2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
hihi vera lekker plasje doen in de badkamer. moet kunnen toch?

blijf het raar vinden da ze jouw mini voor een jongen aanzien hoor. lijkt me toch ovetduidelijk.

en ik weet nog niet hoe ik me voel eigenlijk. heb eigenlijk nog geen tijd gehad om eraan te wennen. mini ziek, ik ziek, teddyman ziek, druk met kerst. 's avonds in bed dringt het pas een beetje door. Maar dan ben ik zo moe, dat ik niet echt kan wegdromen. Denk dat het pas echt doordringt na de eerste echo. Zal na de kerst eens bellen met de vlos voor een afspraak volgend jaar. evenals met MvM.

Vanavond maar weer op tijd naar bed.
Hey meiden,

Ben ik weer. Vanavond alleen thuis dus ga even met een kop chocomel en kerstkrans bijlezen en reageren :-)

Tot zo, liefs
Zo er is weer een hoop geschreven vandaag.

Teddy echt helemaal super zo'n mega positieve test. Wel gaaf weer, het hele circus begint weer van voor af aan. Plassen in de, tegenwoordig, blauwe flessen etc.

OGG bij jou al een buikje te zien dus. Zo leuk. Nog lekker even geslapen vanmiddag?

Ellein dagje met uk goed doorgekomen? Lekker gespeeld?

Rossia nog maar 5 dagen toch?

Michigan hoe is het nu met michmeisje? Echt ziek aan het worden? Hoop het niet!!

Vera hier ook een sloopmini. Echt alles in het huis wordt ontdekt. Kan hem eigenlijk geen tel alleen laten. Hij kan staan in de box en gaat dan met zijn ondertanden schrapen langs de houtenrand....leuk

Ann hoe is het met jou? Het baart me eigenlijk een beetje zorgen dat we niets meer van je vernomen hebben. Hoop zo dat het goed met je gaat.

Het gaat hier redelijk met mini. Heeft minder last dus de dubbele dosis slaat zeker aan maar over is het nog steeds niet.

Hij nam vanavond wel gretig een hap pasta met spinazie. Wij trots maar naar twee happen wist hij ineens weer dat hij aan de lijn doet

Morgen vroeg naar het cb en dan naar de kinderarts. Ben zo benieuwd wat ze gaan zeggen en of hij op deze mega dosis zuurremmers mag blijven. We zullen zien.
He meiden, sorry, ik blijf even in ego-modus. Meisje is nu toch echt ziek, koorts tussen 39.1 en 39.5 en heel beroerd en huilerig. Ze wil vooral heel dicht bij mij zijn, ze slaapt superlicht en zodra ze wakker wordt is ze meteen helemaal in paniek. Net 1,5 uur constant bij haar gezeten, nu is ze even in slaap - voor zo lang het duurt. Ze hoest zichzelf steeds wakker en klinkt heel benauwd. Ga zo zelf maar richting bed want het kon nog wel eens een lange nacht worden...... Morgenavond vieren we Kerstavond, ik hoop dat dat een beetje wil lukken!

Voor nu: slaap lekker allemaal en tot gauw!!
Ach gossie, mijn oog viel nog even op kleine Mimp die aan de lijn doet..... het klinkt zo schattig terwijl het waarschijnlijk niet zo schattig voelt Ik ben benieuwd wat de kinderarts gaat zeggen, het is fijn dat de medicijnen werken maar ik kan me voorstellen dat je liever duidelijkheid hebt over de oorzaak en het verhelpen ervan in plaats van het wegnemen van klachten met medicijnen. Ik duim voor duidelijkheid!
Michigan beterschap voor de kleine meid!
Hee meiden, nog even snel voordat ik mijn bedje induik.

Teddy, het plasje was helaas niet in de badkamer, maar in haar eigen kamertje... gelukkig ligt er laminaat !

Kan me wel voorstellen dat het nog niet tot je doorgedrongen is met die ziekenboeg om je heen. Misschien als je het met kerst gaat vertellen dat het dan wat werkelijker wordt.

Ik vind het ook gek hoor, dat ze niet zien dat mini een meisje is. We hebben wel een kaki wagen en ze heeft een grijs jasje, maar haar gezichtje is toch geen jongensgezicht?

Mimpje, hier is de box nog intact want daar zit ze niet veel in. Maar haar bedje begint wel wat sporen te vertonen van bijtgrage tandjes...

Ik ben benieuwd naar de reactie van het cb en de arts. Hopelijk mag hij op deze dosis blijven en gaat hij snel weer goed eten.

O, trouwens, mini had het drinken met het rietje gelijk door! Ze vindt het helemaal leuk, dus de beker was al snel leeg.

Michigan, oeh, dat is helemaal niet fijn zo vlak voor de feestdagen. Het kunnen nog steeds de tandjes zijn, maar het kan ook het virus zijn wat lijkt te heersen. Blijf je morgen thuis of was je al vrij? Dikke voor jou!
goedemorgen

arme mini mich. hoe is het nu? wil ze wel een beetje eten en drinken?

mimpje jouw sloper nog steeds op dieet? klinkt wel lekker die pasta met spinazie.

poesten jullie al de tandjes van de mini's? en hoevaak, hoelang en wanneer? Heb inmiddels een mini tandenborstel gekocht en tandpasta, maar heb het nog niet gedaan omdat ze steeds zo beroerd was, maar hoorde dat je er wel meteen mee moet beginnen als de tanden doorzijn.

Hier is de ziekenboeg op z'n retour. Ik voel me, op een beetje moe na, eigenlijk heel goed. Teddyman is nog wat slapjes maar niet meer misselijk. Mini heeft vanacht en vanmorgen heerlijk een flesje gedronken. Vandaag alle kerstcadeaus inpakken en nog wat rustig aan doen en dan kunnen we morgen flink de kerst in. Wilde vanmorgen nog even de test bekijken, niets meer te zien. gewoon een leeg scherm. leuk hoor die digitale testen. gelukkig hebben we de streepjes nog.

oh en joepie mijn telefoon is terug! haleluja!

voor iedereen
Michigan, hoe is vannacht gegaan? Ik hoop dat ze toch opknapt voor het hele kerstspektakel begint.

Mimpje, succes op het cb en bij de kinderarts! Uk zet ook altijd zijn tanden in de vensterbank. Gek kind

Vera, haha, dat plasje op haar kamertje. Uk doet dat altijd in de douche (gelukkig maar). Dan zit hij op de grond in de douche (inloopdouche) en dan zet ik de kraan aan en psssssss daar plast meneer . Heb je vrij vandaag of mag je nog aan het werk? Jullie maken er wel een werk van zeg, uitgebreid koken. Maar wel leuk natuurlijk.

Teddy, hoe is het met de patienten? Kan me voorstellen dat het nog niet helemaal tot je doordringt dat je weer zwanger bent. Er is zoveel waar je druk mee bent dat er in je hoofd gewoon niet meer ruimte is voor andere dingen. Komt vanzelf! Spannend om het misschien al te gaan vertellen, helemaal leuk . Maar ik kan me voorstellen dat heel teddymans familie wat te veel van het goede is.

OGG, krijgt mini 's avonds altijd nog een fles voor het slapen gaan? Maar dan maakt hij een lekker lange ruk zeg tot 10.00. Kan mama ook lekker uitslapen, bravo voor mini! Wij zijn ook strontverwend met een kind dat 's nachts zo goed slaapt.

Rossia, ben je aan het werk of heb je al kerst?

Ik ben nog even aan het werk. Maar ik ga wel flink eerder naar huis dan normaal. Mijn enige afspraak voor vandaag is afgezegd dus rommel lekker wat op kantoor. Iemand die mij gezelschap houdt?
Teddy, cross! Gelukkig gaat het met de ziekenboeg wat beter. Allemaal voor de kerst weer beter dus. Wij poetsen uks tanden 's avonds voor het slapen gaan. Nou ja, poetsen kun je het niet echt noemen. Hij vindt de tandenborstel geweldig, maar om op te kauwen ipv mee te poetsen. We vegen en poetsen een paar keer langs zijn tanden voor zover dat lukt en dan kauwt hij er zelf nog even op. Tja, het is niet anders.

Hieperdepiep voor je telefoon! Maar dan heb je best lang zonder gezeten toch? Mooi kerstkado
Oh ja, wij hebben toen direct een foto gemaakt van de test waar zwanger op stond. Geloof dat het na een uur weg is. Toch nog maar een testje kopen dan . dan ga ik nog even wat extra aandeeltjes kopen
haha ellein, nou ik denk dat ik het nu wel geloof hoor. kerst is al duur genoeg. Succes op kantoor vandaag
is er trouwens iemand die de eer op zich wil nemen om het nieuwe topic te openen?
Ha meiden!

Nou weer een slechte nacht gehad helaas. Vanmorgen 38.5 wat lager is dan gisteravond maar goed, wel wat hoog voor 's ochtends natuurlijk! En ze heeft het benauwd en hoest en snottert zich suf. Ze is bij vlagen overigens wel heel vrolijk en staat nu gezellig te dansen in de box. Bij elke huilbui pak ik haar op en gaat ze helemaal slap tegen me aan hangen en valt dan in slaap. Eerlijk gezegd geniet ik daar erg van, aangezien deze dame normaal absoluut geen knuffel/schootkind is!!

Teddy, toen ik laatst bij de tandarts was heb ik even gevraagd wat de bedoeling was. Voorlopig is het voldoende om 1x per dag (wij doen dat 's avonds) met een borstel zonder tandpasta door haar mond te gaan. Ook hier meer wrijven en kauwen dan poetsen, maar ach.

Goed, nu gauw douchen want daarna gaan we toch maar richting Kerstgebeuren. We hebben afgesproken beiden te BOB-ben en de dag te nemen zoals hij komt. Ze heeft daar een eigen bed en kamer maar blijkt het toch niet te werken dan zijn we zo weer onderweg naar huis.

Ik ben daar vast nog wel even online dus voor nu nog geen Kerstwensen, alleen een zwaai en tot later!!
Michigan, wat een ellende zeg. Lekker alles van jullie meisje laten afhangen, gaat het niet, hup naar huis. Ik hoop dat het toch goed gaat en jullie ook nog wat kunnen genieten van de kerst.

Teddy, ik wil de eer wel weer op me nemen. Heb het ook wel een beetje gemist moet ik zeggen
Teddy wat een ziekenboeg is het bij jullie geweest zeg! Jullie hebben je portie wel even gehad! leuk dat de test nu super positief was. Wij poetsen al vanaf het eerste tandje goed door was. Mini heeft haar eigen tandenborstel maar vind het net als alle andere mini`s alleen maar leuk om er op te kauwen. We hebben daarom een vingerborstel (te koop bij de drogist) en daarmee doen we echt even goed poetsen.

Ellein ik vind het nooit zo erg om rond de feestdagen te werken (heb natuurlijk makkelijk praten met mn 2 weken vakantie ) het is altijd zo lekker rustig dat echt werken en nooit van komt.

Mimpje succes bij de ka en het cb! Hoop dat ze iets zinnigs kunnen zeggen.

Michigan wat vervelend dat uk ziek is! Hoop dat het tandenleed is dan is ze er ook weer snel vanaf.

Vera je hebt dus een wildplasser hihi! Lief hoe je altijd over je meisje praat. Wij gaan ook uitgebreid koken voor schoonouders. En ik ben echt geen keukenprinsesje ;-s

Rossia nog maar een paar daagjes werken en dan lekker verlof! Heb je je to do lijstje al af of wordt het voornamelijk niks doen?

Hier alles goed! Mini krijgt 3 kiezen door maar is echt een bikkel, ze klaagt niet en ook verder geen verhoging of wat. Het is ook dat we er per toeval achter kwamen anders hadden we het niet geweten. Ze is wel verkouden maar haar humeur is opperbest. Het is zo lekker om met zn drietjes vrij te zijn en lekker een beetje aan te klooien. Mini vind het echt heel gezellig maar ik merk dat ze ook wel erg verwend wordt door alle aandacht die ze nu krijgt. Ze is zo opzoek naar de grenzen en wij maar steeds zeggen wat wel en niet mag. Leuke fase hoor maar ook wel erg vermoeiend. Maar het is en blijft een heerlijk kind.

Lieve meiden hele mooie kerstdagen! geniet van het samen zijn met iedereen die je lief is!
Hi meiden!!

Heb eigenlijk wat poetsklussen op de agenda staan, maar schoonvader heeft zojuist t water afgesloten dus helaas.. Dan maar even forummen..

De zolderkamerklus was nog blijven liggen na onze mega-verbouwing. Wordt een logeerkamer/toekomstige slaapkamer. Gister nog wat behangen en geschilderd en nu wordt de wastafel geinstalleerd.

Michigan, wat sneu dat mini ziek is, vooral met deze dagen niet leuk! Maar die knuffelmomenten zijn wel heerlijk! Kan me helemaal voorstellen dat je daarvan geniet.

Ellein, je laatste uurtjes op kantoor en dan lekker een lang weekend! Hier draait de wasmachine ook veel hoor.. heb je net schone kleren aan, pak ik mini op en oeps.. daar komt weer een golfje melk, kwijl of slijm

Teddy, fijn dat je je telefoon weer hebt! En lekker ook dat iedereen weer wat is opgeknapt! Leuk zeg dat je het met de kerstdagen je familie weer gaat vertellen. Wat denk je, hebben ze een vermoeden?

Rossia, wat goed dat seabert al helemaal ligt ingedaald! Voel je dat ook, bijv. met fietsen? Mijn mini is nooit helemaal ingedaald, dus weet niet hoe dat voelt. Moet je ook weer vaker plassen nu?

OGG, wat heerlijk dat je mini zo goed uitslaapt! Zeker als je zelf zwanger bent, is het heerlijk als je zoveel slaap kunt meepakken. En dan overdag ook nog even tukken.. goed opgevoed hoor, dat jochie van jullie!

Vera, hahaha.. lekker een plasje laten lopen op de vloer, lekker warm. Kan me nu ook voorstellen dat je geen boom hebt, met zo'n ondernemend meisje die de hele kamer doorgaat. Onze mini is totaal niet onder de indruk van de boom, al ga ik er vlakbij staan met haar. Hebben we ons daarvoor zo uitgesloofd! Maar dat zal volgend jaar wel anders zijn.

Mimpje, zal zo even je update op de mail lezen. Ben je nog geslaagd met iets voor jezelf te shoppen?

Jammie, pasta met spinazie.. lekker!

Mini hield gister voor t eerst zelf haar fles vast! Het was zo'n leuk gezicht, heb er meteen foto's van gemaakt. Ze had dan ook al snel in de gaten dat de fles in en uit je mond kan, ze maakte er echt een spelletje van.
Hoi Angel

Wat een (h)eerlijke verhalen weer over jullie mini

Geniet ook lekker van de kerstdagen samen.
Floortje, geniet je nog steeds van je vakantie?

Ann, Ziggie, Maki, Mamadeb, Bep: met jullie ook alles goed? Fijne feestdagen alvast!
Hey meiden,

Even een korte update van onze ziekenhuis en cb bezoeken. Mini weegt 8320 gram en dat is 130 minder dan een maand geleden.

Reden tot zorg dus we hadden gelijk een afspraak bij de diëtiste en volgende week worden we gebeld door een orthopedagoge. Waarschijnlijk heeft mini een keer veel last van zuur gehad tijdens of vlak na het avond eten. We moeten straks gaan proberen dat te gaan doorbreken.

Nu moet hij aankomen. Extra veel boter en smeerkaas op brood. Vla als toetje en een plak ontbijtkoek met boter als tussendoortje.

Bij elke fles die hij nog krijgt een extra schep poeder. Op het cb vonden ze dat ik de laatste fles kon afbouwen maar het ziekenhuis wil dit niet omdat hij zo afgevallen is.

Over twee weken weer een bel afspraak met de arts en de dietist. Voor die tijd moet ik hem gewogen hebben en dan willen ze vooruitgang zien.

Met de medicatie blijven we doorgaan, dit is wel echt de max. aan medicatie. Dus de pijn die hij nu heeft is, om het even heel hard te zeggen, pech voor hem maar niets aan te doen.

Sorry voor het ego bericht kom later nog wel even terug, nu eerst een lekkere vette fles maken

Liefs
Ach mimpje, wat een zorgen toch. Doe er maar een flinke toef slagroom op, spek kweken
Nou dat zal hij wel lekker vinden hoor Ellein Zoet is meneertje dol op!

Ik ben allang blij dat ze nu de lijntjes kort houden en hem scherp in de gaten gaan houden.
Dag dames,

Op de mail heb ik nog wat nieuwe foto's gezet.

Rossia: bijna verlof..goed,hoor! Ga je leuke dingen doen?

Mimpje: hopelijk komt het gauw goed met de kleine en komt de kleine met een nieuw eetpatroon tot wat meer kilo's.

Mich en Teddy: ontzettend veel beterschap met iedereen in jullie omgeving. Teddy: mijn volgende afspraak is op 31 dec. Zou jij het tabel willen aanpassen? Ik ben benieuwd of ik het haal,hoor. Tot nu toe is het hier nog rustig.

Angel: fijn dat alles goed gaat met de kleine. En dat ze nog steeds op hara best is, ook al is ze verkouden.

Eilleen: gewoon lekker rustig aan doen op kantoor....morgen en overmorgen lekker vrij,toch?

Miss: succes met het klussen!

Floortje: geniet je van je vakantie?

En gaat het allemaal goed met de anderen?

Vandaag vroeg wat boodschappen gedaan en daarna naar huis. Het is veel te glad buiten.

Fijne feestdagen alvast !!!!
Mimpje, inderdaad fijn dat ze er nu bovenop zitten (figuurlijk dan ). Hopen dat hij snel wat spek erbij krijgt.

Gorgi, leuk, foto's kijken! Inderdaad een paar daagjes vrij voor mij. Ik ben nu al lekker thuis. Laatste loodjes voor jou. Hou je het nog een beetje vol?
michigan arme meid. wat sneu dat ze zich zo beroerd voelt.

hopelijk gaat het vanvond wel een beetje goed.

Angel stoere meid die dame van jullie. kiezen zonder problemen. goed hoor. Wat heerlijk dat jullie zo genieten van elkaar.

missc, succes met de verbouwklus. en wel jammer dat mini niet echt van de boom geniet. volgend jaar moet ie op een tafeltje met onbreekbare ballen onderin.

mimpje ach gos moet je je ventje vetrmesten? wat een ellende allemaal zeg. lekker jus door z'n eten, toefje slagroom op de fles of op een lepeltje. niet leuk hoor. ik leef met je mee

gorgi leuk foto's! pas maar op met die gladheid.

ik zal de tabel aanpassen. zal mij benieuwen of je het haalt. wie weet wel een kerstkindje.

vanavond lekker eten met z'n 3tjes. daarna op de bank voor de all you need is love kerstspecial. teddyman verheugd zich er ook enorm op

mini eet nu wel weer lekker alleen drinken gaat nog niet van harte. 's morgens heeft ze honger dus gaat de fles leeg, maar overdag duwt ze hem weg. af en toe neemt ze een slokje water, maar veel is het niet. naja ben nu allang blij dat het allemaal binnen blijft

ellein ga je gang hoor, jij mag het 2010 topic weer voor je rekening nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven