2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
Hee meiden, hier ook weer eens een berichtje van mij. Ik had de afgelopen avonden geen puf meer om de pc aan te zetten. Ik heb wel weer bijgelezen en ga (hopelijk) vanaf nu ook weer reageren.

Wat lees ik nu? Iedereen zwanger? Mmmm.... moet ook maar even testen.

* test test*

Oooh! Ik krijg een jongetje! Met rood haar en bruine ogen!!! En de vader is Boss Hogg. Wie weet wie dat is mag het zeggen.

Mamadeb, wat jammer dat je niet komt. Ik had jou en de mannetjes graag willen ontmoeten.

Missc, gelukkig hielp het inbakeren later wel. Ben je al een beetje aan het idee gewend dat je nu mama bent?

Jobje, je eerste volledige werkdag overleefd? Lief van die mailtjes. Die stuurde ik ook aan Veraman in mijn verlof.

Teddy, hier ook al een verlaagd bedje. Gisteren was ze 's ochtends door de spijlen heen alles aan het verzamelen wat binnen haar bereik lag. Dus ook alles om haar bedje heen is nu op afstand gezet.

Mimpje, oei, jij ook zo'n zware migraine-aanval... Erg is dat he? Ik was er de hele dag naar van. En de volgende dag had ik nog de na-weeen. Ik ben benieuwd naar de foto's van jullie keuken.

Hier verder alles okee. De kleine is erg verkouden en de boventandjes komen er aan, dus vannacht werd ze krijsend wakker. Even geknuffeld, neusspray, luuf en ze sliep weer! Ik hoor haar nu, dus we gaan een boterhammetje eten en daarna wandelen op het strand. Vanmiddag/vanavond een verjaardag. Dus tot morgen!
Ja Ellein, we kunnen de meeting eigenlijk wel in de Efteling houden, met kids en al de python in ; )

Vera, vervelend dat mini verkouden is, maar gelukkig sliep ze snel weer in na jouw goede acties.

Mimpje, ook al migraine. Lijkt me vreselijk. Echt veel mensen die dat hebben, he, vraag me af hoe dat komt.

Heb mijn eerste werkdag overleefd, maar wel slopend, de hele dag mails doorspitten, belangrijke documenten uitprinten om later door te lezen, aantekeningen maken van de inhoud van de mailtjes. Was blij toen ik naar huis mocht, maar voelde me ook wel stoer: ik ben weer een werkende vrouw en niet alleen maar moeder.

Jobman had inderdaad zijn eerste pappadag en het ging goed en hij vond het leuk.

Vandaag zijn we een tweedehands piano wezen kopen in een winkel in Gelderland. Jobman speelt piano en ik heb ook les gehad vroeger, maar kan het niet meer zo goed. Hij is wel mooi zwart en wordt deze week bezorgd.

Vanavond komen vrienden van ons kaasfonduen. Daar ben ik dol op en het is altijd heel gezellig met hun en ze zijn niet meer wezen eten sinds mini er is dus dat werd wel eens tijd.
Zo meiden, daar ben ik weer! Donderdag en vrijdag waren drukker dan verwacht, dus nu eindelijk weer tijd voor het forum. Maar: ik ben bij! Eindelijk!

Mimp, hoe bevalt de keuken? En het klaarmaken van de verse hapjes voor uk? Wat heeft hij inmiddels al gegeten?

Jobje, lekker dat het werken bevallen is. En wat fijn dat de collega's je een welkom gevoel gaven! Heel herkenbaar wat je schrijft over dat je ook wel trots bent om gewoon moeder én werkende vrouw te zijn! Wanneer ga jij nou ook alweer met groente/fruit beginnen? En hoe beviel het kdv, of heb ik daar overheen gelezen?

Teddy, jouw uk krijgt dus 's middags geen fles meer? Hoe kwam je daar zo op, dronk ze gewoon weinig rond die tijd? Hier gaat de fles van 200 ml altijd zeker voor driekwart op, dus ik hou hem er nog maar in denk ik! Veel plezier bij Bataviastad, ben benieuwd hoe dat is, nog nooit geweest. Shop ze! Enne, die schommel... ik zie het voor me!

OGG, mooie woorden over hoe die eerste periode met zo'n kleintje is. Heel herkenbaar!! Wel goed om te lezen dat 'jij' er weer bent. En mooi op tijd voor onze meeting Hoe is het met de wangen van mini? Ik hoop dat het wegtrekt!! Oh ja, nog even in de categorie 'succesverhalen': een vriendin van mij heeft bij de eerste zwangerschap ook echt enorm last gehad van haar bekken. En nu bij de tweede zwangerschap (ze is 35 weken) nog vrijwel geen last. Zo kan het dus ook gaan...... ik hoop voor jou dat het straks ook zo loopt!

Ellein, ondernemend mannetje heb je! Heb je al foto's van hem met de loopfiets??

Rossia, bijzondere dag maandag!! Toch altijd wel weer spannend. Hoe laat moeten we voor je gaan duimen?? Ik ben zó benieuwd of het een jongetje of meisje is.... Ik denk ook een jongetje, maar goed, ik zit er meestal naast (zo ook bij mezelf) dus dat zegt niks Was de bruiloft waar jij heen was toevallig ook in N-H?

Mamadeb, jammer dat we jou niet gaan zien, maar wel begrijpelijk hoor. Goed om je weer even te lezen! Maar wat naar dat je mannetje zo ziek geweest is. Gelukkig maar dat het weer de goede kant op gaat.

MissC, wat super dat je meisje zo goed groeit zeg! Wat kun je dan trots op zo'n hummel zijn he?? En op je eigen lijf. Echt weer een typisch gevalletje slagroom dus! Ben benieuwd hoe het nu gaat met het inbakeren.

Vera, prachtige foto's weer! Echt! Die van jullie twee samen is erg mooi, die in de wasbak is echt briljant!! Die blokken hebben wij hier ook, is het bij jullie ook zo'n succes? Sterkte met de verkoudheid en de tandjes, hopelijk vannacht weer gewoon lekker slapen!

Vandaag heeft uk voor het eerste de laatste voeding (19.30) een flesje gekregen ipv borstvoeding. Het gaat me toch aan mijn hart... en tegelijk sta ik er wel achter. De laatste voedingen waren de laatste tijd zo vaak een beetje een 'gevecht', ze was onrustig, dronk weinig. Dit geeft wel rust. Ik geef nu alleen nog 's ochtends BV, voor zolang ik het gevoel heb dat er nog wat 'zit'. Ben benieuwd! Michman is gisteren voor het eerst met mini wezen zwemmen. Was een groot succes, ze vond het helemaal geweldig. Ook onder water was geen probleem, maar we hebben haar soms ook onder water gehad in ons bad dus dat was al wel bekend. Na afloop was ze wel lekker moe, dus 's middags goed geslapen. De andere moeders vroegen zich af wie die kleine druktemaker was.... Wij hebben weinig vergelijkingsmateriaal, vraag me soms wel echt af of ze nou écht absurd druk is. Oma heeft opgepast omdat wij naar een (overigens supermooie!) bruiloft gingen. En ze was superlief hoorden we van mijn moeder. Ben zo blij dat dat iets beter lijkt te gaan allemaal.

Dames, morgen moet ik werken dus hopelijk kom ik dan tussen de bedrijven door even toe aan de mail (ik heb vrij veel pauze dan namelijk, tenminste als alles goed is). Fijne avond allemaal, en een fijne zondag!
We zijn eerder terug dan verwacht, maar ik heb (weer!) hoofdpijn dus ga zo mijn bedje in. Toch even snel een reactie:

Jobje, inderdaad herkenbaar dat je trots bent dat je nu buiten mama ook nog werkt. Ik had het wel een beetje andersom: ik ben nu buiten een werkende vrouw ook nog mama, en dat doen we toch maar even!

Wow, een piano! Hebben jullie zoveel ruimte dan? Bij ons zou geen piano passen. Maar ik heb ook in mijn leven 1 instrument bespeeld en dat is blokfluit dus tja...

Michigan, die blokken zijn idd erg leuk. En veilig! En goed kauwmateriaal vindt de kleine.

Wij hebben trouwens sinds vandaag ook de middagfles laten vallen. Volgens het cb kon dat. Nu krijgt ze rond die tijd een liga (tja... ze wilde een hele...) en diksap. Ging prima.

Ik snap er verder trouwens niks van. Bij het cb zeiden ze dat ik ook langzaam de laatste fles kan inruilen voor yoghurt. Maar ze zeiden ook dat we 500 ml opvolgmelk moeten geven. Maar dat redden we dan toch niet? En hoeveel groentehap geven jullie? Onze kleine meid kreeg altijd rond de 100 g groente met aardappel of rijst en nu een heel klein beetje vlees of vis. Maar dat ging zo snel op dat we vandaag 150 gram hebben gegeven. En een beetje yoghurt toe. Maar nu dronk ze de laatste fles (150/5) niet leeg. Dus wat kan ik nu het beste doen? Ik heb sowiezo het idee dat ze erg veel eet.... Voorbeeld wat ze vandaag heeft gegeten/gedronken:

7:30 Fles (180/6 met 3 eetlepels rijstepap)

10:00 Bijna een hele peer en wat diksap

12:30 Hele boterham (zonder korst) met dun laagje boter en een fles (150/5) die bijna leegging.

16:00 Hele liga tweede stap met diksap

18:30 Broccoli/rijst/vis 150 gram en 40 ml youghurt toe

20:00 Fles (150/5), 65 ml laten staan

Wat denken jullie hiervan?
Oh en Michigan, ik wilde ook de ochtendvoeding blijven doen, maar hier werd ik op een gegeven moment ook onzeker over (net als jij beschrijft, onrustig drinken enzo) dus ben toen gestopt. Ik had er ook geen moeite mee, maar een echte "opluchting" is het ook nooit geworden. Wat leuk dat Michman is wezen zwemmen. Tussen alle mama's.. hihi.

En we zullen met de meeting wel even vergelijken en kijken of jullie meiske echt zo druk is!

Werkze morgen!
He meiden even middennachts berichtje. Zit op eem supergezellig feestje even buiten af te koelen. Wat een verhalen staan er alweer. Morgenochtend ga ik reageren, ze starten hier net anita meijer in met why tell me why en die moet naturlijk even worden meegezongen! Tot morgen
hihi vera jij ook al zo'n acrobaat in huis? en wat gaat ze hard met haar tandjes zeg! hier nog steeds een oma bekkie.

en wat lijkt me dat heerlijk dat je zo even met haar richting het strand kan om te wandelen.

jobje hoe was de kaasfondue? jeetje wat gaaf een piano. ik kom niet verder dan vader jacob, maar vind het zo mooi als mensen kunnen piano spelen. ook leuk voor mini als ze beetje ouder is, kan ze pingelen met papa.

michigan die middagfles heb ik op aanraden van het cb laten vervallen. Wilde graag met brood beginnen en daarmee heb ik een nieuw schema mee gekregen. Ze eet nu rond 1 uur een hele boterham en daarbij krijgt ze nog 120/4 flesje. 's middag krijgt ze dan een liga met wat water. Misschien als jij met brood gaat starten dat ze dan de middagfles wel laat staan.

oh en die blokken heeft mini hier ook. naja zoiets. een stapeltoren van de ikea. daar kan ze zich zo een half uur mee vermaken. ze vind ze prachtig.

wat leuk dat het zwemmen zo'n succes was. tja een druktemaker? ze was gewoon enthousiast.

vera jouw schema komt aardig overeen met dat van ons. al eet ze hier meer fruit. naast die hele peer, prak ik er ook welk een halve banaan en wat aardbeien of een pruim door. Gaat schoon leeg. verder geen rijstebloem 's morgens, maar 's avonds papfles van 170 ml. De boterham eet ze hier met korst. Wat groente betreft eet ze zo'n 4 eetlepels. heb van die platte kleine bakjes van de xenos en die gaan bijna vol (en weer leeg...) Gisteravond ast ze bloemkool met aardappels en tartaar.

Yoghurt heb ik hier nog niet geprobeerd. ze vind de papfles nog zo lekker en ben bang dat de yoghurt dat niet compenseert, ook niet qua hoeveelheid. donderdag moet ik weer naar het cb dus dan zal ik het eens vragen. 500ml haalt ze nu net.

Dan nog even wat trotse mama nieuws: mini kruipt!! ze was een tijdje aan het oefenen, maar nu deed ze gisteren echt een paar stapjes met haar knietjes. jippie!!!! Ze vond het zelf ook een hele prestatie en keek me heel trots aan en nam de knuffel met veel gegier in ontvangst. Ga nu nog even snel voor michigan een schommelfoto doormailen en dan snel douchen en mini ophalen.

Tot later
Goedemorgen!

Hier een heel trotse mama, want uk zegt mama! Echt zo stoer! Niet meer van dat mamamamama, maar echt 'mama'. En hij klapt opeens in zijn handjes en net toen we 'klap eens in je handjes' zongen, deed hij bij 'op je boze bolletje' ook echt zijn handjes op zijn hoofd. Hij zit nu lekker met zijn papa te spelen en ik ben aan het genieten van mijn 2 mannen. Zometeen gaan mini en ik even samen in bad. Echt zo'n heerlijke zondagochtend dus.

Vanmiddag gaan we op kraamvisite in Friesland, mini mag dan in zijn nieuwe autostoel, die hebben we gisteren gekocht (hebben jullie daar trouwens ook van die ellenlange discussies over gehad of zij wij de enige die over grote mini aankopen altijd 'ruzie' krijgen?!) Hij ziet er echt zo stoer uit in die grote stoel. Echt net een koning op zijn troon, haha!

Maar goed, dan is het weekend vol eerste verjaardagen en kraamvisites alweer voorbij en mogen we morgen weer werken.

Sorry, ik heb niet bijgelezen, dus dit bericht blijft even ego, (sorry!) maar ik wilde eigenlijk alleen even trots komen melden dat mini mama zegt. Hihi!

ps. als we vanavond op tijd terug zijn kom ik natuurlijk nog even bijlezen en op mijn lieve forumvriendinnetjes reageren he?!
Goedemorgen!!

Ik ben weer thuis. Het is een heel leuk, maar zeer vermoeiend weekend geweest.

Eens even bijkletsen hier voordat ik lekker ga ontbijten.

Mamadeb, geen probleem dat je niet bij de meeting wilt zijn. Het is vrijwillig. Ik vind het wel jammer. Laat je af en toe wat horen? Dan weten we dat het goed met je gaat.

Missc, wat vervelend dat het even niet zo goed ging met inbakeren. Misschien moet mini er even aan wennen. Ik zet even voor jou iets op de mail.

Jobje, heb je de eerste lange werkdag overleefd? Wat ontzettend lief van Jobman! En toen je thuiskwam lekker knuffelen met mini? Wat gaaf een piano. Als Rossiaman dat hoort is hij zwaar jaloers.

Teddy, Misschien de schommel toch ombouwen naar een mamaschommel? Kan er tenministe nog iemand genieten van de schommel hihi En dan het bedje al omlaag. Wat worden ze groot he. Hahaha, heb je een leuk feestje met Anita Meijer gehad? Oh en kruipen al. Echt te gek zeg. Ik zeg foto's op de mail....

Jezu ellein, ik lees ineens jou bericht. Wil je dat niet meer zo neerzetten hahahaha. Ik zal de test ook even doen. :Rofl: Dit meen je niet!! Ik ben zwanger van een meisje en de vader is.....

De paus!!! Toch maar even aan Rossiaman vragen wat hij nou eigenlijk doet overdag als hij naar zijn werk gaat.

Mimpje, wat goed dat de keuken bijna af is. Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet. Wat heerlijk dat je uit de rommel bent zeg. En dan straks heerlijke hapjes maken.

Vera, Boss Hogg, nooit van gehoord... Hoe is het met de verkoudheid van mini?

Michigan, gelukkig is het al bijna maandag. Ik heb hem gelijk om half 9 dus hoef niet zo heel lang in spanning te zitten. De bruiloft was in het zuiden van het land. Echt heel geslaagd en dan komen de kriebels van zelf willen trouwen toch ook wel heel erg naar boven hoor. Jullie hadden dus ook een bruiloft. Zijn toch leuke feestjes he.

Wat leuk dat Michman is gaan zwemmen met mini. Was je mee, want dat begrijp ik er nog niet zo goed uit?

OGG, hoera. Gefeliciteerd. Veel plezier vandaag.

Zo, ik ga even lekker een ontbijtje scoren.
Hahaha... heb ook even 'getest' en onze dame krijgt een zusje. Hoezo snel??
Meiden, het inbakeren is nog niet zo'n enorm succes... wat kan onze kleine dame kwaad worden zeg, ze is gewoon schor van het huilen. We gaan haar elke 5 min. troosten en als dat niet helpt houden we haar ingebakerd en al even lekker tegen ons aan. maar ze is niet snel happy te krijgen en dat breekt dan toch je moederhart. Kortom, deze mama oefent (en huilt zo nu en dan ) er nog even flink op los. Hoe deed jij dat Ellein, sputterde jouw mini de eerste dagen ook zo tegen?

Kom straks even op iedereen reageren, ga even snel douchen nu de kleine nog slaapt..
Hallo meiden,

Pfff bijna niet bij te houden wat jullie allemaal schrijven zeg! Maar ga het proberen om te reageren.........

Jeeehhhh applaus voor miniteddy, knap hoor! Uk heeft het kruipen helemaal opgegeven en schuift op billen door de kamer, ook tijgeren doet ze niet meer. Helemaal bij gekomen van je feestje?

Rossia spannend morgen de 20 weken echo! Ik denk echt een meisje......We zullen zien! En natuurlijk hoop ik dat alles goed en gezond is!

OGG leuk he als ze mama kunnen zeggen! Hoe is het met de schimmelinfectie? Uk had ook een schimmelinfectie, we dachten eerst dat het luieruitslag was. Na drie dagen toch maar even gebeld met de huisarts en een zalfje gehaald, was zo zielig! Maar na 3 dagen smeren was het zo goed als over.

Lees dat alle bijna 1 jarige jochies staan en langs de bank lopen!! Knap hoor, mijn ukje doet dat nog niet! Ze trekt zich wel op tot staan, maar doet geen poging om stapjes te zetten.....

Jobje ook weer aan het werk! Fijn dat het zo goed bevalt. Ik vond het ook een super gevoel om werkende mama te zijn. Leuk een piano, uk speelt altijd gitaar met papa, vindt ze helemaal leuk!

Maki fijne vakantie gehad? Hoe ziet jullie eet-schema er nu uit? Ik twijfel namelijk of uk `s morgens genoeg krijgt. Ons schema is:

7 uur fles 210 cc (maar twijfel dus of ik hier pap van moet maken)

09.30 uur koekje en sap

12 uur 1 tot 11/2 boterham en beetje sap of water

14 uur fles 200cc

15.30 uur fruit en sap

17 uur rijstewafel

18 uur avondeten/yoghurt/water

19.30 fles 150cc

Ellein hoe ziet jullie schema er nu uit? En heb jij vaste slaaptijden voor uk? Ik heb uk laatst ook ondersteboven uit de speelgoedmand gevist, erg komisch! (al dacht zij er anders over)

Michigan leuk dat het zwemmen zo goed beviel! Ga jij ook nog zwemmen met uk of is dat echt een papa-dochter ding? Mooie vakantiefoto`s zag ik voorbij komen, wat wordt ze al groot.

Vera ook al boventandjes die doorkomen...........gaat hard zeg! En wat een prachtige foto`s zag ik van je meisje. Mooie foto`s ook van jullie samen.

Mamadeb jammer dat je niet op de meeting bent! Maar dat is natuurlijk helemaal je eigen keuze. Wat zielig zeg dat je ukje zo ziek was gelukkig gaat het nu goed.

MissC fijn dat je nu wat vaker buiten bent! Ik vond het ook erg naar dat ik in het begin zoveel binnen moest zijn......De muren kwamen echt op me af en een wandeling naar de supermarkt was dan al een hele opluchting.

Mimpje ben benieuwd naar jullie nieuwe keuken! Hoe gaat het met ukje nu hij vast voedsel krijgt? Leuke foto`s van een oranje mimpjeboy!

Hier gaat alles zn gangetje! Dochterlief is echt zoveel aan het leren. Ze kan de koe en schaap nadoen, wijst waar ze maar is de lampen aan het kijkt ons dan vragend aan (en dan moeten wij zeggen of hij aan of uit is) en ze zegt mama tegen papa en andersom, erg grappig! Ze heeft ontdekt dat stoelen kunnen schuiven en dat het heel leuk is om alle dvd`s uit de kast te trekken. Ze kan tegenwoordig nee zeggen en dan met haar wijsvingertje erbij, erg schattig! Dus als wij zeggen: `` nee, dat mag niet''! Dat gaat haar wijsvingertje al de lucht in!

Meiden fijne zondag nog!
Vera, wat vervelend dat je weer zo'n hoofdpijn hebt! Is het iets hormonaals, of stress-gerelateerd? Of geen van beide? Wat een gepuzzel steeds he, met die voedingsschema's! Ik ben erg blij dat jij en Teddy een ruime maand op mij 'voor' lopen, kan ik steeds een beetje bij jullie af kijken. Maar het betekent dus ook dat ik je helaas niet kan helpen.

Leuk Jobje, een piano! Speel je zelf ook? Wij hebben ook een piano, en Mich-man speelt gitaar. Ik zou het leuk vinden Mich-mini enige muzikaliteit mee te geven, maar goed, dat laat zich niet helemaal vormen natuurlijk

Teddy, duidelijk, het vervangen van de fles door de boterham. Blijft toch typisch dat jij van het CB gewoon een schema mee krijgt en dat ik hoor 'ach ja, probeer maar eens wat'. Maar het klinkt logisch in elk geval. Enne, HOERA voor kruipende mini! Wat super! Alweer een mijlpaal, helemaal leuk. Nu is niks in huis meer veilig!!

En dan jubel ik nog even door voor OGG-mini. Wat gaaaaf zeg, dat mini mama zegt! Wat moet je dan glimmen zeg Ik zit nog in de fase dat ik het mama-brabbelen nog helemaal leuk vind, maar dit lijkt me wel echt helemaal een smelt-moment!

Rossia, half 9, fijn, dat scheelt stressen! Ik hoop op mooie foto's op de mail!! Ik was niet mee met het zwemmen, is echt iets voor mini met papa. Al moet ik zeggen dat ik wel erg jaloers ben... in het zwembad hebben ze in het weekend een speciaal uurtje 'vrij' voor ouders met baby's in het therapiebad, dus ik denk dat we dat binnenkort ook maar eens gaan doen. Vond het zwemmen op vakantie al zo leuk, maar daar was het water best koud dus waren we er altijd maar tamelijk kort in met uk.

MissC, sorry, geen inbakertips. Dus ik volsta even met een hele dikke welgemeende . Lastig toch he, kan het soms zijn, die eerste periode. Het wordt écht makkelijker! Maar aan die woorden heb je nu even niks. Probeer je er zoveel mogelijk aan over te geven en je er niet tegen te verzetten. Klinkt zo voor de hand liggend maar het scheelt echt.

Angel, wat gezellig om je weer zo uitgebreid te lezen! Lekkere roman Een lekkere billenschuiverd dus thuis? Volgens mij had jij het als 1 van de enigen goed gegokt bij mij (meisje), ik ben benieuwd of je bij Rossia ook weer gelijk krijgt! Wat schattig dat mini al zo goed dat wijsvingertje weet.... Heerlijk om alvast zo'n spiegel voor te krijgen zeker he?!

Mini heeft gisteravond voor het eerst geen avondvoeding BV meer gekregen. Zooooooo stuwing!!! Ik heb vannacht echt enorm last van mijn borsten gehad en uiteindelijk om 5 uur de ergste druk er van af gekolfd. Wat was ik blij om haar vanmorgen aan te leggen. Hopelijk gaat het vannacht iets beter.

Goed, lekker So you think... kijken. Fijne avond allemaal!
Hoi meiden!

Druk druk druk weekend gehad, maar wel leuk. Even een snelle zwaai voor iedereen, een voor iedereen met hoofdpijn. Een applausje voor alle knappe kids.

Angel, ons "schema" ziet er als volgt uit:

7.30 of 8.00: pap 240ml water +6 scheppen melk en 6 scheppen pap (meer past niet in de fles )

9.30: fruit. Hele banaan of 1 peer met 1 kiwi ofzo met water

10.15 slapen

12.30: 2 boterhammen met bekertje karnemelk

14.30 slapen

16.00 liga of rijstewafel of soepstengel met diksap

18.00 / 18.30: warm eten. Circa 250ml geprakt en 100 ml yoghurt

19.30: bekertje karnemelk

Hij doet het heel goed op een "strak" schema maar kan met name 's middags wat betreft slaap ook wel later slapen. 's Ochtends wijk ik er niet vanaf omdat hij dan ook heel goed en best lang slaapt (voor zijn doen).

Nu huilt hij, moet er echt even heen.
Michigan, ai, die stuwing is niet fijn! En als je 's nachts druk gaat kolven dan is de stuwing echt heel erg. Kijken hoe het vannacht gaat. Wij krijgen ook geen schema van het cb. Ook zelf kijken wat je wilt en ze geven daarbij wat tips.

Teddy, wat goed dat mini kan kruipen! Hoera! Lekker avondje met meezingers gehad? Helemaal los

Missc, uk heeft met het inbakeren eigenlijk nooit echt heel erg meer gehuild. Hij werd er meteen rustig van en sliep als een roosje. Misschien vindt mini het toch niet zo fijn. Geen idee hoe lang je er dan mee door moet gaan. Wel je gevoel volgen hoor. Als je twijfels hebt bij het inbakeren en denkt dat het voor haar niet fijn is dan moet je misschien overwegen om haar weer in haar slaapzakje te leggen. Inbakeren werkt niet bij alle kindjes.

Angel, mini is dus al heel erg bezig met "praten" en wijzen enzo. Echt leuk. Ze is ook al bijna jarig. Pffff, waar blijft zo'n jaar?

OGG, mamaaaaa wat schattig he? Hier wordt ook gespeeld met woorden. Bah, bah, ja, ka, lala, mama, papa en dan herhaalt hij het. Echt leuk. Klap eens in de handjes is hier ook een hit, en ook met de handjes op zijn hoofd. Nog ruim een maand te gaan voor de hieperdepiep hoera .

Vera, hoe is het nu met de hoofdpijn? Balen dat je er deze week zoveel last van hebt.

Jobje, wat cool dat jullie allebei piano kunnen spelen. Lijkt me ook geweldig. Muziek maken met de kleintjes. Ik zag ook op angels hyve een leuk filmpje staan met mini en de gitaar. Helemaal gaaf!

Leuk dat iedereen weer zwanger is. Vera, ik heb ook geen idee wie de vader van jou kind is. Nooooit van gehoord.

Gister bij I*EA een loopkar gekocht voor uk. Hij vindt het super. Ook de stapelbakjes waar iemand het net over had. Die zijn ook een hit. Stapelen, in elkaar, of door de kamer rollen want ze maken dan rondjes. Is ook leuk....... . De loopkar gaat hij echt achter lopen de kamer door. Als hij tegen de muur botst snapt hij nu ook al dat hij hem moet draaien en dat hij dan weer terug kan lopen. Slimme ding.

Ik ga zo lekker mijn bedje op zoeken. Ben moe

Trusten alvast!
sjonge meiden hier ook al van die hele verhalen

ga even kort reageren want wil graag mijn bedje in:

OGG wat ontzettend leuk dat mini mama zegt. Lijkt me zo bijzonder als je dat voor het eerst hoort.

missc, wat sneu dat mini toch nog zo onrustig is ondanks het inbakeren. heb hierin eigenlijk geen advies voor je. sorry...

michiga hopelijk is de stuwing van korte duur. wel raar trowuens dat er zoveel verschil zit tussen de verschillende cb's. Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het cb hier., Ze geven overal uitgebreid antwoord op en denken met me mee.

sorry ben echt alles kwijt na het doorlezen van de mail en de berichten hier.

dan maar over mezelf: gisteravond was erg gezellig. leuk feestje, met lekker foute muziek. Daar hou ik wel van zo af en toe. vanmorgen mini weer opgehaald bij opa en oma. Ze had niet al te best geslapen. Ze heeft toch moeite met slapen in een ander bedje. Als ze er vaker slaapt dan gaat het misschien wel beter. Bij mij schoonmoeder slaapt ze heerlijk in haar bedje omdat ze daar natuurlijk elke week komt. Vandaag naar batavia stad geweest. Viel me een beetje tegen eigenlijk. Vond het rommelig en erg oude collectie. heb wel een broek gescoord voor 3,50! en een trui... das alles. had de hele achterbank van de auto leeggehaald voor alle tassen,m maar het was niet nodig... naja goeie reden om volgende week maar eens richting apeldoorn te gaan.

nu ga ik naar bed, ben erg moe van het drukke weekend.

Rossia, heel veel succes morgen. Laat snel weten hoe het met seabert is en of er iets tussen z'n beentjes hangt ja of nee.
Rossia succes vandaag! Ik hoop op positief nieuws en ben ontzettend benieuwd naar jullie jongetje

Kom later weer terug, mini wil een beetje aandacht.
Rossia heel veel plezier bij de echo. Ik wens jullie veel kijkplezier naar jullie meisje . Ellein bedankt voor je schema. Ga ook maar karnemelk proberen.
Rossia, hoe was het?????????? Ik duim voor een mooie echo en voor een piemeltje ???????

Meiden, goedemorgen!

Teddy, heerlijk zo'n fout swingavondje
en???

*drukt nogmaals op f5*
*en nog een keer*
Meiden, update op de mail ivm herkenbaarheid.... Niets ernstigs hoor!
Hoi meiden,

allemaal ook zo genoten van het mooie weer?

Angel, dit is sinds deze week onze schema (van het bureau mochten we de middagfles laten vervallen jeej!!)

ochtend: papfles 6 schepjes

tussendoor: fruit en een koekje

12.00 uur 1 a 2 broodjes met water

middag: nog een keer fruit of een koekje/ bakje yoghurt

avond: mee eten met ons

en ieder kindje is anders, wij hebben ook gekeken wat het beste werkt bij onze uk.

Rossia, ik ga snel ff kijken op de mail

alle meiden zwaai!!!!
OGG wat super, de eerste woordjes.. wees maar heel trots

iedereen een leuke dag gehad?

mimpje ben je al aan het genieten van je nieuwe keuken? hoe gaat het met mini?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven