amoxicilline

29-12-2009 11:04 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn mannetje is net 2. Lekker aan het puberen dus. Maar hij heeft ook een oorontsteking. Gister kregen we van de dokter dus AB amoxicilline. Dat hebben we al eens eerder gehad, en toen werd meneer er juist nog zieker van. (volgend de dokter zou dat geen regel zijn)

Wellicht heeft hij dat onthouden, want nu wil hij het met de beste wil van de wereld niet meer hebben. Ik kan het mengen wat ik wil... maar nee.

Wie heeft de gouden tip om dit sapje toch bij de spruit binnen te krijgen? (en dat 3 maal daags)
(@ wyfke)

Volgens mij maakt leeftijd niet zoveel uit wat betreft het middel; is gewoon een breed-spectrum AB. Toedieningswijze kan hooguit schelen. Maarja tabletten zijn sowieso geen optie, en IV is wel heel rigoureus bij een lichte bronchitis.. De enige tip die ik je kan geven is goed naar je huisarts luisteren. ;) hij/ zij weet het ws. toch het beste!!
quote:Mariah75 schreef op 29 december 2009 @ 11:26:

Je kan het nog proberen om eerst een snoepje oid vlak voor zijn neus te houden, en dat hij eerst die lepel met dat spul moet nemen en dan pas dat snoepje krijgt..

als dat ook niet werkt, kan je de houdgreep-methode doen, maar laat merken dat hij erna iets lekkers krijgt dan heb je nog kans dat hij de keren erna meer mee gaat werken..Hier houdgreep en een chocolade paasei toe (tegen het uitspugen). Het was een gezellige week
Mijn zoontje (bijna 1) heeft ook zo'n kuurtje gekregen gisteren, voor beide oortjes. Hier doen we alle vloeibare middeltjes in een spuitje. Mochten ze tegenstribbelen, dan even in de houdgreep. Werkt het beste. Bij mijn zoontje echt nodig, mijn dochtertje vindt het allemaal wel lekker.

Spuitjes en een dopje voor op de fles kun je zo bij de apotheek ophalen. Super handig! Succes!
Wat is IV???

Ik maak me zorgen over het spugen na een flinke hoestbui. En gisteravond heeft ze een paar hapjes wortel gehad en vervolgens haar hele bedje eronder gekotst. Het lijkt of haar maag en darmen extreem gevoelig zijn nu. Zal ook wel door de amoxi komen? Ik ben dus maar weer volledig op bv overgegaan. Het bijvoeden komt dan maar weer als ze echt beter is.

Wanneer mag ik verbetering merken? We zitten nu op dag 4 en ze heeft nog steeds een rare hoest. Maandag hebben we een controleafspraak met de ha, hij wil dan zien of er voldoende verbetering is.
dochter 4 maanden ivm ooronsteking en piepje in de longen en een naar hoestje is klaar met kuur... Naar hoestje is na een aantal dagen over gegaan.

Hoest nog wel een beetje maar dan komt er ook wat mee. Verder nog wel snotverkouden, maar wel weer haar normale ikje...

Dat kotsen herken ik... heel de bv eruit,... komt niet door het medicijn, maar gewoon door het hoesten...
Wyfke het spugen na een hoestbui komt niet door de AB, maar is juist kenmerkend voor o.a. bronchitus/luchtweginfecties. Bij twijfel gewoon bellen of je eerder mag komen. Bij zoon moest ik altijd na 4 dagen terug komen, maar goed niet iedere huisarts is zo. De hoest kan nog wel even aanblijven, het stikkende bij hoesten zou minder moeten worden. Als je op haar borstkastje luistert hoe klinkt haar ademhaling dan?
Het piept en knarst een beetje daarbinnen. Het hoesten is wel anders geworden hoor, niet meer dat ze erin lijkt te stikken maar als ze echt diep ademhaalt gaat ze ervan kokhalzen.

En dan is dit ook nog een zeer lichte bronchitis aan één kant, ben blij dat ik niet langer gewacht heb met naar de ha gaan!
Wij hebben vanmorgen de zoveelste kuur amoxi voor onze zoon (2 jaar en 4 maanden) gekregen. Hij vind het heerlijk, gaat echt als een vogeltje met open bekkie klaarzitten als ik het flesje pak, gelukkig.

Dochter vond het vreselijk en na twee dagen zat ze helemaal onder de vlekken. Die is er net als ikzelf hardstikke allergisch voor.
Lotje, geen tips voor jou, wel een vraag voor Sunemom: die allergie, wat voor symptomen zijn er nog meer behalve de vlekken?

Mijn baby van bijna 5 maanden krijgt nu sinds 2 dagen amoxicilline (ivm oorontsteking) en ze heeft sinds gisteravond buikpijn, drinkt de fles onrustig en spuugt (veel meer dan ze normaal al doet). Ik vermoed dat het een reactie is op de AB. Maar ze heeft (nog) geen vlekken. Ik heb wel al de huisarts gebeld maar die heeft vandaag pas na 3 uur tijd, dus moet nog even geduld hebben.

Ik twijfelde enorm over dat spul, als je leest wat er allemaal inzit: aardbeien smaakstof, aspartaam.... en dat voor een baby die nog niet eens bijvoeding krijgt en dus enkel melk gewend is. Ik heb me toch over de twijfel heengezet: het is tenslotte door een arts voorgeschreven. Maar voel me wel rot nu ik zie dat ze er buikpijn van krijgt.
Ik reageer vooral huidallergisch. Na 1 lepel van dat spul zat ik helemaal onder de rode, vreselijk jeukende plekjes en dat is zeker 10 dagen gebleven. Dochter kreeg daarnaast ontzettend last van haar buik, heel veel spugen en hoge koorts.
Wyfke, ik zou toch nog eens vragen of je misschien eerder dan maandag mag terugkomen (of desnoods in het weekend de HApost bellen).Na 4 dagen AB zou je echt duidelijk verbetering moeten zien. Naar haar longetjes luistern is voor de arts 2 minuten werk, maar dan ben je wel gerust of het inderdaad minder aan het worden is of niet.

Bij zoon is het een keer doorgeslagen in longontsteking en dat heel ongemerkt.
Ik heb hetzelfde hoor Diana! Maar ik ga er ook maar vanuit dat de ha weet wat hij doet.

Misselijkheid en darmkramp/diarree zijn vaak voorkomende bijwerkingen zag ik in de bijsluiter, maar die moeten in de loop van de dagen wel verminderen.

Heb vandaag weer met de hap gebeld, had een collega van onze eigen ha en die gaf aan dat het RS virus ook erg heerst dus dat dat het ook zou kunnen zijn. En aangezien dat een virale infectie is laat die zich niet bestrijden door amoxi. Het leek haar verder allemaal absoluut niet verontrustend dus we komen gewoon maandag weer voor het beluisteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven