Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid
vrijdag 6 april 2018 om 10:07
Hoi forumleden,
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
dinsdag 1 mei 2018 om 14:47

dinsdag 1 mei 2018 om 14:51
Ligt eraan hoe oud ze zijn en welke omstandigheden. De mijne kregen al kinderchampagne met O&N vanaf 4 ofzo. Een puber van 14 bv op een feestje/diner alcoholvrije wijn of alcoholvrij bier geven vind ik heel wat anders dan een 3 jarige die het krijgt vanwege "gezondheid" redenen. Kun je een wat concreter voorbeeld geven?
dinsdag 1 mei 2018 om 14:52
Heb ik toch nog iets goed gedaan qua (op)voeding.SallySpectra schreef: ↑01-05-2018 14:48Nee. Het wordt zelfs aangeraden om daar al in het eerste levensjaar mee te beginnen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 1 mei 2018 om 15:05
Stel: je bent de fanta vergeten en je 7 jarige is verdrietig want je had het beloofd, is het dan raar om radler0.0 aan te bieden?normandina schreef: ↑01-05-2018 14:51Ligt eraan hoe oud ze zijn en welke omstandigheden. De mijne kregen al kinderchampagne met O&N vanaf 4 ofzo. Een puber van 14 bv op een feestje/diner alcoholvrije wijn of alcoholvrij bier geven vind ik heel wat anders dan een 3 jarige die het krijgt vanwege "gezondheid" redenen. Kun je een wat concreter voorbeeld geven?

dinsdag 1 mei 2018 om 15:07
Thanks Sally! Gewoon met de fles mee drinken dus? Leuk hoor, heb gelijk inspiratie voor het kraamcadeau van aankomend kleinkind; een biertaart!SallySpectra schreef: ↑01-05-2018 14:48Nee. Het wordt zelfs aangeraden om daar al in het eerste levensjaar mee te beginnen.

dinsdag 1 mei 2018 om 15:12
Pff..als het een citroen/kersen biertje is en hij denkt dat het limonade is en geen weet ervan heeft misschien? Ik zou het niet doen denk ik. De meeste alcoholvrije biertjes bevatten alsnog 0,1% alcohol.

dinsdag 1 mei 2018 om 15:14
Denk je dat een vaper met banaansmaak ook kan?SallySpectra schreef: ↑01-05-2018 15:09Nee hoor, zie mijn eerdere post. En doe er ook een leuke kruidensigaret bij. Lekker stoer.

dinsdag 1 mei 2018 om 15:14
Een pak sinaasappelsap bevat ook een beetje alcoholnormandina schreef: ↑01-05-2018 15:12Pff..als het een citroen/kersen biertje is en hij denkt dat het limonade is en geen weet ervan heeft misschien? Ik zou het niet doen denk ik. De meeste alcoholvrije biertjes bevatten alsnog 0,1% alcohol.

dinsdag 1 mei 2018 om 15:31
Ja ja maar ja..de associatie ontbreekt dan wel volledig toch? Ook niet geheel onbelangrijk dacht ik zo. En de verhoudingen, als in 0,33 cl alcoholvrij bier 0,1% alcohol zit en in een pak sinaasappelsap van 1 liter ook, waar je wsl alleen tijdens het ontbijt 0,33 cl van binnen krijgt onder het mom gezond, sja. Kweet het ook niet meer hoor.
dinsdag 1 mei 2018 om 15:35
.
Appelsap ook! En genoeg fruit, dat even te lang ligt, dat enigszins gaat gisten.
Ik zie het probleem niet, in elk geval. En ja.. ik wéét dat alcohol zelf ongezond is, maar nog wel zo geaccepteerd in de huidige maatschappij dat de kans klein is, dat ze er niet mee in aanraking komen. Zeker als je het kennelijk al in huis hebt.
Later is nu
dinsdag 1 mei 2018 om 15:36
.normandina schreef: ↑01-05-2018 15:31Ja ja maar ja..de associatie ontbreekt dan wel volledig toch? Ook niet geheel onbelangrijk dacht ik zo. En de verhoudingen, als in 0,33 cl alcoholvrij bier 0,1% alcohol zit en in een pak sinaasappelsap van 1 liter ook, waar je wsl alleen tijdens het ontbijt 0,33 cl van binnen krijgt onder het mom gezond, sja. Kweet het ook niet meer hoor.
Ik weet niet of je het alcoholvrije bier bedoelt qua gezond, maar dat zou ik dus nooit zeggen. Het is minder ongezond, want geen alcohol.
Later is nu
dinsdag 1 mei 2018 om 15:38
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat nodig is, ze eet wel wat anders, maar ben ervan overtuigd dat ze alles binnenkrijgt wat ze nodig hefet om gezond op te groeien.Dreamer schreef: ↑01-05-2018 14:04En buikpijn!
Maar dat komt dan vast door het koekje, dat ze af en toe krijgt. De vermaledijde granen ook.
Maar zonder gekheid: Fijn dat je wel wat met de adviezen gedaan hebt, Driewieler. Heb je er nog over gedacht bij een voedingsdeskundige/dietist langs te gaan, voor extra informatie? Niet om je op een andere eetwijze te zetten, maar gewoon voor objectieve informatie over de voedingsstoffen, die een kind in de groei nodig heeft. Ook jouw kind. EN hoe je dat met jullie voeding toch volledig kunt geven?

dinsdag 1 mei 2018 om 15:38
Voortaan wel klutsen met een radlertje.Driewieler01 schreef: ↑01-05-2018 15:37Wat is niet goed? Ik ben ervan overtuigd dat elke dag een ei WEL goed is.
dinsdag 1 mei 2018 om 15:39
Ze eet toch af en toe granen? Niet op dagelijkse basis.

dinsdag 1 mei 2018 om 15:40
Daar was je toch tegen? Die irriteren de darmen heur.
dinsdag 1 mei 2018 om 15:41
.Driewieler01 schreef: ↑01-05-2018 15:38Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat nodig is, ze eet wel wat anders, maar ben ervan overtuigd dat ze alles binnenkrijgt wat ze nodig hefet om gezond op te groeien.
Het is me nog steeds niet duidelijk hoe jij je ingelezen hebt. Niet op internet, zei je. Hoe kom je aan je informatie dan?
En... je kunt nog van zoveel overtuigd zijn, wat is wáár.. daar gaat het meer om.
Er zijn ook ouders overtuigd van het feit dat roken naast hun baby of tijdens de zwangerschap niet ongezond is. Toch is er gedegen onderzoek, dat dat tegenspreekt. Klopt dat onderzoek volgens jou wel? Of is dat per definitie ook onzin, omdat het wetenschappelijk aangetoond is?
Of shop je een beetje welk onderzoek je wel gelooft en welke niet, tot waar het botst met jouw overtuiging
Later is nu
dinsdag 1 mei 2018 om 15:41
Daarom ook niet dagelijks, alleen als het sociaal kan belemmeren (visite, ontbijt elders, mee eten met anderen)
dinsdag 1 mei 2018 om 15:43
1. dietist die granen niet belangrijk vindt, ook niet voor opgroeiende kinderenDreamer schreef: ↑01-05-2018 15:41.
Het is me nog steeds niet duidelijk hoe jij je ingelezen hebt. Niet op internet, zei je. Hoe kom je aan je informatie dan?
En... je kunt nog van zoveel overtuigd zijn, wat is wáár.. daar gaat het meer om.
Er zijn ook ouders overtuigd van het feit dat roken naast hun baby of tijdens de zwangerschap niet ongezond is. Toch is er gedegen onderzoek, dat dat tegenspreekt. Klopt dat onderzoek volgens jou wel? Of is dat per definitie ook onzin, omdat het wetenschappelijk aangetoond is?
Of shop je een beetje welk onderzoek je wel gelooft en welke niet, tot waar het botst met jouw overtuiging
2. boeken
3. onderzoeken
Ja jullie shoppen toch ook, als je het voedingscentrum gelooft, gaje toch ook niet ineens andere onderzoeken als waar aannemen?
dinsdag 1 mei 2018 om 15:43
.Driewieler01 schreef: ↑01-05-2018 15:41Maar ik hoef die voedingsdeskundige toch niet te geloven? Er zijn zoveel uiteenlopende adviezen, dan kies ik nog uit wat ik het beste vind passen bij wat ik nu doe.
Al die uiteenlopende adviezen volgen nog steeds bepaalde essentiele voedingstoffen. En ik vraag mij af of jouw kind die binnenkrijgt, aangezien je zelf maar wat aan het rommelen bent. Van een voedingsdeskundige kun je informatie krijgen wat jouw kind nodig heeft en hoe het dat binnen kan krijgen binnen het dieet van jouw overtuiging.
maar daar wil jij maar niet aan. Rauwe eieren vervangen door gebakken exemplaren, geeft nog steeds geen volledig palet een voedingststoffen.
Later is nu

dinsdag 1 mei 2018 om 15:44
Oh gelukkig.Driewieler01 schreef: ↑01-05-2018 15:41Daarom ook niet dagelijks, alleen als het sociaal kan belemmeren (visite, ontbijt elders, mee eten met anderen)