2010 - Stoppen met anticonceptie - Deel 2!

15-06-2010 15:09 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier praten we verder!

- Vervolg van Stoppen met anticonceptie in 2010 -

Er is maar 1 regel hier; Ben je al een tijdje niet geweest wordt je uit de tabel gehaald, dus laat even weten als je op vakantie gaat o.i.d. dan schrijf ik dat erbij in de tabel.

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel willen jullie dat dan vet drukken in jullie tekst? Bij bijzonderheden kunnen afspraken, bijv. echo's, afspraken bij vk en trouwerijen etc. vermeld worden.

"De nog niet zwangeren onder ons"

NaamLftWann. voor 't echieNODBijzonderhedenMarloes8426Januari 201021 Oktober uitslag onderzoekThir10senses23Januari 2010Even in de rust modus...Komt als ze er weer klaar voor isTroela7832Januari 20103 NovemberMaedl28Februari 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010MMRaarmaarwaar33April 2010Chocolat_Lover26Juni 201028 OktoberJuffertje2228Juni 2010Fransoise32Augustus 201030 Oktober

"De zwangeren onder ons!"

NaamLftWann. voor 't echieNOD/ ZwangerWanneer uitgerekendBijzonderhedenAngie21xx26Maart 201022 December 2010Teepje29Januari 2010

It's a BOY17 Januari 2011Lazuurtje27April 201019 Januari 2011Marill27Mei 20105 Februari 2011Joda32April 20106 Maart 2011Emytje29Maart 201020 Maart 20111 November 20 wkn echoMeike198129April 20108 Mei 2011Lily30 - 2e kindje[/fgcolor]30Maart 20108 April 2011Nelleke426Maart 2010Juni 201121 Oktober echo

@meike: heb het even ngevraagd bij manlief maar wat betreft ouderschapsverlof is het zo:

Werknemers hebben recht op Ouderschapsverlof als zij zorgen voor een kind jonger dan 8 jaar. Zij moeten dan minimaal 1 jaar bij een werkgever in dienst zijn. Hoe lang het verlof duurt, hangt af van het aantal uur dat een werknemer werkt. De verlofuren worden niet uitbetaald. Het is mogelijk dat in een cao of in aanvullende arbeidsvoorwaarden hierover andere afspraken staan.

Gevolgen van ouderschapsverlof voor uw inkomen

Het opnemen van ouderschapsverlof kan ook gevolgen hebben voor de hoogte van de eventuele toeslagen die u van de Belastingdienst ontvangt. Hoeveel kinderopvangtoeslag, zorgtoeslag en huurtoeslag u krijgt, is namelijk afhankelijk van de hoogte van uw inkomen. U geeft de verandering van uw inkomen door aan de Belastingdienst.

Met ouderschapsverlof onder sociaal minimum

Als u alleenstaande ouder bent en ouderschapsverlof opneemt, kunt u onder het sociaal minimum uitkomen. U kunt dan aanvullende bijstand krijgen. Hiervoor moet u wel voldoen aan bepaalde voorwaarden. Mogelijk hoeft u niet te solliciteren. Bij uw gemeente kunt u hierover meer informatie krijgen.

Volgens manlief kun je ook het bedrag wat je minder gaat verdienen door het opnemen van ouderschapsverlof bij de belastingopgave indienen als aftrekpost.

Zie verder:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... hapsverlof
Eerst nieuws over mijn bezoek aan de VK: alles was goed! Een hele opluchting weer om het hartje te horen. Stom eigenlijk, dat ik me er zo druk over maak elke keer. Maar nu denk ik weer dat ik nu echt alleen nog maar ga genieten. Zal je zien dat ik me straks rond de 20-weken echo weer druk ga maken of het allemaal wel goed is enzo. Ach, het blijft natuurlijk spannend! Mijn bloeddruk was goed, zelfs aan de lage kant, maar dat is alleen maar prima, en minder gevaarlijk dan te hoog (Ik moest alleen maar wel gaan zitten in een volle tram, en als er geen plek was, moest ik maar vragen of ik mocht zitten en erbij zeggen dat ik zwanger ben ;) )

Verder was eigenlijk alles goed. Gek dat zo'n VK de handen op je buik legt en dan meteen constateert dat het goed groeit, terwijl mijn buik voor mijn gevoel nog slechts bestaat uit vet.....

Voor de tabel: volgende controle VK 23/8, 20-weken echo 3-9

Die ouderschapsverlofregeling is per CAO geregeld. Sommige werkgevers vergoeden 50%, anderen 75%, en sommigen ook niets. Ikzelf ben ambtenaar, en krijg 50%. Nadeel van de regeling is dat er nogal een vrijheid is voor de werkgever om aanvullende voorwaarden te stellen. Ze zijn er bij mij bv niet zo happig op dat ik het heel verspreid op wil nemen, omdat ze die uren moeilijk kunnen vervangen. Als ze echt willen, kunnen ze je verzoek dan toch weigeren, in die zin is het toch een wankel recht vind ik.

Ben verder eigenlijk heel moe, want ben net ook banen wezen zwemmen. Ik ga dus lekker naar bed nu! Morgen hebben man en ik baby-shop dag. We gaan eerst een rondleiding doen bij de Kinderdagverblijven en daarna kijken voor meubeltjes, gezellig!
@teepje; wat fijn dat alles goed was! En leuk morgen zo'n baby-dag, geniet ervan!
goedemorgen allemaal. Ik ga met mijn werk op kamp. Hopelijk kom ik zaterdag pas terug, als ik eerder terug kom, dan voel ik me nog niet goed genoeg. Tot later.
Raar wat een lief dekentje!

Jammer dat je geen echo kreeg Joda, maar wel fijn dat je langer zwanger bent!

Marill leuk dat je een mooi kamertje via Marktplaats op de kop hebt weten te tikken! Heb je een foto? Kunnen we ff kijken!

Hahahha Juffer veel succes dit weekend

Joda wij gaan vanaf 13 aug op vakantie, 3 weken. Veel plezier op kamp!

Angie veel plezier bij je 20 weken echo, wat spannend vandaag!!

Thomassen hoe gaat het met je dieet? Kun je het een beetje volhouden?

Teepje fijn dat alles goed was. O geweldig zie het al voor me, mag ik daar misschien zitten, u ziet het dan misschien wel niet maar ik ben zwanger hoor

1. Straks als we hopelijk allemaal een kindje hebben, hoeveel dagen wil je dan gaan werken?

3 dagen

2. Mag ik vragen wat jullie per maand verdienen en wat je over denkt te houden..?

Nu 1750,- netto (werk nu 4 dagen), dan een heleboel minder

Gisteren zei een vriendin tegen mij, als jij later kinderen hebt kom ik oppassen hoor. (zomaar vanuit het niets we hadden het over elkaar helpen e.d. zeker niet over kinderen). Ik janken, ineens moest t er ff allemaal uit. Ze was zo blij dat ik t verteld had, was haar al opgevallen dat ik minder dronk,af en toe heel enthousiast de bob wil zijn en soms super onzeker was op sommige momenten. Dacht dat t met m'n relatie te maken had, gelukkig niet. Ben eigenlijk wel heel blij dat ik t nu aan iemand verteld heb.
@marloes: fijn dat je er met iemand over hebt kunnen praten, ik kan me voorstellen dat je best onzeker bent, je wilt het zo graag en dan is iedere maand extra wachten te lang!

@angie: ik ben zo benieuwd naar de echo vandaag! Succes ermee, ben je zenuwachtig?

@joda: ik hoop dat we je zaterdag pas weer zien, want dan gaat het goed met je!
Als de kleine er is wil ik graag 3 dagen gaan werken, 28 uur..

Salaris is dan denk ongeveer ¤ 1100, kan beter de baan van Meike nemen denk ik haha!

Nieuwe vraag; waar willen jullie straks bevallen?

Ik wil denk ik wel thuis als alles het toe laat.. Zeg ik nu hoor, maar wie weet hoe ik er volgend jaar over denk!

Hoe was je echo Angie?
Fijn dat je echo goed was Teepje!

@Angie jij moet nog sorry verkeerd gelezen! Succes vandaag dan..

@Marloes, wat fijn dat je het even hebt kunnen delen.. Lucht denk ik wel op! hoef je bij haar in ieder geval niet meer moeilijk te doen..
quote:Emytje schreef op 28 juli 2010 @ 08:48:

Nieuwe vraag; waar willen jullie straks bevallen? Thuis!

Dan had ik even een vraag aan de zwangeren onder ons... Tis nogal persoonlijk dus als je niet wilt antwoorden prima.

Als je een orgasme hebt, heb je dan kramp in je baarmoeder? Dit vraag ik omdat ik dat dus heb, maar ik nog steeds helemaal niks weet, misschien is het een zwangerschapskwaal...
jeetje Nelleke, wel vreemd dat je nog steeds niet ongesteld bent, al een nieuwe test gedaan? een ander merk mischien?

kramp in mijn baarmoeder? ehhh, moet ik eens op letten, weet ik eigenlijk niet, haha.

bevallen: in het ziekenhuis. Thuis bevallen doet hier niemand, en vinden ze ook gevaarlijk (was te verwachten he). :-)

Marloes, goed dat je het een vriendin hebt verteled. Ik vond het ook belangrijk dat mijn beste vriendinnen het weten, alleen kan ik dat gewoon niet.

succes en veel plezier Joda!

Teepje, fijn dat alles goed was en veel plezier met je baby dag vandaag.
Ik zeg nu ziekenhuis, maar misschien dat tegen die tijd een VK me wel weet te overtuigen dat alles thuis ook prima kan.

T ziekenhuis zit hier op 25 min rijden vandaan, dus zou t best prettig vinden van tevoren te weten dat ik daar mag bevallen. (snap wel dat ik me daar niet bij wee 1 al mag melden, maar toch). kan niet tegen onzekerheid, ben een control freak, daarom is zwanger worden ook een lastig proces voor mij, dat heb ik niet in de hand
Ik beval in het ziekenhuis. 80 % van alle bevallingen eindigt daar, dus ik begin daar gewoon. Mijn meneer vindt het , denk ik, ook fijn om alles schoon te houden thuis ;). Lekker schoon naar huis . Vind ik zelf ook een erg prettig idee!

Ik had toen ik zwanger was idd last met klaarkomen. Lukte niet echt en kreeg kramp in mijn onderbuik aan het begin. Nelleke nog steeds geen bloedtest?
Een zoon!
quote:juffertje22 schreef op 28 juli 2010 @ 10:05:

Ik had toen ik zwanger was idd last met klaarkomen. Lukte niet echt en kreeg kramp in mijn onderbuik aan het begin. Nelleke nog steeds geen bloedtest?Nee, ik zit eraan te denken om op dag 70 opnieuw te testen dat is aankomende dinsdag 3 augustus, en mocht deze dan weer niet positief zijn neem ik weer contact op met die vervangende ha en dan eis ik een bloedtest, want dat weekend ga ik op vakantie en ik wil daar gewoon van kunnen genieten.
Wilde de eerste keer in het ziekenhuis bevallen, heb me om laten praten om toch thuis te bevallen en moest toen uiteindelijk met 10 cm ontsluiting en persweeen alsnog in de spits naar het ziekenhuis omdat de bevalling niet vorderde, met andere woorden: ik kreeg hem er niet uit omdat mijn weeen niet krachtig genoeg waren. Dat doe ik dus nooit meer, volgende keer voor mij gewoon meteen met een cm of 6 naar het ziekenhuis......

Nelleke: je hebt gelijk! Eis een bloedtest, dit is echt niet normaal. Dikke kans dat je toh zwanger bent en anders is er toch wel iets geks aan de hand. 70 dagen overtijd, dat betekend gewoon een een cyclus van dik 12 weken! Na jouw vorige cyclus is dat toch heel erg lang.....Ik snap echt niet dat ze je niet eerder een bloedtest laten doen hoor! En die kramp heb ik ook gehad, maar ik werd 2 dagen later ongesteld....

Harde werkers trouwens onder ons! Veel meiden willen toch 28 of 32 uur blijven werken. Ik ben benieuwd hoe jullie dat bevalt als de kleine er echt is. Ik vond het toch wel erg tegenvallen 28 uur, nou had ik ook nog wel 1,5 uur reistijd per dag.....
ps: ben trouwens naar de dierenarts geweest met onze katten en heb meteen gevraagd over toxoplasmose. Ze vertelde dat met name katten onder 1 jaar, oude en zieke katten toxoplasmose uitscheiden. Ontlasting die langer dan 72 uur uur in de bak/ tuin ligt kan toxoplasmose uitscheiden. Met name mensen die geen katten hebben zijn vatbaar voor toxoplasmose omdat katten vaak bij hen in de tuin poepen. Toxoplasmose blijft in die ontlasting zitten, ookal ligt het er al jaren. Je moet dus oppassen met werken in de tuin en eten uit de tuin. Dus groenten goed wassen. Ook kun je de kattenbak wel verschonen, maar dan dus iedere 2 dagen en dan goed schoonmaken mer chloor. Dan heeft toxoplasmose geen kans. Het beste is gewoon door iemand anders laten doen als je zwanger bent/ wil worden. (wij scheppen bv 2/3 keer per dag de poepjes eruit, maar verschonen de bak niet iedere 2 dagen helemaal, er kunnen dan toch restjes achterblijven...)Ze noemde het vb van prinses Christina, zij heeft aangeboren toxoplasmose.

Nou, ik weet dus even genoeg, maar heb toch het gevoel dat dit echt iets van deze tijd is, vroeger hoorde ik er nooit iemand over.....Mijn moeder vertelde dat ze ook gewoon de bak verschoonde tijdens haar zwangerschap.
Joehoeee!!

Hier ben ik nog ff! Over een uurtje ga ik me aankleden (loop in mn sportschooloutfit te werken hier) en tegen half 1 rijden we weg. Neeeeeeeehoor, helemaal geen controlfreak...

Of ik zenuwachtig ben? Ach, heb nog maar 2x diarree gehad vanmorgen pfffff!! Stress slaat bij mij gelijk op mn buik dus sja..ben wel enigzins gespannen ja

Vannacht superslecht geslapen en hele tijd harde buiken, echt hard! Dat zelfs AngieMan me vannacht op mn donder gegeven heeft dat ik moest relaxen en moest stoppen met fitnessen. Leuke gesprekken om 3.00 uur snachts haha!

@ Meike, nee we willen het niet weten wat t is. Spannend hoor! Want dit is wel onze kans haha! Maar bij de eerste willen we het een verrassing houden, wat hier ook al iemand zei; dit is wel 1 van de mooiste verrassingen van je leven die je zelf kunt creeeren.. Mee eens!

@ Nelleke hmm niet echt kramp in mn baarmoeder maar wel een soort van weeig gevoel nog een dik uur erna.. Ook best logisch omdat die spieren er om heen natuurlijk ook samentrekken. Maar echt kramp niet.. AngieMan wel in zn onderbuik, maar das waarsch het opkroppen van alles bij iets minder sex dan normaal haha!

@ Emytje Ik wil ook graag in het ziekenhuis bevallen, ons ziekenhuis is echt max 5 minuten rijden. En ook om dezelfde redenen als juffertje: AngieMan gaat voor zeker en heeft altijd al gezegd ziekenhuis. Ik vind het een beetje zonde van ons bed/witte vloeren dat alles daarop terecht komt whihi!! En ik wil graag pijnbestrijding (ruggeprik of pompje) en dat kan dus alleen maar daar.

VK zei overigens gelijk bij mn eerste bezoek, misschien denk je daar bij 37 weken ineens heel anders over. We zullen zien!

Het lijkt me wel relaxter thuis, lekker rondlopen in je eigen huisje. In je eigen bad.. Tegen je eigen muren aan schoppen hihi! En AngieMan kan gewoon tv kijken zonder dat hij zich boven op mij stort, dat doettie namelijk al zodra ik een beetje ziek ben

Nou.. we zijn weer een kwartier verder..ahum.. Ik ga nog even werken en dan gaat het beginnen. Ik was verbaast dat ik mn ontbijt erin kon houden, dat gaat ook altijd wat lastig bij spanning. Maar ik leer het wel!!

Tot vanmiddag/vanaaf!!!

och Angie, ik lees de nerveusiteit van mijn laptopscherm af, arme jij!

Word vast hardstikke mooi!

Bij mij slaat de nerveusiteit ook op mijn darmen hoor, is denk ik een vrouwenkwaal.

Nelleke, inderdaad een bloedtest eisen, dit is echt niet normaal. Als jij nou altijd zulke rare cylussen had, maar dat is niet het geval.

Toxosplasmose, goed dat je nagevraagd hebt Lilly. Dat van de 72 uur heb ik ook gehoord. Wij scheppen elke dag de drolletjes en dergelijke eruit. Echt met chloor poetsen doen we maar eens per maand denk ik. Mischien toch maar iets vaker doen dan. Maar als je Toxolasmose al in je draagt dan hoef je er toch niet op te letten? Dacht ik tenminste.
Veel plezier Angie!! Spannend :-) Snap dat je gespannen bent hoor!! Als ik gestresst ben heb ik precies t zelfde, die darmen van ons.. Aan t eind van de middag ben je vast opgelucht!!

Nelleke doe anders nu al een test en bel dan opnieuw de vervanger, of direct een VK.. Zeg gewoon dat je a.s. zaterdag op vakantie gaat tegen die vervanger!! Dag 70 is erg lang, je wil gewoon duidelijkheid nu!
Geniet ervan Angie, als het goed is kun je alles al goed zien, lijkt me erg bijzonder! Snap dat je er zenuwachtig voor bent, maar komt vast goed!

@nelleke: ik zou ook zeggen dat je a.s. weekend op vakantie gaat hoor, waarom nog langer wachten?

@emytje: ik zou ook graag in het ziekenhuis bevallen. Tuurlijk als alles goed gaat, zou thuis wel erg lekker zijn. Maar idd de meeste bevallingen eindigen in het ziekenhuis en het geeft ook vaak een hoop zooi. Ook wel weer lekker om vanuit het ziekenhuis naar een lekker schoon en fris huis te gaan.

Mocht alles goed zijn met moeder en kind, dan mag je 3 uur na de bevalling weer naar huis.
@Nelleke: Ik zou echt een test doen en bij negatief de verloskundige bellen. Zij kunnen je dan naar het zk sturen voor een bloedtest. Mijn ervaring is heel fijn met de vk.

@Angie: Ik heb ook van ***darmen! Succes en genieten he!

Fitness? Vertel....

@kattenbak: De chloorbeurt krijgt de bak hoogstens 1 x per jaar! Ik doe hele vuilniszakken erin en haal die per 3/4 dagen in het geheel eruit en vervang deze. Nu dus maar ook chloor/dettol beurten.
Een zoon!
dag dames, ik denk juist dat ik thuis wil bevallen. Ik heb twee ervaringsdeskundige zussen, die allebei beiden hebben meegemaakt, en zij vonden zonder meer thuis het fijnst. Over de troep enzo moet je echt niet inzitten zeiden ze. De kraamhulp is er nameljk meteen bij, en die doet alles meteen in de was. De volgende dag ligt het alweer gestreken in de kasten, zeiden ze! Dat is sneller dan dat ik het normaal doe! Als het nodig is, wonen we heel dichtbij het ziekenhuis (5 minuten), dus dat is natuurlijk wel een mooie en snelle backup. Verder zou ik het juist het liefst zo natuurlijk mogeljk doen, en niet te snel hulpmiddelen zoals knippen, tangen e.d. inzetten. Maar dat denk ik nu ook allemaal, misschien denk ik er straks weer anders over. Ik maak me nog wel wat zorgen over de gehorigheid van ons huis.....
Hahaha niet te hard gillen dan Teepje.. ja ik zie t al helemaal voor me, hier ook hartstikke gehorig..
Haha, Teepje dat is wel iets waar ik onder andere ook mee zit..

Ga natuurlijk sowieso liever niet gillen, maar je weet het niet!

En inderdaad over alle zooi heb ik inderdaad ook positieve verhalen gehoord.. Zij haalt alles weg gooit het in de was, jij kan je ff opfrissen/douchen (als je daartoe in staat bent pfff?!) en ligt daarna in een schoon bed

Is voor allebei wat te zeggen, want als er iets aan de hand mocht zijn moet je alsnog naar het zkhuis...

Denken jullie mannen/vrienden er ook hetzelfde als jullie over? Hier nog niet over gehad.. Eerst maar eens de echo afwachten volgende week!
Ik vind eerlijk gezegd dat je eigen gevoel als vrouw wel voorop staat. Jij moet uiteindelijk 'het werk' doen, en jij moet je dus prettig voelen. Tja, als je man er heel anders over denkt kun je daar natuurlijk wel over praten. Het schijnt trouwens wel uitgebreid aan bod te komen tijdens een controle aan het einde van de zwangerschap. Dan kun je echt alle voors en tegens goed afwegen.
FF een snelle update want ik moet nog boodschappen doen!

Alles was goed!!!!!!!!!!!!!!!!!! JIPPIE!!!!

Alles zit erop en eraan, los en vast waar het moet, alle ruimtes waren zwart/grijs zoals het moest etc etc. Pfffffffffffffff godzijdank!

En ja, het was inderdaad heel erg leuk en erg apart om te zien hoor! Je ziet gewoon je kindje rondjes draaien, trappen, zwaaien en duimzuigen en je voelt niets.. haha!

Ik zal vanaaf of morgen een detailleerd verslag doen goed?

Fijne aaf!

opgeluchte Angie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven