Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid

06-04-2018 10:07 1412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,

Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?

TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
lilalinda schreef:
10-04-2018 08:59
pas op wat je zegt...
als jij vindt dat we ouders kunnen aangeven om wat ze hun kinderen te eten geven
Dan geldt dat dus ook voor jouw eetgewoontes, want die zijn verre van normaal. En bevatten veel risico's (vooral voor kleine kinderen)
Verre van normaal, normaal is hier de geldende norm, die helemaal niet gezond is.
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 09:00
En ons gezin had elke week een enorme salmonella vergiftiging te pakken.
Jij at als peuter ook al 28 rauwe eieren per week? Dat verklaart een hoop.
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 08:58
Je hebt geen enkel idee over de geestelijke staat van mijn kind.
het probleem met jouw methode van voeding is, dat je kind er nu prima op kan lijken te groeien
Maar je hebt geen idee welke tekorten je kind oploopt of welke risico's je neemt
Ook is bewezen dat krampachtig omgaan met voeding (en ja, dat doe jij) het risico op eetstoornissen en voedselallergie doet toenemen
Tiana_76 schreef:
10-04-2018 09:01
Jij at als peuter ook al 28 rauwe eieren per week? Dat verklaart een hoop.
Hey, je kan rekenen!
Driewieler01 schreef:
Verre van normaal, normaal is hier de geldende norm, die helemaal niet gezond is.
Ongezond wordt het pas, als ze van de norm afwijken. Als iedereen keurig zou eten wat de norm is, waren er geen dikkerds
(ik wil niet zeggen, dat niemand dan ziek werd, want daarvoor is de link te slecht aantoonbaar)
lilalinda schreef:
het probleem met jouw methode van voeding is, dat je kind er nu prima op kan lijken te groeien
Maar je hebt geen idee welke tekorten je kind oploopt of welke risico's je neemt
Ook is bewezen dat krampachtig omgaan met voeding (en ja, dat doe jij) het risico op eetstoornissen en voedselallergie doet toenemen
Ik heb alles berekend qua voedingsstoffen, slimmerd.
Jullie blijven volhouden dat ik er krampachtig mee omgaan, maar hebben helemaal niet gezien hoe het eraan toegaat bij ons thuis en op visite. Als de taart op tafel staat, laat ik haar bij wijze van haar gang gaan, houd haar niet eens tegen. Wel zorg ik ervoor dat zulke dingen niet te vaak op tafel staan.
Driewieler01 schreef:
Hey, je kan rekenen!
Klopt, ik ben wel wetenschappelijk opgeleid namelijk.
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 09:02
Jullie blijven volhouden dat ik er krampachtig mee omgaan, maar hebben helemaal niet gezien hoe het eraan toegaat bij ons thuis en op visite. Als de taart op tafel staat, laat ik haar bij wijze van haar gang gaan, houd haar niet eens tegen. Wel zorg ik ervoor dat zulke dingen niet te vaak op tafel staan.
oh, dus eigenlijk heb je vooral een beetje lopen rellen en trollen de hele tijd?
en was je het gewoon met ons eens?
Driewieler01 schreef:
En ons gezin had elke week een enorme salmonella vergiftiging te pakken.
Vast :zzz:
Tsja Driewieler, hoewel ik geloof dat je echt wel het beste met je kind voor hebt, sla je alle onderbouwde adviezen in de wind. Je lijkt wel geïndoctrineerd door een weirde rauwe eieren religie.

Je hebt schijt aan alle officiële voedingsadviezen en aanbevolen dagelijkse hoeveelheden, negeert berekeningen over het risico op een salmonella-besmetting en legt mijn tip om eens te gaan praten met ouders van kinderen die een ketogeen-dieet volgen, naast je neer.

Voor mij bevestigt de manier waarop je hier reageert dat je door je extremistische overtuiging niet meer in staat bent om verder te kijken dan die overtuiging.

Dat je als moeder star vasthoudt aan een knettergek idee en het verdedigen ervan, vind ik eerlijk gezegd nòg zorgelijker dan het feit dat je een eenjarige dagelijks vier rauwe eieren voert.
Driewieler01 schreef:
Echt niet, dommie.
Eidooier: 210 kcal, 9,7gr eiwit, 19,2 gr vet, 0,33mg vitA, 0,17 b1, 1,20 b12 2,0 vit d, ijzer 4!!

Minimaal 300 ml aan zuivel per dag (borst en koe gecombineerd)

Verder groente en zulks

Nu jullie aub :) met jullie bammetjes
Driewieler01 schreef:

Je hebt je eigen ideeën over die voedingsstoffen (zo maak je je geen zorgen over verzadigd vet en cholesterol), dus die berekening neem ik ook wel met een korrel zout.
Hoeveel koolhydraten krijgt ze op een dag? Dat is namelijk de brandstof voor de hersenen.
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 08:56
Whatever, weet wel zeker dat mijn kind gezonder is dan dat van jullie :hyper:
Tuurlijk vrouw. Jij hebt het gezondste kind van de wereld. Iedereen is gek behalve jij. Echt dat wij niet snappen dat jij de wijsheid in pacht hebt voor het gezondste eten ter wereld.
Over 10 jaar iedereen aan de rauwe eieren!!

Jij weet dat niet, je kent mijn kind niet (hoop ik iig).
Ik blijf hopen dat er iemand in je omgeving in gaat grijpen en ervoor zorgt dat dit stopt. Je kind kan erg ziek worden en bovendien een eetstoornis op latere leeftijd ontwikkelen door de krampachtige en rare manier hoe jij met voeding omgaat.
lilalinda schreef:
10-04-2018 09:03
oh, dus eigenlijk heb je vooral een beetje lopen rellen en trollen de hele tijd?
en was je het gewoon met ons eens?
Nee, op zulke speciale momenten na hebben we een ander voedingspatroon. Maar omdat niet onze hele omgeving zo eet en ik niet wil afzonderen, laat ik haar in gezelschap wel meedoen. En zij kan dit prima combineren en ze weigert nooit haar eten als er geen gezelschap is, want die eidooiers zijn ook gewoon zoet in het fruit.
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 09:05
Eidooier: 210 kcal, 9,7gr eiwit, 19,2 gr vet, 0,33mg vitA, 0,17 b1, 1,20 b12 2,0 vit d, ijzer 4!!

Verder groente en zulks

Nu jullie aub :) met jullie bammetjes
Mijn kind krijgt alleen maar boterhammen (wit), koekjes, chips en diksap.
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 09:05

lieverd, je doet nu per 100 gram he, niet per ei-dooier
yette schreef:
10-04-2018 09:04
Tsja Driewieler, hoewel ik geloof dat je echt wel het beste met je kind voor hebt, sla je alle onderbouwde adviezen in de wind. Je lijkt wel geïndoctrineerd door een weirde rauwe eieren religie.

Je hebt schijt aan alle officiële voedingsadviezen en aanbevolen dagelijkse hoeveelheden, negeert berekeningen over het risico op een salmonella-besmetting en legt mijn tip om eens te gaan praten met ouders van kinderen die een ketogeen-dieet volgen, naast je neer.

Voor mij bevestigt de manier waarop je hier reageert dat je door je extremistische overtuiging niet meer in staat bent om verder te kijken dan die overtuiging.

Dat je als moeder star vasthoudt aan een knettergek idee en het verdedigen ervan, vind ik eerlijk gezegd nòg zorgelijker dan het feit dat je een eenjarige dagelijks vier rauwe eieren voert.
Heb er helemaal geen schijt aan, want heb berekend wat er nodig is per dag.
En ik kon op dat epilepsie forum niks vinden.
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 08:58
Dat zijn pas ouders die je moet aangeven bij Veilig Thuis.. ranja koekjes en chips :cry:
.
Dat kun je wel zeggen, maar wat ga je dus doen? Verbieden bij opa/oma/buren/vriendjes/bekenden te komen tenzij die ook rauwe eieren voorzetten? Je kind gaat haar hele verdere leven in aanraking komen met dingen die jij slecht vindt.... Tenzij je op een onbewoond eiland gaat zitten....
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 09:07
Nee, op zulke speciale momenten na hebben we een ander voedingspatroon. Maar omdat niet onze hele omgeving zo eet en ik niet wil afzonderen, laat ik haar in gezelschap wel meedoen. En zij kan dit prima combineren en ze weigert nooit haar eten als er geen gezelschap is, want die eidooiers zijn ook gewoon zoet in het fruit.
maar waarom dan je vraag mbt uitjes? Dan haal je toch gewoon iets in de dierentuin/speeltuin?
Tiana_76 schreef:
10-04-2018 09:06
Hoeveel koolhydraten krijgt ze op een dag? Dat is namelijk de brandstof voor de hersenen.
Banaan
Zoete aardappel
Eventueel ander fruit als ze nog wil
Koolhydraten uit moedermelk
lilalinda schreef:
10-04-2018 09:08
Niet zo bijdehand
lilalinda schreef:
10-04-2018 09:08
Het is omgerekend naar 4 eidooiers.
Sjit, ik heb een doktersafspraak. Te weinig rauwe eieren gegeten wrsch.
Maar ik heb dus ff wat anders te doen. Kunnen jullie zorgen dat ik niet al te veel hoef bij te lezen straks? Laten we zeggen tot een uurtje of 11?
Pliezzzzz.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven