Aadje Piraatje

17-08-2019 16:30 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier ouders (opa’s/oma’s/ooms/tantes enz...) die de boeken en theatervoorstellingen van Aadje Piraatje kennen?

Ik ken het niet maar zag dat er een theatervoorstelling hier in de buurt te zien is tegen sinterklaastijd. Nu wil ik daar met een meisje van nu bijna drie en haar broertje van vijf naartoe. Mijn vriendin (hun moeder) kent deze boeken ook niet.

Daarnaast wil ik dan een luisterboek met een paar van die boeken aanschaffen om ze naar te laten luisteren en uit voor te lezen In dat luisterboek zijn verhalen uit drie verschillende boeken verwerkt, die wil ik dan ook kopen. En in de theatervoorstelling gaat het in ieder geval over Aadje Piraatje en de stoomboot van Sinterklaas dus dat boek komt er dan ook nog bij. Deed dit vroeger met mijn eigen kinderen ook. Het boek/de boeken het of verhaal voorlezen en zo een theatervoorstelling een beetje voorbereiden met ze, dat ze het verhaal (her)kennen. Een beetje voorpret ook.

Voordat ik er vijftig euro aan uitgeef op bol.com vraag ik me af of het wat is en dan met name of het geschikt is voor een dan driejarig meisje en een vijfjarig jongetje? Op bol.com zijn de recensies positief overigens. Kan alleen niet inschatten of dit voor allebei de kinderen leuk is.
Mijn zoon vond Aadje Piraatje op 3 jarige leeftijd al erg leuk, maar hij loopt wel een beetje voor. Maar het is zeker wel leuk en niet te spannend ofzo.
Ik hoor veel positieve verhalen en veel mensen vinden ze leuk.

Ik vind er niets aan en mijn kind ook niet :| ik zou eerst eens naar de bieb gaan en kijken of jullie het leuk vinden.
Ik vind het erg leuk en mijn kinderen ook.

Ik vind de namen van de piraten icm hun acties hilarisch overigens.
Marloesjuh51 schreef:
17-08-2019 16:56
Ik hoor veel positieve verhalen en veel mensen vinden ze leuk.

Ik vind er niets aan en mijn kind ook niet :| ik zou eerst eens naar de bieb gaan en kijken of jullie het leuk vinden.
Wat vind je niet leuk dan?
COtweepuntnul schreef:
17-08-2019 16:59
Wat vind je niet leuk dan?
De verhalen spreken mij/ ons niet aan en de herhaling ook niet.

Ik vind veel verhalen van Ridder Florian dan wel weer leuk. Net als “ we hebben er een geitje bij” en “beestje kom je ook op mij feestje.

Dus het lig niet aan de schrijfster denk ik.
Mijn kinderen vonden niets aan het boek toen ze in groep 1/2 zaten. Ik vroeg net of ze er nog iets van konden herinneren, maar dat was ver weg.
Marloesjuh51 schreef:
17-08-2019 17:08
De verhalen spreken mij/ ons niet aan en de herhaling ook niet.

Ik vind veel verhalen van Ridder Florian dan wel weer leuk. Net als “ we hebben er een geitje bij” en “beestje kom je ook op mij feestje.

Dus het lig niet aan de schrijfster denk ik.
Oh die ken ik dan weer niet.
Bedankt voor de reacties. Ik haal ze eerst wel even bij de bibliotheek. Als ze de boekjes leuk vinden kan ik ze altijd nog kopen.
Noor21 schreef:
17-08-2019 18:56
Bedankt voor de reacties. Ik haal ze eerst wel even bij de bibliotheek. Als ze de boekjes leuk vinden kan ik ze altijd nog kopen.
Zou ik zeker doen. Ik weet niet of je bekend bent met Boer Boris?
Maar dat zijn ( vind ik) super leuke met thema’s. In okt komt er toevallig ook een boek uit over sinterklaas.
Misschien ook leuk om eens uit te proberen bij de bieb.
Ik vond Aadje Piraatje bij Sesamstraat altijd erg leuk.
Mijn dochter van net 3 vind Aadje Piraatje echt heel leuk. Mijn moeder heeft die boeken en zo gauw we er zijn moet mijn moeder voorlezen.
Hier is het ook geen succes. Vind er zelf niet zoveel aan en mijn kinderen ook niet meer. Alleen tusssen 3 - 3,5 even, daarna waren ze t eigenlijk al ontgroeid.

Dat gezegd hebbende, zouden ze een voorstelling nog wel heel leuk vinden want ze vinden alle voorstellingen leuk :) vooral mbt kinderboeken. Daar zou ik dus zeker naar toe gaan en voor de rest boeken en luistercd lenen bij de bibliotheek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven