3e kindje?

06-06-2012 20:57 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

ik en mijn man hebben 2 dochtertjes de oudste is 5 jaar en de jongste 1.5 jaar,

nou kriebelt het al weer een tijdje,en zit ik er serieus over te denken om voor een 3e kindje te gaan ,

wat is het leeftijds verschil tussen jullie kindjes? en hoe is dat 3 kindjes? rare vraag misschien maar dat vroeg ik me af ,hoor vaak verhalen dat 3 kinderen "te" veel is maar het lijkt me juist gezellig..
Zit je man er ook over te denken? Da's denk ik wel het belangrijkste.

Hoe je het ervaart is natuurlijk voor iedereen verschillend.
haha ja anders zette ik het niet op t serieus nadenken,kan niet in me eentje mezelf bevruchten haha
Bij mij zit er 5 jaar en 4 jaar tussen.

Niet bepaald doorsnee.

Wel heel rustig en ze kunnen het erg goed vinden met elkaar,

Wat het belangrijkste is.
ja dat is het belangrijkste! en of je er beiden achter staat uiteraard,
Bij mij zit er gemiddeld zo'n 2 jaar tussen:

Nummer 1 : 7 jaar oud

Nummer 2 : 5 jaar oud

Nummer 3 : 3 jaar oud

Nummer 4 : Uitgerekend augustus.
Hier ons rijtje:

nummer 1: 7 jaar

nummer 2: 6 jaar

nummer 3: 3 jaar

Ik vind het vrij druk 3 kinderen, maar dat komt ook dat ik niet echt rustige muurbloempjes heb....hahaha
Ik lees mee. Wij zijn ook over een 3e (en definitief laatste!) aan het filosoferen. Mijn zoontjes zijn nu 3,5 en 1,5 jaar oud.
Oooh t blijft kriebelen!
Wij hebben kinderen van 4,3 en 1. Het wordt nu echt leuk!

Maar het is vrij zwaar toch wel.
Nummer 1 (m): 9

Nummer 2 (z): 4

Nummer 3 (m): 1
Ik moet bij dit soort topics altijd denken aan die kennis die voor nr 3 ging en er meteen nr. 4 en 5 gratis bij kreeg
Hahaha tsjah dat gebeurd soms,maar is meestal erfelijk toch? Haha dan ben je wel gelijk klaar denk ik haha ,

Steeds als ik zo een rijtje zie staan met de 3kindjes ,denk ik dat zou ik ook graag willen! Zijn er ook mensen verhuist omdat ze een 3e kindje kregen? Vanwege de ruimte? Of gestopt met werken ?
9 jaar zit er tussen
Hallo,

Nog geen ervaring, maar bij ons is de knoop net doorgehakt, over 2 maanden gaan we proberen een derde kindje te krijgen. De oudste is 4 jaar en de jongste is ruim 2.5 jaar. Onze twee kinderen zaten dicht op elkaar, dus wel bewust gekozen om wat langer ertussen te laten zitten, en ook lang getwijfeld, vooral over of we wel genoeg aandacht kunnen geven aan ieder kindje afzonderlijk. We hebben beiden een druk leven, sociaal en met ons werk; ik werk namelijk 4 dagen en mijn man 4.5 dagen.

Fijn is wel dat huis en auto al groot genoeg zijn, we hebben nog een kamertje over. Ik zou niet stoppen met werken, vooral omdat ik mijn werk ook heel erg leuk vind en daardoor ook weer een leukere moeder ben.
Bij ons kriebelt het ook, het lijkt me druk maar wel gezellig. Tussen 1e en 2e zit 2 jaar, Tussen 2e en de eventuele 3e wil ik iets meer tussen laten zitten, maar ook weer niet te veel... Voorlopig 'droom' ik nog even verder :-)
Wij hebben een nieuwe auto moeten aanschaffen en al voor de zwangerschap van nummer 3 waren we al verhuisdin verband met de wens voor het derde kind. Vanwege die hypotheek kon er geen van ons minder gaan werken, maar dat was ook niet de intentie.
Wij hebben ook 3 kinderen maar niet zozeer omdat we er 3 wilden hebben. Meer omdat we na 2 jongens nog graag een meisje wilden. Volgens mij zit er niet zo veel verschil in 2 of 3 kindjes maar misschien komt het omdat bij ons de oudste al 10 is en dus redelijk zelfstandig is en alles zelf kan. Voor mijn gevoel ben ik alleen maar met de 2 jongsten bezig. Zij zijn 3,5 en 14 maanden. Wij hoefden geen aanpassingen te doen qua behuizing of financiën voor een 3e kindje.
quote:emmeline schreef op 07 juni 2012 @ 08:54:

Wij hebben ook 3 kinderen maar niet zozeer omdat we er 3 wilden hebben. Meer omdat we na 2 jongens nog graag een meisje wilden. Volgens mij zit er niet zo veel verschil in 2 of 3 kindjes maar misschien komt het omdat bij ons de oudste al 10 is en dus redelijk zelfstandig is en alles zelf kan. Voor mijn gevoel ben ik alleen maar met de 2 jongsten bezig. Zij zijn 3,5 en 14 maanden. Wij hoefden geen aanpassingen te doen qua behuizing of financiën voor een 3e kindje.Dus voor hetzelfde geld hadt je nu 10 kinderen gehad? 9 jongens en 1 meisje?
quote:Melody74 schreef op 06 juni 2012 @ 22:22:

Nummer 1 (m): 9

Nummer 2 (z): 4

Nummer 3 (m): 1

Waar staan die m en z voor? meisje en zoon?

Iemand vroeg of je ging verhuizen voor een 3de, wij gaan dat wel doen, we komen nu met de 3de echt een kamer tekort. Auto past wel, maar dan kunnen er niet 2 vriendjes mee met de oudsten, dat is wel een nadeel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven