Afgrijselijke kindernamen trilogie!!

01-06-2017 23:22 4003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilla deel 3 inmiddels :

Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch? :|

Hier gaan we gezellig verder!



over de puntjes tussen de namen:

Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).
:whistle:
rouge__ wijzigde dit bericht op 01-11-2017 21:29
35.17% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Broccolisoep schreef:
04-06-2017 19:36
Zo kende ik een eeneiige tweeling die Nanda en Wanda heten. Ook mooi bij elkaar uitgezocht ;)
Echt :facepalm: Hoe bedenken mensen het :nope:
Kan me echt niet voorstellen dat je denkt: goh, dat is nou leuk.

Sommige namen die hier genoemd zijn, zijn echt zo erg!
Sommige mensen denken niet na over de toekomst van hun kinderen lijkt het wel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus organiseert feesten en zo ook kinderparty's aan huis en deze namen zijn ons wel bijgebleven in het kader hmz ...
Dingeman
Didier
Kilmer
Kiefer

Debory
Evaline
you go girl
Didier is toch een vrij normale Franse naam? Ik vind het zelf geen mooie naam, maar hij is niet vergezocht of zelfverzonnen. Dat neemt niet weg dat ook een gangbare naam best afgrijselijk kan zijn ;) .
Alle reacties Link kopieren
[quote=appeltjesgroen post_id=27158584 time=1496599253 user_id=62755]
Didier is toch een vrij normale Franse naam? Ik vind het zelf geen mooie naam, maar hij is niet vergezocht of zelfverzonnen. Dat neemt niet weg dat ook een gangbare naam best afgrijselijk kan zijn ;) .
[/quote

In eerste instantie dacht ik dat het jochie DEEDJEE heette hihi tot ik besefte dat het Didier was. Dingeman is ook een bestaande naam maar vind het toch idioot klinken zet er de of een voor ;-)
you go girl
appeltjesgroen schreef:
04-06-2017 20:00
Dat neemt niet weg dat ook een gangbare naam best afgrijselijk kan zijn ;) .
Ik zit al een tijdje met een potentieel topic in m'n hoofd:
Gangbare namen waarvan je denkt "laat maar."
Broccolisoep schreef:
04-06-2017 19:36
Zo kende ik een eeneiige tweeling die Nanda en Wanda heten. Ook mooi bij elkaar uitgezocht ;)
Ik ken een broer en zes Luka en Luna...

De namen apart van elkaar, ach, tja, mijn smaak is het niet maar het is ook niet heel opmerkelijk. Maar samen vraag ik me af wat de ouders bezielt. Kinderen zijn unieke individuën. Die verdienen een -binnen het gezin- unieke naam. Met bijpassende namen is het net alsof ze meer een setje moeten zijn dan een eigen persoontje.
Oh hier zijn jullie gebleven! Was het topic al beetje kwijt :-)

Tvp dit dus eigenlijk want ik heb geen zinnige bijdrage (helaas). Zal weer eens naar de supermarkt, ikea, gamma, dierentuin etc gaan binnenkort. Hahaha
Dingeman is Zeeuws, maar tegenwoordig is de wereld groter.
Alle reacties Link kopieren
PattyJupiter schreef:
04-06-2017 21:54
Dingeman is Zeeuws, maar tegenwoordig is de wereld groter.
Ik maar denken dat ze daar allemaal de mosselman heette ooh nee die komt uit scheveningen ;-)
you go girl
Zo ken ik een gezin met 3 meisjes:
Saar, Sara en Saartje
Alle reacties Link kopieren
Jepke en janke ... :facepalm: om van te janken :cry:
Alle reacties Link kopieren
Onno :pukey:
Alle reacties Link kopieren
Tweeling Chiara en Xiara

Broertjes Wesley, Davey, Kenny en Teun
:facepalm:
jeansjacket schreef:
04-06-2017 22:50
Ik maar denken dat ze daar allemaal de mosselman heette ooh nee die komt uit scheveningen ;-)

Haha. Ik heb ooit een collega gehad die heette Dingeman. Zijn roepnaam was Dirk. Het lijkt erop dat die oude namen weer inkomen. Straks klassen vol met Toos, Mien, Bep, Suus, Trui, Pleuntje ed.
Alle reacties Link kopieren
PattyJupiter schreef:
05-06-2017 13:37
Haha. Ik heb ooit een collega gehad die heette Dingeman. Zijn roepnaam was Dirk. Het lijkt erop dat die oude namen weer inkomen. Straks klassen vol met Toos, Mien, Bep, Suus, Trui, Pleuntje ed.
Vergeet Zwaantje niet (de zus van mijn opa heette zo) opa heette Hans en soms Gans😂
you go girl
Alle reacties Link kopieren
lunaleeflang schreef:
05-06-2017 11:46
Zo ken ik een gezin met 3 meisjes:
Saar, Sara en Saartje
Die waren duidelijk inspiratieloos. ;-D

Vriend heeft nog samen gezeten met iemand met als achternaam M.aat, voornaam ... T.om.

Wat ik ook sneu vind, is als je achternaam Wolf is of dat er wolf/wulf in voorkomt en dat je voornaam dan Peter is. Moet ik altijd aan dat sprookje denken.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
jeansjacket schreef:
05-06-2017 13:54
Vergeet Zwaantje niet (de zus van mijn opa heette zo) opa heette Hans en soms Gans😂

Zwaantje is ook een goede. Riek, Gerieke, Pleunie, Kaat, Hennie, Mies, Elsje, Aaltje.
Tjalle, Jan, Henk, Gert, Piet, Olle, Wijnand, Hielke, Haye, Tonnie, Aad, Wim, Otto, Gerben, Witte, Jonnie, Sjef.
Zit nu even te denken hoe al de visite op de verjaardagen van mijn grootouders ook alweer heetten. Inspiratie zat.
Alle reacties Link kopieren
PattyJupiter schreef:
05-06-2017 15:45
Zwaantje is ook een goede. Riek, Gerieke, Pleunie, Kaat, Hennie, Mies, Elsje, Aaltje.
Tjalle, Jan, Henk, Gert, Piet, Olle, Wijnand, Hielke, Haye, Tonnie, Aad, Wim, Otto, Gerben, Witte, Jonnie, Sjef.
Zit nu even te denken hoe al de visite op de verjaardagen van mijn grootouders ook alweer heetten. Inspiratie zat.
Oh ik vul wel aan: Hendrika en Hendrik , Aagje en Arie, Gertrude, Apolonia, Ploon, Plonie, Sjaan, Wieteke, Wietse, Wiggert, Aart, Gustaaf, Guus, Geerke, Geertina, Dirkje, Teuntje, Jantina, Teun, Cornelia en Corneel.
Oldfashioned
you go girl
Ik kwam vandaag de meisjesnaam Djem tegen.
En van de week een Maaikel en een Dennes
Maas. Waal.

Waarschijnlijk hebben de ouders teveel naar Boudewijn de Groot geluisterd.
("Het land van Maas en Waal")
Wat ik trouwens ook erg storend vind, is als (uit willekeurige landen ) geadopteerde kinderen een Nederlandse naam krijgen. Ik begrijp dat geboortenamen hier misschien niet altijd uitspreekbaar zijn, maar kies dan voor iets internationaals. Zo ken ik onder andere een Indiase Sybren en dat matcht toch niet helemaal...
Alle reacties Link kopieren
Op fb:
Athena
Barend-Johannes
Bowen
Bowy
Dishaintley
Elvin
Ilvy
Jafeth
J'nayha
Kayden-Djay
Kensi
Liora
Luan
Qwynn
Scottie (meisje)
van de week in de Ikea

Indiko/Indigo (het werd als ko uitgesproken maar hoop toch dat het go is. Sowieso sneu voor dat meisje. Haar broertjes/zusjes zullen wel aquablauw, turquoise en limegroen heten)
Berend O_o
tess07 schreef:
03-06-2017 11:34
Ik zag laatst o een raam staan, Theon. Ik ben teruggereden om te kijken of dat er nu echt stond....

Vreselijk
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven