Afgebroken melktand

06-09-2008 13:40 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon is gisteren gevallen en een van zijn voortanden is flink afgebroken. Erg vervelend. Ik weet dat de tandarts er niets aan doet in principe dus afwachten tot hij gaat wisselen en hopen dat de tand niet helemaal stuk is... Hij is nu 2,5 jaar...

Als ik in de tand kijk, van onderaf zeg maar, zie ik ook een donker stukje middenin. Is dit een gedeelte van de zenuw? Betekent dat dat de tand dus grijs zal worden of niet? Hij heeft er weinig pijn van, alleen afhappen doet hij nu niet, maar dat lijkt me logisch. Verder kan hij alles, eet en drinkt gewoon, dus het lijkt wat dat betreft mee te vallen.

Iemand enige ervaring?
Melk gebit heeft geen zenuwen, wel misschien even laten sealen zodat er geen gaatjes bij komen die kunnen het volwassen gebit beschadigen wat wel al is aan gelegt onder het melkgebit.
Mijn dochter heeft dit ook gehad toen ze 1 was, 2 voortanden afgebroken. Een van de tanden bloedde hierbij. Ik ben met haar naar de tandarts geweest, maar die doet inderdaad niets. Het is mogelijk dat de aanleg voor de volwassen tand ook beschadigd is, maar dat zal later blijken en ook daar is weinig aan te doen. Haar tanden zijn overigens niet grijs geworden. De tandarts adviseerde als ik me niet vergis om even geen harde dingen te geven, maar dat die je vast al niet. En als het overgebleven deel scherp is, kun je dat af laten slijpen.
Dochter van mijn man had het ook, deze werd na een jaar of 2 wel donker en is toen ze 4-4,5 jaar was getrokken door de tandarts.

Dus nu wachten tot ze gaat wisselen...zo'n "gat"staat iig veel beter dan zo'n donkere tand. Ze is nu 5,5 jaar dus het gaat vast niet heel lang meer duren dat er een nieuwe voor terugkomt.
Oké de tand kan dus ook bloeden, dat wist ik niet. Dus klopt het dat de tand nu ietsje grijzer is door het bloed wat er nog in zit? Gaat dit dan weer vanzelf weg ook?

Tsja we wachten het maar af verder, ben benieuwd wat de tandarts zegt... En of er geslepen moet worden en hoe dat dan gaat.

Geduld dus...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven