35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

even snel.. druk op werk..

Lieselotje, super, gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoop dat je er heerlijk van gaat genieten zonder al te veel kwaaltjes!!!
Dank je voor de felicitaties!

Heb vannacht de hele nacht naar het plafond zitten staren, kreeg nog net geen paniekaanval. Brullen vanmorgen Hormonen zijn lekker aan het werk.

Mijn man zit in het buitenland dus die belde ik vanmorgen half in paniek...... Pfffffffffff........ Maar na dat telefoontje voelde ik me alweer beter.

Ben nog een beetje in de verwerkingsfase of de hormonen (de duivels!!!) nemen mijn lijf al over. Maar goed...... ik ga er van uit dat dat gewoon over gaat
Lieselotje YOEHOE!!!! ik dacht het al na je berichtje van vorige week, ben zo blij voor je!!

en ik snap je paniekgevoel hoor. heb ik nu af en toe en ik zit op de helft...in het begin was het gewoon onwerkelijk. nu ik de kleine meid zoveel voel bewegen, besef ik me pas goed dat ik straks, als alles goed gaat, zo'n klein handenbindertje zal hebben ...pfff het valt me soms beetje aan.

daarbij droom ik de gekste dingen; dat het een heel afzichtelijk kindje is en vreselijk ondeugend en dat ik dan publiekelijk zeg "nee die?! nee die is niet van mij hoor" ik word dan helemaal beschaamd wakker. naja allemaal van dat soort rare dromen. moet er ook wel om lachen!!

Maria meis he bah wat rot. tja ik krijg tocho ok wel steeds het gevoel dat jij IVF moet proberen om te voorkomen dat je mogelijk in de toekomst het gevoel van "wat als..." hebt. en tja 1 op 5 is niet heel veel maar anders gezegd wel mooi 20%.... maar luister vooral naar je zelf he!!

Beer is je knulletje nog te draaien? liggen ze met 30 weken al in de juiste positie?

Ik vind het gejump en gewroet in mn buik heel bijzonder. gelukkig kan piraman het ook voelen en horen. het was eigenlijk al zo'n 3 weken geleden dat ik dacht iets te voelen maar dat leek me onmogelijk maar het is toch echt zo. druk dametje dus of wellicht al goede skioefeningen aan t doen

Watever hoe loopt de verbouwing? en wanneer is de uitslag van de combitest?

Varadientje tja maf he dat je dan ineens alleen maar zwangere buiken en baby's ziet mmmm gaf mij ook te denken vorig jaar. nu kijk ik naar de wagens die de mamma's gebruiken. ik vind het nl. allemaal niks maar zal nu toch langzaam aan de slag moeten met wat spullen.

Marimoh hoe is t met jou?

tja hier dus verder met mij prima. wel moe na de lange week werk in NL maar het is allemaal te overzien. vind het wel ineens spannend dat ik op de helft ben en dus wat actiever achter spullen e.d aan moet (heb ik eigenlijk nog niet zo'n zin in). ook liep ik in de Hema met rompertjes rond en vond dat zo raar alsof ik een kadootje uitzocht maar tja t'is toch echt voor ons.

heb me vanmorgen maar eens gewogen en zit op zo'n 5 kilo dus is wel oke denk ik. moet morgen even langs gyn om te zien wat ik nog moet prikken e.d. want doordat ik uit het "standaard systeem" ben geraakt, weet ik echt niet wat er nu nog moet gebeuren. naja alles oke dus. fijne avond allemaal
buongiorno!! was even bij gyn, ze heeft zelfs even de echo erop gezet...toch wel leuk al was het maar 1 minuutje om hartje en ruggetje te zien want ze was zelf zo geschrokken van die nekplooi destijds en we hebben elkaar sindsdien alleen maar per tel. gesproken. ze is zo blij voor ons en ik weet nu weer welke bloed-urineonderzoeken ik moet doen en 10.02 zie ik haar weer voor 5 maanden controle.

ze vond de 5 kilo in totaal tot nu toe wel wat veel maar gezien mijn lengte en het feit dat ik echt moet zeggen dat ik geen rare eetgewoonten heb, maar gewoon wel een boterham meer eet moest ik me er niet druk om maken ?! nou dat deed ik zelf al niet dus...

fijne dag allemaal
Wat Fijn Pira dat de verloskundige toch ff een kleine echo bij je deed. Jeetje 10 februari ook alweer 5 maanden.

Ik ga morgen weer naar de vk voor controle, maar heb nog steeds geen uitslag van de combitest.

Het is trouwens niet normaal hoe snel mijn buik groeit. Lijkt wel of ie elke dag groter is. Ben benieuwd wat ze er morgen van zegt, misschien groei ik ook wel te snel.

Maar goed, ik heb nog nooit van mijn leven ontwikkelde buikspieren gehad dus dat heeft er vast ook wel mee te maken.

Liefs Watever
Ok.... allemaal nieuw voor mij: Wat is een combitest? En in welke week doe je dat? Ik moet nu natuurlijk gaan nadenken over testen......

Vruchtwaterpunktie is met een naald toch? Owwwwwwwwwww... doe dat zeer?

Ik heb ook al het gevoel dikker te zijn Watever. Mijn vriendin heb ik gisteren al verteld over het blijde nieuws. Kon het echt niet voor me houden. Mijn man is al vanaf maandagochtend weg, ik knal hier bijna tegen het plafond van de hormonen.. In ieder geval zei zij gelijjk toen ik binnen kwam... ben jij nou dikker geworden
hi meiden, goedemorgen.

ja die buiken kunnen ineens zo hard groeien. het is bij mij na het goede nieuws echt heel snel gegaan oftewel na de feestdagen zit de groei er goed in. tot toen was het enkel voor mij en intimi te zien. wel zeggen mensen regelmatig "wat zie je er goed uit" "je hebt zo'n relaxed gezicht" dus vooruit dat is mooi meegenomen terwijl de onderkant breder wordt

lieselotje combitest is nekplooimeting met bloedtest en een er volgt een kansberekening op chromosomen afwijking waaronder down, ik geloof rond week 12 ?? maar in italie is datook weer anders dus de meiden in NL kunnen je dat beter zeggen.

Dan heb je tot 13 weken de mogelijkheid tot vlokkentest; met naald via buikwand nemen ze stukjes van de placenta ter onderzoek van de chromosomen.

Vruchtwaterpunctie is later (? week 18-20? - kijk effe op internet) en is ook met naald door buikwand om vruchtwater op te zuigen voor verder onderzoek.

Bij mij hebben ze een vlokkentest gedaan omdat ik toen die te dikke nekplooi bij de kleine had en ik vond het meevallen hoor, je voelt een prik en nadien een dag of wat een wat "ongesteldachtige" baarmoeder. ik ben nu wel blij dat ik die heb gedaan en bv niet nu pas vwp want tja ik voel de kleine al en je bent ook al zoveel verder met je gevoel dat ik met een slechte uitslag nu echt niets meer zou kunnen doen. (bij de vlokkentest is dat net zo moeilijk maar toch scheelt het bijna 2 maanden in tijd).

Lieselotje bedenk je wel goed wat je zou doen bij een slechte uitslag bv down want die onderzoeken zijn heftig voor je gevoelens, vooral die dagen of weken afwachten op een uitslag. zou je niets doen ook als de uitslag niet goed is (bv je accepteert down of andere afwijkingen), zou ik overwegen (bij geen verdere indicaties) geen verder onderzoek, het is echt heftig voor je emoties. maar goed denk er goed over na, ook met je partner.

vanmorgen heb ik bloed geprikt en urine afgegeven en wat een hoop zwangeren liepen er rond. echt met van die enorme toeters pfffff "word ik ook zo" HELP!!!!! hoe moet dat eruit??!!! naja die uk zit er in dus zal er ook wel uitkomen denk ik dan weer fijne dag allemaal
Zo..... heel verhaal!! Dank je wel : )

Ik moet volgende week maar even een verloskundige gaan zoeken ofzo. Wat betreft de keuze: heel eerlijk gezegd kies ik er persoonlijk niet voor om een kindje te houden met een chormosomenafwijking.Daar moet ik het met mijn man nog even over hebben inderdaad. Want ik heb zomaar het idee dat hij daar anders over denkt. Maar ik heb natuurlijk al 2 kinderen die al ouder zijn en ik weet wat kinderen hebben betekend. Dat vind ik echt al redelijk pittig. Een kind met een afwijking (bah.. wat klinkt dat onaardig) zal zoveel impact op ons leven hebben. Heel eerlijk: ik kies daar niet voor.....

En ja.... ook jij wordt zo GIGANTISCH hahahahahahah.

Maar ik kan juist niet wachten om weer zo;n enorme toeter te hebben. Vond het geweldig toen!

En .... geluk bij een ongeluk; 13 jaar geleden waren de legging harstikke hip. En nu gelukkig weer! Ideaal voor zwangere vrouwen. Ik knipte de naad gewoon een stuk in Past altijd.
Ow... moet je in het zieknhuis bevallen op onze (??????????) leeftijd?

En loop je gewoon bij een verloskundige op moet je naar de gyn?
mmm ja die toeter is al in wording hahaha bij mij kruipt alles naar voren en ik heb wat jurkjes aangeschaft en dan inderdaad met legging of mailot, hupsekee klaar. zodra een broek te strak zit, gooi ik m uit, ik kan nu echt niets straks om mn buik hebben, irriteert direct.

mbt afwijking (klinkt i.daad akelig) tja ik liep er tegenaan dat piraman ineens zijn katholieke opvoeding liet gelden maar zelf was ik ineens ook niet meer zo standvastig hoor......ik vind het erg complex en ben zo blij dat we niet voor de keuze kwamen te staan brrrrrr

mbt ziekenhuis: in italie is het de regel om in het ziekenhuis te bevallen (ongeacht leeftijd), geen (of nauwelijks) keuze!! gem. blijft men er 3 dagen en dan sta je er thuis alleen voor. maarre jij kan (mits geen medische indicatie) vlg mij gewoon thuis bevallen...

ik heb ook geen verloskundige, alles via gyn en ziekenhuis....vind ik wel de minder leuke kant hier maar sinds al die toestanden en onderzoeken moet ik zeggen dat ik het maar heb losgelaten omdat de gyn verder prima en lekker direct + concreet is.

wel ga ik iemand zoeken voor erna als ik thuis kom, effe een helpende hand en iemand die weet "wat en hoe" met zo'n kleine, dat lijkt me wel prettig.
Ik kan nu al niks om mijn buik hebben. Was al iets dikker geworden, maar mijn knopen staan al open

Hier eigenlijk nog steeds in schock! Het ene moment echt blij, andere momenten enorme twijfel . Kan er wel een beetje om lachen, maar hoop wel dat de blije momenten gaan overheersen binnen niet al te lange tijd!

Vannacht gelukkig goed geslapen, maar vanmorgen werd ik heel onrustig wakker, kloppend hart! En dan denk ik wel ff pffffffffffffff......

Maar zodra ik dan opgestaan ben gaat het gelukkig wel weer....

Gedoe hoor, die hormonen! Hadden jullie hier ook zo'n last van?

In Italie gaat het dan wel anders dan hier. Hier heb je gewoon lekker 8 dagen (nog steeds toch???) hulp. Dat is lekker hoor.

Maar je hebt gelijk dat je iemand gaat zoeken die je kan helpen. Zo lekker om jezelf een beetje te ontzien.
Hallo meiden!!

Lieselotje, Combitest is dus hetzelfde als in Italie ook met circa 12 weken echo en bloedtest. Dan maken ze inderdaad een kansberekening, dmv leeftijd, nekplooi en bloed hoe groot de kans is op een chromosonenafwijking. Ik had voor mijzelf bedacht dat ik van daaruit wel zou kijken of ik dan de vlokkentest o.i.d. zou gaan doen. Maar goed, ik moet nu zeggen datik het allemaal wel geloof. Van Pira bijvoorbeeld vond ik dat een heeeeel ander verhaal, dan was ik met heel veel verdriet en angst ook wel doorgegaan met testen. Maar bij ons was in iedergeval de nekplooimeting al keurig + een klein bewegelijk jumpertje haha. Vandaag ook bij de verloskundige geweest en ook dat was prima. Bloed was iig helemaal goed.

Over of je in het ziekenhuis moet bevallen of niet heb ik toevallig vandaag ook nagevraagd en ik ben al bijna 40 he.. Nou dat hoeft dus helemaal niet, je kan als je zwangerschap gewoon goed verloopt thuis bevallen. Ze zei zelfs dat de gemiddelde oudere dames sneller bevallen...dus het wordt een makkie hahahahaha. Dus pira laat die buik maar groeien joh tis een makkie!

Was trouwens lachen met het hartje. Was voor ons voor het eerst, dus ze zegt...het kan even duren, want zeker een eerste keer als ze nog zo klein zijn is het moeilijk te vinden. Maar maak je geen zorgen. Nou ze zet dat ding op mijn buik en tiktiktik ....de eigenwijse erwt van ons dacht..wat nou duurt wel ff... ik zal meteen eens ff terugkloppen.

Alles gaat dus zeer voorspoedig hier.

Al een tijd niks van Marimoh gelezen, ben benieuwd hoe het met haar is.

En Maria al een beetje rust in je keuzes kunnen vinden?

Beer hoe gaat het met jou?

Ook al andere dames, hoop dat alles goed gaat!

Liefs Watever
Hi Watever oh wat zalig dat alles oke is!!! geniet ervan!!

en wat leuk met het hartje.....maf om te horen maar ook mooi hè!

YOEHOE het wordt een makkie!!! dank dank voor dit bericht gelukkig.... dan eet ik nog een boterham meer hihi, laat die uk van ons maar groeien!! heb de laatste 2 weken ook zo'n zin in eten, is ongekend voor mij maar let wel beetje op al gaat het niet om snoep maar vooral boterhammen, aardappelen enzo.

maar hoe zou dat komen dat oudere dames het makkelijker doen?! ben ik wel nieuwsgierig naar...

bovendien voel ik onze kleine meid heel goed en ook kan piraman dr goed voelen dus met die spiertjes en reflexen lijkt het wel goed te zitten. ook zoekt ze de warmte op. als de kat op mn buik ligt voel ik haar ernaar toe draaien en dat doet ze ook bij onze handen. heel bijzonder vind ik dat.

Marimoh begin ik me zorgen om te maken, is al zo lang geleden. Meis alles goed?

Lieselotje nee hormonen vallen bij mij wel mee. Was wel erg gevoelig-emotioneel en ben normaal nogal nuchter maar daar hielp die rot periode met verdikte nekplooi niet bij. Ik heb wel nu sinds aantal weken het gevoel weer echt mezelf te zijn. Vond het wel heel vermoeiend om van die pieken en dalen te voelen....ben ik echt niet gewend.

Maria hoe is het met je en jouw overpeinzingen en emoties? kun je er goed met Mariaman over praten? en hier gewoon je "gal" spuien hoor. En ik gun het jullie zo, hoop echt dat jullie positief verrast zullen worden!

fijne avond allemaal
quote:pira schreef op 22 januari 2009 @ 19:16:

Hi Watever

bovendien voel ik onze kleine meid heel goed en ook kan piraman dr goed voelen dus met die spiertjes en reflexen lijkt het wel goed te zitten. ook zoekt ze de warmte op. als de kat op mn buik ligt voel ik haar ernaar toe draaien en dat doet ze ook bij onze handen. heel bijzonder vind ik dat.Ik kan haast niet wachten. Ik las ergens dat het op een gegeven moment contact gaat zoeken en als je je hand op je buik gaat leggen dat hij/zij er dan naar toe zwemt. Tranen schoten in mijn ogen......emotionele trut die ik er ben
Hey meiden, wat is er veel geschreven! Leuk! Ik zal weer eens niet veel bijdragen want je gelooft het niet maar ben weeeer ziek. Vandaag zijn zelfs mijn ouders dagje gekomen want ik trok het niet met de drie kids. Wel fijn. Ben het echt wel even zat nu, wil zo graag weer fit zijn en dingen gaan doen.

Pira, 5 kilo met 20 wkn zat ik daar ook op, is bijzonder netjes hoor, eerder weinig dan veel dus laat je niets aanpraten. En die buik, ja zo'n buik heb ik dus nu al! Ik vind het best mooi, alleen wel mega zwaar hoor. Je moet het allemaal zo meetorsen, zo voelt het echt. En gelukkig wen je er langzaam aan.

Lieselotje, je bent echt in shock af en toe he! Logisch toch, zo gek om weer zwanger te zijn na al die tijd, zo bijzonder! En vrouwen van onze leeftijd hoeven zeker niet naar het ziekenhuis hoor (tenzij om andere reden, maar niet om leeftijd). Ik hoop ook weer erg op een thuisbevalling.

Watever, grappig die baby van jullie, lekker eigenwijs.

Wat betreft het testen, zoals jullie weten heb ik de vwp gedaan, omdat ik het zeker wilde weten, en inderdaad dezelfde gevoelens als Lieselotje had hierover. Maar het blijft een moeilijk en emoitioneel onderwerp (zeker voor jou nog Pira!).

ik ga m'n bedje weer in, zo balen dat ik niet kan slapen van het hoesten alleen.

liefs, Beer
Hé meiden, inderdaad gezellige boel hier. Ik wil toch iets van me laten horen maar heb even niet de puf om op iedereen te reageren, sorry daarvoor. Na de emotionele bui afgelopen weekend (ik wil nog een kindje, waarom lukt het "iedereen" wel en ons niet ??) ben ik de laatste dagen eigenlijk heel erg koel en nuchter. Vaak vraag ik me ook af hoe sterk de wens voor een tweede er eigenlijk (nog) is bij mij. We zijn nu 2,5 jaar bezig en soms voelt het ook zo alsof we er maar mee dóór gaan omdat we in het proces zitten en de trein die dendert maar verder. Onze zoon wordt al 5 dit jaar en ik alweer 39 (bij mezelf vind ik dat "oud", overigens vind ik dat van anderen eigenlijk nooit !). We hebben een heerlijk leven en steeds meer vrijheid; één kind heeft ook z'n voordelen, we hebben meerdere logeeradresjes (familie/vrienden/buren) waar hij meer dan welkom is. Ik denk erover weer te gaan studeren en daar word ik erg blij van, maar het is wel iets wat ik (nu) niet zou doen als er tweede zou komen.

En aan de andere kant lijkt het me geweldig hoor, nog een keer een babytje, een brusje voor onze zoon waar hij later verhalen mee op kan halen over hun jeugd en ouders.

Wat Lieselotje beschrijft herken ik heel erg goed. Ik weet ook zéker dat er op een gegeven moment een paniekgevoel zich meester van me zou maken als ik zwanger zou blijken te zijn. Ik ben er ook een beetje bang voor dat ik me pas, als ik zwanger blijk te zijn, afvraag of dit wel is wat ik écht wil. En of ik niet "toevallig" zwanger ben omdat we niet uit die trein zijn gestapt, omdat we "als vanzelfsprekend" maar zijn blijven zitten. Snapt iemand m'n verhaal nog ?

Voel overigens m'n menstruatie alweer aankomen. Niet onverwacht hoor, ik had al gezegd dat we m'n ei gemist hadden deze maand maar het is wel weer een hele korte luteale fase zo zonder hormonen. Vorige week vrijdag voelde ik m'n eisprong en ik vermoed dat ik toch echt heel binnenkort ongesteld ga worden.

Volgende week hebben we de afspraak in de kliniek. Oh wat erg, ik weet écht nog niet wat ik wil. We hebben nog een paar dagen de tijd om de afspraak te cancelen. Het voelt ook alsof ik het écht niet weet, het is niet dat ik het stiekem eigenlijk wél weet maar niet durf te zeggen ofzo. Soms denk ik dat ik eigenlijk niet meer verder wil met behandelingen (en daarmee de kans op een tweede ook echt minimaliseer) maar dat ik dat niet durf toe te geven omdat ik anders bang ben dat ik later spijt krijg (als we niet alles geprobeerd hebben). En een man die eigenlijk geen trek heeft in IVF werkt ook niet echt mee. Hij zou er wel in mee gaan als ik perse wilde maar wat hem betreft is het goed zo. En hij is best wel "wijs" dus dat roept bij mij ook weer twijfels op over IVF, want hij bekijkt het toch meer van een afstandje dan ik en vaak zie je de dingen dan wel helderder.

En wat er dan- last but not least- ook nog bij komt, is dat de kans dat ik na IVF niet zwanger ben, ook nog best groot is..... En dat ik me dan misschien wéér zo k*t voel...

Nou sorry voor dit hele relaas. (maar het lucht wel op! )

Fijne avond nog!
Voor Maria

Goedzo Maria, gooi het er maar lekker uit meid!

Jeetje joh, ook al heb ik nooit meegemaakt wat jij heb meegemaakt, ik kan me wel voorstellen hoe super ingewikkeld het is. Je eerste ingeving van een keuze is meestal wel de beste. Dit is namelijk wat je gevoel je ingeeft, dan komen er tig maren die je tig nieuwe keuzes geven. Het is dan zo moeilijk om puur bij je gevoel te blijven.

Ik wens je heel veel sterkt in het nemen van beslissingen en wat als je er nu mee stopt? je kan je altijd nog bedenken toch?

En ik word 40 Maria en ik realiseer me dat ik niet de jongste meer ben, maar het kan allemaal nog. Ik heb ze 40+ gezonde kinderen zien baren!

Veel liefs Watever
Marie: ik begrijp je zo. Je omschrijft echt mijn verhaal:

Ik heb er al 2 die zeer zelfstandig zijn, die altijd en overal ergens kunnen logeren. Ik kan gaan en staan waar ik wil. maar ja.... ik tref een man die vanaf dag 1 al zei: ik wil nog kinderen. In het begin twijfelde ik enorm maar als snel dacht ik: ja... met jou wil ik graag nog 1 kind. Maar wel in mijn achterhoofd: pffffffffff... waar begin ik aan. Twijfels, overal beren op de weg. Maar mijn gevoel zei van af dag 1 al heel sterk: toen ik hem zag wist ik dat Hij het was. Klinkt suf he?! Maar zo voelde het echt. Ik gun het zo vreselijk een kindje. Hij is zo lief met mijn kinderen. Overigens had hij mijn mening wel gerespecteerd als ik gewoon nee had gezegd. Maar het ging steeds meer kriebelen en ik had zoiets van: nou.. we proberen het gewoon. Gebeurd het, dan heeft het zo moeten zijn! Na 10 maanden, waarvan ikdacht dat het eigenlijk niet meer zou lukken, eindelijk een positieve test. En echt..... ik ben in schock geweest hahahahahahah Ben me rot geschrokken. Dat verhaal heb ik al verteld. Gelukkig is hij gisteravond thuis gekomen en kwam ik weer tot rust. Ik kan nu echt zeggen dat ik steeds blijer wordt En ik weet ook zeker dat ik binnen no time ziels gelukkig ben. Maar het heeft even tijd nodig

Dus Maria........ Ik begrijp je! Ga je ervoor, dan is het prima. En beslis je het niet te doen is dat ook ok! Makkelijk gezegd, dat begrijp ik. Ik wens je iig veel wijsheid! Maar doe vooral wat je gevoel je ingeeft!

En je leeftijd: tja... we zijn allemaal op leeftijd hier. Ik voel me alleen niet zo.. Geld dat voor de rest ook zo?

Beer: deed die vwp pijn? En beterschap!

Whatever: met je hand op je buik en een baby die reageert is het mooiste van de hele zwangerschap!! Kan niet wachten

Fijne dag allemaal!
Lieve Beer BETERSCHAP hè t zit je niet mee maar het voordeel dat die ukkepuk nu al heel veel antistoffen mee heeft gekregen.....jij bent daar niet veel wijzer mee en ik hoop dan ook dat de laatste loodjes heel licht gaan voelen!! en dank voor je woorden mbt de 5 kilo...ik dacht zelf ook dat dat wel meeviel maar toch als zo'n gyn dan even bedenkelijk kijkt, begin ik nu bij elke boterham te denken mmmmm maar niet doen of toch wel valt wel mee hoor maar toch.

Watever ja het is heel bijzonder en geeft heftige emoties om zo'n kleintje te voelen reageren. vanmorgen lag ik in de tandarts stoel (hygiene) en madam was het daar niet mee eens...moest gewoon lachen hoe ze beukte.

Maria wat fijn van je te horen en ik begrijp je gevoelens en gedachten helemaal hoor. hoe vaak zitten we niet in een trein die maar voortraast om toch bij een halte eens "STOP" te zeggen. dit kan mbt werk, relatie en natuurlijk ook kinderen zijn. probeer echt je onderbuik gevoel te volgen want we raken onze intuitie zo vaak kwijt. en bedenk dat het voor een man toch een ander gevoel is al is het prima dat hij het van een afstand bekijkt maar jij ondergaat al die behandelingen, spuiten, evt. zwschap, bevalling en vaak groot deel van de opvoeding. anderzijds meot je ook je blije gevoelens voor een studie e.d. ook niet onderdrukken, goh pffff meis wat ingewikkeld voor je, ik kan het me helemaal voorstellen. maar moet je die afspr afzeggen of mag je daar ook nog eens je twijfels bespreken?! of mag je over een jaar alsnog starten? al zou ik ook snappen dat je nu wilt kiezen en dan rust wilt hebben en verder kunt gaan anders blijft het weer zo boven je hangen "als" "en wanneer.." heeeeel veel sterkte

Lieselotje wat fijn dat je man er weer is....kun je je emoties delen en ook zijn blijheid zien. enne die leeftijd neee ik ben er nauwelijks mee bezig, voel me eigenlijk veel jonger en regelmatig onwetend terwijl ik altijd dacht dat je tegen de 40 alles wel op een rijtje zou hebben .... nou NOT !! haha. daarbij beginnen velen van ons in de dertig opnieuw met een relatie ed, zoals ook ik, en tja dan staat alles weer op losse schroeven maar is toch eigenlijk ook heel mooi....een rijk en vol leven zullen we maar zeggen.

meiden fijne dag en fijn weekend
hi lieve meiden, hoe is t met iedereen??

hier alles oke...gisteren weer eens met de toerski's op pad geweest..was erg benieuwd hoe t zou gaan met mn dikkere buik maar het gaat nog prima. oh wat zalig om vervolgens in de verse sneeuw naar beneden te zoeven. wel transpireer ik veel meer en ik was daarna ook lekker moe maar ik ben zo blij dat dit nog steeds gaat...

a.s. donderdag de uitgebreide echo. al ben ik de laatste keer gerustgesteld, vind ik het toch wel weer spannend. zal alles er wederom goed uitzien? niet dat ze nu iets geks zien aan t hartje, ruggetje of wat dan ook?? ja ik denk dat je dat houdt als ze eenmaal een keer iets afwijkends hebben gezien.

verder moet ik zeggen dat ik de afgelopen weken er wel af en toe aan heb gedacht maar toch vooral erg heb genoten en geniet. gelukkig maar.

fijne dag allemaal en tot snel, pira
Pira, jij bent echt nog fit he! Lekker hoor. En leuk dat je een echo hebt donderdag, maar snap dat je het spannend blijft vinden.

Hoe is het eigenlijk met Snok? Ik zal eens een keer op haar topic kijken. Mei 2009 volgens mij.

Maria, weet je al of je het gesprek door laat gaan? Ik ga er maar even vanuit dat je nog geen beslissing over de IVF hebt genomen. Het lijkt me ook ontzettend moeilijk.

Hier gaat het gelukkig weer beter, niet meer ziek, alleen nog hoesten. Voel me ook weer best fit nu. Nog 9 weken te gaan precies. Spannend, heb echt wel zin in de baby, ben zo benieuwd hoe hij er uit ziet. Ik stel hem me natuurlijk voor als mijn zoontje, maar dat slaat nergens op. Ik heb twee heel verschillende dochters. De oudste is groot en stevig en heeft krullen. Jongste is iel en ienimienie en stijl haar. Je ziet wel, bij alle drie, dat ze familie zijn. Ze zijn ook alle drie hartstikke blond. Ik heb zelf donkerbruin haar, dus wie weet krijg ik nu een donkerharig mannetje...we zullen zien.

Pira, jij krijgt toch een meisje? Hebben jullie al een naam?

En lieselotje, ben je al weer wat meer gewend? En heeft de misselijkheid al toegeslagen? En watever, alles goed bij jou?

En de rest natuurlijk.....

liefs, Beer
Hi Beer wat fijn dat je weer op de been bent. Ik kan me ook zo voorstellen dat je nieuwsgierig bent naar je kleine mannetje. Ik krijg dat ook steeds vaker van "hoe zal ze eruit zien". Ik heb een vrij noordelijk uiterlijk oftewel blond blauwe ogen maar piraman is echt donker met donkerbruine ogen en zwart haar dus tja wat zal deze mix maken ??

Ja inderdaad een meiske en de naam mmmm we hebben t er wel steeds over 1 in het specifiek maar helemaal zeker of die t wordt?! daarbij is t hier heel normaal dat mensen nu al naar de naam vragen. ik was de eerste paar x helemaal verontwaardigd...afin we hebben afgesproken dat we dat nog geheim houden. en jullie Beer, zijn jullie er uit met de naam?

en heb je alles klaar? ik zit nog steeds in de rompertjes fase....moet nog steeds op zoek naar t wiegje-bedje enz enz. het lijkt me enerzijds nog zo ver weg en is nog zo onwerkelijk maarja die 4 maanden zijn zo voorbij....

Ik ben ook benieuwd hoe t met Snok, Maria en Marimoh gaat. Vooral Marimoh al zo lang niets van gehoord...

fijne dag allemaal aan jullie en tot snel
Hee dames...verwaarloos jullie..heb ook nog niet echt bijglezen.....sorry....

Zag wel over jouw kilo's Pira...joh ik met 20 weken 1.8 kilo en nu 8 kilo met bijna 27 weken dus vliegt er ff aan......Heb ook wel meer gesnoept dus ben weer ff goed aan het opletten want wil niet alsnog er heeeeeeel veel aankomen.......

Pira wordt het meisje????

Lieselotje ben je zwanger????? Wat super....snel gegaan dan toch?
quote:pira schreef op 27 januari 2009 @ 15:18:

Hi Beer wat fijn dat je weer op de been bent. Ik kan me ook zo voorstellen dat je nieuwsgierig bent naar je kleine mannetje. Ik krijg dat ook steeds vaker van "hoe zal ze eruit zien". Ik heb een vrij noordelijk uiterlijk oftewel blond blauwe ogen maar piraman is echt donker met donkerbruine ogen en zwart haar dus tja wat zal deze mix maken ?? Wij hebben precies dezelfde mix Pira
AHHH Watever wat lachen nou dan moeten we toch op de 1 of andere manier elkaar straks een foto van de beebs sturen

SNOK hi wat fijn dat je er even bent. 28 weken alweer, ja en ik deze week 21 weken en inderdaad meisje

mbt kilo's ?! tja is volgens mij zo verschillend bij iedereen maar ga me daar niet druk om maken. ik eet niet echt anders dan anders en beweeg behoorlijk dus wat eraan komt zal wel zo moeten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven