Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid

06-04-2018 10:07 1412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,

Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?

TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Raar dat het dieet ineens wel gegeven wordt in verband met een glutenintolerantie, terwijl de topictitel iets heel anders zegt.

Wat een draaikonterij..
Tiana_76 schreef:
18-04-2018 09:05
Raar dat het dieet ineens wel gegeven wordt in verband met een glutenintolerantie, terwijl de topictitel iets heel anders zegt.

Wat een draaikonterij..
Dat heeft dat kind toch helemaal niet?
Tiana_76 schreef:
18-04-2018 09:05

Wat een draaikonterij..
Waar lees jij dat?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
lilalinda schreef:
18-04-2018 08:53
en helemaal niet zo zwart-wit, dat het allemaal aan gluten zou liggen.
Daarom is wat TO doet ook link, ze haalt een belangrijke voedingsgroep weg bij haar kind
Ze geeft rijst, dat is ook graan dus technisch gezien haalt zeg niet een hele voedingsgroep weg.
Solomio schreef:
18-04-2018 09:10
Waar lees jij dat?
titel: kind moet idioot eten maar heeft geen allergieen
shisha schreef:
18-04-2018 09:27
Ze geeft rijst, dat is ook graan dus technisch gezien haalt zeg niet een hele voedingsgroep weg.
Ah kijk, de expert is ook weer wakker.
S-Meds schreef:
18-04-2018 10:30
titel: kind moet idioot eten maar heeft geen allergieen
Ja, maar TO zegt toch nergens dat het dieet gegeven wordt vanwege glutenintolerantie?
Dus ik vraag waar Tiana dat dan gelezen heeft.

David Dunning
Solomio schreef:
18-04-2018 11:03
Ja, maar TO zegt toch nergens dat het dieet gegeven wordt vanwege glutenintolerantie?
Dus ik vraag waar Tiana dat dan gelezen heeft.
Nee er is geen enkele reden voor het idiote gedoe. Heb ik niet gelezen en er is werkelijk geen kinderarts die dit aan zou raden
Ben van de rauwe dooiers af, wel nog elke dag 1/2 eieren!
Driewieler01 schreef:
01-05-2018 12:03
Ben van de rauwe dooiers af, wel nog elke dag 1/2 eieren!

Wil je weer even het vuurtje opstoken?
Je wéét dat dit niet goed is.
I wanna live my life with the volume full!
Oké en vindt ze die lekker?

Het zoontje van mijn vriend eet graag ei, maar hij lust de dooiers niet...dus hij eet alleen het wit.
De enige manier om hem een heel ei te laten eten is door roerei te maken.
Eidde schreef:
01-05-2018 12:15
Wil je weer even het vuurtje opstoken?
Je wéét dat dit niet goed is.
Nee, dacht hodu jullie op de hoogte
shisha schreef:
01-05-2018 12:18
Oké en vindt ze die lekker?

Het zoontje van mijn vriend eet graag ei, maar hij lust de dooiers niet...dus hij eet alleen het wit.
De enige manier om hem een heel ei te laten eten is door roerei te maken.
Ja, vindt ze lekker. Gekookt vindt ze nog steeds verschrikkelijk, dus eet ze het gebakken.
shisha, maak het klaar met verschillende groentes
courgette, ui, prei enzo
of een bananenomelet, hele banaan ei en een theelepeltje honing
Driewieler01 schreef:
01-05-2018 12:42
Ja, vindt ze lekker. Gekookt vindt ze nog steeds verschrikkelijk, dus eet ze het gebakken.
dus je hebt een kind dat elke dag een omeletje eet, amper afwijkend gedrag he?
Topic is wel echt op nu
lilalinda schreef:
01-05-2018 12:51
dus je hebt een kind dat elke dag een omeletje eet, amper afwijkend gedrag he?
Topic is wel echt op nu
Jammer hè, het was zo leuk.

David Dunning
Kunnen we niks met de ui, prei en courgette in de dagelijkse omelet?
normandina schreef:
01-05-2018 13:42
Kunnen we niks met de ui, prei en courgette in de dagelijkse omelet?
Gasvorming.

David Dunning
Ow jee, in combinatie met broccoli en zoete aardappel is straks de frequentie van de flatulentie een vaststaande consequentie.
En buikpijn!
Maar dat komt dan vast door het koekje, dat ze af en toe krijgt. De vermaledijde granen ook.

Maar zonder gekheid: Fijn dat je wel wat met de adviezen gedaan hebt, Driewieler. Heb je er nog over gedacht bij een voedingsdeskundige/dietist langs te gaan, voor extra informatie? Niet om je op een andere eetwijze te zetten, maar gewoon voor objectieve informatie over de voedingsstoffen, die een kind in de groei nodig heeft. Ook jouw kind. EN hoe je dat met jullie voeding toch volledig kunt geven?
Later is nu
Gewoon om ff door te ouwehoeren en omdat ik het mij laatst afvroeg; is het raar om kinderen alcoholvrij bier te geven?
shisha schreef:
01-05-2018 14:09
Gewoon om ff door te ouwehoeren en omdat ik het mij laatst afvroeg; is het raar om kinderen alcoholvrij bier te geven?
Ja.
shisha schreef:
01-05-2018 14:09
Laat ik het zo stellen, kinderen kunnen gewoon alcoholvrij bier kopen omdat het onder frisdrank valt. Ik had het er laatst over bij de kassa.
Het blijft een raar iets. Logisch dat ze geen alcohol mogen drinken, maar ze mogen wel zo 0,0 % bier kopen.
8102 schreef:
01-05-2018 14:16
Laat ik het zo stellen, kinderen kunnen gewoon alcoholvrij bier kopen omdat het onder frisdrank valt. Ik had het er laatst over bij de kassa.
Het blijft een raar iets. Logisch dat ze geen alcohol mogen drinken, maar ze mogen wel zo 0,0 % bier kopen.
.
Mijn dochter is het wel geweigerd hoor. En dat vind ik dan raar. Radler 0.0 is net frisdrank. Er zit geen alcohol in, dus mogen ze het kopen en drinken. Waarom zou dat niet mogen?
Later is nu
Dreamer schreef:
01-05-2018 14:37
.
Mijn dochter is het wel geweigerd hoor. En dat vind ik dan raar. Radler 0.0 is net frisdrank. Er zit geen alcohol in, dus mogen ze het kopen en drinken. Waarom zou dat niet mogen?
Het maakt de overstap naar bier met alcohol gewoon makkelijker ze weten hoe het proeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven