40 uur werken met kleine kinderen

23-01-2020 22:19 495 berichten
Wie heeft hier ervaring mee?

De meeste moeders die ik ken die zeggen fulltime te werken hebben eigenlijk allemaal een contract voor 32/36 uur en werken dan 4x8 of 4x9. Is er hier een moeder met een baby echt 5 dagen niet thuis?

Achtergrond: kinderloze vriendin vindt het gek dat ik hier moeite mee zou hebben en het niet zou willen. Volgens haar kun je dan nergens aan de slag en ben je dan al veredelde thuisblijfmoeder. Ik beweer dat het echt zeldzaam is dat jonge moeders het prima vinden om alleen de weekenden met hun baby's te hebben, en dat vier dagen heel normaal en al vrij ambitieus is.

Het is trouwens niet mijn bedoeling om te (ver)oordelen: ik werk 32 uur en daar krijg ik al veel scheve blikken mee. Ik had alleen nog niet meegemaakt dat degene met de scheve blik juist vond dat ik te weinig werk. Wat mij betreft is het sowieso helemaal aan de moeder.
lilalinda schreef:
24-01-2020 10:49
Ik stimuleer mijn dochters Rechten te studeren en hun tieten te laten vergroten
Kun je eerst een rijke vent trouwen en daarna zelf hem helemaal kaal plukken
Iemand in dit topic gaat trots op je dochters zijn.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
24-01-2020 10:57
Wat heb jij geslikt? Mag ik daar ook wat van?
Ik denk juist dat ze vandaag even haar pillen vergeten is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
24-01-2020 10:34
Ik wil als thuisblijfmoeder toch wel graag weer even benadrukken dat ik er anders over denk dan LAgirl82.
Niks ervan, stel onmiddellijk je borsten beschikbaar om te zogen! Wees toch vrouwelijk! :proud:
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 10:07
Maar een moeder is anders dan een vader. Een moeder heeft meer dat verzorgende instinct, ze is zo gemaakt van nature.
Ze heeft borsten om haar kindje gedurende het eerste jaar te voeden en het is zo gemaakt dat moeder en baby het eerst jaar onafscheidelijk horen te zijn. Het is de natuur van de vrouw, het moederen, dat koesteren.
Een man zit heel anders in elkaar, ook van nature en de natuur heeft het ook anders bepaald.

En ja, moederschap is een roeping, daar blijf ik bij. Alleen het feminisme heeft het kapot gemaakt in vrouwen en vrouwen wijs gemaakt dat het beter is en meer voldoening zou geven om net als een man te willen gaan werken en zo hebben oa feministen zoals Betty Friedan en Joke Smit vrouwen het "huishoudsyndroom" aangepraat en vrouwelijkheid kapot gemaakt. Het feminisme is anti-vrouw in feite.
Maar ga terug naar je hart, daarin wil elke vrouw bij haar baby blijven en het moederen en koesteren. Ga terug naar je vrouwelijkheid!
Baren en moeder worden is het hogere doel voor iedere vrouw? Brr.. klinkt nogal handmaidstale achtig.
Sorcha_ schreef:
24-01-2020 10:56
:hyper:

Ik ga volgend jaar naar achtergesteld gebied verhuizen. Ik ben benieuwd wat ze er daar van maken :facepalm:
Gezellig, kom erbij! Ik werk 28 uur als moeder en ben al een zeldzaamheid. Jullie zullen binnen no time “the talk of the town (eh village)” zijn!
Lillybit schreef:
24-01-2020 10:58
Niks ervan, stel onmiddellijk je borsten beschikbaar om te zogen! Wees toch vrouwelijk! :proud:
Ik hoop toch dat dr kroost gaat tegenstribbelen dan.
Luci_Morgenster schreef:
24-01-2020 10:57
Herkenbaar. En ik vind het heerlijk dat vooral mijn oudste steeds meer haar eigen leventje al heeft.
Schande natuurlijk.
Ik vind het dubbel. Ik mis het aanhankelijke van mijn kinderen wel maar vind het ook heerlijk om meer mijn eigen ding te doen.
En het is mooi om te zien hoe de kinderen zich ontwikkelen en zelfstandig worden. Dat is toch je doel als ouder.
Lillybit schreef:
Mijn kinderen zijn 19 en 21, die zien me aankomen.................... O_o

David Dunning
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 10:30
Doe ik ook niet. Ik heb meer belangrijkere dingen te doen vandaag.
Ik heb werk zat, ook als thuisblijfmoeder.
Nou hup, aan de bak. Hier schijnt de zon een beetje en dan zie je de strepen zo erg.

Neem ik nog even een bakje terwijl ik twijfel tussen de wc of Viva of mijn werk. Interne strijd is vreselijk op moment.
Solomio schreef:
24-01-2020 10:50
Daarom stimuleer ik mijn zoons om homo te worden.
je sluit ze op in een kast?
Solomio schreef:
Ik denk juist dat ze vandaag even haar pillen vergeten is.
:lightbulb:

Ik ga mijn eigen pillen maar eens innemen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Luci_Morgenster schreef:
24-01-2020 11:01
Nou hup, aan de bak. Hier schijnt de zon een beetje en dan zie je de strepen zo erg.

Neem ik nog even een bakje terwijl ik twijfel tussen de wc of Viva of mijn werk. Interne strijd is vreselijk op moment.
Zon? O_O

David Dunning
lilalinda schreef:
24-01-2020 11:02
je sluit ze op in een kast?
De ene is er inmiddels uit, de andere zit er nog in.

David Dunning
Even serieus, flexibele uren zijn belangrijker dan het aantal uren, sn goed verdienen helpt ook. Ik werkte veel maar had er (lange tijd) veel lol in, niet teveel stress, 2/3 dagen oppas aan huis en een schoonmaakster voor en na het weekend.
Als ik thuiskwam waren de boodschappen gedaan, de kinderen relaxed en de was onder controle.

Nu werkt man iets meer en ik fors minder omdat ik op zoek ben naar iets nieuws. En... ik ren me rot! Achter stomme klussen aan, het huishouden en de was en de boodschappen! Ja er zijn ook meer lummeluurtjes, we hoeven minder te plannen, ik lees zomaar overdag voor aan de kleine en de oudste kinderen vinden het best fijn, mama aan het schoolhek. Maar ik vind het niet ideaal hoor, dat huishouden is niet vervullend voor mij en hoop dat ik t snel weer in kan ruilen voor werk dat beter bij me past.
Sorcha_ schreef:
24-01-2020 10:56

Ik ga volgend jaar naar achtergesteld gebied verhuizen. Ik ben benieuwd wat ze er daar van maken :facepalm:
Ik weet niet wat jij "achtergesteld gebied" noemt, maar op het platt'nland is het heel normaal dat ma meewerkt.
Solomio schreef:
Zon? O_O
Ja, net. 4 stralen. Nu gelukkig beetje grauwig. Ik vind die strepen op mijn ramen altijd zo vreselijk. Maar lappen nog vreselijker. Dus opgelost.

Maar mijn vagina weet nog steeds niet of ik de wc moet poetsen of aan het werk moet gaan.
Solomio schreef:
De ene is er inmiddels uit, de andere zit er nog in.
:HA:
lilalinda schreef:
24-01-2020 11:04
Ik weet niet wat jij "achtergesteld gebied" noemt, maar op het platt'nland is het heel normaal dat ma meewerkt.
Maar niet uit huis toch.
Sorcha_ schreef:
24-01-2020 11:18
Maar niet uit huis toch.
ja joh, boerderij leveren geen drol op (nou ja, wel mest)
lilalinda schreef:
24-01-2020 11:04
Het jongvee voederen. De stal en de werf aanvegen. De kaasmakerij runnen.
watdachtjehiervan schreef:
24-01-2020 10:07
Dat is wat jij een goede moeder vindt. En dat is het denk ik ook. Alleen zijn er meer manieren om een goede moeder te zijn.
En als thuisblijfmoeder ben je niet per definitie een goede moeder hoor.
Nee er is zelfs helemaal geen verband.... Voortplanten is biologie (soort in stand houden). Geen ambitie of roeping. Je mag van nature ambitieloos en zelfs lui zijn. Het maakt mij niets uit. Blijf lekker thuis. Doe wat je wil. Maar je word er geen betere moeder van. Als je andere veroordeeld om andere keuzes ben je geen goed vb. Dan zou je beter meer moeten gaan werken zodat de pedagogische mw meer invloed hebben op de beperkende gedachtes van moeder op kind.
Ik weet niet wie er meer schuldig is aan het om zeep helpen van dit topic LAgirl82 of het hele legioen dat haar niet heeft kunnen negeren.

Please, don't feed the trolls.
Andersom schreef:
24-01-2020 13:32
Ik weet niet wie er meer schuldig is aan het om zeep helpen van dit topic LAgirl82 of het hele legioen dat haar niet heeft kunnen negeren.

TO is er niet en het gaat nog steeds over hetzelfde onderwerp toch?
Andersom schreef:
24-01-2020 13:32

Sure, ik ben een trol, whatever! :roll: Ach ja, Noorwegen is toch mijn favoriete vakantieland.
En ondertussen ben ik wel gewend dat men denkt dat je een trol bent omdat je niet achter iedereen aan loopt...

Wat het vooral is, is dat er in ons gezin rust heerst. Wij hoeven niet te rennen en te vliegen en te puzzelen hoe alles past en niemand heeft stress. En ook de kinderen hebben rust. Ze hoeven niet naar de opvang (daar zijn ze nog nooit geweest) er zijn geen honderden dingen die ze moeten doen en waar ze vermoeiend van worden. Na school is het rust thuis en mama is er, en is er ook écht voor ze!
Vakantie's? Geen enkel probleem! Ze hoeven niet naar de opvang of andere dingen of kampen, ze kunnen gewoon in alle rust thuis zijn en thuis spelen en écht vakantie hebben en bijkomen en uitrusten.
Thuis is een veilige basis en ze weten dat ik er altijd voor ze ben. Dat betekent niet dat ik 24/7 bovenop ze zit, en ze zijn heus wel eens weg, maar die veilige basis is er, ze weten dat ik er ben.
Die rust is onbetaalbaar en de basis die je je kinderen geeft ook, en ik weet dat de meeste kinderen van werkende moeders echt willen ruilen met mijn kinderen omdat ze mama missen en die rust missen, en ook de echte vakantie's missen.
Rennen jullie maar verder in jullie hectisch leven en lach maar...Maar ik hoef niet te stressen en mijn kinderen ook niet! :yes:
(En ja, ik zie de stress bij kinderen van werkende ouders en de vermoeidheid van niet echt vakantie hebben)
Ik dacht altijd dat mijn diepste wens voor de kinderen zorgen zou zijn.

En toen kreeg ik een kind en bleek ik best een beetje simpel te worden van 365 dagen per jaar fruit pureren en duplotreinen te bouwen.

Zal best iemand’s roeping zijn maar niet de mijne. Ik vind mijn kind de allerleukste, maar ik ben zelf geen kind meer. Dus na 3 dagen kinderboerderij, duplo en tomatensaus van de muren schrapen, vertrek ik met veel plezier met De Gruffalo nog nagalmend in mijn hersenen naar mijn werk. Zodat ik ook weer even kan doen wat ík leuk vind.

En zo zielig is dat niet voor zoon. Die mag dan de hele dag die suffe liedjes zingen en die duplotrein bouwen met leeftijdgenootjes op kdv. Als we in een ander deel van de wereld waren geboren had hij gezien hoe zijn zusjes uitgehuwelijkt werden op jonge leeftijd en werd hij op zijn 6de aan het werk gezet.

Maar ach, dan was ik ten minste wel thuis geweest. Dus dat had dat allemaal goed gemaakt. Of wacht...
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven