2 jaar en niks eten, echt bijna niks

24-12-2018 14:05 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals vraag ik jullie advies, eetgedrag van peuterlief wordt steeds dramatischer. 2 jaar en een paar maanden nu.

Kan rustig om 12:00 met tegenzin iets eten en de volgende dag om 12:00 weer een hap, en in die tussentijd echt NIKS, geen hap, alleen water.

Hoe krijg ik toch wat gezonds naar binnen? ALs ik koekjes aanbied, weet ik zeker dat ze er wel naar grijpt. Ieder ander eten gaat gewoon niet.

Boterhammen? Alternatieven? Melk, yoghurt enzovoort lust ze niet, ook niet van die gezoete yoghurtjes.
Maar wat eet en drinkt ze nou precies op een dag?
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 24-12-2018 14:48
11.36% gewijzigd
Driewieler01 schreef:
24-12-2018 14:40
Mijn omgeving laat me zo twijfelen! Peuters hier eten zoveel, wegen misschien iets meer dan mijn peuter.

Je moet niet afgaan op je omgeving, maar zelf naar je kind kijken. Ieder kind is anders.
Ik ken ook leeftijdsgenootjes van mijn dochter die per dag een stuk of 6 boterhammen en een bord vol avondeten naar binnen werken waar mijn dochter met moeite anderhalve boterham, een aardappel en een paar hapjes groenten(of in haar geval meestal wat stukjes komkommer en paprika) naar binnen krijgt. Vlees eet ze nauwelijks.
Ik kan me wel gek zitten maken met wat andere kinderen wel niet eten, maar daar gaat zij niet anders van eten. Bovendien heeft ze geen ondergewicht en heeft ze een normale lengte, dus blijkbaar kan haar lijf heel efficiënt omgaan met wat ze wel binnen krijgt
Maartje2016 schreef:
24-12-2018 14:46
Brood kan je roosteren, dan gaat het ook kraken.
geprobeerd, met jam enzo, en leeg, en tosti.

Leeg neemt ze een paar hapjes en is het klaar.
cornflakes al geprobeerd? dat kraakt ook en mss met beetje melk, of mogen die dat nog niet eten op die leeftijd?
SallySpectra* schreef:
24-12-2018 14:47
Nou dan eet ze geen brood. Laat dat los.
En als ze van knapperig houdt maak je ‘s avonds dunne aardappelschijfjes in de oven.
maar jodium enzo dan?
ShaunTheSheep schreef:
24-12-2018 14:48
Maakt het uit? Of wil je geen hulp als het geld kost?

Je moddert al heel lang met eten en wat je de kleine aanbood tot voor kort was niet bepaald gezond. Laat je goed adviseren, al kost het geld. Het gaat om jullie gezondheid!
Nee maar ben zo bang dat de tips wel leuk zullen zijn, maar kind toch niet zal eten.. en heb niet zoveel te besteden dus dan wacht ik nog even tot ik de rekening wel kan betalen.
SallySpectra* schreef:
Maar wat eet en drinkt ze nou precies op een dag?
Ik herinner het me van de afgelopen 3 dagen, maar zo gaat het bijna altjid:

Vrijdag:
Iets meer dan de helft van zo een knäckebröd cracker ding, zonder beleg.
Water
3 Kippenvleugels
Druiven 2-3 stuks

Zaterdag:
water
Olijven, net zoals de rozijnen, ongeveer 4 stuks
4 kippenvleugels

Zondag:
water
Knäckebröd, iets meer dan de helft, en zonder beleg
Ovenfriet, 6/7 stuks
1 kippenvleugel
LaFleurNoire schreef:
Je moet niet afgaan op je omgeving, maar zelf naar je kind kijken. Ieder kind is anders.
Ik ken ook leeftijdsgenootjes van mijn dochter die per dag een stuk of 6 boterhammen en een bord vol avondeten naar binnen werken waar mijn dochter met moeite anderhalve boterham, een aardappel en een paar hapjes groenten(of in haar geval meestal wat stukjes komkommer en paprika) naar binnen krijgt. Vlees eet ze nauwelijks.
Ik kan me wel gek zitten maken met wat andere kinderen wel niet eten, maar daar gaat zij niet anders van eten. Bovendien heeft ze geen ondergewicht en heeft ze een normale lengte, dus blijkbaar kan haar lijf heel efficiënt omgaan met wat ze wel binnen krijgt
Hmm zo kan je het inderdaad ook bekijken!
jujuken schreef:
24-12-2018 14:49
cornflakes al geprobeerd? dat kraakt ook en mss met beetje melk, of mogen die dat nog niet eten op die leeftijd?
Ja, daar neemt ze wel wat van, maar echt zo weinig, verwaarloosbaar, met een theelepel 5 ofzo en dan alleen de melk eruit.
Driewieler01 schreef:
maar jodium enzo dan?
Ze eet toch een paar hapjes? Beter dan niks. En jodium zit niet alleen in brood. Ik eet al jaren glutenvrij en vrijwel nooit brood en heb tot op heden nog geen jodiumtekort opgelopen.
En voor dit soort vragen kun je prima terecht bij een dieëtist. Zo te lezen kun je echt wel wat hulp gebruiken. Voordat je zelf weer aan gaat zitten modderen met allerlei vaagheden.
:-( :-(
LaFleurNoire schreef:
24-12-2018 14:56
Ze eet toch een paar hapjes? Beter dan niks. En jodium zit niet alleen in brood. Ik eet al jaren glutenvrij en vrijwel nooit brood en heb tot op heden nog geen jodiumtekort opgelopen.
En voor dit soort vragen kun je prima terecht bij een dieëtist. Zo te lezen kun je echt wel wat hulp gebruiken. Voordat je zelf weer aan gaat zitten modderen met allerlei vaagheden.
Driewieler01 schreef:
maar jodium enzo dan?
zit ook in andere producten en zelfs in ons zout.
laat het nou eens los....gezond of ongezond...
vraag gewoon wat ze wilt eten en geef dat
als ze 4 dagen alleen pannenkoeken heeft gegeten dan zeg je haar op dag 5 dat we dat pas morgen weer doen en dat ze nu wat anders moet kiezen.
Mijn moeder had dit probleem ook met mij. Ik herinner het mij bijzonder levendig omdat ze maar bleef zeuren over eten. Ik at alleen paté van krackers af en savonds een beetje avondeten. Ik herinner me dat ik gewoon echt geen honger had en geen zin. En ik moest ook steeds naar de dokter, vond het als peuter bijzonder irritant. Probeer je te ontspannen en blijf aanbieden. Misschien voedsel in leuke vormpjes? Ik weet dat ik bij vriendjes wel altijd meer at.. Omdat zij altijd alles zo leuk versierde.
ouwewijsneus schreef:
24-12-2018 15:02
zit ook in andere producten en zelfs in ons zout.
laat het nou eens los....gezond of ongezond...
vraag gewoon wat ze wilt eten en geef dat
als ze 4 dagen alleen pannenkoeken heeft gegeten dan zeg je haar op dag 5 dat we dat pas morgen weer doen en dat ze nu wat anders moet kiezen.
Dat doe ik dus al resulterend in bijna elke dag kippenvleugels.
Sjulia schreef:
24-12-2018 15:04
Mijn moeder had dit probleem ook met mij. Ik herinner het mij bijzonder levendig omdat ze maar bleef zeuren over eten. Ik at alleen paté van krackers af en savonds een beetje avondeten. Ik herinner me dat ik gewoon echt geen honger had en geen zin. En ik moest ook steeds naar de dokter, vond het als peuter bijzonder irritant. Probeer je te ontspannen en blijf aanbieden. Misschien voedsel in leuke vormpjes? Ik weet dat ik bij vriendjes wel altijd meer at.. Omdat zij altijd alles zo leuk versierde.
Voel me ook zo schuldig als ik aan haar laat merken dat ik zo graag wil dat ze eet.. maar herinner je je dat uit je petuertijd?
Driewieler01 schreef:
24-12-2018 15:06
Voel me ook zo schuldig als ik aan haar laat merken dat ik zo graag wil dat ze eet.. maar herinner je je dat uit je petuertijd?
Ja veel van de peuterspeelzaal ook. Ik heb een bijzonder goed geheugen wat dat betreft. Probeer je te ontspannen en niet teveel zorgen te maken. Overigens kreeg ik zelfs nog een tijdje een beetje overgewicht, toen ik een jaar of 8 was. Daarna werd ik weer dunner. Misschien heeft ze gewoon echt niet zoveel honger.
En als je nou 's de hele dag wat te eten neerzet in een schaaltje ergens? Wat verschillende soorten groente/druiven/olijven etc. en daarbij bijvoorbeeld soepstengels ofzo. Zou ze dan af en toe niks pakken daarvan?
Driewieler01 schreef:
24-12-2018 14:14
Dat is inderdaad precies wat ik doe, negeren, proberen geen alternatief aan te bieden, maarja soms eet ze dus echt niks en krijgt ze wel eens een koekje. Ze is verder wel alert, vrolijk, oke soms wel uber chagrijnig en koppig , tegendraads, maar het is een peuter..
Maar waarom geef je haar dan een koekje? Als je wil zorgen dat ze eet moet je haar niet steeds op het breekpunt een koekje geven! (Ze heeft natuurlijk haarfijn door dat ze dat krijgt als ze maar lang genoeg wacht!).

En als ze wel cornflakes eet: waarom dat dan niet als ‘chips’?

Verder vind ik dat ze best nog wel wat eet: crackers, druiven, kippenvleugels, friet, chips, olijven rozijnen, droog brood, cornflakes, koekjes en water noem je al. En er gaat vast nog wel wat meer in.

Ga eens hulp zoeken. Als ik tijden lang 5 eierdooiers te eten kreeg zou ik me voor kunnen stellen dat je daar misselijk van wordt en eten associeert met misselijk worden. Dan zou ik ook niet meer willen eten!
Stefke schreef:
24-12-2018 15:09

Ga eens hulp zoeken. Als ik tijden lang 5 eierdooiers te eten kreeg zou ik me voor kunnen stellen dat je daar misselijk van wordt en eten associeert met misselijk worden. Dan zou ik ook niet meer willen eten!

Hulp voor de moeder? :lightbulb:
Sjulia schreef:
24-12-2018 15:08
Ja veel van de peuterspeelzaal ook. Ik heb een bijzonder goed geheugen wat dat betreft. Probeer je te ontspannen en niet teveel zorgen te maken. Overigens kreeg ik zelfs nog een tijdje een beetje overgewicht, toen ik een jaar of 8 was. Daarna werd ik weer dunner. Misschien heeft ze gewoon echt niet zoveel honger.
En jij at ook zo extreem weinig, maar verder gewoon gezond gegroeid?
-Esmeralda- schreef:
En als je nou 's de hele dag wat te eten neerzet in een schaaltje ergens? Wat verschillende soorten groente/druiven/olijven etc. en daarbij bijvoorbeeld soepstengels ofzo. Zou ze dan af en toe niks pakken daarvan?
Bij de oppas gaat dat niet echt.. Voor de overige paar dagen ga ik dit proberen.
Stefke schreef:
Maar waarom geef je haar dan een koekje? Als je wil zorgen dat ze eet moet je haar niet steeds op het breekpunt een koekje geven! (Ze heeft natuurlijk haarfijn door dat ze dat krijgt als ze maar lang genoeg wacht!).

En als ze wel cornflakes eet: waarom dat dan niet als ‘chips’?

Verder vind ik dat ze best nog wel wat eet: crackers, druiven, kippenvleugels, friet, chips, olijven rozijnen, droog brood, cornflakes, koekjes en water noem je al. En er gaat vast nog wel wat meer in.

Maard at van die eidooiers is zo lang geleden..
Maar ze moet toch ook iets van vetstoffen binnenkrijgen.. olijfolie of roomboter ofzo

Ik ga eens een lijstje maken en dit alles op tafel zetten, de hele dag zo laten staan en niet aansporen om te eten.
vivaratje schreef:
24-12-2018 15:11
Hulp voor de moeder? :lightbulb:
Hulp voor moeder. Iemand die meedenkt wat er aan de hand is, die het kind volgt of het goed blijft gaan en die tips geeft hoe het kind weer aan het eten te krijgen.
Driewieler01 schreef:
24-12-2018 15:12
En jij at ook zo extreem weinig, maar verder gewoon gezond gegroeid?
Ja alleen paté van de krackers en toevallig ook vaak kippenvleugeltje bij avondeten. Soms wat hapjes broccoli. En ik was altijd erg mager, het dunne meisje van de klas. Normale lengte. Toen ik jaar of 8-9 was een tijdje overgewicht, paar kilo maar. Toen weer normaal. En ik ben gewoon altijd tenger gebouwd gebleven. 1.69 en 50 kilo. Ik heb kleine borsten, oren, handen. Alles aan mij is tenger. Het is echt mijn bouw. Maar ik ben niet ongezond en ik kan ook echt alles eten zonder aan te komen.
Driewieler01 schreef:
24-12-2018 15:14
Maard at van die eidooiers is zo lang geleden..
Maar ze moet toch ook iets van vetstoffen binnenkrijgen.. olijfolie of roomboter ofzo

Ik ga eens een lijstje maken en dit alles op tafel zetten, de hele dag zo laten staan en niet aansporen om te eten.
In April van dit jaar vind ik niet lang geleden hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven