2 jaar en niks eten, echt bijna niks
maandag 24 december 2018 om 14:05
Nogmaals vraag ik jullie advies, eetgedrag van peuterlief wordt steeds dramatischer. 2 jaar en een paar maanden nu.
Kan rustig om 12:00 met tegenzin iets eten en de volgende dag om 12:00 weer een hap, en in die tussentijd echt NIKS, geen hap, alleen water.
Hoe krijg ik toch wat gezonds naar binnen? ALs ik koekjes aanbied, weet ik zeker dat ze er wel naar grijpt. Ieder ander eten gaat gewoon niet.
Boterhammen? Alternatieven? Melk, yoghurt enzovoort lust ze niet, ook niet van die gezoete yoghurtjes.
Kan rustig om 12:00 met tegenzin iets eten en de volgende dag om 12:00 weer een hap, en in die tussentijd echt NIKS, geen hap, alleen water.
Hoe krijg ik toch wat gezonds naar binnen? ALs ik koekjes aanbied, weet ik zeker dat ze er wel naar grijpt. Ieder ander eten gaat gewoon niet.
Boterhammen? Alternatieven? Melk, yoghurt enzovoort lust ze niet, ook niet van die gezoete yoghurtjes.

maandag 24 december 2018 om 14:35
En TO leren wat gezond is en wat niet. En hoe veel voeding genoeg is voor een peuter.Maartje2016 schreef: ↑24-12-2018 14:32Een kinderdiëtist helpt je niet alleen met wat erin gaat, maar kan ook tips geven hoe je je kind kan laten eten.

maandag 24 december 2018 om 14:37
Weet je of het wordt vergoed? OF eigen risico?Maartje2016 schreef: ↑24-12-2018 14:32Een kinderdiëtist helpt je niet alleen met wat erin gaat, maar kan ook tips geven hoe je je kind kan laten eten.
maandag 24 december 2018 om 14:38
Ja dat laatste is waar ik ook bang voor ben, ik zou eigenlijk elke paar maanden moeten zien dat haar gewicht/legnte goed loopt, om mezelf gerust te stellen, maar zo vaak krijgt ze geen controle meer. En daardoor blijf ik me zorgen maken. Dwingen werkt niet, mond blijft dicht.LaFleurNoire schreef: ↑24-12-2018 14:34Jawel, dat deed je wel. Heb voor de zekerheid nog even geloept.
Maar goed, je kunt niet anders dan blijven aanbieden, dwingen werkt averechts. Ik heb een dochter van 11 die op lucht prima groot wordt, sondevoeding, eetteam, dieetisten ten spijt, ze eet heel, heel weinig en absoluut niet gevarieerd.
Huisarts gaat niets doen totdat kind duidelijk afvalt en ondervoeding dreigt(een gezond kind hongert zichzelf niet uit).
Dieëtist kun je heen gaan, ze kan je adviezen geven maar uiteindelijk moet je kind het zelf in haar mond stoppen.

maandag 24 december 2018 om 14:39
Driewieler01 schreef: ↑24-12-2018 14:25Echt stom maar ik kan me niet voorstellen dath et dan beter gaat. Misschien toch eens proberen.
In augustus schreef je nog dat het consultatiebureau bezorgd was en je was doorverwezen naar een kinderdiëtist.
Ze is ongeveer 89-90 centimer. Maar ik maak me meer zorgen om de voedingsstoffen, waar haalt ze ijzer enzo bijvoorbeeld vandaan? En omdat ze de laatste tijd wat vaker humeurig is, ben ik bang dat ze misschien vermoeid is door tekorten oid.Lucifer2018 schreef: ↑24-12-2018 14:34Dat is prima toch, niks ondergewicht toch? Od is ze extreem lang voor een 2 jarige?
Mijn bijna 6 jarige weegt 15 kilo.![]()

Smiley-knipoog? Ben je er trots op? Dat is echt heel weinig.....Lucifer2018 schreef: ↑24-12-2018 14:34Dat is prima toch, niks ondergewicht toch? Od is ze extreem lang voor een 2 jarige?
Mijn bijna 6 jarige weegt 15 kilo.![]()
maandag 24 december 2018 om 14:40
Mijn omgeving laat me zo twijfelen! Peuters hier eten zoveel, wegen misschien iets meer dan mijn peuter.Lucifer2018 schreef: ↑24-12-2018 14:35En TO leren wat gezond is en wat niet. En hoe veel voeding genoeg is voor een peuter.
maandag 24 december 2018 om 14:40
Dat moet je nakijken in de polisvoorwaarden van je verzekering. Kinderen onder de 18 hebben geen eigen risico.

maandag 24 december 2018 om 14:42
Ze brengt het flesje niet eens naar haar mond.. heb chocmel, fristi zulke dingen in flesje, in rietjesbeker, normaal glas met rietje, tuitbeker, normaal glas geprobeerd. Zet het op tafel ze raakt het niet aan..

maandag 24 december 2018 om 14:42
Nee, jij maakt het allemaal zelf moeilijk. En hebt al wat rare eetideetjes losgelaten op je kind toch?Driewieler01 schreef: ↑24-12-2018 14:40Mijn omgeving laat me zo twijfelen! Peuters hier eten zoveel, wegen misschien iets meer dan mijn peuter.
Juist zo'n kinder dieetiste kan je helpen.

maandag 24 december 2018 om 14:43
Dit lijkt me wel een goede! Ben namelijk vergeten te melden dat peuter voornamelijk alleen warm eten blieft als ze überhaupt eet. Warm eten is beperkt tot kippenvleugels. En heeeeeeeeeeeeeeel soms soep (1x per week).
Ik heb je geloept en ik denk dat je een te lange tijd wat neurotisch ermee bent omgegaan. Denk ik he want ik was er niet bij. Want nu schud je nee, maar je gaf je kind wel rauwe eieren want dat heb je zelf ergens gezegd. Ik veroordeel je niet (je moet zelf weten wat je haar wil geven) maar ik denk dat het wel kan meespelen dat je kind nu niks meer eet. Eerst moet het allemaal heel strak ‘gezond’ en ineens mag ze alles eten. Dat snapt zij niet. Daarom zou ik opnieuw beginnen. Niet perse alleen maar ongezonde dingen geven, niet perse alleen maar overdreven gezonde dingen geven. Gewoon eerst de basis. Groenten, fruit, brood of pap met fruit, thee met een smaakje, water, melk. ‘S middags wel even een koekje maar regelmaat houden in wat je aanbied. Tot ze weer gewoon eet.
Ik zou eten weer leuk maken. Laat haar zelf kiezen wat ze wil eten door haar mee te nemen naar de supermarkt. Laat haar kiezen en ook helpen te maken. Groenten wassen, dat soort dingen.
Leuke figuurtjes al geprobeerd? Maak van brood een gezicht of snij in een vorm van een ster/hart.
Ik zou eten weer leuk maken. Laat haar zelf kiezen wat ze wil eten door haar mee te nemen naar de supermarkt. Laat haar kiezen en ook helpen te maken. Groenten wassen, dat soort dingen.
Leuke figuurtjes al geprobeerd? Maak van brood een gezicht of snij in een vorm van een ster/hart.
Die verwijzing ging niet door omdat ze het toch niet nodig vonden gezien het gewicht en de lengte van mijn kind en omdat ze voor de rest ook alert is.nerdopviva schreef: ↑24-12-2018 14:39In augustus schreef je nog dat het consultatiebureau bezorgd was en je was doorverwezen naar een kinderdiëtist.
maandag 24 december 2018 om 14:44
maandag 24 december 2018 om 14:44
Geen idee, kijk in je polis. En op de website van de kinderdiëtist zal je ook wel wat info hierover kunnen vinden. (En anders mail je ze allebei)
Maar laat het geen beletsel zijn om een afspraak te maken! Je moddert er al zo lang mee aan.
maandag 24 december 2018 om 14:46
Brood kan je roosteren, dan gaat het ook kraken.Driewieler01 schreef: ↑24-12-2018 14:44Kippenvleugels....
en krakend voedsel (chips, crackers, beschuit), dus echt geen brood.
maandag 24 december 2018 om 14:46
Als we naar de peuterspeelzaal moeten dan wordt ze zo lastig wakker en als ze vanzelf wakker wordt wil ze niks van eten zien, wordt ze al boos. De hele sfeer is dan meteen verpest. Op de psz eet ze dan soms een banaan en als ze dat nog niet had gedaan, dan ontbijt ze na het psz thuis (zo rond 12 uur). En op de andere dagen werk ik en eet ze net zo dramatisch bij de oppas, waar altijd de tafel uitgebreid wordt gedekt en ze alles zelf mag pakken.SallySpectra* schreef: ↑24-12-2018 14:42En de manier waarop je het aanbiedt? Helpt het bijvoorbeeld als je haar zelf de keuze geeft? Dus zelf brood laten smeren en beleg laten kiezen, schaaltje met paar soorten fruit/groente/rozijntjes/worst/kaas.
En drinkt ze melk? Zo ja, dan zou ik volle melk geven.

maandag 24 december 2018 om 14:47
Nou dan eet ze geen brood. Laat dat los.Driewieler01 schreef: ↑24-12-2018 14:44Kippenvleugels....
en krakend voedsel (chips, crackers, beschuit), dus echt geen brood.
En als ze van knapperig houdt maak je ‘s avonds dunne aardappelschijfjes in de oven.

maandag 24 december 2018 om 14:48
Maakt het uit? Of wil je geen hulp als het geld kost?
Je moddert al heel lang met eten en wat je de kleine aanbood tot voor kort was niet bepaald gezond. Laat je goed adviseren, al kost het geld. Het gaat om jullie gezondheid!
maandag 24 december 2018 om 14:48
Ik zat zeker fout, maar heb dat allang opzij gezet. Krijg haar gewoon niet meer normaal aan het eten.. Meehelpen wil ze wel maar eten hooo maarApril2018april schreef: ↑24-12-2018 14:43Ik heb je geloept en ik denk dat je een te lange tijd wat neurotisch ermee bent omgegaan. Denk ik he want ik was er niet bij. Want nu schud je nee, maar je gaf je kind wel rauwe eieren want dat heb je zelf ergens gezegd. Ik veroordeel je niet (je moet zelf weten wat je haar wil geven) maar ik denk dat het wel kan meespelen dat je kind nu niks meer eet. Eerst moet het allemaal heel strak ‘gezond’ en ineens mag ze alles eten. Dat snapt zij niet. Daarom zou ik opnieuw beginnen. Niet perse alleen maar ongezonde dingen geven, niet perse alleen maar overdreven gezonde dingen geven. Gewoon eerst de basis. Groenten, fruit, brood of pap met fruit, thee met een smaakje, water, melk. ‘S middags wel even een koekje maar regelmaat houden in wat je aanbied. Tot ze weer gewoon eet.