Achterop de scooter (15 jaar)
dinsdag 29 december 2020 om 13:54
Ik moest net heel snel een beslissing nemen. Dochter (15 jaar en ruim 11 maanden) heeft met vrienden afgesproken (buiten, afhaalbroodje), en vroeg of ze bij X achterop de scooter mocht. Dat vond ik wel een lastige. Het is maar 2 km, grotendeels apart fietspad waar gebromd mag worden... Laat je dan de risico-inschatting prevaleren boven je calvinistische inslag dat fietsen prima kan voor zo’n klein stukje?
dinsdag 29 december 2020 om 14:14
Ik ken persoonlijk dan weer meer jongeren die dood zijn gegaan met auto ongelukken dan met scooters. Letsel, jawel, zelf ook gehad. Maar niets echt ernstigs.ZwangerZorgen schreef: ↑29-12-2020 14:11Nee, ik kondig even een tegenargument aan tegen het feit dat een auto gevaarlijker is dan een scooter.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

dinsdag 29 december 2020 om 14:16
Jij bent ook dit topic niet begonnen.

dinsdag 29 december 2020 om 14:22
Ja ik ging als 13 jarige al rondjes rijden op een scooter van oudere jongens in mijn straat.
Ook zat ik er vaak bij achterop of liet me trekken door een van hun als ik met de fiets was en hun tegen kwam.
Ook zat ik vaak achterop bij vriendinnen die een scooter hadden en we reden echt wel verder dan 2 km. We zijn maar 1 keer gevallen ermee maar toen lag er sneeuw en was het glad en reden we een heuveltje van een brug af. Maar buiten een blauwe plek hadden we grlukkig niks. Ohja en ik vroeg nooit toestemming aan mijn ouders daar dacht ik niet eens aan..dus je hebt wel een verstandige dochter.
Ook zat ik er vaak bij achterop of liet me trekken door een van hun als ik met de fiets was en hun tegen kwam.
Ook zat ik vaak achterop bij vriendinnen die een scooter hadden en we reden echt wel verder dan 2 km. We zijn maar 1 keer gevallen ermee maar toen lag er sneeuw en was het glad en reden we een heuveltje van een brug af. Maar buiten een blauwe plek hadden we grlukkig niks. Ohja en ik vroeg nooit toestemming aan mijn ouders daar dacht ik niet eens aan..dus je hebt wel een verstandige dochter.
anoniem_641cb922228f7 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:24
11.28% gewijzigd

dinsdag 29 december 2020 om 14:27
Het is absoluut warmer om zelf te fietsen dan op een scooter of brommer te zitten. Door te fietsen warm je jezelf op. En nat word je ook op allebei.Zeewater8669 schreef: ↑29-12-2020 14:13Lekker toch als je een keer niet op de fiets hoeft in de kou maar je gewoon achterop kan bij een vriendin op de scooter. Het is maar 2 km. De kans dat er wat gebeurt, is echt heel klein.
dinsdag 29 december 2020 om 14:49

dinsdag 29 december 2020 om 15:06
Bron? Ben zelf vaak staande gehouden door politie terwijl ik scooter reed met passagier (ik was nog geen 18) en heb dit nog nooit te horen gekregen.
anoniem_402361 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 15:07
30.62% gewijzigd

dinsdag 29 december 2020 om 15:07
Is dat niet in België zo?
ik zou willen weten hoelang degene al scooter rijdt. Want met passagier rijden is toch anders dan alleen. Mijn dochter mag straks niet meteen met passagier rijden. Eerst maar even rijervaring op doen en dan zien we na een half jaar of zo wel weer...

dinsdag 29 december 2020 om 15:15
Inderdaad. Dat vroeg ik echt niet hoor. Zelfs achterop de motor niet.Dopperfles schreef: ↑29-12-2020 13:58Ja, waarom niet? Ik vind het al netjes en bijzonder dat ze het vraagt. Ik ken zat pubers die bij iedereen achterop springen of aanhangen (wat nog veel gevaarlijker is) zonder dat ouders het weten.