Abortus

16-06-2010 11:13 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mezelf af waarom het nog steeds een taboe is als iemand abortus heeft gepleegd.

Ik ben trouwens zelf voor abortus, ik vind dat we blij mogen zijn met de keuze om het te houden of niet.

Soms zie ik kinderen van 14/15 met een zwangere buik, dan breekt me hart echt. Wat kunnen zij het kind in hemelsnaam bieden?!

Hoe denken jullie erover??
Hee, wat een origineel topicidee
quote:Ainne schreef op 16 juni 2010 @ 11:14:

Hee, wat een origineel topicidee
Waarom denk je dat het een taboe is?
Omdat sommige mensen uit mijn omgeving het vergelijken met moord en vinden het onacceptabel, en je als je het gedaan heb het toch niet graag verteld omdat je niet weet hoe andere erover denken..
Ik vind je woordkeuze dan ook niet zo passend, abortus 'plegen'. Je laat een abortus doen, een zwangerschap afbreken, curretage etc.

Het hele moord plegen verhaal vind ik een hypocriete manier om vrouwen een schuldgevoel aan te praten. Kiezen voor een zwangerschap maakt je heilige maria lijkt wel, ik vind het soms zelfs sterker als iemand kiest voor abortus, juist omdat er nog steeds een taboe op rust.
Dus omdat sommige mensen het moord vinden is het volgens jou een taboe? Ik ervaar dat helemaal niet zo namelijk. Wat ik mij ook wel afvraag is waarom jou hart breekt iedere keer als je een tienermoeder ziet. Ik zou zelf ook niet staan te juichen bij het idee dat mijn 14 jarige dochter zwanger is maar ik word ook wel een beetje moe van dat veroordelende. Het zusje van mijn vriendin is 18, en gaat graag met mijn dochter van bijna 3 op stap. Boodschappen doen, eendjes voeren, naar de speeltuin. Vaak ga ik ook mee en soms loop ik er dan een stukje achter. Bijna iedereen stoot elkaar aan om elkaar erop te wijzen dat dat meisje zo jong al een kind heeft dat al zeker 2 is en dan vraag ik mij altijd af waarom mensen denken dat ze zich ermee kunnen bemoeien.
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:Michelle90 schreef op 16 juni 2010 @ 11:18:

Omdat sommige mensen uit mijn omgeving het vergelijken met moord en vinden het onacceptabel, en je als je het gedaan heb het toch niet graag verteld omdat je niet weet hoe andere erover denken..Zou het ook met jouw omgeving te maken kunnen hebben?
Peas on earth!
quote:Michelle90 schreef op 16 juni 2010 @ 11:18:

Omdat sommige mensen uit mijn omgeving het vergelijken met moord en vinden het onacceptabel, en je als je het gedaan heb het toch niet graag verteld omdat je niet weet hoe andere erover denken..

Dus omdat er mensen in jouw omgeving zijn die het moord en onacceptabel vinden, denk jij dat er nog steeds een taboe heerst rondom abortussen?

Gun die mensen hun eigen mening, net zoals jij die hebt.

Verder eensch met Ainne.
Toen ik 18 was, was ik zwanger. Mijn toenmalige zwager bood me abortus aan (toen nog zeker een taboe, in 1971), die ik heb geweigerd.

Ik ben niet voor abortus als het wordt gebruikt als een soort veredeld voorbehoedsmiddel.

Ik denk dat kinderen van 14 of 15 beter voorgelicht moeten worden...dan was een abortus niet nodig.

In sommige gevallen is een abortus nodig, als het gaat om levensbedreigende dingen. Maar in de meeste gevallen: Er is zoveel anti-conceptie, het is niet echt nodig om zwanger te worden. Mits mensen goed voorlichten of voorgelicht worden...
Hoort dit bij "Kinderen"???
Stay with me, let\'s just breathe.
Grappig ook wanneer je bij de startpagina kijkt wel topic hierna geopend is
Het zwijgen rond een abortus vind ik nog een veel groter taboe.
quote:Toadette schreef op 16 juni 2010 @ 11:32:

Hoort dit bij "Kinderen"???Ja, om dat wat TeddyT00t zegt (11.33).
Niet alleen uit mijn omgeving er zijn ook veel meningen te lezen over internet, maar hallo ik bedoel er zelf niks mee. Ik heb het zelf ook meegemaakt en ik vind het moeilijk om te zien hoe mensen je daarover kunnen veroordelen vandaar dat ik me afvroeg hoe jullie erover denken.

En ik had het idee dat ik niet de enige zou zijn, maar daar heb ik me dan in vergist.
quote:Sarah Scott schreef op 16 juni 2010 @ 11:34:

[...]

Ja, om dat wat TeddyT00t zegt (11.33).

Dan zie ik nog niet in waarom dit topic bij kinderen hoort.

Lijkt mij meer een actueel iets. Maar goed hè! Dat denk ik!
quote:Michelle90 schreef op 16 juni 2010 @ 11:35:

En ik had het idee dat ik niet de enige zou zijn, maar daar heb ik me dan in vergist.Dat je wáárin niet de enige zou zijn?
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 16 juni 2010 @ 11:36:

[...]

Dat je wáárin niet de enige zou zijn?Het gevoel dat er een taboe over is.
quote:Michelle90 schreef op 16 juni 2010 @ 11:37:

[...]

Het gevoel dat er een taboe over is.Ah, zo. Ik denk dat het erg van je eigen omgeving afhangt eerlijk gezegd. Je schrijft ook dat je veel op internet gelezen hebt, maar dat is dan toch ook heel selectief? Bovendien: als er zóveel op internet staat, zal het dus wel niet zó'n taboe zijn.
Peas on earth!
Ik vind abortus voor mezelf alleen acceptabel als er een ernstige afwijking bij het kind zou zijn. En juist omdat dat risico er is zorg ik er gewoon voor dat ik niet zwanger word. Dat laatste lijkt me een prima startpunt voor iedereen. Gewoon niet zwanger worden. Want als ik lees hoe er met anticonceptie wordt omgegaan door veel mensen dan zakt de moed me in de schoenen en denk ik: heb je weer een abortus alleen omdat de moeder zwangere zo dom was niet de bijsluiter van de pil te lezen etc. Abortus wordt dus veel te vaak onnodig gedaan, althans, als je zwanger bent kan je het niet terugdraaaien maar zwanger zijn voorkomen lijken sommige dames te vergeten of niet zo secuur mee om te gaan.
quote:Michelle90 schreef op 16 juni 2010 @ 11:37:

[...]

Het gevoel dat er een taboe over is.Ben je dan voor of ben je tegen of ben je er nog niet uit?
Oh, sorry lees nu in je OP dat je voor bent.

Ik ben niet voor en ik ben niet tegen. Is per situatie verschillend. Ik hoop dat vrouwen die voor deze keuze staan een weloverwogen beslissing maken en ook achter deze beslissing blijven staan. Wie ben ik dan om daar nog een oordel over te geven?
Ik snap dat het moeilijk is als je het gevoel krijgt veroordeeld te worden, daar heeft niemand het recht toe. Andere mensen hebben alleen wel het recht op hun eigen mening hierover. Zo is mijn mening dat een tiener die seks heeft ook de gevolgen hiervan zou moeten dragen, er is immers altijd een kans op een zwangerschap. Hier heeft het meisje dan niet om gevraagd, maar ik vind dat zij dan de verantwoordelijkheid moet nemen om (er moet dan natuurlijk zeker hulp beschikbaar worden gesteld) het kind te houden. Alleen omdat je 16 bent ben je niet meteen ongeschikt om een kind te krijgen.

In onze samenleving blijven kinderen veel langer puber dan vroeger (die fase bestond toen zelfs niet), terwijl het toen vaak normaal was om zo jong moeder te worden. Moeten we daarna terug? Nee. Is het ideaal? Nee. Toch denk ik dat leeftijd geen reden is om geen moeder te kunnen zijn.

Factoren als misbruik/verkrachting zijn natuurlijk hele andere redenen en ik ben blij dat abortus in onze samenleving mogelijk is. Ik zal dan ook niemand veroordelen, om welke redenen ze de keuze ook maken, maar heb wel mijn eigen mening.
quote:louisavuitton schreef op 16 juni 2010 @ 11:41:

[...]

Ben je dan voor of ben je tegen of ben je er nog niet uit?

Ik ben voor abortus, maar door meningen van mensen die er tegen zijn voel ik me heel schuldig wat ik gedaan heb. Ookal heb ik de keus zelf gemaakt het blijft me achter volgen.

@ Zwieber

De pil werkt niet goed op mij, ik ben hem niet vergeten en ik heb de bijsluiter heel goed gelezen.

Maar nu ruim 8 maanden verder verteld mij lichaam dat het weer zo is. Ik ben heel bang. Ik ben bang dat mijn omgeving mij niet meer wilt aankijken omdat ik het dan eventueel voor een 2de keer zou doen. Ik weet niet zeker of ik zwanger ben ik weet ook niet of ik het dan laat weghalen maar ik vraag me wel af wat ik het kind te bieden hebben als ik het houd.
quote:Hier heeft het meisje dan niet om gevraagd, maar ik vind dat zij dan de verantwoordelijkheid moet nemen om (er moet dan natuurlijk zeker hulp beschikbaar worden gesteld) het kind te houden.

Wat 'n bullshit! Er zijn al mensen genoeg op deze wereld, dus ongewenste kinderen laten baren door meiden die er helemaal niet op zitten te wachten en die het leven van henzelf en hun familie overhoop zouden halen door zo'n klompje cellen toch uit te broeden, is complete waanzin.

Natuurlijk moet je gewoon je best doen niet zwanger te raken, maar helemaal niets mis met 't feit dat je nog 'n extra noodmaatregel kunt nemen als het toch fout is gegaan, al dan niet door eigen schuld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven