ze voor een tweede willen gaan. Aan specifiek die vrouwen heb ik een bericht geschreven. Dik een jaar geleden bevond ik me immers exact in die zelfde situatie. Het leek me voor hen interessant om een moeder te horen die ook voor de keuze had gestaan en intussen de keuze had gemaakt.
Waar anderen en ik ons aan stoorden was de wijze waarop jij het "2 kinderen is het ideaal" presenteerde. Juist in een topic waarin sommige dames het best lastig vinden niet de vrije keuze te hebben of ze wel of geen gezinsuitbreiding zullen hebben. Ik heb je toen nog het voordeel van de twijfel gegeven en geschreven dat ik niet twijfelde aan je intenties maar je opmerkingen wel als kwetsend konden worden ervaren en desondanks ging je door en door en door en heb je het zelf nodig geoordeeld om Snorrie's OP te kopiëren en hier je eigen topic te openen met, naar mijn idee, geen ander doel dan een beetje willen rellen.
Dit is gedrag dat ik niet kan duiden. Dat gaat veel verder dan jouw zgn. goed bedoelde advies over het hebben van meer dan een kind. En dan jouw opmerking en stelligheid over dat het voor een kind dat geen broers en zusjes heeft lastig is om op vakantie te gaan omdat het dan geconfronteerd wordt met andere kinderen die dat wel hebben en dat je als ouder niet weet of het aansluiting zal vinden met anderen raakt kant noch wal en het zijn met name dat soort opmerkingen waar men zich aan stoort. Kun je dan nu echt niet zelf inzien..?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 7 augustus 2018 om 12:10
Dank je Shala. Dit is precies de crux voor mij. En overigens weet ik oprecht niet eens zeker of ik wel voor een 2e zou zijn gegaan als ik de vrije keus wel gehad had, maar dat is een hele andere discussie.
To: Het is dat willens en wetens aan willen praten van een rot gevoel dat je gezin niet compleet is met slechts 1 kind.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 7 augustus 2018 om 12:22
Ja. Maar niet voor jou.
Jouw leven voorstellen als het enige goede leven is geen bewijs van je perfectie, maar van je beperkte denkkader. Wellicht is dat een leuk mantra, TO.
dinsdag 7 augustus 2018 om 12:40
Amen to this!vrouwjagersma schreef: ↑07-08-2018 12:22Jouw leven voorstellen als het enige goede leven is geen bewijs van je perfectie, maar van je beperkte denkkader. Wellicht is dat een leuk mantra, TO.
dinsdag 7 augustus 2018 om 13:07
Voor ons zijn twee kinderen perfect. Voor mijn ouders waren/ zijn vier kinderen perfect.
Voor mijn nichtje (bam) is één kind perfect.
Anderen zullen blij zijn met het kind/de kinderen die hen zijn gegeven, terwijl ze er eigenlijk nog wel meer wilden, of juist minder.
Zo is het voor iedereen anders. In dit topic gaat het over ouders met twee kinderen. Een groep die kennelijk nogal ondergeschoven is geraakt, want er bestaat nog geen topic over. Ik verzoek iedereen vriendelijk om nu weer ontopic te gaan.
Vandaag kwamen vrienden van ons met drie kinderen op kraambezoek. Wat is dat een invasie! Het zijn lieve kinderen hoor en we hebben het erg gezellig gehad, oudste heeft lekker gespeeld met de andere kinderen, maar wat een rust toen ze weer weg waren! Daar geniet ik dan weer extra van.
Op dat soort momenten ben ik zó blij met mijn eigen gezinnetje. Het is net even wat rustiger en overzichtelijker.
Anderen zullen blij zijn met het kind/de kinderen die hen zijn gegeven, terwijl ze er eigenlijk nog wel meer wilden, of juist minder.
Zo is het voor iedereen anders. In dit topic gaat het over ouders met twee kinderen. Een groep die kennelijk nogal ondergeschoven is geraakt, want er bestaat nog geen topic over. Ik verzoek iedereen vriendelijk om nu weer ontopic te gaan.
Vandaag kwamen vrienden van ons met drie kinderen op kraambezoek. Wat is dat een invasie! Het zijn lieve kinderen hoor en we hebben het erg gezellig gehad, oudste heeft lekker gespeeld met de andere kinderen, maar wat een rust toen ze weer weg waren! Daar geniet ik dan weer extra van.
Op dat soort momenten ben ik zó blij met mijn eigen gezinnetje. Het is net even wat rustiger en overzichtelijker.
dinsdag 7 augustus 2018 om 13:10
Als het je eigen kinderen zijn is het anders. Kraamvisite / logees / oppaskindjes tellen niet. Jouw eigen woorden in het 1 kind topicIkigai schreef: ↑07-08-2018 13:07Voor ons zijn twee kinderen perfect. Voor mijn ouders waren/ zijn vier kinderen perfect.
dinsdag 7 augustus 2018 om 13:10
Vriendìn! Jouw tweede is nog een baby!Ikigai schreef: ↑07-08-2018 13:07Voor ons zijn twee kinderen perfect. Voor mijn ouders waren/ zijn vier kinderen perfect.
Natuurlijk is dat rustiger en overzichtelijker dan drie grotere koters.
Wacht maar tot ze ruzie gaan maken, die twee van jou.
Nog es effe wat. Die bamnicht van jou, is die nou wel een gezin, of niet?
dinsdag 7 augustus 2018 om 13:12
Dit meen je toch niet serieus he?! Want als je wel kan inzien dat het in jouw topic alleen maar gaat over ouders met twee kinderen, waarom dan de behoefte om zo te zuigen in het andere topic waar er geen plaats voor jou is omdat je twee kinderen hebt en niet slechts een?! Kun je dat eens uitleggen? Want het ging veel verder dan zgn. goedbedoeld advies...Ikigai schreef: ↑07-08-2018 13:07
[...]
En dat je vindt dat de groep van ouders met twee kinderen onder geschoven is geraakt is natuurlijk best apart, want twee kinderen is redelijk standaard nietwaar?!
En weer moet je herhalen dat je zo blij bent met jouw gezinnetje - de sneuheid druipt er vanaf...
dinsdag 7 augustus 2018 om 13:16
Hey wel ff ontopic blijven he! Is TO ook zo goed in in andermans topicsnorriemorrie schreef: ↑07-08-2018 13:10Als het je eigen kinderen zijn is het anders. Kraamvisite / logees / oppaskindjes tellen niet. Jouw eigen woorden in het 1 kind topic![]()
dinsdag 7 augustus 2018 om 13:16
Doornroosje75 schreef: ↑07-08-2018 11:00Ik had het idee dat je meer op een 'Groenland is ver genoeg' topic aan het uitleggen was dat de Noordpool toch echt veel mooier is.
dinsdag 7 augustus 2018 om 13:30
Maar dan wordt het zo saaaaaaiiiiiiii.the_Wicked_Witch schreef: ↑07-08-2018 10:37Afgezien van het feit dat TO inderdaad overal de perfecte moeder uit wil hangen, was dit topic,voordat ze wat aanpassingen deed, puur een treitertopic.
Het is jammer dat de mods daar geen oog voor hadden maar nu presenteert ze het alsof het een serieus topic is.
En op vragen is ze nog nooit in gegaan, ook niet onder al haar andere nicks.
Collectief op de negeer is eigenlijk het beste wat je kunt doen met dit soort users.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 7 augustus 2018 om 13:30
shala91 schreef: ↑07-08-2018 10:57Je mag mensen die niet naar de Noordpool kùnnen geen rotgevoel aanpraten.
Of zeggen dat het geen échte reizigers zijn omdat ze niet naar de Noordpool kunnen/willen.
Overigens weet je helemaal niet of jouw reis naar de Noordpool succesvol is, want je bent er pas net. Voor hetzelfde geld wordt je opgevreten door een ijsbeer.
dinsdag 7 augustus 2018 om 13:31
Doornroosje75 schreef: ↑07-08-2018 11:00Ik had het idee dat je meer op een 'Groenland is ver genoeg' topic aan het uitleggen was dat de Noordpool toch echt veel mooier is.
dinsdag 7 augustus 2018 om 13:35
Bams mogen dan weer niet twee kinderen van Ikigai, want dat is echt te veel.
dinsdag 7 augustus 2018 om 13:39
dinsdag 7 augustus 2018 om 13:41
Anderen kunnen ook gewoon oprecht blij zijn met hetgeen ze hebben gekregen en geen behoefte hebben aan jouw gezuig over het ideaal van het hebben van twee kinderen.
Ter vergelijking: ik ga toch ook geen topics vullen met verhalen hoe geweldig het wel niet is om een dochter te hebben in een topic dat uitsluitend gaat over het hebben van zonen - ik noem maar een zijstraat...
dinsdag 7 augustus 2018 om 13:42
Je hebt echt een bord voor je hoofd hè? Je doet alsof je een gezellig topic wilt voor gezinnen met 2 kinderen, maar ondertussen is alles wat je doet gezinnen met 1 of 3 kinderen afzeiken. En dan gaan huilen dat er mensen off topic gaan...Ikigai schreef: ↑07-08-2018 13:07Voor ons zijn twee kinderen perfect. Voor mijn ouders waren/ zijn vier kinderen perfect.
dinsdag 7 augustus 2018 om 13:43
Ikigai schreef: ↑07-08-2018 13:07Voor ons zijn twee kinderen perfect. Voor mijn ouders waren/ zijn vier kinderen perfect.
We snappen nu wel dat jij een gezinnetje met twee kinderen perfect vindt. En fijn dat je er zo blij mee bent.
Maar wat heb jij een bord voor je kop. Want is het dan echt nodig om weer te beginnen over ‘de invasie’ van een gezin met drie kinderen.
Niemand heeft zin om met jou over ideale gezinnetjes met twee kinderen te kletsen. Het leven is niet zo maakbaar als jij denkt. Maar goed dat snapte je tijdens je vorige nick ook al niet. Alleen had ik toen nog de hoop dat de bloedtoevoer naar je hersens werd afgekneld door je dikke buik.
dinsdag 7 augustus 2018 om 13:46
En waarom er nog geen topic over was is hier al vaak gezegd. Nog 1x dan: omdat het doodnormaal is om 2 kinderen te hebben, dus er valt weinig specifieks over te zeggen. Het is alsof je een topic opent voor mensen met 2 oren (en dan gaat roepen hoe blij je bent met die 2 oren), dat gaat ook nooit een boeiend topic worden.
dinsdag 7 augustus 2018 om 13:46
Ik pis bijna in mijn broek van het lachen...
dinsdag 7 augustus 2018 om 14:00
Ik vind het voor jou überhaupt niet verstandig dat je kinderen hebt gekregen. Maar dat doet er niet toe.
In het topic van een bam die een tweede kind wilde beperkte je je mening niet tot het individuele geval van je nichtje, maar tot de algemene waarheid van Ikigai, dat je in je eentje niet goed voor twee kinderen kunt zorgen.