Afgrijselijke kindernamen trilogie!!

01-06-2017 23:22 4003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilla deel 3 inmiddels :

Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch? :|

Hier gaan we gezellig verder!



over de puntjes tussen de namen:

Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).
:whistle:
rouge__ wijzigde dit bericht op 01-11-2017 21:29
35.17% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd geen afschuwelijke namen tegengekomen, dus dan maar een tvp.
Pluk de dag
Paulus.

In een gelovig gezin. Niks mis met Bijbelse namen; vind ze doorgaans erg mooi. En de Paulus uit de Bijbel was na z'n bekering een belangrijk persoon.

Maar Paulus als kindernaam? In deze tijd? Wat doe je je kind aan.
En nee, hij wordt geen Paul genoemd heb ik begrepen.
Paulus? Jemig.. Paul vind ik leuk, maar Paulus doet me denken aan de boskabouter.

Wat betreft de naam Ilse/Ylse: bij mijn dochter zit een Ilze in de klas. Het worm is nog maar zes jaar oud, maar is gewend aan haar naam te spellen.

Ook bij ons op school: Isidoor. Het is een jongen (en een leuke ook!) en ik ben intussen gewend aan de naam, maar in eerste instantie trok ik mijn wenkbrauwen omhoog.

Heel erg stom: Braian. Inderdaad, je spelt het zo. Moeders spreekt het liefdevol uit als Braaien.
Alle reacties Link kopieren
Nog een pareltje Jacyji- lynn
Alle reacties Link kopieren
Las net een artikel over iemand die 3 kinderen heeft die Tuijn, Denne en Lente heten. Ze krijgen nu de 4e en zoeken een naam die erbij past....
Paar ideetjes: Mos, Hark, Sparre, Dauw
Je zult later maar moeten solliciteren met die namen.. :facepalm:
Warre

Zo nietszeggend. Echt een belediging voor je kind vind ik dat.
Mejuffrouwmuis schreef:
02-06-2017 14:45

Ook bij ons op school: Isidoor. Het is een jongen (en een leuke ook!) en ik ben intussen gewend aan de naam, maar in eerste instantie trok ik mijn wenkbrauwen omhoog.

Een vriend van mij heet Isidoor, is dat een 'gekke' naam ja?
Alle reacties Link kopieren
lunaleeflang schreef:
02-06-2017 15:42
Warre

Zo nietszeggend. Echt een belediging voor je kind vind ik dat.
Ja, net als Twirre
Jitsie schreef:
02-06-2017 08:37
Wolke, Winde en Sterre. Jep zusjes. :facepalm: :hihi:
Ten eerste, ik lees mee. :bye:

Vreselijk vind ik dat. Mijn oudste heeft ook een naam waarbij mensen ook vroegen of daar het 'logisch vervolg' op kwam. Ik houd daar niet van. Men kreeg steevast een dik hormonale 'nee!' te horen als ze dat vroegen tijdens mijn tweede zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een Ambrosia en een Toke.

Ik doe trouwens een administratieve job en had recent een dossier van een man wiens naam voornaam Gaylord is...
Alle reacties Link kopieren
lunaleeflang schreef:
02-06-2017 15:43
Een vriend van mij heet Isidoor, is dat een 'gekke' naam ja?
Dat is toch een soort Trappisten bier?

Enfin, hier in de straat is een jongen geboren, Engine (zoals het Engelse woord voor motor) :nope:
Jeltje vind ik niks, maar het is wel een leuk meisje.
Mejuffrouwmuis schreef:
02-06-2017 14:45
Paulus? Jemig.. Paul vind ik leuk, maar Paulus doet me denken aan de boskabouter.

Wat betreft de naam Ilse/Ylse: bij mijn dochter zit een Ilze in de klas. Het worm is nog maar zes jaar oud, maar is gewend aan haar naam te spellen.

Ook bij ons op school: Isidoor. Het is een jongen (en een leuke ook!) en ik ben intussen gewend aan de naam, maar in eerste instantie trok ik mijn wenkbrauwen omhoog.

Heel erg stom: Braian. Inderdaad, je spelt het zo. Moeders spreekt het liefdevol uit als Braaien.
Een vriend van mij heet Paulus, maar zegt altijd tegen iedereen dat hij Paul heet. Juist om dat grapje te voorkomen.
Vedde ken een kleuter die zo heet. Het is een jongen.
violetskies schreef:
01-06-2017 23:31
Joelandi
Ulrike
Onnolien
Petracia
Sorella
Ulrika is een veelvoorkomende meisjesnaam hier.
Tvptje :popcorn:
Hier in de buurt lijkt de trend te ontstaan na al die namen als Suus, Guusje, Ninthe, Yke, Stijl, Borre om de kinderen ik noem het maar oud-katholieke namen te geven. Eugenie, Emile, Laurentius, Marcellus, Augusta, Catharina.
Alle reacties Link kopieren
Mimi02 schreef:
02-06-2017 15:38
Las net een artikel over iemand die 3 kinderen heeft die Tuijn, Denne en Lente heten. Ze krijgen nu de 4e en zoeken een naam die erbij past....
Paar ideetjes: Mos, Hark, Sparre, Dauw
Je zult later maar moeten solliciteren met die namen.. :facepalm:
Vergeet de vriendjes Gras en Bloesem niet die een keer tegelijkertijd met de andere 3 naar binnen geroepen moesten worden :lol:
Alle reacties Link kopieren
yastra schreef:
02-06-2017 16:12
Vergeet de vriendjes Gras en Bloesem niet die een keer tegelijkertijd met de andere 3 naar binnen geroepen moesten worden :lol:
Ohja hoe kon ik die nou vergeten :lol:
Alle reacties Link kopieren
Op fb:
Odric
Loucka
Bojana
Benz
Jazz
Lishyra
Kayran
Kyentha
Tiziana
Yaleesa
Ilouna
Weber
Veyron
Djaylien
Suewela
Dieno
Quillian
C-jay
Adinda
Qivanno
Frietmetmayo schreef:
02-06-2017 15:31
Nog een pareltje Jacyji- lynn
Hier een Jaecey-leann.
Jitsie schreef:
02-06-2017 08:37
Wolke, Winde en Sterre. Jep zusjes. :facepalm: :hihi:
Winde... Windje... Arm kind.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
02-06-2017 08:14
Je speelt het ongeveer uit als Abdirahman, een vrij gangbare Arabische naam ("Dienaar van de Genadevolle"). Heeft te maken met de Somalische spelling van een paar klanken.
Aaah dat klinkt inderdaad voor mij als een gewone naam! Bedankt voor de uitleg! :)
Alle reacties Link kopieren
han1987 schreef:
02-06-2017 16:56
Op fb:
Odric
Loucka
Bojana
Benz
Jazz
Lishyra
Kayran
Kyentha
Tiziana
Yaleesa
Ilouna
Weber
Veyron
Djaylien
Suewela
Dieno
Quillian
C-jay
Adinda
Qivanno
ik vind Adinda mooi. (zal wel door Max Havelaar van Multatuli komen)
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
yastra schreef:
02-06-2017 16:12
Vergeet de vriendjes Gras en Bloesem niet die een keer tegelijkertijd met de andere 3 naar binnen geroepen moesten worden :lol:
Je zou ernaast wonen. Ik zou mijn kinderen dan Hooi en Koorts noemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven