April 2007 - het vervolg

18-03-2009 17:13 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07nee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10
Oef, dat klinkt als een hele zware dag Muis . Ging het vanmiddag beter?

Lekker dat je man nog een week thuis kan blijven Dropje!
Dropje : mooi geboortekaartje zeg !!

muis : wat een kapoentje seg die Hugo. Xander is ook zo hoor. Als hij stout is vliegt hij bij ons in de box. (heeft ie altijd een hekel aan gehad)

Kom net uit bed. Had een resem aan kwaaltjes

-bronchitis

-te lage bloeddruk

-oorstoppen (of hoe zeggen jullie dat)

Moet een week lang thuiszitten. Baal dervan !!
Gaan jullie ook nog eens naar hyves kijken als jullie dat willen.

Jullie hadden al veel gevraagd hoe het met me ging. Dat staat nu nl op hyves
Haha, wat is nou weer een kapoentje Witchke?

Beterschap, kan me voorstellen dat je baalt dat je thuis moet blijven, maar als je ziek bent, moet je echt alleen maar in bed blijven. Lekker uitzieken, goed veel vitamientjes nemen en veel slapen.

Lekker Muis, gaat goed met Hugo. Het klinkt alsof je echt een puberpeuter hebt of he heet dat? Ging het vanmiddag nog wat beter?

Wij gaan zo voor de verandering maar eens aan de bubbels, de hele familie wordt nog alcoholist vanwege mij. Maar voorlopig echt de laatste keer (tot we over een week de overdracht van het huis hebben dan).
Gefeliciteerd swiss, jij bikkel :-) En nu ff wat rust, na de bubbels dan!

Witch, beterschap!

En drop, wat klinkt jij geweldig, fijn dat alles zo goed loopt.

Hier nog steeds drama. Veel huilen door de krampen, echt zo zielig, ben er helemaal emotioneel van. Nu maar hopen dat nieuwe voeding snel zijn werk doet.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Ik ben een aantal dagen op reis morgen! Paasweekend weer terug.
He bah Draakje, krampjes zijn zooooo niet leuk! Zo zielig en je kunt er zo weinig aan doen he! Hoop voor je dat het nu snel beter gaat.

Ik heb vandaag het echte eind van mijn bevalling pas te horen gekregen. Ik wist wel dat er iets niet goed was met het handje van Luuk dat naast zijn hoofd zat, maar ik verkeerde in de veronderstelling dat ze het terug hadden geduwd tijdens de geboorte. Dat blijkt dus helemaal niet het geval te zijn. Hij is dus geboren met zijn hand naast zijn hoofd en dankzij de supergeweldige verloskundige die ik had en mijn volgzaamheid (heb echt precies gedaan wat ze zei qua puffen en persen) ben ik er dus vrijwel ongeschonden vanaf gekomen. Ben ineens wel weer trots op mezelf. En blij met de ervaren verloskundige die hem goed heeft begeleid.

Ga nu lekker mijn nestje in. Ben moe......
goede reis Xaloy!

Swiss, gefeliciteerd met het halen van je examen! Echt goed dat je het gehaald hebt, geniet lekker van je bubbels!

Witchke, beterschap, ziek maar goed uit hoor!

DN, ik hoop dat de voeding snel zijn werk doet, heb je nu hypoallergene voeding? Yasemin krijgt sinds een week of 3 comfort voeding tegen krampjes (soort Omneo maar dan van het Kruidvat). het duurde even, maar het helpt nu echt, ze heeft niet meer zo'n last van krampjes (of ze is er overheen gegroeid, dat kan ook natuurlijk).

Vanmiddag is man met haar naar het cb geweest om inentingen te halen. Bij de 1e spuit gaf ze geen krimp en bij de 2e heeft ze heel eventjes gehuild maar dat was snel over gelukkig. Hier verder weinig nieuws te melden, gisteren is man met Zahra gaan zwemmen, hij is met haar van zo'n grote waterglijbaan gegaan en dat vond ze helemaal geweldig, ze schrok wel even toen ze in het water vielen maar ze was niet bang verder. Ze begint gelukkig weer een beetje de oude te worden, ze is niet meer zo snel moe en prikkelbaar en ze begint weer wat aan te komen.
Layla, heb ook die voeding van de kruitvat geprobeerd, maar werd alleen maar erger. Heb nu nutrilon pepti, echt voor kma.
DN, ik hoop dat het snel aanslaat, zielig is dat hè, als zo'n kleintje zo'n pijn heeft.
Dat had ik gister helemaal gemist! Gefeliciteerd Swiss!! Goed gedaan stoere vrouw!

En nu moet ik dan echt weg!
muis : een kapoentje is een kindje dat dwaze dingen uitsteekt

zo heb nog eens een fotootje van Xander op hyves gezet. En als ik hem zo zie snap ik echt niet waarom hij op dieet moet, ik vind hem niet echt dik. Of komt dat nu door zijn nieuwe outfit?? Foto dateert van gisteren op de creche.
muis : een kapoentje is een kindje dat dwaze dingen uitsteekt

zo heb nog eens een fotootje van Xander op hyves gezet. En als ik hem zo zie snap ik echt niet waarom hij op dieet moet, ik vind hem niet echt dik. Of komt dat nu door zijn nieuwe outfit?? Foto dateert van gisteren op de creche.
dropje : hou je brievenbus in het oog, heb net een kaartje gestuurd naar je. Hopelijk komt ie goed aan.
dropje : hou je brievenbus in het oog, heb net een kaartje gestuurd naar je. Hopelijk komt ie goed aan.
DN: wat zielig zeg! Hoe lang duurt het gemiddeld voordat het aanslaat?

Witchke: moeilijk te beoordelen aan de hand van een foto. Aan de verhouding lengte- gewicht leek het me geen slecht idee die dietist. Wanneer gaan jullie erheen?

Het is helemaal geen lekker weer vandaag....Stom.
Er zou na 1 week verbetering moeten zijn..... ik hoop t maar. T lijkt vandaag wel iets minder erg dan gister, dus wie weet..

En goed nieuws, we gaan vrijdag tekenen voor het huis en als we de financiering rond krijgen zijn we de trotse eigenaars van ons droomhuis!
Laar : we gaan nog de eerste drie maanden nog niet niet naar de dietist. Dit omdat het CB dus met de creche heeft gesproken en de creche nu eindelijk rekening houdt met Xander zijn eetgewoontes. Verder hebben we mijn schoonouders ingelicht dat hij bepaalde dingen niet mag eten. (koek, snoep en dingen maar mag eten in bepaalde hoeveelheden). Zelf zijn we ook erg streng in de hoeveelheden dat Xander eet. Hij is sindsdien dan ook erg mopperig. Maar als hij honger heeft krijgt hij een klein stukje fruit. En voor de rest geven we hem niets toe.

Heb daarnet ook met de logopediste gebeld, ze gaat nakijken wat Xander voor zijn leeftijd moet kunnen, en indien nodig zullen we dus een van dezer moeten langskomen.
Witchke, ik vind Xander wel een beetje zielig. Je kan een kind toch niet met honger rond laten lopen? Bovendien at hij al best weinig.

Helpt het als je uitlegt dat hij alleen maar op bepaalde tijden mag eten (ontbijt, lunch en avondeten)? Trouwens een beetje yoghurt toe lijkt me juist heel goed, hij moet toch zijn calcium krijgen?

Kan je hem tussendoor niet beter groente geven? Misschien vind hij dat in het begin niet zo lekker, maar het is wel een stuk beter. Bovendien krijg je alleen maar meer honger van fruit (sommige soorten).

DN, ik hoop dat het snel beter gaat met T. lijkt me enorm zielig, zo'n kleintje met krampjes.

Heerlijk tekenen en sleutels van je paleis, leuk hoor!

Wij tekenen hopenlijk volgende week.

Drop, het klinkt echt of jij alles heerlijk im griff hebt, toppie!

Jeetje, brr, een handje naast een hoofdje, au. Hoop dat mijn zus ff niet meeleest!

Muis, hoe is het afgelopen met jullie huis?

Finn heeft trouwens de laatste paar dagen helemaal geen zin in de creche, hij gaat aan ons hangen en wil absoluut niet. Hopenlijk heeft hij hier na de paasdagen geen last meer van. Het kan trouwens zijn dat hij een beetje ziek wordt, had gisteren een lichte verhoging.

Zal vanavond een paar foto's online zetten, heb een aantal via Xaloy gekregen en een aantal van een ander vriendinnetje. Da's maar goed ook, want we hadden zelf maar 3 foto's gemaakt, en dan voordat alle kindjes er waren. Stelletje sukkels!
Oh maar Swiss : in de creche krijgt hij alle dagen yoghurt toe als toetje hoor. Maar hier thuis niet, omdat we hier nog strikter de raad van het CB volgen en die zegt geen toetjes.
Witchke, met gewone yoghurt zonder toevoeging is helemaal niets mis! Het gaat om danoontje enzo.

Ik zou niet moeilijk doen over de hoeveelheden, maar om de dingen die hij eet. Dus gewoon 3 gezonde maaltijden (geen zoet op brood enzo) en twee gezonde tussendoortjes (groente en fruit), maar geen snoep, koek en sap.

Het is toch zielig als hij honger heeft? Ik vind de hoeveelheden die hij krijgt al niet zo erg veel namelijk en de vertering moet wel op gang blijven.

Even een stinkertje verschonen.

De computer van Muis is trouwens gecrasht.
waar is iedereen?

Ah, Muis is er niet omdat haar compu is gecrasht. Lekker dan.
Swiss, jij supervrouw! Van harte gefeliciteerd! Jij verdient elke dag een fles bubbels!

Witchke, ik raad je aan wel naar de dietist te gaan als je zelf niet goed weet wat je moet doen. Bij het cb zeggen ze vaak maar wat, en een dietist weet ten minste echt waar hij of zij het over heeft. Dieet hoeft namelijk niet per se weinig eten te betekenen hoor.

DN, sterkte met de krampjes. Heel zielig voor de baby, maar ook heel zwaar voor jou lijkt me. Hopelijk gaat het snel beter.

Vandaag een enorm eind gefietst met de bakfiets, naar vriendin van mij en vriendje van de jongens. Helemaal naar Zeeburg voor de kenner. Heen ging prima (meewind), terug heb ik er bijna een uur over gefietst! Dit doe ik dus alleen nog maar als het lekker weer is.

Iemand nog tips? Gisteren wilde ik Nina voor het eerst een fles geven. En die weigerde ze dus. Is het een kwestie van volhouden? Ze heeft dus nog nooit eerder een fles gehad, en het lijkt mij inmiddels wel handig als ze er af en toe een kan krijgen. Vanavond wilde ze weer niet. Moet S. de fles geven? Moet ik het op een ander tijdstip proberen, dus niet als ze net wil gaan slapen? Geen idee.
Mich, volgens mij moet je idd iemand anders de fles laten geven, bij jou is ze gewend dat ze de borst krijgt. En zorgen dat ze honger heeft. De flesspeen warm maken en alvast dompelen in de moedermelk. Succes!
Mischa Luna wilde in het begin ook geen fles van mij. Het leek mij toen juist erg handig voor als ik ook eens weg wilde.Hier heeft het inderdaad geholpen dat iemand anders dan ik de fles gaf. Jou associeert ze met de borst.

Witchke; ik denk dat Lara gelijk heeft en dat het cb met geen toetjes inderdaad dingen als danoontjes bedoelt. Met gewone yoghurt zonder suiker is niets mis. Het is juist gezond. Ik doe hier ook niet moeilijk over de hoeveelheden. Dus als Luna na 1 boterham nog meer wil, dan krijgt ze nog een boterham.

Ditzelfde geldt voor fruit en groente. Ik doe alleen geen choco dingen op de boterham (dus kaas, kipfilet, bio jam en bio stroop).

En als ze een liga krijgt (wat niet dagelijks is) dan krijgt ze er niet meer dan 1. Ik zou je toch aanraden om naar de diëtiste te gaan. Als is het maar voor 1 keer, ze kan je dan misschien wat tips geven voor een normaal en gezond voedingspatroon voor een manneke van 2.

Swiss wat goed dat je het examen gehaald hebt! Gefeliciteerd!

Ik ben vanmiddag bij de verloskundige geweest. Ze kon het hartje niet vinden, ben hier best van geschrokken. Ik moet nu volgende week terugkomen om te kijken of ze dan het hartje kunnen vinden. Zo niet dan moet ik naar het ziekenhuis voor een echo......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven