Antibiotica

05-09-2010 11:28 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Voor een luchtwegen infectie heb ik van de dokter een antibioticakuur gekregen (Doxyciline Mylan). De Diana 35 anticonceptie pil slik ik al zeker 10 jaar. Mijn partner en ik heb nu gevreeën zonder condoom, omdat wij er klaar voor zijn om een kindje te krijgen. Echter lees ik nu op internet dat het schadelijk kan zijn voor het kindje om tijdens een antibiotica kuur zwanger te raken. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Het is vandaag zondag dus de huisarts praktijk is niet open. Morgen bel ik meteen de dokter.

Maar hebben jullie wel eens ervaringen gehad met antibiotica en zwanger worden en is alles toen voorspoedig verlopen?

Ik hoop op reacties.

Groetjes
Waarom heb je niet bij de dokter gezegd dat je probeert zwanger te worden? Bij de medicijnen die hij voorschrijft, gaat hij er van uit dat je de pil slikt.

Ik zou óf nog niet beginnen met de AB, óf de HAP bellen voor advies.
ik snap het niet, je slikt de pil nog en wil zwanger worden??
Doxycycline zorgt er wel voor, dat de pil niet meer goed werkt en je dus evt. zwanger zou kunnen worden, maar ik begrijp ook niet, dat als je zwanger wil worden, je nog steeds anticonceptie slikt.

Als je het echt vandaag wil weten, kan je toch ook de dienstdoende apotheek bellen, zij kunnen je er ook alles over vertellen.
Je bent dus met de pil gestopt begrijp ik? Dat is idd niet zo slim van je als je dat niet tegen de huisarts hebt gezegd. Er zijn zoveel verschillende soorten AB. Als je bv. tijdens de BV een AB nodig hebt, krijg je ook een bepaalde omdat niet alles gewenst is voor de baby. Dat zal met zwanger worden misschien wel hetzelfde zijn. Echt even navragen dus morgen bij je huisarts! Verder hoop ik voor je dat je snel zwanger zult worden.
doxy tijdens de zwangerschap (2e en 3e trimester) wordt ontraden.

Je zou nu zwanger kunnen zijn begrijp ik?

Wanneer ben je begonnen met de kuur?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven