Afgrijselijke kindernamen The Sequel!

maandag 10 april 2017 om 08:38
quote:_Vogeltje_ schreef op 08 april 2017 @ 09:13:
[...]
Scheelt twee letters met een ijssalon hier in de buurt
En die naam doet me denken aan de naam van een oud-collega: Natanja. Bijzondere naam, maar ik vond 'm eigenlijk altijd wel heel mooi.Is een oosteuropese jongensnaam. Mijn vader heeft ooit in een amateurtoneelstuk een gelijknamige rol gespeeld.
[...]
Scheelt twee letters met een ijssalon hier in de buurt
En die naam doet me denken aan de naam van een oud-collega: Natanja. Bijzondere naam, maar ik vond 'm eigenlijk altijd wel heel mooi.Is een oosteuropese jongensnaam. Mijn vader heeft ooit in een amateurtoneelstuk een gelijknamige rol gespeeld.
maandag 10 april 2017 om 08:44
quote:boro_ schreef op 26 maart 2017 @ 22:37:
En ook zo raar twee broers, ongeveer Johannes en Kees.
Johannes heet voluit : Johannes Gerardus Maria Cornel Jan.
En Kees het alleen : Kees.
Zo raar. De eerste enorm uitgebreid vernoemd met 94 afschuwelijke namen.
Ik vind dat mooie namen! 4 een beetje teveel van het goede, maar wel mooie, degelijke namen.
Ik houd absoluut niet van dat Romarioso, Danilo, D'fezz, Svennnnnn, Martinique-geode.
Juist omdat je die oud-Hollandse namen niet meer zoveel hoort, worden ze weer bijzonder.
En ook zo raar twee broers, ongeveer Johannes en Kees.
Johannes heet voluit : Johannes Gerardus Maria Cornel Jan.
En Kees het alleen : Kees.
Zo raar. De eerste enorm uitgebreid vernoemd met 94 afschuwelijke namen.
Ik vind dat mooie namen! 4 een beetje teveel van het goede, maar wel mooie, degelijke namen.
Ik houd absoluut niet van dat Romarioso, Danilo, D'fezz, Svennnnnn, Martinique-geode.
Juist omdat je die oud-Hollandse namen niet meer zoveel hoort, worden ze weer bijzonder.

woensdag 12 april 2017 om 16:24
vrijdag 14 april 2017 om 08:42
quote:fietsertje schreef op 12 april 2017 @ 16:21:
Komt een heel zielig verhaal voorbij op FB over een zwaar gehandicapt jongetje: Diamantino, en zijn (inmiddels overleden) tweelingbroertje: DjayordyOp bezoek bij het Ronald McDonald-huis kwam ik het geboortekaartje tegen van die twee. Sneu inderdaad, maar die namen...
Komt een heel zielig verhaal voorbij op FB over een zwaar gehandicapt jongetje: Diamantino, en zijn (inmiddels overleden) tweelingbroertje: DjayordyOp bezoek bij het Ronald McDonald-huis kwam ik het geboortekaartje tegen van die twee. Sneu inderdaad, maar die namen...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.