2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
Ha meiden!

Ben ik weer even. Er kwam vandaag onverwacht een vriendin op de koffie en toen zijn we lekker samen de stad in gegaan. Laatste vakantiedag, morgen weer aan de slag! Ik ben nog stééds niet bij met lezen, zit nu op blz. 45. Ga toch maar weer even posten want ik wil zo lekker naar bed... morgen weer een dag

OGG, ik lees dat nog steeds flink bekkenklachten hebt. Wat ontzettend naar! Hoe bevalt het werken nu? Dat lees ik vast nog wel ergens in de komende blz

Jobje, wat klink je opgewekt! Ik heb een boel positieve berichten gelezen, over lekker winkelen en wel zin in weer werken en mini die zich zo lekker ontwikkelt enzo. Het klinkt alsof je goed in je vel zit, klopt dat?

MissC, herkenbaar, die zware nachten omdat het lang duurt voordat ze weer slaapt na een voeding. Dat was bij ons in het begin ook! Gelukkig ging ze al snel door slapen, hoop dat dat bij jou ook zo is. Ik legde haar meestal na de voeding op mijn borst, pink in haar mond, en sufde dan zelf ook een beetje. Zodra ze dan sliep kieperde ik haar in de wieg. De eerste weken heb ik me geen zorgen gemaakt over 'alleen in haar wiegje in slaap vallen', dat kwam vanzelf toen ze wat ouder was.

Teddy, ik las iets over een DVD van Nijntje? Is dat inderdaad leuk? Ik heb mini nu soms op schoot als de tv aanstaat, maar het lijkt haar nog niet echt uit te maken of het een videoclip is, of het journaal. Is zo'n kinder DVD de moeite waard?

Ben nog lang niet bij met de mail, maar ik hou wel af en toe de foto's in de gaten. Klopt het dat er nog geen vakantiefoto's van Vera zijn verschenen? Schande, het is veel te lang geleden dat we mini Vera gezien hebben!!

Rossia, mooi kamertje! Vind het erg leuk, ik hou er wel van dat het niet al te baby-achtig is, zo heb je er straks ook nog wat aan.

Ellein, wat leuk dat die uk van jullie zo bezig is met het ontwikkelen van het lopen. Ik hoop dat het met de gebroken nachten inmiddels weer beter gaat! Ik vind soms jouw mini in zijn gezicht best wel lijken op mijn mini, heb jij dat ook of helemaal niet?

Deze vakantie heeft mini nog 3x BV gehad en 1 fles per dag, de voeding van 15.30. Begin deze week heb ik ook de voeding van 11.30 door een flesje vervangen. Ik zit nu te twijfelen of ik nog een tijdje door ga met dit schema, of dat ik ook de avondvoeding door een flesje ga vervangen. Punt is, dat ik de ochtendvoeding eigenlijk nog wel leuk vind. Is dat te doen, 1 voeding per etmaal, of droogt dat dan gewoon op? Ellein, heb jij daar ervaring mee wellicht?

Ik merk trouwens ook dat onze dame overdag steeds minder slaapt. Het zijn nu eigenlijk 3 hazenslaapjes van ongeveer driekwartier. Is het dan verstandig om op een gegeven moment over te gaan naar twee slaapjes op een dag? Of moet dat 'natuurlijk' verlopen?

Goed, ga even posten, lees dan nog even door. Misschien schrijf ik later nog meer en anders: tot morgen!!
Ellein, tsja, aan de pc-loterij doen ze niet mee, maar ik vermoed dat de prijs met de oogst te maken heeft?! Lijkt me trouwens erg lullig, als er een grote prijs als de pc op jouw straat valt en je hebt geen lot. Sta je toch wel even een stevig potje te balen denk ik zo. Ik ben trouwens niet zo voor 'het speelgoed het huis uit en de manden erin'. Ja, stylish verantwoord is onze mand ook, maar ach, door al het speelgoed dat soms door de hele kamer ligt valt de rest van de zooi niet zo op (hihi) en als we het speelgoed eruit doen, moeten de kasten het al helemaal ontgelden. Ik geloof niet dat de deurtjes het nog lang volhouden met de frequentie waarmee mini ze opent en sluit en vanavond had 'ie weer eens een glas te pakken uit het dressoir...En als ik dan heel serieus "nee" zeg, begint hij helemaal te schateren....tsss...ik moet toch maar eens wat opvoedingsboeken lezen of acteerlessen gaan nemen...

mamadeb, we halen je niet uit het schema hoor! Het is niet erg als je niet zo vaak schrijft, dat begrijpen we heel goed. Als je maar af en toe eens laat weten hoe het gaat, zijn wij al heel blij. Zou wel leuk zijn als je naar de meeting kunt komen!

Missc, 1150 gram aangekomen! Wauw, dat is echt slagroom die jij geeft! Echt helemaal top toch? Fijn dat alles goed was op het cb

Het vlekje van mini is waarschijnlijk een schimmel(infectie). Hij heeft een zalfje gekregen, dat moet 2 keer per dag dun worden aangebracht (vindt 'ie echt niet tof). Met een weekje moet het dan heel veel minder zijn en met 2 weken helemaal weg. Zoniet, dan moeten we terug en krijgt hij een hormonenzalf. Maar ik hou het even goed in de gaten, want het plekje was net alweer groter dan vanmorgen en ik vertrouw het niet helemaal. Bovendien heeft hij vd week gespeeld met een kindje dat later krentenbaard bleek te hebben en dat is ook erg besmettelijk. Maar goed, voor nu dus niks ernstigs en met een beetje geluk is het plekje met een weekje weg. Wat mijn bekken betreft...ja, het gaat beter vergeleken met 10 maanden geleden, maar de laatste tijd zit er helaas weinig vooruitgang in. Het blijft maar vervelen en dan doet net het een niet pijn, dan zit het ander weer vast of is ontstoken enz. enz. enz. Ach, ooit zal het wel over gaan. Ik merk wel dat ik er makkelijker mee ben geworden, ik laat me er niet meer zo door leiden en sta er positiever tegenover ofzo (op de vreselijke baalmomenten na dan). Een beetje zo van: het is er wel, maar als ik er maar zo min mogelijk aan denk, merk ik er ook zo min mogelijk van. Of eigenlijk denk ik ook dat je op een gegeven moment zo gewend kunt raken aan een gevoel, een pijn, dat je hem minder opmerkt. Snappie het nog?

maarre...maandag heb je dus de 20wk echo?! Spannend hoor! En ga je dan ook hier vertellen wat het wordt? Ik duim voor een jongetje, voor het evenwicht, maar ook omdat jongetjes zo leuk zijn (kijk maar naar die van mij, hihi) Maar natuurlijk duim ik vooral dat het gezond is!

Hoe zou het trouwens met Floortje zijn? Haar NOD was gisteren, zou ze geen laptop bij zich hebben, of is geen nieuws goed nieuws, of juist slecht nieuws? Ik hoop zo op goed nieuws, ze verdient het zo!

Maki, welkom terug! Alweer bijgelezen?

Teddy, nu alweer weekend, bofkont!

Vera, naar hoor, zo'n migraine-aanval. Voel je je alweer wat beter? Lekker slapen dan maar he?!

Vanmiddag lekker met een vriendinnetje geluncht en geshopt (voor mini). Ze hadden echt weer hele leuke dingetjes bij de 'noem het' . Voor mijzelf koop ik trouwens echt bijna niks meer, snap nu wat vrouwen altijd bedoelen als ze zeggen dat ze voor zichzelf nog maar weinig kleding kopen en dat alles naar de kids gaat, hihi. Ook weer foliumzuur aangeschaft, want daar ga ik sowieso alvast weer mee beginnen. Weet iemand nog hoeveel je daarvan ook alweer moet nemen?!

Goed, weltrusten, morgen alweer de laatste werkdag van de week, dan vrijdag babyzwemmen en naar de eerste verjaardag van een mini van een van mijn vriendinnetjes van het zwangerschapszwemmen, zaterdag naar de eerste verjaardag van mini van een ander vriendinnetje (echt, bij de verjaardag van haar grote zus vorig jaar waren er al 20000 kids, alles heeft weer flink gejongd, dus verwacht nu 30000kids) en zondag op kraamvisite bij een derde vriendinnetje, helemaal in Friesland. Druk, maar wel leuk dus!
Goh, die toevoegingen van olie en boter, dat is nieuw voor mij! Nou denk ik dat die dame van mij ook nog niet echt extra vet nodig heeft op dit moment, met haar groei Teddy, jij smeert boter op brood. Even uit nieuwsgierigheid: is dat dan margarine of roomboter?

Ann, getrouwd! Gefeliciteerd meid. Is het een mooie dag geweest? Ik ben erg benieuwd welke uitslagen je verder van het ziekenhuis gekregen hebt. Hou je ons op de hoogte?

Haha Mimp, wortelspuug in je was is niet leuk, ik ken het!! Ga het ook maar eens proberen met een emmer Biotex.....

Rossia, ik heb geen ervaring met de bugaboo dus ik weet niet hoe het zit met die voetenzak. Maar in de winter is het wel heel fijn om een lekker warm coconnetje te hebben voor je uk. Ik heb toen een losse gekocht van Wallaboo, en Teddy had die ook geloof ik. Ik was er erg blij mee, heerlijk zacht en warm ding! Ik weet niet of die duurder, of goedkoper is dan de Bugaboo voetenzak? Die van Wallaboo kan ook in de MC, is misschien ook wel handig.

Ellein, uk heeft zelfs los gestaan lees ik nu. Cool! Ik lees dat je rijstebloem door de fles deed, hoe kwam je er zo op om dat te gaan doen? Had je het idee dat uk anders snel weer hongerig was? Dank in elk geval voor je schema, hij is weer opgeslagen

Gorgi, fijn dat alles goed gaat. Altijd weer mooi om te lezen!

Teddy, dank voor je tips over het zwemmen! Ik heb het voorgelezen aan Michman en hij was er erg blij mee.

Nou meisjes, ik ben nu op 47 maar ik hou het voor gezien voor vandaag. Niet te veel schrijven morgen, dan moet het morgen lukken om weer bij te zijn. Met het forum dan, pffff bij de mail wacht nog een klus.... Trusten!!
Michigan, vakantiefoto's staan op de mail! Morgen reageer ik weer, ik ga nu mijn bedje in. Weltrusten!
Even snel voor michigan. Het is geen dvd van nijntje, gewoon de website. Daar staan filmpjes en liedjes enzo. Ze vindt het geweldig. Ze kruipt haast in de laptop. mini kijkt hier ook graag naar opa jan van het onbijtnieuws ( stilzwijgend kijkt ze daar naar) of naar animal planet. ( daar geeft op haar eigen manier commentaar bij)

Over de boter: das gewoon blue band. Soms eet ze alleen boter op brood, soms samen met appelstroop.

Op de rest reageer ik morgen. Ben moe en lig al in bedje. Slaap lekker allemaal!
Hoi vera, morgen ga ik je foto's bekijken. Dat kan niet via mijn telefoon

jeetje wat een rust hier vanmorgen. Ben net heerlijk met mini wezen zwemmen, nu is ze heel ver in dromeland. ga even de romans van michigan en OGG bijlezen met een kopje koffie
Goeiemorgen meiden,

Eerst even mijn egomodus aan en opscheppen over mini vandaag voor prikjes naar het CB en mini gaf maar een huiltje bij het tweede prikje, wat een stoere vent he!! we zijn apetrots. verder mogen we de middagfles laten vervallen, dat is continue ruzie en hij vindt er helemaal niets aan, dus dat is wel fijn.

meiden, wat is er veel gebeurd hier poeee...

MamadB knuff voor jou, fijn dat het allemaal goed gaat bij jullie. vreselijk als die kleintjes ziek zijn he. doe maar rustig aan en let goed op jezelf.

Missc, goed gedaan die mini van jullie, mooi gegroeit, dat geeft de burger moed he

mini had bij ons in het begin heel veel baat bij het inbakeren, we hebben toen een speciale doek met klittebandjes gekocht. geen gezicht als die kleine erin ligt, maar het werkt super!!

Ellein, die man van jou is ook levendig he hij geniet in ieder geval van zijn speelgoed ;)

OGG, vervelend het vlekje, hopelijk is het met smeren snel verholpen. heeft mini er verder geen last van?

Ik heb ook nog behoorlijk last van mijn bekken, voornamelijk na de nacht, dan heb ik teveel op een kant gelegen en kan ik bijna mijn bed niet uit, balen en vervelend, maar zoals je zegt je er bij neerleggen is toch het beste. Ik heb wat oefeningen gekregen, hopelijk helpen die, heb je ook oefeningen?

Ann, gefeliciteerd!!!!!!!!! veel geluk samen

Teddy, lekker gezwommen? leuk he het spatteren met die kleintjes...

Alle andere meiden knuffel van mij, en geniet van het lekkere weer vandaag

kus maki
OGG hopelijk is het plekje van mini snel over en is het stiekem geen krentebaard. das wel naar. houd het maar goed in de gaten hoor. Ik koop ook nauwelijks meer kleren voor mezelf. Terwijl mini de eerst komende weken elke dag iets anders aan zou kunnen. Zondag ga ik naar batavia stad, dan hoop ik mijn eigen kast weer wat te vullen en wat oude zooi in een zak voor roemenie te kunne doen. Enne was dat foliumzuur niet gewoon 1 pilletje per dag? staat vast wel op het potje.

michiga ik vind het ook lastig hoor ddie slaapjes. Ik laat het maar gewoon een beetje op z'n beloop. Als ze moe wordt leg ik haar in bed. Soms is dat 4x per dag. soms 3x, soms 2x. ligt er ook een beetje aan wat er op het programma staat. Op een gemiddelde dag slaapt ze 3x. 's morgens na de voeding nog zo'n 1,5 uur, dan na het badje nog zo'n 1,5 uur en dan halverwege de middag nog 2 uurtjes. Dus zo'n 5 uur overdag. en dan 's nachts nog 12. maakt 17 uur per dag. Best veel nog.

missc, jeetje wat is je meisje goed gegroeid zeg. wauw das een mooie stimulans voor je zo. Mogen we snel weer een foto zien?
maki!

van jouw ventje ook snel weer wat mooie plaatjes?
Heee Teddy

jaaa zekers, ze komen eraan, ben het snoertje kwijtgeraakt waarmee je de fotos overzet een soort van kwijt oeps....

Volgens makiman had ik hem het laatst en ik blijf natuurlijk stug volhouden dat hij hem had ;) haha...
das een bekend verschijnsel maki, hier gebeurd dat ook heel vaak, incl dezelfde discussie
Ellein, dan weet je wat je straks moet vragen als uk 1 jaar wordt. Nee, hoor geen speelgoed, alleen maar de manden !

Michigan, lekker besteed je laatste vakantiedag. Valt het zwaar om weer naar je werk te gaan? Bedankt voor je advies vwb de voetenzak. Ik kijk wel even. Als het nog strenge winter is, dan ligt Seabert nog in de wagen, dus voorlopig heb ik hem nog niet nodig. Kan hem altijd nog aanschaffen.

OGG, je moet ook geen nee zeggen met een big smile op je gezicht. Dat gaat ook niet goed ! Vooralsnog dus een schimmelplekje. Inderdaad even in de gaten houden. Ik snappie het nog, maar is het dan echt zo dat dat nooit meer overgaat en je ermee moet leren leven? Dat zou er bij niet zo ingaan. Goed dat je er wel zo positief mee om weet te gaan. En die baalmomenten mogen dan ook echt wel.

Vera!! Wat een prachtige vakantiekiekjes. Echt super mooi ook die van jullie samen.

Teddy, zwemmen is dus lekker uitputtend. Heeft ze vannacht wel een beetje goed geslapen?

Maki, wat een stoere man! Bijna geen kik na de prikjes. Petje af!
Vera, wat heftig zo'n migraine-aanval. Lijkt me niet leuk (understatement).

En jij OGG dat is ook niet niks. Ik snap wat je bedoelt, dat je bijna went aan de pijn, maar echt wennen doet het natuurlijk nooit, maar je gaat het proberen te negeren en doen alsof er niets aan de hand is. Veel anders kun je ook niet. Maar ik wil je toch even een dikke knuffel geven, want het lijkt me kl*te om ermee te moeten leven voor zolang als het duurt. (hopelijk niet meer heel lang). Probeer hoop te houden dat het ooit over gaat, dat kan toch bijna niet anders?

Mamadeb, fijn dat het goed met je gaat. Met twee kids lijkt me zeker erg druk en voel je zeker niet verplicht om steeds iets te schrijven, we vinden je ook nog wel leuk als je maar heel af en toe iets schrijft hoor! : )

Maki, leuk dat je weer terug bent! Stoer hoor, zo weinig huilen!!

Michigan, dat heb je goed gezien, ik zit goed in mijn vel! Maar ik hoop wel dat dat zo blijft als ik straks weer volop in het werk zit, dan krijg ik natuurlijk weer wat meer stress, maar de basis zit wel goed nu denk ik.

Ik heb zo intake van het kdv en krijg dan ook een rondleiding. (ben nog nooit binnen geweest, want hier viel niks te kiezen wat betreft kdv's) Ben wel heel benieuwd.

Missc, wat goed dat ukje zo goed gegroeid is! Top!!

Vera, ik ga straks jouw vakantiefoto's bekijken en Michigan ik zal ook nog even reageren op jouw mail.

Teddy, whow, 17 uur slaap per dag! Vandaar dat je zoveel kunt forummen ; )

Mini slaapt hier 's nachts ook wel 12 uur, maar overdag echt heel weinig. Net zat ze de hele tijd te miepen dus ben ik maar met haar gaan wandelen, maar dan valt ze niet in slaap en als ik dan terug ben begint het miepen opnieuw dus nu zit ze bij mij op schoot achter de computer. Ben dus vandaag nog niet echt aan het huishouden toegekomen...
Haha, ik heb niks gezeg over weinig slapen, ze is net in slaap gevallen op schoot. Ga haar maar snel even in bedje leggen.
slaap lekker mini van jobje!!!
ja jobje we hebben een slaapkop hier. net zijn we samen de stad in geweest. even een broodje gegeten op het terras. was leuk. enne...nu slaapt ze weer. , dus ik ga me maar eens op de wc's en de woonkamer storten, die kunnen wel een doekje gebruiken
Hi, tegen alle verwachtingen in is het inbakeren nu al een succes! Nou was ze ook wel erg moe, maar al bij de eerste inbakering ontspande ze al helemaal.Toen ik haar in bed legde heeft ze wel even gehuild, maar nu diep in slaap. Hoera!

Teddy, super zeg dat jouw mini nog zoveel slaapt en dat je ook gezellig met haar op pad kan. Voorbeeldig kind heb jij!!

Jobje, tja, het ene kind slaapt meer dan het ander. Dat hou je helaas altijd, maar t is jammer dat je daardoor zo weinig tijd voor jezelf hebt. Is ze te onrustig om te slapen, of is het wat anders?

OGG, lastig zeg dat je bekken toch nog steeds pijn doet. Kan me wel voorstellen dat je daar op een gegeven moment aan went, maar leuk is anders! Ik vrees wel voor je evt. volgende zwangerschap...

Maki, wat houdt jullie uk zich goed zeg bij prikken! Slaapt ie er nu goed op? Hoorde nl. dat kinderen na prikken veel slapen. Ja, onze dochter ziet er nu heel schattig uit als een mummie.. maarja, als het maar werkt!

Rossia, wij hebben wel een voetenzak gekocht, maar die was destijds ook goed betaalbaar bij de outlet waar wij de hele bups hebben gekocht.

Michigan, inderdaad laat ik onze dame ook vaak bij de nachtvoedingen aan de borst in slaap vallen en leg haar dan weg. Helaas wordt ze dan 9 van de 10 keer toch wakker en ligt ze je dan met grote wakkere ogen aan te kijken. Erg lief, maar niet om 3.00 uur 's nachts hahaha..

Ellein, jouw kind is het prototype van een kind die blijer is met de verpakking dan de inhoud! Vind ik zo grappig op verjaardagen bij die kleintjes; ze krijgen een erg leuk kado, maar vaak vinden ze het papiertje of de strik eromheen veel interessanter hahahaha...
Missc, wat goed! Wie weet gaat ze nu vannacht ook heerlijk slapen en werdt ze steeds wakker van haar eigen armgezwaai. Ben benieuwd.

Jobje, hoe was de intake op het kdv? Goed gevoel?

Teddy, alles weer schoon. Lekker dat mini zoveel slaapt. Kun je ook even lekker dingen voor jezelf doen. Als is het natuurlijk wel gezelliger als mini wakker is.

Zo, ik ben even de was ophangen en naar een verjaardag. Weet niet of het morgen nog lukt om te posten, want ga naar de andere kant van het land voor een bruiloft. Zondag weer terug!

Fijn weekend allemaal.
Missc, wij merkten het tegen verwachting in ook al bij de 1e keer inbakeren. Ik hoop dat het voor vannacht ook goed werkt. Lekker weer doortukken na een voeding is toch wel fijn!

Rossia, kom je onze kant op? Veel plezier morgen. Het wordt stralend weer dus daar hebben jullie al geluk mee.

Teddy, wc schoon? Jullie mini is echt een slaapkopje zeg! Uk slaapt 's nachts zo'n 11.5 uur en dan overdag in 2 slaapjes zo'n 3 uur bij elkaar. Is ook weleens veel minder geweest zelfs. Geniet er maar van, zo heb je lekker tijd voor jezelf.

Jobje, je klinkt inderdaad erg opgewekt. Fijn dat je zo goed in je vel zit. Ik hoop dat je met het werk erbij ook een goede balans kunt vinden. Das toch best lastig soms.

Maki, stoere boy hoor! Maar gaf jij nog steeds 's middags een fles? Wat een verschil zit er toch tussen de cb's. Wat geven jullie uk voor zijn eerste verjaardag? Al ideeen?

Hier gaat alles goed. Lekker weekend . Ik heb net een huge spin doodgemaakt. Echt zo'n hele dikke vette. Brrrrr, krantje erop en dan meppen met mijn slof, vervolgens op de krant geschoven en naar buiten gewerkt. Jullie raden het al: vriendlief is niet thuis . Ben best trots op mezelf!
voor ellein. jij held! brr...ben op zich niet bang voor spinnen maar echt prettig gezelschap vind ik het ook niet.

net lekker wezen sporten. heerlijk. nu uitblazen op de bank.
Thanks teddy! Voel me ook een hele held

Sporten........ ik vind jou ook een held
nou ellein dan wordt dit onze nieuwe outfit voor morgen

Mooie kodakmomentjes van de gezichten van de kids als ze ons dan zien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven