Afgrijselijke kindernamen trilogie!!
donderdag 1 juni 2017 om 23:22
Voilla deel 3 inmiddels :
Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch?
Hier gaan we gezellig verder!
over de puntjes tussen de namen:
Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).
Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch?

Hier gaan we gezellig verder!
over de puntjes tussen de namen:
Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).

rouge__ wijzigde dit bericht op 01-11-2017 21:29
35.17% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition
maandag 5 juni 2017 om 20:31
Ilvy zo heet me nichtje maar haar vader is dan ook Scandinavisch Het is apart maar ik ben er aan gewend dus vind het niet zo gek meer
you go girl

maandag 5 juni 2017 om 21:17
't Is ook een personage uit Wickie de Viking.jeansjacket schreef: ↑05-06-2017 20:31Ilvy zo heet me nichtje maar haar vader is dan ook Scandinavisch Het is apart maar ik ben er aan gewend dus vind het niet zo gek meer

Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.

woensdag 7 juni 2017 om 10:02
Ik ben gek op dit soort namen. Alleen als ze in de mode komen, dan vind ik het weer minder leuk (zo ben ik dan ook wel). Mijn kinderen hebben ook jaren-70-namen.PattyJupiter schreef: ↑05-06-2017 15:45Zwaantje is ook een goede. Riek, Gerieke, Pleunie, Kaat, Hennie, Mies, Elsje, Aaltje.
Tjalle, Jan, Henk, Gert, Piet, Olle, Wijnand, Hielke, Haye, Tonnie, Aad, Wim, Otto, Gerben, Witte, Jonnie, Sjef.
Zit nu even te denken hoe al de visite op de verjaardagen van mijn grootouders ook alweer heetten. Inspiratie zat.

woensdag 7 juni 2017 om 10:08
Anky, ik hou ook van ouderwetse namen! Zo vond ik voor mijn dochter Sien, Heleen, Marieke en Karen leuk. Mijn man vond dat niet zo denderend, dus heeft ze een heel andere naam gekregen. Wel een heerlijke ouderwetse naam! (Katarina, maar dan op de normale manier met C en th!)
Bij mijn kinderen op school zijn de jaren 70 namen retehip. Josine, Marieke, Simone, Doortje: er zitten er meerderen van op school. Emma hoor je bij ons gek genoeg niet veel. Sophie wel. Alleen bij mijn zoon zitten er al drie (!) in de klas.
Bij mijn kinderen op school zijn de jaren 70 namen retehip. Josine, Marieke, Simone, Doortje: er zitten er meerderen van op school. Emma hoor je bij ons gek genoeg niet veel. Sophie wel. Alleen bij mijn zoon zitten er al drie (!) in de klas.

woensdag 7 juni 2017 om 10:22
De namen die je noemt vind ik ook erg leuk. De namen van mijn kinderen hoor je nog niet veel (alleen oudste zoon heeft een vaker voorkomende naam), maar wie weet wat er gaat gebeuren (ik hoop stiekem van niet).
Andere namen die ik echt leuk vind/vond: Marjolein, Gerben, Judith, Esther, Govert, Goof, Maaike, Arne, Saskia, Jeroen, Betty en Riky.
En Dingeman is echt mijn guilty pleasure-naam. Ik vind hem zo leuk, maar ik ben een van de weinigen vrees ik
.
Andere namen die ik echt leuk vind/vond: Marjolein, Gerben, Judith, Esther, Govert, Goof, Maaike, Arne, Saskia, Jeroen, Betty en Riky.
En Dingeman is echt mijn guilty pleasure-naam. Ik vind hem zo leuk, maar ik ben een van de weinigen vrees ik

woensdag 7 juni 2017 om 19:41

donderdag 8 juni 2017 om 16:43
Mensen die ik ken hadden een Chinees meisje geadopteerd, en haar naam niet evranderd omdat ze al twee jaar was. Best een leuke naam, maar moeilijk schrijven/spellen. Op haar 14e zei ze: pap, mam, ik wil Marjolein hetenennebar schreef: ↑05-06-2017 19:32Wat ik trouwens ook erg storend vind, is als (uit willekeurige landen ) geadopteerde kinderen een Nederlandse naam krijgen. Ik begrijp dat geboortenamen hier misschien niet altijd uitspreekbaar zijn, maar kies dan voor iets internationaals. Zo ken ik onder andere een Indiase Sybren en dat matcht toch niet helemaal...

donderdag 8 juni 2017 om 21:06

donderdag 8 juni 2017 om 21:31
Dát vind ik dan wel weer leuk. En lief ook.
Hier in de buurt woont een Chinees gezin. Hebben meerdere kinderen, allemaal Chinese namen. Alleen de jongste, die in NL geboren is, heet Gijs

anoniem_182333 wijzigde dit bericht op 08-06-2017 21:33
0.41% gewijzigd
donderdag 8 juni 2017 om 21:37
Ik ken een vrouwelijke Gaynor...sinsfromthylips schreef: ↑02-06-2017 15:51Ik ken een Ambrosia en een Toke.
Ik doe trouwens een administratieve job en had recent een dossier van een man wiens naam voornaam Gaylord is...

donderdag 8 juni 2017 om 22:27
Oh ja, zo ken ik een Lina en Luna. Beide niet mijn smaak maar ook niet heel afschuwelijk, maar samen? Really?
Wat buitenlandse kindjes betreft: ik ken een Turks gezin met vijf kinderen waarvan alleen de jongste in Nederland geboren is. Die heet dus Kees. Want dat vonden ze zo'n mooie naam toen ze hem hier hoorden. Ik vind hem briljant.
zaterdag 10 juni 2017 om 12:05
Dat wilden wij dus absoluut vermijden. Ik vind Sofie en Nele op zich wel leuk, maar als je met drie in dezelfde klas zit ...Mejuffrouwmuis schreef: ↑07-06-2017 10:08Bij mijn kinderen op school zijn de jaren 70 namen retehip. Josine, Marieke, Simone, Doortje: er zitten er meerderen van op school. Emma hoor je bij ons gek genoeg niet veel. Sophie wel. Alleen bij mijn zoon zitten er al drie (!) in de klas.
Ook wilden we geen unisex naam. Dat is helaas mislukt, want de eerste die op bezoek kwam, vroeg of het een jongen was of een meisje.

Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.

zaterdag 10 juni 2017 om 13:43
Is dat niet naar Harper Lee, de schrijfster van catcher in the rye? In UK en VS een hele populaire naam. De dochter van Victoria Beckham heet zo.