3e kindje???

06-07-2008 20:35 310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Ik ben Lois, 34 jaar en heb 2 heerlijke dochters van 3,5 en net 1 jaar. Ik wil graag een nieuw topic openen over iets wat me heel erg bezig houdt: een 3e kindje of niet? Lijkt het je wat om hierover te kletsen? Ik hoor het graag.

groetjes, Lois.
Ik lees steeds mee alleen steeds komt er 1 van de 2 ertussen waardoor ik net niks kan typen. Ook nu zijn ze weer paraat en moet ik naar boven dus ff vlug.

stella, hele dikke knuffff en sterkte, wat een moeilijke tijd en zo dubbel. Verlies en hoop. sterkte

Hier een spontane aktie van manlief maar helaas deze week ongesteld geworden. Wel zei hij dat we maar flink moesten oefenen voor een derde want het was toch niet in 1 keer raak. Het zal mijn iks verbazen als het binnen een half jaar bingo is, gezien mijn vorige twee ;)

Alle zwangeren van harte

tot laterrrrrr
Hai hai,

geen lingeriesetje nodig hier

Wat een heerlijk weer he?! Is wat saaier zo'n weekend alleen alleen met dit weer kun je wel lekker naar buiten met de kids. Heerlijk GB3, veel plezier!

Miriam, jammer van het ongesteld worden maar jullie laten er geen gras overheen groeien dus! Lastig af en toehe met twee kleintjes erom heen op de computer. Gelukkig spelen ze bij mij wel erg veel samen en dat schept weer een beetje ruimte!

Stella; gaat het een beetje? En al een test gedaan nog????

fijne avond allemaal
Hoi allemaal hier ben ik ook weer een keer!

Stella ben ook benieuwd hoe het met je is, moeilijk hoor..

GB3 en Princess spannend voor jullie, wie weet is het nu raak!

Miriam was dit nu jullie eerste ronde? In ieder geval heel veel succes voor de volgende ronde!

Floddertje fijn weer een echo deze week, hoever ben je dan?

Met mij alles goed. We hebben een lekker weekendje gehad, genoten van de zon. Vanochtend met z'n viertjes gezwommen en vanmiddag een oude collega op bezoek gehad, was gezellig, maar ik ben er wel moe van iedere keer, ach ja dat hoort erbij ga vanavond wel weer lekker vroeg naar bed.

Tot snel maar weer en een fijne avond allemaal!
Fijn dat je je goed voelt Hoera3! En jij Floddertje? Voel jij je ook goed? Voelt het deze keer anders dan voorgaande keren? Al een 'gevoel' wat het geslacht is? En ja, moe zijn hoort er in deze fase helaas bij. Maar met twee kinderen erbij kom je nog minder aan je rust toe nu. Extra vroeg naar bed misschien? Niet zo gezellig maar deed ik voorgaande keren volgens mij toch wel die eerte maanden.

Ik hoop dat het deze keer raak is idd. Maar om heel eerlijk te zijn heb ik heel af en toe (als de kinderen even moeilijk zijn bijv.) wel eens twijfels. Twijfels of het straks niet te zwaar wordt met drie. Aan de andere kant denk ik dat de geluksmomenten sterker zullen zijn dan de moeilijke momenten... Heeft 1 van jullie dit soort gevoelens ook wel eens?
Goedemorgen allemaal,

Ik ben er weer even, het gaat naar omstandigheden best wel goed. Ik ben gewoon aan het werk maar ik moet zeggen dat mijn concentratie nog niet optimaal is, je blijft er gewoon elk moment van de dag aandenken. Super bedankt voor al jullie lieve reacties.

Heb vrijdag weer een test gedaan en weer negatief, maar nog steeds niet ongesteld inmiddels nu 2 weken overtijd, heb al wel een afspraak staan bij de huisarts voor woensdag. En het stomme is ik heb echt super gevoelige tepels en steken in mijn borsten en last van mijn onderrug, steken in mijn buik. Ik begrijp er niks van. Hebben sommige van jullie dat ook gehad.

Hoera en Floddertje jullie hebben toch later pas getest?

Prinsess ik duim voor je dat het raak is. En voor alle klusser succes, haha.

Wanneer heb je de echo floddertje?

Tot snel.
He Stella, wat een onzekerheid en nu ook nog na het overlijden van je vriendin. Ik testte pas 5 dagen na NOD positief. De verloskundige had hier een naam voor maar die ben ik vergeten. Het gebeurt vaker, er is dan wel een bevruchting, maar het proces waarbij het zwangerschapshormoon vrij komt, komt later op gang, vandaar de negatieve test. Ondanks alles hoop ik toch voor jou een positieve test. Sterkte met alles.

Prinsess, ik heb ze ook wel eens, vooral als alles juist relaxed loopt dan denk ik van oei dadelijk weer terug naar af. Volgens mij heeft iedereen ze wel eens die twijfels. Ik denk dan ook aan hoe het zal zijn als de toekomstige jongste de leeftijd van 15 maanden heeft (zoals ons meisje nu) dan is het alweer relaxter en ik heb inmiddels al twee keer ervaren hoe snel dat gaat! Ik kan nu juist ook wel weer verlangen naar dat kleine laatste hummeltje! Ik duim voor je Princess! Wanneer is je NOD?

Liefs hoera
Even snel, ben net ongi geworden dus helaas. op naar de volgende maand.
stella, balen zeg, maar vol goede moed op naar de volgende maand.

prinsess..heel herkenbaar. Bij mij zijn ze nog erg klein (2 1/2 en 10 maand) en soms wordt het mij gewoon net iets teveel. Ook omdat manlief eigenlijk maar 1 dag in de week thuis is en ik er dus de rest van de week er een groot deel echt alleen ervoor sta. Daarnaast werk ik zelf ook nog 3 dagen in het onderwijs wat ook niet echt stressloos is. Maar toch denk ik dat wanneer je alle vermoeidheid opzij schuift en kijkt naar het leven wat je dan in je handen houdt. Is het allemaal maar relatief. Het weer bij af beginnen is bij mij wel iets waar ik wat voor huiver. Ik ben zo blij dat mijn zoon bijna 1 jaar is. Een beetje uit dat hele kwetsbare. Maar toch....wat is nou 1 jaar op een heel mensenleven. Kortom ...ik kan niet wachten !!!!

Wel maak ik mij wat zorgen om wat bijv. mijn vader etc gaat zeggen. Die vind het gezien mijn medische verleden eigenlijk wel goed zo, heb een dochter en een zoon. Maar ik wil misschien van allebei nog wel een hahahaha.
Stella... balen dat je ongetseld bent geworden. Ik vind het knap dat je alweer aan het werk bent hoor! Houden ze wel rekening met je op je werk? Hopelijk komt er voor jullie snel een nieuw wondertje!

Miriam... het onderwijs is inderdaad niet geheel stressloos! Ik ken het! Zit zelf ook in het onderwijs en heb vorige week een ongelooflijke dip gehad. Ik vind het momenteel niet leuk. Dit hele schooljaar eigenlijk al... Wil eigenlijk wel wat anders, maar zou ook weer niet weten wat. 5 jaar geleden ben ik er 3/4 jaar eruit geweest. Gelukkig dat ik het nu eerder herken, maar gelukkig word ik hier niet van.

Jullie mogen er de komende maand dus weer flink tegen aan! Maar als je man maar 1 dag thuis is... wordt dat wel weer een beetje lastig. Vind je het niet vervelend dat hij zoveel van huis weg is?

prinsess... van het weekend al zulk lekker weer, maar gisteren en vandaag waren ook super! Dan is het leven toch ook weer een stuk mooier he?!

Die twijfels die je af en toe hebt, heb ik ook. Vandaag een dagje uit met man en kids. Dan denk ik eraan dat er misschien nog een kleintje bijkomt... wordt toch een stukje complexer. Weer denken aan voedingen tussendoor, meer meeslepen, nu kan elk 1 kind in de gaten houden, bla, bla, bla, etc. Maar wat je zegt... de geluksmomenten zullen ook meer zijn.

Mijn man en ik hebben wel eens tegen elkaar gezegd dat wij eigenlijk subsidie zouden moeten krijgen, omdat wij van die mooie, geweldige kinderen op de wereld hebben gezet. Zou toch zonde zijn als er niet nog meer van zulke prachtmensjes bijkomen!!!

Hoera3... hier inmiddels ook wel een duidelijk verlangen naar een derde, ondanks de enorme stap terug. Onze oudsten zijn nu 3 jaar en 4 maanden en 2 jaar en 2 maanden. Nog één keer zo'n groot wonder meemaken! Fantastisch!!!!

Ik heb heerlijke dagen achter de rug. Zondag verjaardag van mijn neefje, waar we uiteindelijk de hele dag zijn blijven hangen. Kids hebben zich uitermate goed vermaakt met hun neven en nichtje en alle andere kids.

Gisteren heerlijk naar de sauna geweest met een vriendin van de opleiding. Was alleen te kort, want we moesten allebei 's avonds nog iets anders doen. Maar heerlijk bij kunnen kletsen en ondertussen ook heerlijk verwend worden!

Vandaag met man en kids naar Madurodam geweest. Het was natuurlijk fantastisch weer, dus dat was alleen al super. Maar de kinderen vonden het ook nog eens geweldig. vooral het sesamstraat-gedeelte. Mijn oudste was bij het naar bed gaan ontroostbaar, want hij wilde terug en bij Bert en Ernie blijven. Gelukkig heb ik dat op een creatieve manier met hem opgelost!

komende 2 dagen lekker rustig aan. Is ook wel nodig, want de jongens moeten weer even acclimatiseren na een drukke zondag, dagje bij opa en oma en een dag de hort op en dus niet slapen overdag! Morgen weer RRR!!!

Tot gauw maar weer meiden!
Heey leuk wat leesvoer !! Gezellig !!

Stella. Balen dat je ongesteld ben t geworden. Misschien toch ook stress/spanning ?! Knap dat je aan het werk bent. Toch afleiding maar ik kan me voorstellen dat je niet eens zin hebt om je bed uit te komen...........

Ik voel me goed. Donderdag echo. Daarna kan ik pas echt genieten..........

Vorige 2 zwangerschappen voelde ik me ook prima. De enige keer dat ik me echt heeeel erg beroerd voelde werd het een vroege miskraam dus dat geeft moed :-).

Leuk dat jullie zo mee leven. Als ik weer meer fut heb kom ik even uitgebreider terug !!
quote:floddertje1 schreef op 14 oktober 2008 @ 21:29:

Heey leuk wat leesvoer !! Gezellig !!

Stella. Balen dat je ongesteld ben t geworden. Misschien toch ook stress/spanning ?! Knap dat je aan het werk bent. Toch afleiding maar ik kan me voorstellen dat je niet eens zin hebt om je bed uit te komen...........

Ik voel me goed. Donderdag echo. Daarna kan ik pas echt genieten..........

Vorige 2 zwangerschappen voelde ik me ook prima. De enige keer dat ik me echt heeeel erg beroerd voelde werd het een vroege miskraam dus dat geeft moed :-).

Leuk dat jullie zo mee leven. Als ik weer meer fut heb kom ik even uitgebreider terug !!

Vind het elke keer ook leuk als er weer veel is geschreven, dus zet hem op allemaal!

Succes donderdag! Laat je even weten hoe het was?

Bye bye allemaal, ik ga slapen... ben ook moe... zou ik dan misschien toch zwanger zijn??? Mijn man zei het vandaag wel... dacht hij te weten aan de manier waarop ik reageerde! Ik hioop het zo!!!
He GB3 spannend!!! Hoe lang moet je nog wachten deze ronde? Tja en de RRR zijn bijh ons ook altijd belangrijk, zeker ook na drukke weekenden. Snap die gezinnen nooit zo die altijd maar onderweg zijn en waarvan ik ze nog op koopavond met kleine kinderen rond zie lopen, maar goed ieder kind is natuurlijk anders.

Floddertje succes morgen! Ik wist niet dat je ooit een miskraam hebt gehad, ik kan me voorstellen dat het dan nog spannender is.

Mirjam, pfoe je man maar 1 dag thuis, das wel pittig! Ik werk niet in het onderwijs maar heb wel m'n pabodiploma dus weet wel hoe druk het is. Tja en relativeren is zeker noodzakelijk. Ik denk ook maar zo straks zitten ze allemaal op school en verlang je nog wel eens terug naar die hummeltjestijd!

Hier alles ok. Het is wel erg maar mijn broeken passen al niet meer. gelukkig kan ik wel rokjes aan want om nu al mijn positiebroeken aan te doen vind ik wel overdreven. Bij de andere twee had ik overigens ook al snel een buik, dus dat wordt alleen maar meer.

Nou tot schrijfs!
De drie RRR zijn hier ook de hoofdmoot om alles vol te houden. Mijn kleine man vaart er goed bij, wanneer we afwijken dan loop ik een week achter de feiten aan.

GB3..ook herkenbaar wat jij schrijft. Ik zit er ook over te denken om het onderwijs uit te gaan. Maar wat? Ik heb wel ideeen maar dan moet ik weer volledig in de schoolbanken gaan zitten om vervolgens dat te kunnen / mogen doen.

Partime werken in het onderwijs is voor mijn gevoel 5 dagen werken en 3 betaald. Maar goed, misschien komt er zo ineens nog iets leuks op ons pad ;)

Floddetje..spannend !! succes ! laat je ons nog even weten hoe het is gegaan?

Hoera3, wanneer ik weer zwanger ben wil ik het graag tot de eerste (12 weken) echo geheim houden, maar als ik jouw verhaal zo lees dan pas ik al snel niet meer in de broeken. Help, dan valt het wel op he...het scheelt dat ik nog best een flubberbuik heb van de vorige twee, zal waarschijnlijk dan komentaar krijgen dat ik zo dik geworden ben:) Maar goed ik moet eerst nog zwanger worden.

Mijn man heeft twee banen, 1 voor de baas en in de avond en weekend voor zichzelf. Hij hoopt dat hij over een half jaar een gedeelte bij de baas weg kan, dat zou weer meer rust geven.

En nee ik vind het niet leuk, maar ik steun hem wel om zijn droom in elk geval te proberen.
Miriam, mijn flubberbuik is nu weer hard, het heeft zo z'n voordelen... zou het nu ook echt niet geheim kunnen houden, of hele wijde kleding dragen ofzo. Zowiezo hou ik wel heel erg van wijntjes, dus was het de omgeving al lang opgevallen haha. Als ik bevallen ben, ben ik voor mijn gevoel straks klaar en ga ik fanatiek aan de lijn en de sport! En als je man over een half jaar minder kan werken dan geeft dat zeker meer rust voordat de derde komt!

Stella, helemaal vergeten om op je berichtje te reageren, wat jammer dat je ongesteld bent geworden, op naar de volgende ronde en hopelijk staat je hoofd ernaar
GB3..ook herkenbaar wat jij schrijft. Ik zit er ook over te denken om het onderwijs uit te gaan. Maar wat? Ik heb wel ideeen maar dan moet ik weer volledig in de schoolbanken gaan zitten om vervolgens dat te kunnen / mogen doen.

Partime werken in het onderwijs is voor mijn gevoel 5 dagen werken en 3 betaald. Maar goed, misschien komt er zo ineens nog iets leuks op ons pad ;)

Dat gevoel heb ik nou ook altijd... heel veel werken in maar 2 dagen (bij mij is 3e dag nog ouderschapsverlof). En dan ben je 2 hele lange dagen op school en dan ben ik thuis ook nog heel vaak bezig. Veel woensdagen die ik terug moet komen ivm vergaderingen, cursussen en BHV... Ik wordt er momenteel gillend gek van. Ik ben ook niet op mijn best in de herfst. Ik kan altijd wel depressie-achtig zijn in vlagen, maar in de herfst heb ik het heel sterk.

Inderdaad zou ik nog niet weten wat ik anders zou willen, maar ik weet wel dat ik niet heel lang weer wil gaan leren. Dat gaat niet in combi met ons gezin. Manlief werkt ook regelmatig in de avond. En om nou altijd de kinderen uit te besteden. Dat wil ik ook niet.

Hoera3, wanneer ik weer zwanger ben wil ik het graag tot de eerste (12 weken) echo geheim houden, maar als ik jouw verhaal zo lees dan pas ik al snel niet meer in de broeken. Help, dan valt het wel op he...het scheelt dat ik nog best een flubberbuik heb van de vorige twee, zal waarschijnlijk dan komentaar krijgen dat ik zo dik geworden ben:) Maar goed ik moet eerst nog zwanger worden.[/quote]

Dit is mijn idee ook, maar ik ben bang dat ik het niet kan. Alleen al om zo ontzettend lang mijn mond te houden...als de groter wordende buik. gaat toch sneller met nummer 3! Dus ik ga een poging doen om het zo lang voor mij te houden als mogelijk is met de buik! Pfoe... dat wordt op mijn lippen bijten!

Zou mij ook niet gelukt zijn hoor. Loop nu al weer 2 weken in pos kleding.... Wel heeeeeeeeeeerlijk dat ik die buik niet meer hoef in te houden zo nu en dan hahaha.

GB Spannend !! Wanneer weet je iets ??

Ik lig al op bed. Lange/zware werkdag gehad en op. Hoofdpijn.... Tuurlijk laat ik het morgen even weten !!

Hier ook aardig veel erren. Meer dan ik van te voren had verwacht. Maar daar zijn mijn kinderen ook naar...Gelukkig kan er dan wel heel soms een uitzondering gemaakt worden.
Wat leuk dat er flink geschreven wordt, ik ben toch zo raar ongesteld, heel raar donker bruin ipv gewoon rood. Wat dat nou weer is?

Vandaag met de boys weer naar het consultatie bureau geweest en ze waren weer goed gegroeid.

De oudste liet duidelijk even zien dat hij een eigen willetje heeft want hij moest een ogen-test doen en het hield bij een oog op want hij wilde het brilletje niet andersom op. Dus volgende week weer even terug, ppffffff.

De jongste heeft zijn prikje weer gehad en was erg stoer.

Hoera3, wat leuk dat je al een buikje hebt zeg, dat is het alweer gelijk wat tastbaarder.

Miriam: Ik denk dat ik het ook de eerste 12 weken geheim wil houden dat is toch wel speciaal. Heb het overigens niet bij de andere twee gedaan. Wel knap hoor dat je man zoveel werkt, dan komt er natuurlijk ook meer op jou terecht. Maar als daar tegenover staat dat je straks meer rust hebt is dat ook wel lekker.

Floddertje, ben benieuwd naar de echo, wel spannend.

GB3, Wat vervelend dat je je in de herfst niet zo goed voelt, dan is het juist vervelend dat je dan lange dagen moet maken en ook woensdagen aan de slag moet.

Hoe doen jullie dat trouwens als jullie een keer alleen weg willen als straks nummer 3 er is. Om nu 2 kinderen ergens te laten oppassen lukt nog wel maar 3?

Groetjes
Floddertje.. lekker uitrusten dan!

Ja, die 'ouderwetse' RRRen blijven het heden ten dage nog erg goed doen. Mijn doerakken hebben het echt nodig. Zeker op zo'n dag als vandaag. Krijg je stank voor dank na een paar leuke dagen! (typt ze met een lach om haar mond)

Ga even tv kijken.... misschien tot straks!
is er echt niemand handig met schema's??? ik kan het allemaal zo moeilijk bijhouden...
Zal voor oppas aan huis toch niet zo veel uitmaken ? Timo is tzt al weer 4 en weet veel al zelf dan....... Alleen de kids onderbrengen elders, dat lijkt me lastiger. Maarja, concessies doen he ?! Maar heb 2 zussen en ouders in het dorp wonen dus meestal is er wel wat te regelen......
Stella.. had jouw berichtje over het hoofd gezien. Ik zou je maar niet te druk maken om je ongesteldheid. Op naar de volgende maand.

Mijn oudste vond de ogentest juist erg leuk. Wilde eigenlijk wel doorgaan.

Ik heb nu ook regelmatig een oppas aan huis. Voor haar zal het niet uitmaken. Mijn schoonouders vinden het geen probleem (schat ik zo in). Die vinden onze kinderen zulke engeltjes, itt de kinderen van hun andere zoon. Schouderklopje voor mijzelf... oma vindt onze opvoeding stuk beter dan die van zwager en schoonzus.

Uit logeren wordt inderdaad iets lastiger, Mijn moeder vindt het teveel. Merk ik nu al met 2 kids. Schoonouders zullen het niet erg vinden. mijn zus heeft er zelf 3. Die komen binnenkort ook een nachtje bij ons slapen. Moet kunnen, maar je moet soepel zijn op dat soort momenten. Aanstaande vrijdag gaan onze 2 kids bij haar slapen. Heerlijk!

Adios!!!
upperdepup
Zo, heerlijk uitgeslapen (21.30-07.45) en fris en fruitig naar Flodder in de maak gekeken. Een heerlijk spring in het veld met alles er op en er aan. Heb echt hele mooie foto's mee gekregen maar de scanner is afgekoppeld. Als ie er weer staat ga ik zeker foto's neerzetten. Een hele schattige waar je het oortje mooi ziet en 1tje met het handje voor de mond. Echt heeeel schattig weer !!! Nekplooi was 1 mm en dat is perfect. Hij mag max 3 mm zijn. Qua kansberekeningen weet ik niet hoe veel dat is hoor...... Maagje was vol, darmen zitten op juiste plek, 2 hersenhelfde en omdat ie zo mooi sprong wees het er op dat er in elk geval geen ernsitge open ruggetje is. Maar dat zien ze pas echt met 20 weken. Erg fijn dus !!
Gefeliciteerd Floddertje! Dat is pas genieten! Blijven wondertjes! Dat je je kindje zo kan zien! Fantastsich!

Ik ben weer weg... er moet gekookt worden!

Adios
Wat super Floddertje, hoe ver ben je nu precies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven