2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
rossia foto!

gorgi klossen kun je halen bij de thuiszorgwinkel. is gratis. tenminste hier wel. zit in elke stad wel ergens. officieel moeten ze vanaf 37 weken onder je bed. vanaf dan mag je thuis bevallen. babyvoeding had ik niet in huis. Je kan het altijd halen bij de huisartsenpost als het avond of zondag is en anders haal je het bij de supermarkt of de drogist. De eerste uren na de bevalling heeft je kleintje nog genoeg reserves om met kleine beetjes of zelfs geen drinken door te komen. je kan snel genoeg wat halen. Maar als je er prettig bij voelt kun je altijd een beetje in huis halen. Dan zou ik hypoallergene halen. Deze sluit het beste aan op de bv.

gaat snel nu ineend he? leuk dat jullie uit de namen zijn. ben benieuwd.

jobje. misschien inderdaad wel prettig om even met jobman erover te hebben. hoeft niet zo heel serieus misschien, maar ja kan het eens ter sprake brengen brengen van: goh, had het wel fijn gevonden als je een beetje voor me opgekomen was. voor jou klonkt het misschien wel grappig en zo was het misschien ook bedoeld, maar voor mij kwam het anders over. en juist omdat ik me nog niet helemaal de oude voel, had ik van jou wel een beetje back-up verwacht. Wil je daar een volgende keer een beetje rekening mee houden. zoiets?

fijn dat ze lekker in haar bedje heeft geslapen op het kdv.

mimpje hoe is het met mini nu?

en michigan hoe gaat het bij jou?

floortje sterkte morgen.

ik heb zo gelachen toen ik mini kwam ophalen bij het kdv vanmiddag. Er is een turkse leidster daar en die had vandaag een hoofddoekje om met van die balletjes eraan. en mini zat er continu aan te trekken en stopte ze in haar mond. Steeds haar vingertjes er tegen aan zodat ze gingen bewegen. En een grijns van oor tot oor. We hebben ook de foto's gekregen die de fotograaf heeft gemaakt. ga er wel een paar bestellen, ze staat er leuk op.
Teddy, heb net even snel wat foto's gemaakt. Ze staan op de mail.

Super grappig dat mini zo gefacineerd was door de balletjes aan het hoofddoekje. Kon de leidster er ook om lachen??
Ha meiden!

Ben ik weer even! Het gaat hier weer een stuk beter. Eindelijk!!! Meisje spuugt niet meer, diarree is over, geen koorts meer, overdag is ze weer helemaal vrolijk! Alleen onze nachtrust hebben we nog niet helemaal terug. Maar ik vraag me af of dat met haar gezondheid te maken heeft, volgens mij is dat meer te wijten aan een sprongetje. Gaat wel weer over! Ben helemaal blij met mijn lachebekje, hartveroverend zoals ze hier rondkruipt.

Weekend bij opa en oma was erg leuk, al was het slapen drama. Mevrouw vond het vreemde bedje helemaal niks. Maar: een lach naar opa! En daar was het uiteindelijk allemaal om te doen

Zelf heerlijk geld in de economie gepompt dit weekend, flink geshopt. Vooral voor mezelf, maar ook een paar leuke shirts voor uk. We zitten weer lekker in de kleren!

Uk heeft een nieuw grapje waar zij en wij ook erg om moeten lachen - al zullen we daar ooit nog wel van terug komen . Als we aan tafel zitten gaan Michman en ik met 2 handen plat op tafel slaan en dan gaat ze meteen mee. En lachen erbij!! Zit ze in haar stoel te genieten van het lawaai van die 6 handen op de tafel. En ja, dan smelt ik natuurlijk weer!!

Goed, nu ga ik bijlezen vanaf blz 103 en ondertussen kijken naar BNTM. Tot later!
Hey meiden,

Even een zwaai en een knuffel voor jullie allemaal. Ik ben bekaf, misselijk, buikpijn en overal spierpijn. Ik moest werken vandaag en mini is nog steeds niet lekker. Hij is onwijs aan de diaree t zat tot achter zijn oren en net weigerde hij zijn fles.

Kijk het vannacht even aan en anders bel ik morgen de huisarts.

Ohja mijn NOD gaat een WOD worden geloof ik....manlief kwam met moeite de trap op...

Nu op de bank met thee en BNTM.

Liefs
michigan wat fijn voor je! heerlijk om weer zo te genieten.

Het slaan op tafel is hier ook nog steeds een hit. Ze kan het nu ook op commando. Mini doe eens patse patse en dan slaat ze met beide hadnen op de tafel. hihi

mimpje
Oh Michigan, wat een goed nieuws. Ziektekiemen de deur uit en weer genieten van een vrolijke mini-mich!! Lekker geshopt en gelachen naar opa kan niet beter.

Mimpje, nu jij aan de beurt dus. Lekker op tijd naar bed en rustig aan hoor ! Hou het allemaal maar goed in de gaten.
Ik heb bijgelezen, maar ik kan niet op alles reageren. Jullie hebben zoveel afgekletst de afgelopen dagen! Ik ga even kijken wat ik nog kan herinneren:

Mimpje, wat een ellende met de badkamer. En dan een rigoreuze beslissing, gewoon een nieuwe badkamer! Waarom niet? Wel leuk, alles helemaal naar je zin maken.

Jammer dat het deze maand toch een WOD wordt. Of denk je dat hij nog een opleving krijgt?

Floor, bij jou juist wel gelukt! You go girl! En ik moest wel lachen om je egeltjesverhaal, hihi. Blijken die beesten gewoon enorm luidruchtig te zijn!

Missc, vervelend dat jullie mini zoveel spierspanning heeft en dat er bij de CB geen actie ondernomen is. Misschien kun je het volgende keer aangeven?

Alweer over 3 weken aan het werk. Wat vliegt de tijd!

Ellein, onze mini heeft al 2 ondertandjes. Nu komen de boventandjes door. Wij hebben trouwens wel een buggy, hadden we voor de vliegreis gekocht. Lijkt me wel handig straks op de fiets. Op dit moment gebruiken we hem niet.

Ik kan me helemaal voorstellen dat je een beetje emo wordt rond deze tijd. Ik denk ook steeds meer aan een jaar geleden. Ben benieuwd hoe de verjaardag van mini-Ellein verloopt!

Jobje, goed te horen dat het iets beter lijkt te gaan op het kdv. En wat een rotopmerkingen van je schoonmama. Ik ben ook niet zo adrem als ik zou willen zijn. Achteraf weet ik altijd precies wat ik had willen zeggen. Ik zou ook even rustig aan Jobman uitleggen dat je in vervolg iets meer steun verwacht.

OGG, lekker uitgewaaid vandaag? Ik ben jaloers! Zo lekker om er even uit te zijn! En de misselijkheid begint dus al te komen. Balen, maar ja, voor het goede doel!

Gorgi, 31 weken alweer. Wow! Wat leuk dat het kamertje al vorm begint te krijgen. Als de wand niet op tijd komt dan kun je altijd nog een kamerscherm kopen. Die klossen kun je inderdaad bij de thuiszorg halen (of in mijn geval laten bezorgen), bij mij wist de vlk het telefoonnummer. Het bed moet ook omhoog voor de kraamzorg, zodat ze niet teveel hoeft te bukken.

Michigan, wat goed dat mini zich weer beter voelt! Dat is een pak van je hart he?

Ehm.... weet even niet meer wat er nog meer gebeurd is. Ik ga even dit posten en dan even bijkletsen over hier.
Hier op zich alles goed. Mini heeft totaal geen moeite met de wintertijd. Ze heeft zich gelijk aangepast. Er zit nu wel een enorme rode korst op haar neus. Geen gezicht. Wat moeten mensen wel denken?

Onze meid heeft ook humor. Ze vindt het geef-neem spelletje nu heel leuk. Alleen soms trekt ze gauw het speeltje weg als ik het wil aanpakken. En dan ligt ze in een deuk. En ik ook. Verder gaat ze nu steeds vaker op haar knietjes zitten en van daaruit probeert ze te gaan staan. Jaja, kleine meisjes worden groot.

Er is alleen wel nog steeds een probleem met melk. Ze drinkt overdag het liefst geen melk en 's avonds wordt het ook steeds minder. Hoe is dat bij jullie gegaan? Hoeveel gaven jullie nog na 9-9.5 maand?
Van 103 t/m 109:

MissC, herkenbaar wat je schrijft over de 'sterke' nek van je mini. Wij hadden toen precies hetzelfde, ook het idee dat mini zo enorm sterk was, terwijl later bleek dat het voor haar gewoon niet lekker was om zich op haar buik te ontspannen. Ik hoop dat de osteopaat snel effect heeft! En de inbakerzak van Mimpje natuurlijk!

Teddy, jij gaat als onze personal shopper optreden? Leuk, ik doe ook mee! Iemand anders mag mij wel eens vertellen wat ik beter wel, of juist niet kan doen, ik vind dat zelf erg lastig. Dus Vera, ik geef je een hand! Maarre, mocht je eens uitgebreid willen shoppen zonder dat Teddy mee kan, dan zou je eigenlijk eens naar Rinsma moeten in Gorredijk. Google maar eens. Heeeele grote dames-mode-zaak, met aparte schoenenafdeling en feestmode afdeling, met heel veel uiteenlopende merken. En met gratis 'personal shoppers'. Dat laatste heb ik er nog nooit gedaan maar de verkoopsters in de winkel geven ook eerlijk en goed advies. Je moet er wel een stukje voor rijden

Teddy, een kamer leeggehaald? Is dat al met het oog op Teddy-mini 2? Als je snel weer zwanger bent, ga je dan eigenlijk een tweede babykamer aanschaffen of gaat mini dan al naar een nieuwe kamer en gaan deze babyspullen in de hergebruik?

Rossia, zag op de mail de foto van het behang. Ziet er echt heel leuk uit! Wordt vast heel echt nu plotseling, of niet soms? Ik vond zelf ca. 26 weken ook wel weer een mijlpaal, uk moet natuurlijk nog zo lang mogelijk blijven zitten en groeien maar ze is al wel voor een groot deel 'klaar' nu!

Ellein, ik lees een boel voorpret voor de grote dag later deze week. Wat bijzonder.... klinkt alsof jullie een leuke dag gepland hebben! Heel leuk, dat je alles weer zo aan het herbeleven bent. Dat wordt toch wel weer een fotoreportage he?!? Haha, jullie vissenkomwijnglazen, klonk alsof jullie een gezellige avond hadden

Oh Jobje, wat naar, een kindje met hersenvliesontsteking. Echt schrikken is dat! Mijn buurmeisje heeft/had het inderdaad ook. Ze is nog steeds heel ziek maar het is niet kritiek meer. Heb je er vandaag nog iets over gehoord op het kdv?

Hmm Mimpje, ik zie dat het voor het weekend nog niet goed ging met de knie van Mimpman. Ik hoop later te lezen dat hij wel weer is opgeknapt. Wat een horrorverhaal trouwens over je badkamer! Oh, zie nu dat jullie een nieuwe gaan aanschaffen. Cool! Maar wel weer verbouwingsrommel.... Klinkt gezellig trouwens, jij onder de douche, hij in de tub! He bah, bij jullie is het maag/darmvirus dus ook losgebarsten! Heel herkenbaar, de spuugtaferelen die je beschrijft en het niet willen eten/drinken. Goed opletten maar of uk wel alert blijft, dat is het belangrijkste. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat!

Floortje, goed dat het gelukt is Floorman te verleiden! Nu duimen dat het een luckyshot was Ben benieuwd hoe het bij je vriendin was. Erg goede suggesties las ik op de mail. Waarschijnlijk ben ik veel te laat, maar ik wilde je daarnaast nog adviseren een lekkere ovenschotel ofzo te maken (de vega lasagne!) die ze in de vriezer zouden kunnen doen voor een moeilijk moment.

OGG, héél veel plezier op dat supereiland. Vergeet niet bij de Walvis in West te gaan zitten, echt een wereldplek! En geniet lekker van OGG-mini daar, dat gaat vast lukken.

Dit even posten, moet nu telefonische hulplijn spelen dus weet niet of ik nog terug kom. Tot later, en anders slaap lekker en tot morgen!
Gute Morgen!!

Iedereen nog op 1 oor??

OGG, ik hoop wel dat je de video hebt ingesteld voor GA? Weer een aflevering die je niet wilt missen.

Vera, ah gossie, die mooie rode korst op haar neusje. Ah joh, die valt er vanzelf weer vanaf en dan is het vergeven en vergeten. Mijn vriendinnetje heeft een kindje van 10 maanden en die krijgt alleen s'morgens en s'avonds nog melk. Leuk dat geef en neem spelletje. Heb je al het plakkertje geprobeerd?

Michigan, mooie roman weer. Gaat het nog steeds goed in de ziekenboeg? Iedereen weer helemaal gezond of pruttelen jullie nog een beetje na. Het wordt nu inderdaad echt echt! Ik las op internet dat 26 weken een behoorlijke mijlpaal is, omdat het kindje het dan zou kunnen overleven als het geboren zou worden, maar voorlopig zit ze nog goed hoor.
Teddy, wanneer vertrek jij richting T? En wanneer moeten we eigenlijk de centjes betalen voor de meeting. Doen we dat ter plaatse of moest je dat vooruit betalen?
Goedemorgen meiden!

Hier een relatief vroege vogel (al boodschappen gedaan, wasje aangezet), ondanks mini's gespook gisteravond. Ben wel 1,5 uur beziggeweest om d'r duidelijk te maken dat het bedtijd was. Ze is zo bezig met haar stem te ontdekken dat ze in de wieg gewoon doorging met geluidjes maken, maar het eindigde wel steeds met huilen totdat wij het licht weer aandeden.

Michigan, wat heerlijk dat jullie je vrolijk meisje weer terug hebben! Is toch maar niets he, dat getob met de gezondheid van de ukkies. Heeft jullie dochter veel baat gehad bij de ostheopaat?

Grappig Teddy, dat mini zo gecharmeerd is van het hoofddoekje van de kdv-leidster!

OGG, klinkt goed: warme chocolademelk!

Arme Mimpje, nu ben jij dus aan de beurt! En manlief nog steeds gehandicapt dus? Komt t allemaal op jouw aan nu? Neem je rust hoor, en je wel ziekmelden als het echt niet gaat he!? Dikke van mij!

Rossia, fijn dat je nu weet wanneer je kan beginnen! Inderdaad wat laat, maar je redt het wel hoor voor je UD! Even op de mail je behangetje bewonderen..

Gorgi, de klossen hebben wij ook bij de thuiszorgwinkel gehaald, maar ze bleken er niet onder te kunnen.. Maar goed ook, want uiteindelijk toch niet nodig gehad ivm ziekenhuisverblijf.. Leuk dat jullie nu ook een meisjesnaam hebben, ben enorm benieuwd. Het gaat nu voor jou ook snel he!?

Jobje, ik heb eigenlijk best wel weer zin om aan het werk te gaan. Zeker omdat ik zo rustig aan kan starten, niet meteen volle bak er tegenaan hoef. Zie wel op tegen mini naar kdv brengen, maar dat zal wel wennen..

Vera, wat lekker dat de wintertijd geen problemen oplevert voor het ritme van mini. En wat leuk zeg als je grapjes kunt maken met je kind.. Die interactie met je kind is toch wel een van de mooiste kanten van het moederschap vind ik!

Maki, spannend hoor, nu gaat het dus echt in gang worden gezet!

Ellein, vandaag weer hard aan het werk?

Goed, meisje ligt in de box en wil nu echt mijn aandacht.. fijne dag allemaal!!!
Missc, hihi geluidjes ontdekken, maar daarna ervan schrikken en het op het krijsen zetten. Misschien moet ze nog leren dat ze haar stemgeluid ook kan regelen ! Wel minder dat jullie daardoor een wat mindere nacht heeft gehad.

Is er iemand van jullie die in de eerste 2 weken van het verlof nog een weekend weg zijn geweest? Ik twijfel of ik begin januari nog even met Rossiaman een weekendje T. pak....

Waar is iedereen???
zo de hele ochtend en halve middag aan het fotograferen geweest. ga nu ff bijlezen...
michigan, het leeghalen van de kamer was nog niet met oog op mini 2. Uiteindelijk zal het wel zijn/haar kamertje worden, mocht het zover zijn hoor. Het was eigenlijk nog steeds een rommelkamer. Voor was, logees, winterkleding dat soort dingen. Nu hebben we de 2e verdieping omgetoverd tot opberg/logeer verdieping en hebben we de slaapbank en de kledingkast die er stond naar boven verhuisd. Daar wordt nu een kastenwand gemaakt, zodat we echt kunnen gaan opruimen ipv steeds spullen te verplaatsen.

Hoe we het met de spullen gaan doen weet ik eigenlijk nog niet. Denk dat we voor mini2 gewoon een nieuw kamertje maken. De kamer van mini blijft zoals hij is. Tot nu toe. Voor het zelfde geldt duurt het heel lang en is mini tegen die tijd toe aan een nieuw bedje.

Rossia, we kunnen ter plaatse betalen voor de meeting.

We gaan donderdag naar T. heb er zin. nu maar hopen dat het weer meewerkt

Ik zou het gewoon doen hoor, nog even er tussenuit saampjes. gezellig toch?

Missc, leuk he die geluidjes? wordt steeds meer. kon er ook heel vaak gewoon naar liggen luisteren. Als ze daarna beginnen met huilen is natuurlijk minder.

Morgen moet ik 9.00 al in noord limburg zijn voor fotografie. sjonge...dat wordt vroeg opstaan.
Teddy, dat is vroeg, om 9 uur in N-Limburg, zeker vanaf waar jij woont. Wat heb je gefotografeerd vandaag?

Mimpje, voel je je nog steeds ziek? Niet gaan werken hoor als je je ziek voelt, rust goed uit, zover dat kan.

Rossia, ik ben toen ik 36 weken was naar Bergen aan Zee geweest. Een eiland durfden we niet aan, want dan ben je niet zo snel terug of moet je met de helikopter, ook wel leuk om eens mee te maken natuurlijk, haha.

Maar het scheelde natuurlijk dat ik perse in het zkh moest bevallen, vk's zijn denk ik ook wel op een eiland te vinden. Maar het is aan jou of je het risico durft te nemen.

Teddy, hoeveel kamers hebben jullie eigenlijk? Klinkt als een groot huis.

Missc, goed hoor zo vroeg al zo actief! Ik zit nu te forummen terwijl ik eigenlijk moet schoonmaken, ga zo maar beginnen, want nu slaapt mini.

Leuk he, die geluidjes, lijkt of ze al hele gesprekken voeren met zichzelf.

Oh, chips, ze wordt wakker, heeft denk ik honger...

Kom later nog terug.
Teddy, lekker op pad geweest? Zijn dat foto's voor een opdracht voor je werk? Of ben je hobby herfst aan het fotograferen?? Morgen dus ook weer vroeg op! Dat wordt een lange rit!!!

Jobje, mini weer te eten gegeven? Druk aan het werk vandaag? Weet niet of dat nou de juiste reden is voor een helicoptervlucht. Mijn moeder is zo een keer van de skipiste afgehaald en tja een hele andere ervaring
Rossia, lijkt me een aparte ervaring ja...

Yep, mini heeft haar flesje weer leeg en ligt in de box te spelen.

Ben niet aan het werk vandaag, heb altijd op dinsdag en donderdag mamadag.

Michigan, wat fijn dat jullie meisje weer zo vrolijk is, dat maakt het toch wel een stuk leuker allemaal.

Ik heb nog niet gevraag op het kdv hoe het met dat meisje gaat, weet wel dat ze nog in het zkh ligt. Zal ik morgen eens doen. Gelukkig is het bij je buurmeisje niet meer kritiek. Hoe oud is ze?

Vera, wat leuk dat geef- en neemspelletje. Klinkt echt leuk.

Wat dat betreft lijkt het me alleen maar leuker worden hoe ouder je kindje wordt, omdat je steeds meer interactie krijgt.

Maki, wat gaaf dat jullie nu echt naar huizen gaan kijken. Nemen jullie een makelaar om een huis aan te kopen en ook om te verkopen?

OGG, hoe is het met de misselijkheid?

Nou, nu ga ik echt schoonmaken voordat mini weer mijn aandacht vraagt. Bleh, geen zin...
rossia ik ben voor mijn werk aan het fotograferen. Wel leuke opdracht hoor. Vandaag 3 modellen en morgen nog 2 mooie mannen. jammie. in pak en overall. niet verkeerd.

Jobje ons huis heeft op de 1e verdieping 3 slaapkamers en op de 2e verdieping nog 2 groten en een berging. We kunnen nog wel ff uitbreiden dus.
2 mooie mannen!! Dat klinkt goed! Kan ik je niet komen vergezellen? Dan kleed ik ze wel om van het pak naar de overall of andersom

Jobje, sop ze!
ik had vandaag ook al 2 leuke mannen en een dame. lucky me!

niet schrikken van mijn avatar hoor. is in kader van halloween
Hahaha, Teddy, hij is leuk! Is er weer een verkiezing voor beste halloween avatar? Dan ga ik op je stemmen hoor.

Inderdaad lucky you!
jep zie de blog van gisteren. vanaf zaterdag kan er gestemd worden.
Nou, ben weer even uitgepoetst. Stofzuigen mag Jobman doen op z'n papadag.

Teddy, gave avatar! Zelf gephotoshopt?

Ik ga zeker op je stemmen als je me er zaterdag nog even aan helpt herinneren.

Gaaf dat je ook fotografeert. Die foto's mag je zeker niet op de mail zetten of wel? Ben wel benieuwd naar die mannen, haha.

Nou vanavond weer sporten, hoop er wel een paar grammetjes af te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven