2 is genoeg - kletstopic

06-08-2018 09:33 1199 berichten
Dit topic is bedoeld voor alle ouders met twee kinderen. Waarom heb je gekozen voor een tweede? Wanneer wist je dat er geen derde meer bijkwam? Waren dit bewuste keuzes, of kwam het door andere factoren? Wat zijn positieve kanten aan het hebben van twee kinderen en tegen welke vooroordelen loop je aan?

Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.

Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.

Hier houden we het graag gezellig!!
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:36
68.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
06-08-2018 21:23
Onderschat nooit het zelfreinigend vermogen van een forum. Echte bagger wordt bijna altijd afgestraft door de groep.
:worship:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
MMXVIII schreef:
06-08-2018 22:15
Pff 2...

Mijn oma had er 18, die kon de hele dag naast het zwembad hangen met een boek en ijsjes eten, terwijl de kinderen voor elkaar zorgden.
En DAAR heb ik dus wel een issue mee, met 'kinderen die voor elkaar zorgen'.

Mijn moeder was de oudste van 8, maar haar moeder had personeel :) Ook niet ideaal, maar er is een reden dat kinderen geen kinderen krijgen. Omdat ze er niet voor KUNNEN zorgen!
Baggal schreef:
06-08-2018 21:15
Snorrie is zo aardig geweest om mijn post the quoten. Poppy heeft het net weer gequote en ondertussen wacht ik nog steeds op antwoord en anderen met mij vermoed ik zo...
Die komt er denk ik niet hoor... Ze leest selectief en antwoord nog selectiever...
Ik vraag me af wat voor normen en waarden je jou kinderen gaat meegeven.. Je komt zo onsympathiek over en ronduit bot. Zeker nadat er duidelijk is gemaakt dat jou opmerkingen niet op prijs gesteld worden. Je geeft geen antwoord op inhoudelijke vragen en post alleen onzinnige dingen. Waarom zit je überhaupt op een forum als je leven zo perfect is. Schrijf dan in een dagboek ipv hier mensen te treiteren met je nare opmerkingen en je non antwoorden.
Enge TO. Echt eng.
Brrrr.
Of ga bloggen, kun je nog veel meer mensen informeren over je prachtige leven.
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
07-08-2018 09:06
Of ga bloggen, kun je nog veel meer mensen informeren over je prachtige leven.
Gouden tip dit.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
07-08-2018 09:06
Gouden tip dit.
Maar dan graag in de diepe krochten van het internet. Ik wil het niet tegenkomen.
Ben nog ondersteboven van het feit dat ik geen gezin was, maar een stel met een kind.

Echt

:rofl:
LiLa30 schreef:
07-08-2018 08:26
Je geeft geen antwoord op inhoudelijke vragen en post alleen onzinnige dingen. Waarom zit je überhaupt op een forum als je leven zo perfect is. Schrijf dan in een dagboek ipv hier mensen te treiteren met je nare opmerkingen en je non antwoorden.
En daar zit 'em het nou juist, Lila! Als het leven van TO al zou perfect zou zijn, hetgeen volgens mij toch echt in twijfel moet worden getrokken, dan zou je de behoefte niet voelen om zo te reageren op anderen. Dat moet m.i. ingegeven zijn door een zekere onvrede. Ik moet altijd erg lachen om mijn jongste stiefzoon die voor een ministerie werkt in de beveiliging. Die roept altijd dat de wannabe's het hardste tegen hem uitvaren omdat ze het niet eens zijn met een bepaald beleid, terwijl de mensen die echt wat bereikt hebben gewoon onwijs aardig tegen hem zijn en een praatje met hem maken en gewoon normaal en sympathiek zijn.

Die vergelijking trek ik ook even met TO. Zo hard roepen, bijna wanhopig schreeuwen dat je leven met 2 kids zo fantastisch is, komt mijns inziens volstrekt ongeloofwaardig over. Ik ben een trotse moeder van 1 kind en ik kan echt niet zeggen dat het leven met 1 kind alleen maar f-a-n-t-a-s-t-i-sc-h is hoor (en dat had ik mij toen ik nog druk was met de behandelingen soms wel bedacht, bijna geïdealiseerd). Maar ik heb hier ook gewoon dagen dat ik het best pittig vind of zelf moe ben en blij ben dat ze eindelijk slaapt en volgens mij is dat heel normaal. En daarnaast heb je als moeder volgens mij ook momenten van ultiem geluk, dankbaarheid en trots.
Maar alleen maar vertellen hoe geweldig het allemaal is, dat koop ik niet. Te meer als er zo bot op anderen wordt gereageerd met, naar mijn idee, geen ander doel, dan vervelende reacties uit te lokken. En tenslotte wordt er door TO niet ingegaan op hele normale vragen dus ik vol mij in mijn overtuiging gesterkt dat 1) TO's verhalen niet kloppen met de werkelijkheid en/of 2) TO juist veel onvrede heeft met haar leven en/of 3) TO niet zo'n leuk persoon is.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
07-08-2018 09:40
En daar zit 'em het nou juist, Lila! Als het leven van TO al zou perfect zou zijn, hetgeen volgens mij toch echt in twijfel moet worden getrokken, dan zou je de behoefte niet voelen om zo te reageren op anderen. Dat moet m.i. ingegeven zijn door een zekere onvrede. Ik moet altijd erg lachen om mijn jongste stiefzoon die voor een ministerie werkt in de beveiliging. Die roept altijd dat de wannabe's het hardste tegen hem uitvaren omdat ze het niet eens zijn met een bepaald beleid, terwijl de mensen die echt wat bereikt hebben gewoon onwijs aardig tegen hem zijn en een praatje met hem maken en gewoon normaal en sympathiek zijn.

Die vergelijking trek ik ook even met TO. Zo hard roepen, bijna wanhopig schreeuwen dat je leven met 2 kids zo fantastisch is, komt mijns inziens volstrekt ongeloofwaardig over. Ik ben een trotse moeder van 1 kind en ik kan echt niet zeggen dat het leven met 1 kind alleen maar f-a-n-t-a-s-t-i-sc-h is hoor (en dat had ik mij toen ik nog druk was met de behandelingen soms wel bedacht, bijna geïdealiseerd). Maar ik heb hier ook gewoon dagen dat ik het best pittig vind of zelf moe ben en blij ben dat ze eindelijk slaapt en volgens mij is dat heel normaal. En daarnaast heb je als moeder volgens mij ook momenten van ultiem geluk, dankbaarheid en trots.
Maar alleen maar vertellen hoe geweldig het allemaal is, dat koop ik niet. Te meer als er zo bot op anderen wordt gereageerd met, naar mijn idee, geen ander doel, dan vervelende reacties uit te lokken. En tenslotte wordt er door TO niet ingegaan op hele normale vragen dus ik vol mij in mijn overtuiging gesterkt dat 1) TO's verhalen niet kloppen met de werkelijkheid en/of 2) TO juist veel onvrede heeft met haar leven en/of 3) TO niet zo'n leuk persoon is.
Hmmm, heb je wel goede voorbereidingen getroffen dan???

En eens, TO schreeuwt mij ook iets te hard! Het leven is een groot feest daar maar dat komt puur door haar en haar instelling. Het klinkt bijna een beetje psychotisch. Bijna dan he.
EngeLiene schreef:
07-08-2018 09:42
Hmmm, heb je wel goede voorbereidingen getroffen dan???

En eens, TO schreeuwt mij ook iets te hard! Het leven is een groot feest daar maar dat komt puur door haar en haar instelling. Het klinkt bijna een beetje psychotisch. Bijna dan he.
Ik denk dat iedereen een bepaald beeld heeft van hoe het leven is met een kindje. En vaak denk je dan alleen aan de goede dingen, zeker als je niet veel mensen in je omgeving hebt met kleine kinderen. Je weet niet wat je kunt verwachten en dan hoop /droom je alleen over de goede kanten van mama zijn.
Ceester schreef:
07-08-2018 07:26
En DAAR heb ik dus wel een issue mee, met 'kinderen die voor elkaar zorgen'.

Mijn moeder was de oudste van 8, maar haar moeder had personeel :) Ook niet ideaal, maar er is een reden dat kinderen geen kinderen krijgen. Omdat ze er niet voor KUNNEN zorgen!
Eens. Ik zou nooit willen dat mijn kinderen voor elkaar zouden moeten zorgen. Dat staat me ook tegen aan grote gezinnen, de oudere kinderen gaan zich verantwoordelijk voelen voor de jongeren en kunnen zelf niet echt meer kind zijn.

En om een reactie te geven op de andere berichten: heel leuk dat jullie allemaal complottheorieën hebben bedacht over wat een vreselijk rotleven ik heb, maar ik kan jullie in alle eerlijkheid zeggen dat mijn leven best ok is.

Natuurlijk zijn hier ook momenten dat het pittig is, maar over het algemeen vind ik het heel goed te doen. Dat mag ook best gezegd worden toch? Sowieso vind ik het zelf prettiger om me op de positieve kanten te richten. En als het een dagje wat minder gaat, dan is het de kunst er toch het beste van te maken.

Vannacht weer heerlijk 8 uurtjes kunnen pakken. Jongste slaapt nu meestal de nacht door. Daarna heerlijk met het hele gezin in bed liggen 'snoozen', zoals wij dat noemen. Openslaande deuren naar de tuin open (slaapkamer zit beneden), ochtendzon, koffie erbij, krantje, heerlijk!
Afgezien van het feit dat TO inderdaad overal de perfecte moeder uit wil hangen, was dit topic,voordat ze wat aanpassingen deed, puur een treitertopic.

Het is jammer dat de mods daar geen oog voor hadden maar nu presenteert ze het alsof het een serieus topic is.

En op vragen is ze nog nooit in gegaan, ook niet onder al haar andere nicks.
Collectief op de negeer is eigenlijk het beste wat je kunt doen met dit soort users.
anoniem_361866 wijzigde dit bericht op 07-08-2018 10:46
0.12% gewijzigd
Ikigai schreef:
07-08-2018 10:34
Eens. Ik zou nooit willen dat mijn kinderen voor elkaar zouden moeten zorgen. Dat staat me ook tegen aan grote gezinnen, de oudere kinderen gaan zich verantwoordelijk voelen voor de jongeren en kunnen zelf niet echt meer kind zijn.

En om een reactie te geven op de andere berichten: heel leuk dat jullie allemaal complottheorieën hebben bedacht over wat een vreselijk rotleven ik heb, maar ik kan jullie in alle eerlijkheid zeggen dat mijn leven best ok is.

Natuurlijk zijn hier ook momenten dat het pittig is, maar over het algemeen vind ik het heel goed te doen. Dat mag ook best gezegd worden toch? Sowieso vind ik het zelf prettiger om me op de positieve kanten te richten. En als het een dagje wat minder gaat, dan is het de kunst er toch het beste van te maken.

Vannacht weer heerlijk 8 uurtjes kunnen pakken. Jongste slaapt nu meestal de nacht door. Daarna heerlijk met het hele gezin in bed liggen 'snoozen', zoals wij dat noemen. Openslaande deuren naar de tuin open (slaapkamer zit beneden), ochtendzon, koffie erbij, krantje, heerlijk!
En daar is op zich niets mis mee. Er schuilt zelfs een grote kracht in. Als je die kracht nu eens zou gebruiken voor het goede en met mededogen en geduld naar anderen kunt kijken, i.p.v. anderen een slecht gevoel te geven, dan pas zou die eigenschap iets waard zijn.

Ik vrees echter dat dergelijk inzicht niet voor jou is weggelegd. Ach, dan ben je toch niet zo perfect....
Om toch nog terug te komen op de vragen die mij gesteld zijn: In het andere topic schrijven veel vrouwen die nog twijfelen of ze voor een tweede willen gaan. Aan specifiek die vrouwen heb ik een bericht geschreven. Dik een jaar geleden bevond ik me immers exact in die zelfde situatie. Het leek me voor hen interessant om een moeder te horen die ook voor de keuze had gestaan en intussen de keuze had gemaakt.

Als ik twijfel over of ik een reis wil maken naar de Noordpool, dan zou ik ook geïnteresseerd zijn in de verhalen van mensen die op de Noordpool geweest zijn. Vandaar. Maar kennelijk mag je niet praten over reizen naar de Noordpool, omdat er ook mensen bestaan die om de een of andere reden nooit op de Noordpool kunnen komen.

Tja.
the_Wicked_Witch schreef:
07-08-2018 10:37
Afgezien van het feit dat TO inderdaad overal de perfecte moeder uit wil hangen, was dit topic,voordat ze wat aanpassingen deed, puur een treitertopic.

Het is jammer dat de mods daar geen oog voor hadden maar nu presenteert ze het alsof het een serieus topic is.

En op vragen is ze nog nooit in gegaan, ook niet onder al haar andere nick.
Collectief op de negeer is eigenlijk het beste wat je kunt doen met dit soort users.
Nou idd. En dan nu beweren altijd het positieve te zoeken. :HA:

Maar op de negeer is inderdaad het best. Dus, daaaaaag :bye:
Ikigai schreef:
07-08-2018 10:44
Om toch nog terug te komen op de vragen die mij gesteld zijn: In het andere topic schrijven veel vrouwen die nog twijfelen of ze voor een tweede willen gaan. Aan specifiek die vrouwen heb ik een bericht geschreven. Dik een jaar geleden bevond ik me immers exact in die zelfde situatie. Het leek me voor hen interessant om een moeder te horen die ook voor de keuze had gestaan en intussen de keuze had gemaakt.

Als ik twijfel over of ik een reis wil maken naar de Noordpool, dan zou ik ook geïnteresseerd zijn in de verhalen van mensen die op de Noordpool geweest zijn. Vandaar. Maar kennelijk mag je niet praten over reizen naar de Noordpool, omdat er ook mensen bestaan die om de een of andere reden nooit op de Noordpool kunnen komen.

Tja.
Je mag mensen die niet naar de Noordpool kùnnen geen rotgevoel aanpraten.

Of zeggen dat het geen échte reizigers zijn omdat ze niet naar de Noordpool kunnen/willen.

Overigens weet je helemaal niet of jouw reis naar de Noordpool succesvol is, want je bent er pas net. Voor hetzelfde geld wordt je opgevreten door een ijsbeer.
shala91 schreef:
07-08-2018 10:57

Of zeggen dat het geen échte reizigers zijn omdat ze niet naar de Noordpool kunnen/willen.

Overigens weet je helemaal niet of jouw reis naar de Noordpool succesvol is, want je bent er pas net. Voor hetzelfde geld wordt je opgevreten door een ijsbeer.
Ik had het idee dat je meer op een 'Groenland is ver genoeg' topic aan het uitleggen was dat de Noordpool toch echt veel mooier is.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
07-08-2018 11:00
Ik had het idee dat je meer op een 'Groenland is ver genoeg' topic aan het uitleggen was dat de Noordpool toch echt veel mooier is.
shala91 schreef:
Tjezus, wat vals
shala91 schreef:

Doornroosje75 schreef:
Ik vind dit echt super goed verwoord :kneel:
Doornroosje75 schreef:
Ha-ha-ha! + 100
shala91 schreef:

Volgens mij komt TO uit Spitsbergen. Waar overigens ook ijsberen rondbanjeren. Dus dat opgegeten worden door ijsberen is best reëel.

https://www.nu.nl/237845/video/ijsbeer- ... uimte.html
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven