Afgrijselijke kindernamen The Sequel!

30-08-2016 22:13 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer 3000 posts achter de rug met de meest afschuwelijke kindernamen ter wereld.

We vinden er vast nóg 3000 toch?

Hier gaan we gezellig verder!
668, the neighbour of the Beast
Brianda
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:swimkim schreef op 04 september 2016 @ 16:33:

Komt net langs op facebook: Raydjen

Die letters heb ik wel eens op mijn scrabblebalkje gehad.Zij blijkbaar ook.
Dokkie ( vrouw)

Doks ( jongen)
Briânna
Het moeilijkste vind ik altijd hoe ik moet reageren als iemand zijn/haar afgrijselijke kindernaam vertelt. Laatst nog een gesprekje met een hartstikke aardige vrouw. Twee zoons, en ik vroeg hoe ze heten. Lemmi en Devlin.

Meer dan een 'goh ja, das weer eens wat anders dan anders' kon ik niet uitbrengen. Iemand tips?
Lemmy snap ik. Dat is gewoon je kind vernoemen naar de God van de Metal

Alleen hopen dat ie de looks niet overneemt
Ik zou denk ik gewoon zeggen, "oh"
quote:Zanahoria schreef op 04 september 2016 @ 20:09:

Het moeilijkste vind ik altijd hoe ik moet reageren als iemand zijn/haar afgrijselijke kindernaam vertelt. Laatst nog een gesprekje met een hartstikke aardige vrouw. Twee zoons, en ik vroeg hoe ze heten. Lemmi en Devlin.

Meer dan een 'goh ja, das weer eens wat anders dan anders' kon ik niet uitbrengen. Iemand tips?

'Wat origineel!'

Volgens mij vinden de ouders dat zelf vaak ook.

Zij zullen dat dan interpreteren als iets positiefs...

Althans, dat hoop ik.
Ik heb zelf ook wel geworsteld met namen. Buitenlandse partner, dus op zoek naar namen die in beide landen goed uit te spreken en te begrijpen zijn. Bij elke naam op het lijstje 'uitgeprobeerd' hoe het in beide landen zou klinken. Helaas kan een naam in land van herkomst normaal tot leuk klinken, maar op z'n Hollands geen gehoor zijn. En andersom. En het moet te combineren zijn met de achternaam. Anders krijg je een soort omgekeerde Michelangelo Jansen o.i.d.
Ik ben nogal van de facebookreacties op artikelen over kindernamen en lijstjes enzo. Daar weer net 2 pareltjes ontdekt:

Tremayne & X'yavi

Uiteraard vindt moeders ze erg uniek.
quote:LieveMona schreef op 04 september 2016 @ 20:29:

Ik heb zelf ook wel geworsteld met namen. Buitenlandse partner, dus op zoek naar namen die in beide landen goed uit te spreken en te begrijpen zijn. Bij elke naam op het lijstje 'uitgeprobeerd' hoe het in beide landen zou klinken. Helaas kan een naam in land van herkomst normaal tot leuk klinken, maar op z'n Hollands geen gehoor zijn. En andersom. En het moet te combineren zijn met de achternaam. Anders krijg je een soort omgekeerde Michelangelo Jansen o.i.d.

Herkenbaar. Dat resulteerde in een veto van man op de naam Niek.

Uiteindelijk zijn wij allemaal heel blij (zoon inbegrepen) met de gekozen naam: heel normaal in het geboorteland van mijn man, op z'n Nederlands geschreven waardoor hij lijkt op een Nederlandse naam en zeldzaam in Nederland met 8 registraties volgens het Meertens Instituut.

Ik heb nog niet uitgebreid gekeken op school welke namen er op de kapstokken hangen. Gezien de samenstelling van de school komt het hele scala wel aan bod :-)
Op het kdv van mijn dochtertje zag ik de naam Poekie op 1 van de bakjes
Ik had vroeger een kat genaamd Poekie.
Bij een van mijn kinderen (groep 6) zit een Josine in de klas. Heerlijk oubollig!
Ik kwam op fb de naam Flo tegen. Arm ding (geen idee of het een jongen of een meisje is) wordt vast later gebombardeerd tot vlo
Klasgenoot van mij had voornaam met een B. Die mensen hadden drie kinderen, oudste naam met een A, tweede met een B en derde met een C...
quote:ontbijtkoekje schreef op 05 september 2016 @ 21:33:

Ik kwam op fb de naam Flo tegen. Arm ding (geen idee of het een jongen of een meisje is) wordt vast later gebombardeerd tot vlo

Hebben wij dezelfde Facebookvrienden? Onlangs geboren?

Josine vind ik ook wel leuk.

Ik kwam op fb de naam Flo tegen. Arm ding (geen idee of het een jongen of een meisje is) wordt vast later gebombardeerd tot vlo Ik ken ook een Flo, ze is 21 jaar. Ze zei dat haar ouders haar eigenlijk Florien wilde noemen maar dat ze dat te gewoon vonden en dat ze het daarom afkortte tot Flo
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Katy-Rose
quote:LouisXIV schreef op 03 september 2016 @ 09:55:

Hier in de buurt is een kindje geboren: Guus! Heerlijk, love it.

Dit was niet afgrijselijk dus ik zal nog even een afgrijselijke naam er tussen gooien: TrylanoHee, die is van vier handen op een buik!

Ik kwam op fb de naam Flo tegen. Arm ding (geen idee of het een jongen of een meisje is) wordt vast later gebombardeerd tot vlo Ik ken er viavia ook 1. Is een meisje.
quote:Marels schreef op 05 september 2016 @ 22:21:

[...]

Hebben wij dezelfde Facebookvrienden? Onlangs geboren?

Josine vind ik ook wel leuk.Ik heb hem via de prenatalpagina. Elke maand worden er een stel pasgeboren baby's op die pagina tentoongesteld.
quote:HarleyQ schreef op 04 september 2016 @ 11:52:

[...]

Of je zat achter die deelneemster van de gouden kooi, Amanda Balk met d'r verloofde.

Voldoen ook wel aan het type wat je omschrijft.

(Ze heeft een dochter met Afrojack, genaamd Vegas)

Ik heb haar en haar verloofde gegoogled en ze was het inderdaad! Ik herken de verloofde.

Hahaha, had nog nooit van haar gehoord.
Leuk die tienermoeder fora

-Potter (jawel, die van Harry)

-Bubble

-Lil'

-Sunmoon

-Precious

-Hopefull

-Justice

-Clementine

-Hettie

-Montana

-Shiva

-Jippe

-Bronx
quote:Marels schreef op 05 september 2016 @ 22:37:

Katy-Rose Oh, die vind ik juist mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven