40+ moeder

14-11-2018 16:15 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zijn hier vrouwen die na hun veertigste een kind hebben gekregen? Ik ben benieuwd wat voor ervaringen jullie hebben. Zouden jullie het aanraden of afraden? En hoe oud waren jullie toen jullie zwanger werden?
Alle reacties Link kopieren
Als je fysiek en geestelijk prima in orde bent, waarom niet?
Kan prima toch?
Ik zou er zelf niet “bewust” voor kiezen (in de zin van: al rond je 25e/30e een stabiele relatie hebben en pas rond je 40e aan kinderen beginnen) i.v.m. de risico’s maar het leven is niet maakbaar en soms komt tegen je 40e het juiste moment pas voorbij, om wat voor reden dan ook.

Ik was zelf 25, bevallen met 26.
Persoonlijk vind ik 40 veel te oud. Ik was zelf 26 toen ik zwanger werd.
Alle reacties Link kopieren
Ja met 45 ....gaat prima
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik 40 jaar echt te oud, het is voor een kind ook erg vervelend dat je moeder altijd als je oma wordt gezien en je al op jonge leeftijd met bepaalde problemen te maken krijgt ivm de leeftijd van je ouders.
Ze zullen er wel zijn hoor TO! Heb het toch ook in tijdschriften wel voorbij zien komen. Soms loopt het leven zo dat het pas op latere leeftijd echt een optie wordt. Als je de wens hebt en een goede situatie, dan kan je het proberen toch? We worden met z'n allen steeds ouder, dus je zult je kind waarschijnlijk nog lang genoeg meemaken :)
Alle reacties Link kopieren
Voor mijzelf had ik de uiterste grens bij 40 gelegd. Boven de 40 vind ik te oud.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Whatsinaname1988 post_id=29244418 time=1542210135 user_id=370845]
Persoonlijk vind ik 40 jaar echt te oud, het is voor een kind ook erg vervelend dat je moeder altijd als je oma wordt gezien


Wat een onzin. In mijn omgeving is het heel normaal om als 35+'er een kind te krijgen en ik heb echt nog nooit gehoord dat iemand werd aangezien voor de oma van het kind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger geworden op mijn 40e en zal 41 zijn als de baby geboren wordt. Het is mijn tweede zwangerschap, mijn dochter is geboren vlak voor mijn 38e verjaardag. Door omstandigheden ben ik laat moeder geworden, niet eerder de juiste partner tegen gekomen.

Heb wel even getwijfeld over een tweede zwangerschap en had mezelf wel een deadline gesteld. Ik “moest” zwanger zijn voor mijn 41e en als dat niet zou lukken wilde ik er dan mee stoppen. Ben gelukkig met mijn dochter, maar het voelde toch niet compleet en de wens voor een tweede was te sterk. Maar ik had me er denk ik wel bij neer kunnen leggen als het niet gelukt was voor mijn 41e.

Ik voel me goed, ben lichamelijk fit en deze zwangerschap voelt tot dusver niet anders dan de vorige. Maar ik ben nog niet bevallen natuurlijk, misschien trek ik de slapeloze nachten nu wel minder goed dan een paar jaar geleden. Ik heb geen idee, maar ben nu nog niet bang daarvoor.

Ben je zelf aan het twijfelen vanwege je leeftijd?
loetje77 wijzigde dit bericht op 14-11-2018 16:50
Reden: Typefout
0.25% gewijzigd
Whatsinaname1988 schreef:
14-11-2018 16:42
Persoonlijk vind ik 40 jaar echt te oud, het is voor een kind ook erg vervelend dat je moeder altijd als je oma wordt gezien en je al op jonge leeftijd met bepaalde problemen te maken krijgt ivm de leeftijd van je ouders.

Alle vrouwen van 40+ zien er niet meer uit inderdaad :rofl: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
14-11-2018 16:42
Persoonlijk vind ik 40 jaar echt te oud, het is voor een kind ook erg vervelend dat je moeder altijd als je oma wordt gezien en je al op jonge leeftijd met bepaalde problemen te maken krijgt ivm de leeftijd van je ouders.
Ik ben echt nog nooit aangezien voor de oma van mijn dochter hoor! En ik ken genoeg mensen die op jongere leeftijd bijv. gezondheidsproblemen hebben. Een oudere moeder (of vader) betekent niet automatisch problemen.
Alle reacties Link kopieren
Leeftijd is maar een getal. Het lijkt mij wel een uitdaging worden wanneer de kinderen gaan puberen en moeders in de overgang zit.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
14-11-2018 16:42
Persoonlijk vind ik 40 jaar echt te oud, het is voor een kind ook erg vervelend dat je moeder altijd als je oma wordt gezien en je al op jonge leeftijd met bepaalde problemen te maken krijgt ivm de leeftijd van je ouders.
Want als je voorbij de 40 bent zie je er automatisch uit als oma??
En wat voor problemen?
Ruim voor je pensioen zijn je kinderen volwassenen.
En je hebt het niet altijd voor het zeggen. Ik was liever rond mijn dertigste moeder geworden, maar toen was de vader van mijn kinderen nog niet in beeld. Ik ben nu eind dertig en de tweede is onderweg. Of ik rond mijn veertigste nog voor een derde ga weet ik niet. Het brengt natuurlijk wel meer risico met zich mee. Maar bij een eerste kindje zou ik dat risico veel sneller naar de achtergrond schuiven.
Alle reacties Link kopieren
elmoni schreef:
14-11-2018 16:55
Leeftijd is maar een getal. Het lijkt mij wel een uitdaging worden wanneer de kinderen gaan puberen en moeders in de overgang zit.
Ach, mijn moeder raakte al in de overgang toen ze 38 was en haar kinderen inderdaad aan het puberen waren. Dat soort dingen heb je niet altijd in de hand en lijkt mij ook geen reden om het daarom maar te laten.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
14-11-2018 16:42
Persoonlijk vind ik 40 jaar echt te oud, het is voor een kind ook erg vervelend dat je moeder altijd als je oma wordt gezien en je al op jonge leeftijd met bepaalde problemen te maken krijgt ivm de leeftijd van je ouders.
:HA:

Altijd nog wel! Ach ja, al die veertigers met hun hangende vellen, grijze permanentjes en hun kunstgebitten. Maar ze kunnen de maxi cosi voorop de rollator zetten, vet handig.

On topic: Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar in mijn omgeving zijn er zoveel vrouwen die tussen 35-42 hun kinderen krijgen. Fitte moeders, gezonde kinderen. En ik blijf het ook gewoon proberen als dat tegen mijn 40e aan de orde is.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
14-11-2018 16:38
Persoonlijk vind ik 40 veel te oud. Ik was zelf 26 toen ik zwanger werd.
Heb je dan zo ongezond geleefd dat je in die 14 jaar van je 26e tot je 40 e lichamelijk en of geestelijk zo bent afgetakeld dat je op je 26e nog wel aan een baby kon beginnen en op je 40e niet meer?

Ik was 41 toen mijn kind geboren werd. Kan prima. Ben ook nog nooit Voor de oma aangezien.

Wel 1x voor de stiefmoeder omdat ze wisten dat ik andere achternaam heb dan kind en pkartnwr en ze wisten dat partner een paar jaar jonger was.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
14-11-2018 16:52
Alle vrouwen van 40+ zien er niet meer uit inderdaad :rofl: :facepalm:
En bedankt hè :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een gulden had gekregen voor elke keer dat iemand vroeg of dat mijn oma was en mijn broer mijn vader dan was ik rijk geweest. En mijn moeder had geen ouwe kop hoor, maar op het schoolplein stond ze daar terwijl ze 50 was en elke andere moeder in de 30. Dat vond ik vroeger echt niet leuk en andere kinderen van oudere moeders ook niet.

En voor mijn broer was ook niet leuk om aangesproken te worden als tienervader ( 15 toen ik werd geboren).

En het is al helemaal vreselijk dat ik geen moeder meer heb ivm ouderdomsziektes, ook geen vader meer ( maarja die snoof zich dood dus een ander verhaal). En ja het steekt mij nog elke dag als ik zie hoe oma’s met hun kind buiten lopen en die oma’s zijn net 50 en mijn kinderen hebben nauwelijks meer familie want iedereen is dood. Alle mensen die ik ken met een oude moeder hetzelfde verhaal.

Ik had mij geen betere moeder kunnen wens maar om al voor je 20ste wees te zijn is echt niet leuk, maar ach op het viva forum is dat allemaal onzin natuurlijk en komen ouderdomsziektes alleen maar voor al je 70+ bent.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb hier een buurvrouwtje van begin 40 en daar zou ik best wel een kindje mee willen maken. Lekker ding.

Een probleempje. Ze is getrouwd.
Mijn schoonmoeder werd juist op haar 46e oma en men dacht regelmatig dat ze juist de moeder was.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
14-11-2018 17:15
Nou, ik heb hier een buurvrouwtje van begin 40 en daar zou ik best wel een kindje mee willen maken. Lekker ding.

Een probleempje. Ze is getrouwd.
Nou en! Alles kan stuk Willem.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet voorstellen dat iemand van 40 of (als kind ouder is) 50 jaar voortdurend voor oma wordt aangezien. Misschien een enkele keer, als je bouw en uiterlijk toevallig ouwelijk ogen? Maar lijkt me eerder uitzondering dan regel.

Maar zo wel.. hoe erg is dat dan? Mijn vader was ‘gewoon’ 28 en 31 toen hij vader werd, maar ziet er ouwelijk uit. Hij werd wel regelmatig als mijn opa gezien. We lachten daar om en hielden mensen voor de gek. Ik zou dat geen reden vinden om niet voor een kind te gaan. Alleen gezondheidsrisico’s zouden mij wat terughoudend maken.
Ik vind het te oud. Niet eens zozeer om de kinderperiode door te komen, dat zal allemaal wel lukken. Maar later, over 30 jaar kan het voor het kind heel lastig zijn om oude ouders te hebben. Dan zit je in een levensfase waarin je je leven, gezin, carrière aan het opbouwen bent en dan zijn je ouders 70+ en gaan ze op jou leunen voor hulp.
willem1959 schreef:
14-11-2018 17:15
Nou, ik heb hier een buurvrouwtje van begin 40 en daar zou ik best wel een kindje mee willen maken. Lekker ding.

Een probleempje. Ze is getrouwd.
Voel je niets van!

Lijkt me verschrikkelijk, na je 40ste nog een kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven