andermans kind op sleeptouw...

28-09-2009 11:37 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zorgt voor de kids (huisman) en ik werk 4 dagen per week. Ik heb een vaste vrije dag en wil op die dag dan ook graag de kinderen van school halen en brengen. Vooral omdat ik dat anders gewoon niet kan vanwege werk. Nou heeft mijn man met een andere moeder uit de buurt afgesproken dat een van haar kinderen elke dag mee kan met het naar school brengen omdat zij dat zelf niet zou kunnen (gezondheidsredenen). De school is net iets te ver om dat kind alleen te laten gaan. Dus, zo'n 4 x per dag brengt en haalt mijn man niet alleen onze kinderen maar ook die van een ander naar school. Hij vindt dat niet vervelend en doet het graag maar ik ben er niet echt kapot van. Ik heb maar 1 dag per week de mogelijkheid om mijn kinderen te halen en brengen van school en zit dan uitgerekend nog eens met andermans kind "opgescheept". Misschien heel erg overdreven maar ik wil dan gewoon gezellig met mijn eigen kids zijn en vrij zijn om te doen wat ik wil. Voor mijn gevoel maak ik al te weinig van ze mee en wil ik juist van die simpele dingen gewoon met mijn kinderen genieten ! Wat vinden jullie ? Gewoon zeggen tegen die moeder dat ze naar een andere oplossing moet zoeken ?
quote:Supersmollie1 schreef op 29 september 2009 @ 12:27:

[...]

Ja, raar, helemaal eensch. Maar ja... Moet papa die toezegging maar niet doen. Precies zoals jij in je eigen post zegt, geen haar op je hoofd die zou overwegen om op de vrije middag van je lief een afspraak te maken die hem tot iets verplicht.

Hoi Smollie,

Zoals ik het van TO begrijp heeft pa de toezegging ook niet gedaan maar voelt ze zich bijna verplicht mee te doen omdat hij het de overige dagen voor zijn rekening neemt. Zij is degene die nee moet zeggen en dat is natuurlijk vervelend, daar kan ik goed inkomen. Maar ik denk dat die moeder al heel blij mag zijn dat er iemand brengt én haalt 4 dagen per week en dat zou ik niet voor lief nemen als ik haar was. Als ik die hulp zou moeten inroepen zou ik wekelijks vragen of het wel uitkomt en elke dag laten weten dat ik het zeer waardeer dat men dit doet,...
Ik ben echt verbaasd over sommige reacties. Is het nu zo vreemd dat iemand de enige doordeweekse dag met haar eigen kinderen wil doorbrengen zonder verplichtingen te hebben.

Ik begrijp het heel goed en denk ook dat er vast wel ruimte is voor een keer ophalen, of het laten spelen van een vriendje. Maar dat is dan geen vaste prik of verplichting. In de huidige situatie kan moeder bijvoorbeeld nooit een keertje bedenken dat ze na het werk lekker doorrijdt naar het strand, bos, speeltuin. En tuurlijk kan een ander kind mee maar soms wil je gewoon even lekker met je kids alleen zijn. En dat moet kunnen!

Kinderen hebben mijn inziens tijd voldoende om met andere kinderen te spelen. Gun deze hardwerkende moeder ook haar tijd met kids.

En zaken als "dan ga je toch minder werken"...schandalig. Hoe kan een ander dat nu zeggen.

Ten eerste ken je de financiele situatie niet

Je weet niet wat voor werk TO doet dus wellicht is dat niet mogelijk

Ze heeft haar zaken al goed geregeld, je gaat toch niet geld inleveren omdat je "oppas" bent van andermans kind?

Mijn oren klapperen verder nog even door, want heb zelden zoveel reacties gezien die van weinig inlevingsvermogen getuigen. Lekker makkelijk praten allemaal vanachter je pc.
Helemaal eens met Miep13

Bekijk het eens van de andere kant en geef TO en haar man een dikke pluim.....Wat goed dat jullie 4 dagen per week de kinderen van iemand anders naar school halen en brengen.

Je zou bijna bang worden om iets voor iemand te doen want als je even niet kan of wil ben je ineens niet aardig meer.
quote:traincha2 schreef op 29 september 2009 @ 11:36:

[...]

Oh dus je leest eigenlijk wat je wilt lezen...ik snap eerlijk niet zo goed wat er niet genuanceerd aan is.

Nee hoor ik lees helemaal niet wat ik wil lezen. Typisch gevalletje van de pot die de ketel verwijt. In de OP (die je nota bene zelf gequote hebt) stond een vraag om advies over een het halen en brengen van andermans kind, jouw reactie daarop was dat TO dan maar minder moest gaan werken. Dat jij vervolgens ná mijn reactie gaat uitleggen dat je in de OP meende gelezen te hebben dat TO vindt dat ze te weinig tijd met haar kinderen doorbrengt kun je toch moeilijk op mijn conto schuiven.

Maar weet je, ik ben eigenlijk wel klaar met deze discussie. Volgens mij was ik niet de enige die het een vreemde opmerking vond.
quote:qwertu schreef op 28 september 2009 @ 22:15:

[...]

Hoef je allemaal niet met ons te delen natuurlijk, maar bedenk je wel dat er mensen bestaan die het haarfijn aanvoelen als je met een smoesje zoiets afzegt. En dan mag het wel je volste recht zijn om géén liefdadigheid te leveren, maar de smaak die iemand eraan overhoudt als je het afzegt, dat is wel iets waar je zelf gewoon invloed op hebt.To moet zich dus verantwoordelijk voelen omdat ze "afzegt"? Dat is lekker zeg! Volste recht om geen liefdadigheid te leveren? Binnen haar gezin wordt er genoeg liefdadigheid gegeven voor 10 gezinnen bij elkaar! Tjeetje Q. van jou had ik wel wat meer begrip verwacht in deze,......hoe staat je eigen liefdadigheidslijstje erbij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven