andere moeder
dinsdag 3 juli 2012 om 13:43
Hallo dames,
Ik zit al een tijdje met het volgende in mijn maag..
En wat kan ik doen?
Mijn zoon gaat naar peuterspeelzaal voor 3 ochtenden. Bij brengen en halen is er altijd een moeder die aan mij 'kleeft'. Zo gauw ze me ziet, komt ze bij me staan. Tot aan buiten bij het weggaan blijft ze kletsen. Zowel bij brengen en halen van kind. Het is zo erg dat ik amper met andere moeders kan praten. Soms doe ik dat wel gewoon hoor. Maar ook als ik binnen nog met de juf of medewerker praat dan wacht ze mij buiten op. (meermaals gebeurd). Ze is wel aardig maar ik voel me erg opgelaten en zie er erg tegenop. Zal ik er wat van zeggen? Ik probeer vaak wel wel te negeren maar dat geeft mij een ongemakkelijk gevoel. Onze kinderen spelen graag samen en gaan straks ook naar dezelfde basisschool. Andere moeders is haar gedrag ook opgevallen. Ik ben haar vriendin lijkt het, maar voor mij is het gewoon een moeder van een kind. Wat kan ik hieraan doen?
Ik zit al een tijdje met het volgende in mijn maag..
En wat kan ik doen?
Mijn zoon gaat naar peuterspeelzaal voor 3 ochtenden. Bij brengen en halen is er altijd een moeder die aan mij 'kleeft'. Zo gauw ze me ziet, komt ze bij me staan. Tot aan buiten bij het weggaan blijft ze kletsen. Zowel bij brengen en halen van kind. Het is zo erg dat ik amper met andere moeders kan praten. Soms doe ik dat wel gewoon hoor. Maar ook als ik binnen nog met de juf of medewerker praat dan wacht ze mij buiten op. (meermaals gebeurd). Ze is wel aardig maar ik voel me erg opgelaten en zie er erg tegenop. Zal ik er wat van zeggen? Ik probeer vaak wel wel te negeren maar dat geeft mij een ongemakkelijk gevoel. Onze kinderen spelen graag samen en gaan straks ook naar dezelfde basisschool. Andere moeders is haar gedrag ook opgevallen. Ik ben haar vriendin lijkt het, maar voor mij is het gewoon een moeder van een kind. Wat kan ik hieraan doen?
dinsdag 3 juli 2012 om 13:49
quote:galadriel schreef op 03 juli 2012 @ 13:46:
Waarom kan het geen vriendin van je worden?
En anders afkappen, kort houden, weinig zeggen.
Maar als je elkaar straks nog 8 jaar op het basisonderwijs blijft tegenkomen, houdt het wel vriendelijk.
Ze is aardig maar totaal mijn type niet en ze is me te opdringerig.
En juist wil ik aardig blijven, maar dit gedrag irriteert me mateloos
Waarom kan het geen vriendin van je worden?
En anders afkappen, kort houden, weinig zeggen.
Maar als je elkaar straks nog 8 jaar op het basisonderwijs blijft tegenkomen, houdt het wel vriendelijk.
Ze is aardig maar totaal mijn type niet en ze is me te opdringerig.
En juist wil ik aardig blijven, maar dit gedrag irriteert me mateloos
dinsdag 3 juli 2012 om 13:56
dinsdag 3 juli 2012 om 14:06
Ik probeer al een tijdje van druk.. druk .. druk...
En het is niet altijd erg maar de juf wil mij soms wel eens over zoon alleen spreken of mee gaan kijken bij nieuwe fiets en ze huppelt overal met mee... Ik durf eigenlijk niet zo goed wat te zeggen. Misschien moet ik dat toch voorzichtig gaan proberen.
Bedankt voor de reacties.
En het is niet altijd erg maar de juf wil mij soms wel eens over zoon alleen spreken of mee gaan kijken bij nieuwe fiets en ze huppelt overal met mee... Ik durf eigenlijk niet zo goed wat te zeggen. Misschien moet ik dat toch voorzichtig gaan proberen.
Bedankt voor de reacties.
dinsdag 3 juli 2012 om 14:08
Ik snap op zich je dilemma wel hoor.
Het is leuk voor je zoontje als je goed kunt opschieten met de moeder van zijn vriendje.
Als het echter niet klikt tussen jullie, lijkt het me heel lastig om dat netjes te verwoorden.
Toch is dat misschien wel het handigst, recht voor zijn raap zonder bot te zijn.
Wat al werd gezegd: jullie blijven elkaar waarschijnlijk toch tegenkomen. En je hoeft dan echt geen beste vriendinnen te worden. Af en toe een praatje maken en beleefd blijven kan toch best?
Het is leuk voor je zoontje als je goed kunt opschieten met de moeder van zijn vriendje.
Als het echter niet klikt tussen jullie, lijkt het me heel lastig om dat netjes te verwoorden.
Toch is dat misschien wel het handigst, recht voor zijn raap zonder bot te zijn.
Wat al werd gezegd: jullie blijven elkaar waarschijnlijk toch tegenkomen. En je hoeft dan echt geen beste vriendinnen te worden. Af en toe een praatje maken en beleefd blijven kan toch best?
dinsdag 3 juli 2012 om 14:17
quote:helene31 schreef op 03 juli 2012 @ 14:08:
Ik snap op zich je dilemma wel hoor.
Het is leuk voor je zoontje als je goed kunt opschieten met de moeder van zijn vriendje.
Als het echter niet klikt tussen jullie, lijkt het me heel lastig om dat netjes te verwoorden.
Toch is dat misschien wel het handigst, recht voor zijn raap zonder bot te zijn.
Wat al werd gezegd: jullie blijven elkaar waarschijnlijk toch tegenkomen. En je hoeft dan echt geen beste vriendinnen te worden. Af en toe een praatje maken en beleefd blijven kan toch best?Ik vind af en toe een praatje niet erg of kopje thee als kindjes spelen desnoods. maar elke ochtend bij komen en halen is me echt te veel van het goede en dan dat plakken!! Dat is gewoon niet prettig. We gaan bijna op vakantie maar als het na de vakantie blijft ga ik er wat van zeggen! Gewoon vriendelijk en beleefd maar toch duidelijk hoop ik... hahaha... bedankt!
Ik snap op zich je dilemma wel hoor.
Het is leuk voor je zoontje als je goed kunt opschieten met de moeder van zijn vriendje.
Als het echter niet klikt tussen jullie, lijkt het me heel lastig om dat netjes te verwoorden.
Toch is dat misschien wel het handigst, recht voor zijn raap zonder bot te zijn.
Wat al werd gezegd: jullie blijven elkaar waarschijnlijk toch tegenkomen. En je hoeft dan echt geen beste vriendinnen te worden. Af en toe een praatje maken en beleefd blijven kan toch best?Ik vind af en toe een praatje niet erg of kopje thee als kindjes spelen desnoods. maar elke ochtend bij komen en halen is me echt te veel van het goede en dan dat plakken!! Dat is gewoon niet prettig. We gaan bijna op vakantie maar als het na de vakantie blijft ga ik er wat van zeggen! Gewoon vriendelijk en beleefd maar toch duidelijk hoop ik... hahaha... bedankt!